Gæst Dogue1 Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 NEJ forfanden da ikke også:cry::megaked::evil: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13667874.html?forside Jeg er født og opvokset i den landsby! Den idiot vil jeg finde, det kan ikke være så svære og da slet ikke når jeg kender så mange derude!:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 NEJ forfanden da ikke også:cry::megaked::evil:http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13667874.html?forside Jeg er født og opvokset i den landsby! Den idiot vil jeg finde, det kan ikke være så svære og da slet ikke når jeg kender så mange derude!:evil: Føj en spasser 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Stakkels hund - hvor må den have hylet Hvad sker der lige i hovedet på sådan en person?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Stakkels hund - hvor må den have hylet :megaked: Ja, og hvad får han i straf for det!? 500,- i bøde!?:evil: Hvad sker der lige i hovedet på sådan en person?! Nada, zip, zerro, nothing... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Åh nej, bare overskriften var næsten nok til at få mig til at kaste op. Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at klikke på linket og var lige ved at tude, da jeg læste historien. Principielt er jeg imod selvtægt, men Douge1 skal ikke høre et ondt ord fra mig, hvis han finder idioten og giver ham samme behandling! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Føj! Ja, man får lyst til at gøre visse ting ved den fyr. Han ville vist ikke tage skade af at miste lidt mandlige kønshormoner selv! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Hvordan kan man være hundeejer og så finde på sådan noget?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Her skulle så stå en masse bandeord, som jeg vil skåne jer for. :megaked::megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Han skulle sgu selv kastreres med en sløv kniv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst daytime Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Manden må være syg i øverste etage... ganske simpelt. Men det er der flere om, hvis man får den ide at andre (ejeren) skal lide samme skæbne eller selvtægt i det hele taget. Jeg kan sagtens fordømme hans handlinger, OG opføre mig civiliseret. SORRY, men de af os der fungerer med moral og etik i behold, må gå foran med et godt eksempel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Manden må være syg i øverste etage... ganske simpelt. Men det er der flere om, hvis man får den ide at andre (ejeren) skal lide samme skæbne eller selvtægt i det hele taget. Jeg kan sagtens fordømme hans handlinger, OG opføre mig civiliseret. SORRY, men de af os der fungerer med moral og etik i behold, må gå foran med et godt eksempel. Jeg er da helt enig... Og jeg er da også imod selvtægt. Men det hindrer mig ikke i at blive så forarget at jeg et eller andet sted synes at han skulle have lov til at opleve den smerte han påførte et levende væsen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Jeg har ikke læst artiklen - og skal heller ikke ... men føj-føj-føj ... jeg er heller ikke for selvtægt ... men forstår alligevel godt tankegangen, når man ved, hvilken latterlig straf manden får ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Manden må være syg i øverste etage... ganske simpelt. Men det er der flere om, hvis man får den ide at andre (ejeren) skal lide samme skæbne eller selvtægt i det hele taget. Jeg kan sagtens fordømme hans handlinger, OG opføre mig civiliseret. SORRY, men de af os der fungerer med moral og etik i behold, må gå foran med et godt eksempel. :5up: eller straks dømmer manden som "spasser" ( grimt ord) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst daytime Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Det der hæver os over den slags mennesker er vores bedre selvbeherskelse. En tand for en tand og et øje for et øje er prøvet med meget lidt succes i denne verden. Vores civilisation hviler på demokrati, tredeling af magten og hvis det skal fungerer, må man arbejde demokratisk med ændringer af loven (højere straf hvis man TROR det virker præventivt), alt andet er bananrepublik og totalitære systemer. Man kan straffes med fængsel for det han har gjort, om straframmen udnyttes skal jeg ikke kunne sige. Min datter på 18 gjorde mig opmærksom på denne tråd, og hun er forarget. Jeg citerer: Vi torturere heller ikke i de danske skoler for at børnene skal forstå hvordan det er i mellemøsten, eller slår børn der har banket hinanden i skolegården. Det er der en grund til. Det må handle om uddannelse og oplysning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 SÅ ubehageligt og grimt! Når jeg hører sådan noget, så kommer jeg til at tænke på de millioner af grise, der kastreres på den måde hvert år..... HELT lovligt...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 :5up:eller straks dømmer manden som "spasser" ( grimt ord) Ups den var vist til mig. Jeg tager den til mig for du har ret, det er et grimt ord men det var det første der faldt mig ind. Jeg skulle have sunket en gang og modereret mit sprog :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karumski Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Hvad sker der dog i hovedet på folk?????????