Hop til indhold

BS hvalp for første gang..


Gæst Gitteh
 Share

Recommended Posts

Gæst Gitteh

Vi er nu blevet de lykkelige ejere af en Berner Sennen tæve på snart 11 uger. Det er 4 gang vi prøver en ny hund men denne gang er det helt anderledes. "Molly" vil helst ikke ud og gå. Hun vil helst blive i haven og når vi endelig får hende ud af haven sætter hun sig stædigt ned og piver indtil vi samler hende op :hmm:. Det varer jo ikke længe før hun bliver så stor at vi ikke kan bære hende mere.... Er det normalt at de ikke vil ud og gå. Hun er ikke begyndt at gå i snor så det er ikke det der generer hende. Vi bor på en gård og har marker rundt om så der er frie muligheder for at gå rundt i stedet for at blive inde i haven.

Hun bider også i os rigtig meget. Selv om vi finder noget hun godt må bide i vil hun hellere bide i vores ben, hænder og lign. Dette gør at vores børn (3 stk. teenagere) ikke gider lege med hende da det jo gør ondt.

Er der nogle som har prøvet lign. med deres BS hvalpe ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luke og Jack

Tillykke med hende :-D

 

Jack (labber) på snart ni uger har også lige fundet ud af, at han kan lade være med at gå med os ud af haven. Han sætter sig ned og nægter at gå længere. Nu er han MEGET mad-glad, så lidt opmuntrende lyde og en guffer i hånden og han kommer med alligevel. SNYDT! :mrgreen: Jeg har også tænkt på, om vi byder ham for meget, når han skal med ud 2 gange dagligt. Er det for langt? Er det for tit. Han er jo ikke så stor endnu, men vokser meget og kan blive øm i muskler og led. Det er dog kun en "tur" på 100m til en græsmark, hvor han så kan lunte rundt, lege med Luke eller sidde og dufte til blomster. Men jeg tænker da over, hvad jeg byder ham. Luke var lige sådan som lille hvalp og idag elsker han at gå tur.

Mht. bideriet, har vi samme "problem". Vi siger nej (ikke for hårdt, men bestemt) og puffer evt. hans hoved væk som hans mor ville gøre. Konsekvens her er vist vejen frem. Når han så holder op med at bide, roser jeg ham og giver evt. en guffer. Alle mine lommer er i øjeblikket fyldt med guffere :lol:

Held og lykke med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalp har det højst sandsynligt pænt med varme for tiden, hvorfor hun næppe er specielt motiveret for den stooore aktivitet.

 

Hendes unge alder gør også, at hun bare gerne vil have tid til at suge indtryk til sig. Tag det i hendes tempo, stille og roligt. Vil hun sidde lidt, så sæt jer eventuelt med hende og vent på, at hun tager sig sammen, er min tanke :-)

 

Og sørg for, at hun får positive oplevelser, når hun er ude at opleve verden.

 

Ang. bideriet, ja, så er hun jo en hvalp - og hvalpe har samtidig sylespidse tænder :mrgreen:

 

Der er ikke andet for, end at lære hende bidhæmning og/eller at lade være med at bide... Det er dog næppe et overstået kapitel, førend hun er 5-6 måneder (tænderne skal lige skiftes undervejs).

 

Sørg for at have nogle tyggeben og legetøj, som I kan aflede hende med, når hun lægger an til bideleg. Hvis hun når at få fat i jer, kan I prøve at skrige som en hundehvalp - måske forstår hun det. Min berner gjorde for det meste :-D

 

Og ellers, så bare afledning og atter afledning... :-)

 

 

Og sidst, men ikke mindst: Tillykke med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...