Hop til indhold

Tørre trædepuder.


ricko2008
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg, søger et råd.

Min hund, Ricko, har så forfædelige tørre og revnede trædepuder, og jeg har tænkt på, hvad man kan gøre.

Selvfølgelig, smøre med et eller andet, men er der nogen herinde, der har gode råd ??

Hilsen Tanja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hejsa,

 

Min lab har også meget tørre trædepuder.

 

Jeg bruger også helosan eller kopattesalve... som regel smørrer jeg ham inden vi går aftentur (altså når han har tørre puder ikke hver dag), da han ellers slikker det hele af igen - smager åbenbart skønt :lun: Men da det var meget slemt.. så smurte jeg trædepuderne, først på forbenene, også fik han sokker på - en times tid - også bagbenene bagefter...

 

Han brød sig ikke vildt om de der sokker (alm børnesokker) men det havde effekt og vi gjorde det til aften når vi alligevel skulle ind og putte foran fjernsynet :-) og han var træt ;-)

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stefano

Hmm har samme problem med Nikki, hendes poter sprækker enda og bløder nu og da.. 30g potestift 75kr 100ml potepleje 50kr mod 35,95 kopattesalve a 250.. Er kopattesalve lige så godt? Man er vel lidt fedtet, men noget skal da gøres. :)

 

Har brugt en normal neutral fugtigheds creme, men det virkede vidst ikke for godt - eller nikki slikkede det hele i sig dunno. >_<

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

 

Min lab har også meget tørre trædepuder.

 

Jeg bruger også helosan eller kopattesalve... som regel smørrer jeg ham inden vi går aftentur (altså når han har tørre puder ikke hver dag), da han ellers slikker det hele af igen - smager åbenbart skønt :lun: Men da det var meget slemt.. så smurte jeg trædepuderne, først på forbenene, også fik han sokker på - en times tid - også bagbenene bagefter...

 

Han brød sig ikke vildt om de der sokker (alm børnesokker) men det havde effekt og vi gjorde det til aften når vi alligevel skulle ind og putte foran fjernsynet :-) og han var træt ;-)

Held og lykke med det.

 

Helosan, har jeg hjemme, men jeg troede helt ærligt ikke, jeg måtte bruge det til hundepoter, derfor har jeg ikke brugt det.....

Men, mange tak, det ved jeg så nu.... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har samme problem med Nikki, hendes poter sprækker enda og bløder nu og da.. 30g potestift 75kr 100ml potepleje 50kr mod 35,95 kopattesalve a 250.. Er kopattesalve lige så godt? Man er vel lidt fedtet, men noget skal da gøres. :)

 

Har brugt en normal neutral fugtigheds creme, men det virkede vidst ikke for godt - eller nikki slikkede det hele i sig dunno. >_<

 

Uha, det lyder ret dyrt det der potepleje, men selvfølgelig, det skal da gerne være noget der virker.....

Jeg, har engang, også prøvet noget alm. creme, men det gjorde det bare mere tørt, så det har jeg ikke gjort efter....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jo helsan er noget fedtet - derfor får han også sokker på - ellers er der "fedt-mærker" alle steder.. jeg har faktisk også potevoks stående derhjemme - men det bruger jeg kun når det er vinter og der er saltet -naboen salter desværre alt for meget. Men Helosan virker meget bedre på tørre og sprækkede trædepuder. Det er i hvert fald min erfaring, og jeg har spurgt dyrlægen om jeg måtte bruge det, det skader bestemt ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte engang at man kunne bruge hvid vasseline ?

Noget med at det hvide ikke indeholder vand som kan få poten til at tørre yderligere ind når det er koldt.

 

Men kopattesalve er selvfølgelig ligeså nemt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal holde dig til det salve. For det er nemlig rigtig at der er intet vand i vaseline. Men der er heller ikke andet i det, som kan lindre eller få poterne til at hele. Synes også at helosan er en god løsning, den køler også rigtig dejligt, så hør det heller ikke så ondt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...