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst daytime Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Har intet sag tom at det gør handlingen mindre ækel at manden er syg. MEN hvis vi andre ikke er syge, så kan vi jo nok opføre os ordentligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst daytime Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 I øvrigt trækker jeg mig fra denne tråd nu, da min tærskel for hvad jeg vil have skudt i skoene er overskredet. JEG har intet sagt om undskyldning for nogen som helst ugerning, kun at selvtægt er yderst uheldig, OG i øvrigt mener jeg at det trækker os ned på gerningsmandens niveau. Dertil kommer det er ulovligt ifølge dansk lovgivning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Har intet sag tom at det gør handlingen mindre ækel at manden er syg. MEN hvis vi andre ikke er syge, så kan vi jo nok opføre os ordentligt Ja selvfølgelig da...Gør vi ikke det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Jæ ka slet ikke forstå at én der selv har sådant noget følsomt dingelværk, kan få sig til at gøre det... Kan snildt huske hvordan Fuz næsten overførte fatamorganadårligsamvittighedsfantomsmerter til mig, dengang dyrlægen tog hans ærter. (under fuld bedøvelse ) Nå, men ska vi ikke diskutere alle de grisebasser der får samme behandlig hver dag her i danevang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Jæ ka slet ikke forstå at én der selv har sådant noget følsomt dingelværk, kan få sig til at gøre det... Kan snildt huske hvordan Fuz næsten overførte fatamorganadårligsamvittighedsfantomsmerter til mig, dengang dyrlægen tog hans ærter. (under fuld bedøvelse ) Nå, men ska vi ikke diskutere alle de grisebasser der får samme behandlig hver dag her i danevang? Jamen lille Fuzz dog..onde onde lillefod:lol: Det er da dyremishandling at grisene ikke bedøves... Men jeg vil tro det har noget med kødpris at gøre i den sidste ende. Ville du betale 5 eller 10kr mere pr 1/2 kg hakket svinekød. Eller ville du køre til sverige eller tyskland og købe stort ind og spare måske 1000kr om måneden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Jamen lille Fuzz dog..onde onde lillefod:lol: Ja og grim er jeg også! Måtte endda også finde mig i dyrlægens yderst krænkende kommentar: "Det var da nåe bette nøj han rent runt mæ" Det er da dyremishandling at grisene ikke bedøves...Men jeg vil tro det har noget med kødpris at gøre i den sidste ende. Ville du betale 5 eller 10kr mere pr 1/2 kg hakket svinekød. Eller ville du køre til sverige eller tyskland og købe stort ind og spare måske 1000kr om måneden. Jeg behøver ikke køre så langt, for det eneste kød jeg køber, er spredt løst oven på mine engangspizza'er jeg køber i brugsen.. Sikkert fra polen Mon ikke Tanten kommer med et forslag til begrundelsen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Ved ikke om nogen kan huske historien med Trold, en hund hvis selvmorderiske ejer ville 'have hunden med sig ind i himlen' og derfor begyndte at skære hundens hals over med en kniv? Affæren blev heldigvis stoppet, hund (og ejer) kom i behandling, hunden (Trold) kom ud til os på internatet, hvor vi plejede ham i nogle dage, hvorefter der pludselig indløb ordre fra politiet om, at Trold skulle udleveres til sin ejer. Den sag medførte et sandt ramaskrig og internatet blev bestormet med henvendelser fra forargede borgere der opfordrede (og ønskede at medvirke) til alverdens former for selvtægt, lige fra tæskehold til at vi skulle lade hunden 'forsvinde' så han ikke kunne udleveres. Grunden til jeg nævner den sag er, at uanset hvor fristende det måtte være, at gribe til selvtægt, så ville det ikke have hjulpet, jo, vi kunne måske nok have fået lige præcis Trold reddet fra at blive udleveret, men det ville samtidig have medført et enormt knæk i foreningens troværdighed, forstået på den måde, at vi ville blive set som nogle der laver egne regler og love hvis de gældende ikke er gode nok i vores øjne. Det ville samtidig betyde, at politi, myndigheder og andre involverede for fremtiden ikke ville stole på os, lytte til os, eller bruge os. Man har en stemme, men jo mere man lader sig trække ned på simpelt 'gadekampsniveau', desto svagere bliver den stemme. Vi fik ikke reddet Trold, nej, men han er bestemt ikke glemt og fordi vi 'bevarede troværdigheden' kan vi stadig føre en seriøs, og forhåbentlig på langt sigt frugtbar, dialog med politi, politikere og diverse myndigheder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juli 29, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2008 Mon ikke Tanten kommer med et forslag til begrundelsen :blink: Det ville Tanten såmænd gerne under normale omstændigheder. Men................ gider ikke snakke for døve øren idag - folk hører jo alligevel kun: Kastartion bla..bla...bla 3 døgn bla... bla....bla uden bedøvelse bla...bla...bla Lad os snakke kalve der tages direkte fra koen og smides i en boks, eller høns og kyllingeopdræt osv. osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts