Hop til indhold

Min hund lugter og klør sig


Anne E
 Share

Recommended Posts

Hej. Her om sommeren bader min hund en del i havet, og elsker det!! Men ak... selvom jeg skyller ham grundigt når vi kommer hjem, klør han sig, og lugter grimt. Ved ikke hvad jeg skal gøre, da det ville være frygtelig synd at tage svømmeturene fra ham. :cry: Har hørt at det kan være svamp under underulden? Nogen der har erfaringer eller gode råd?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har han rigtig meget pels? For så skal du nok tørre ham, det er rigtig godt at du skyller ham, men hvis han går og er fugtig mange timer/resten af dagen, så risikerer du f.eks. hotspot (muligvis også svamp, det ved jeg ikke noget om).

 

Vi har en blower, dyr maskine, men virkelig effektiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tørrer han hurtigt, Anne? Eller går han våd i længere tid?

 

Kan du se noget på huden? Hvad lugter han af?

 

Mine schæfere har i mange år badet ofte (hvor ofte bader Iso?) uden at det har givet udslag i kløe eller en grim lugt, men de har heller ikke gået våde længe (en gåtur i blæsevejr og deres pels er tør igen). Men ja i forhold til kløe efter saltvandsbadning er det i hvert fald vigtigt at skylle dem grundigt bagefter. Men det lyder ikke til at det er det der er problemet her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar søde mennesker ;-)

Jeg synes at han er lidt lang tid om at tørre helt efter havbad/skyldning, også selvom han bliver frottere ham godt med et håndklæde bagefter... jeg kan ikke se noget på huden og der går ca. 1-2 uger så går lugten/kløen også i sig selv igen, hvis han ikke er ude at svømme i havet. Hmmm måske du har ret Ninkamus mht. dyrelægebesøg. Buddha hvad er hotspot??

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til 1 års sundhedstjek... en sund, harmonisk og dejlig hund står der nu i hans papirer :-D

Han fik noget kløstillende shampoo til hud og hår problemer, så det håber jeg hjælper. Dyrlægen vidste ikke præcis hvad det var, men hans gæt var talg (og jo det lugter lige præcis sådan) så nu skal han bades i det 1-2 gange i ugen, og efter han har været i saltvand. Tak for jeres respons :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det virker.

 

Hotspots er sår som breder sig rigtig hurtigt, du kan evt google det, men det er IKKE lækkert at se på. Det kan behandles, må jeg hellere lige berolige dig med.

 

Ved at flere hunde har fået de sår, fordi de har været for fugtige i pelsen, måske nogle får det lettere end andre, det ved jeg ikke :vedikke:

 

Har du måske en føntørrer, som kan blæse kold/lunken luft? For så kan du bruge den som hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...