Hop til indhold

Sy selv halsbånd


Gæst Anaid
 Share

Recommended Posts

Gæst Anaid

Jeg vil gerne sy nogle halsbånd, og sidder og surfer på butikker, der har tilbehør dertil. Men tænkte, om der er nogen af jer der "syer selv" og kan anbefale gode web-shops eller fysiske butikker med tilbehør (D-ringe, nylonbånd mm).

 

På forhånd tak for jeres hjælp :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

På ebay kan du finde ALT det du skal bruge. Webbing (nylon) og ribbon (pyntebånd) og D-rings i alle størrelser, farver osv.

 

Jeg har også prøvet at bestille ribbon her: The Ribbon Jar - Beautiful and unique ribbon and trim by the yard!

 

Og jeg har købt webbing, ribbon og D-ringe i stof2000 (Udvalget er begrænset, men kan være udmærket, hvis du bare vil forsøge dig en enkelt gang :-)). Stof& stil har til gengæld ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne sy nogle halsbånd, og sidder og surfer på butikker, der har tilbehør dertil. Men tænkte, om der er nogen af jer der "syer selv" og kan anbefale gode web-shops eller fysiske butikker med tilbehør (D-ringe, nylonbånd mm).

 

På forhånd tak for jeres hjælp :5up:

 

Her kan du købe D-ringe, karabiner og nylonbånd.

lionfish.dk/Lionfish_startop.htm

Scroll i menuen til du kommer til tilbehør hunder Hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også noget her:

Karabinhager, tov, læderfedt, nøgler & div.

 

Kunne også godt tænke mig at lave et halsbånd selv når Puma en dag er udvokset :)

Kunne være nogen ville lave en tråd og vise hvad de har lavet?

 

Jeg har 3 sider med halsbånd m.m. på min hjemmeside:

 

Mine halsbånd

 

Det er et stykke tid siden jeg har lagt nyt ind, så Iso's fiiiine lilla plys-agility-line er desværre ikke med! :mrgreen:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Kunne godt tænke mig sådan et bredt prinsessehalsbånd med similisten til Victoria engang...:-D

 

Havde en spas idé til et til Pablo engang også...hehe..sådan et lidt army-agtigt med patronlommer...måske i grønt eller brunt...:-D

 

Undskyld for OT...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 sider med halsbånd m.m. på min hjemmeside:

 

Mine halsbånd

 

Det er et stykke tid siden jeg har lagt nyt ind, så Iso's fiiiine lilla plys-agility-line er desværre ikke med! :mrgreen:;-)

 

 

Hvor er det nogle lækkere halsbånd :klap:

 

Er det muligt at bestille af dem og hvad er evt prisen ? Jeg er helt syg med dem med " tigerpels" :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne godt tænke mig sådan et bredt prinsessehalsbånd med similisten til Victoria engang...:-D

 

Havde en spas idé til et til Pablo engang også...hehe..sådan et lidt army-agtigt med patronlommer...måske i grønt eller brunt...:-D

 

Undskyld for OT...

 

Fed ide med det army halsbånd :klap: jeg har aldrig set sådan et halsbånd, men er sikker på at det ville være et hit, hvis det kunne laves :-D

 

Hvis du finder nogle som kan fremstille sådan et til dig, vil jeg meget gerne se billeder....

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har ''opskriften'' på en knyttet udstillingsline og hvor man kan købe tilbehøret?

Jeg ekspementerer selv pt. med at lave knyttede hundeliner, så hvis nogen har ''opskriften'' på sådan nogen også vil jeg blive meget glad. :banan::klap::yeah:

 

 

Denne line er godt nok ikke knyttet, men lavet af knuder.

Du kan måske bruge fremgangsmåden og så bruge knytte "Masker" istedet?

 

Line:

 

http://www.instructables.com/id/How-To-Make-A-Paracord-Dog-Leash-Using-The-Seesaw-/

 

 

Lær at knytte:

 

[media]

[/media]

 

 

Du kan købe materialer her: http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=IXS220R

 

Eller her:

 

Hobby - Creativ Company - Online hobby shop med 10000 hobbyartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for alle jeres svar. Der er jo masser af muligheder kan jeg godt se, og har også fundet yderligere opskrifter på "sy selv". Så mangler jeg bare at få babyen hjem (pt. 4½ uge), så jeg kan komme igang med at sy ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Fed ide med det army halsbånd :klap: jeg har aldrig set sådan et halsbånd, men er sikker på at det ville være et hit, hvis det kunne laves :-D

 

Hvis du finder nogle som kan fremstille sådan et til dig, vil jeg meget gerne se billeder....

 

 

Der findes allerede en del med patroner...men dem er jeg ikke så vild med...slet ikke dem der ligner nogen der kan stikke..hehe...

 

Men jeg er helt vild med tanken om et halsbånd der minder om de her bælter...:-D

 

AAAAAjzfSUwAAAAAACz8wg.jpg?v=1170031675000

 

Eller

 

[media]http://andysmilitarysurplus.com/images/Jack-Pyke-Classic-Leather-Cartridge-Belt.JPG[/media]

 

 

Men jeg kan ikke finde noget der præcis ligner det design jeg bedst kan lide, som er sådan lidt army-agtig grøn og uden patroner...:-D

 

Men det her er lidt derhen ad...hehe

 

[media]http://www.rowlandward.com/images/productimages/00BE%20GREEN%20LINE%20CARTRIDGE%20BELT%20WEB.JPG[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne line er godt nok ikke knyttet, men lavet af knuder.

Du kan måske bruge fremgangsmåden og så bruge knytte "Masker" istedet?

 

Tak for links.

Det jeg mangler er f.eks. hvor jeg kan købe kæden, da jeg gerne selv vil knytte stykket i mellem ringene. Hvorlang skal linen skal være og hvordan men lavet et pænt håndtag/afslutning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for links.

Det jeg mangler er f.eks. hvor jeg kan købe kæden, da jeg gerne selv vil knytte stykket i mellem ringene. Hvorlang skal linen skal være og hvordan men lavet et pænt håndtag/afslutning?

 

 

Du kan købe kæder her i forskellige størrelser

 

Hundehalsbånd og kæder - halsbånd til hunde - køb hundehalsbånd online

 

Hvor lang den skal være, ved jeg ikke, da jeg har blandingshunde og ikke går til udstillinger.

 

Håndtaget kan du lave ved at folde det ned i passende størrelse , efter du har knyttet, og så surre knyttetråden pænt rundt om og brænde det fast ( det kræver så at du bruger nylon snor)

 

Ellers kan du bare binde en knude på snoren, når du er færdig. Det er faktisk ret behageligt at holde om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...