Hop til indhold

LØS TERRIER ER FUNDET I FREDENSBORG


sally
 Share

Recommended Posts

Tak fo tippet.

Vi prøvede som det første at ringe til dem i går. De var søde men henviste til politiet. Dog kan vi ringe til dem idag, hvis ejeren ikke er fundet - og vi ikke kan have hende i "pleje".

Jeg må lige prøve at finde på en løsning idag - for hun halter meget på det ene ben - så hun skal jo til dyrelæge:hmm:.

Jeg kan slet ikke forstå at ejeren ikke har kontaktet politiet endnu :vedikke:.

Må prøve at ringe lidt rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er lille Laura hjemme hos sin "mor" igen :banan:

Jeg tog til den lokale dyrelæge og fik hende chip´et. Og en noget ældre dame, der ikke havde sovet hele natten af bekymring, kom og hentede sin elskede lille hund :-). Ejeren havde ikke tænkt på at ringe til politiet- og havde heller ikke tænkt på at chip´en kunne føre dem sammen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba
Så er lille Laura hjemme hos sin "mor" igen :banan:

Jeg tog til den lokale dyrelæge og fik hende chip´et. Og en noget ældre dame, der ikke havde sovet hele natten af bekymring, kom og hentede sin elskede lille hund :-). Ejeren havde ikke tænkt på at ringe til politiet- og havde heller ikke tænkt på at chip´en kunne føre dem sammen igen.

Yahuu :banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre. Hvordan gik det med dens ben ??

 

I øvrigt så håber jeg ikke at du Sally, for en kæmpe regning af at have ringet til den nye vagtcentral for dyr. For det er så frækt, de oplyser nemlig ikke hvad det koster og AT det koster. Men en god veninde af mig ringede i forbindelse med en påkørt, men ikke død hare og spurtge om råd. 4 minutters samtale kostede hende 65 kr !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for beskeden!

Med hensyn til benet, så var det meget bedre idag. Det viste sig at være gigt - Laura er 10år, og hun havde gået rundt nogle timer.

Der kommer nok en regning:stupid: - jeg ventede temmelig længe igår - og har da lige ringet, for at aflyse "eftersøgningen af ejeren".

Men lige nu tænker jeg, at bare hunden kom hjem. Ejeren virkede ikke som en der var meget velhavende - nok tværtimod! Jeg tænkte på at købe et hundetegn til Laura, men fik ikke lige mobil nr. med - jeg må se om jeg møder dem igen, så kan jeg lige tale med hende om, om jeg ikke skal bestille et på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du skulle prøve at ringe til den nye Vagtcentral for dyr: 1812

 

Danmark får døgnåben vagtcentral for dyr i nød | Dyrenes Beskyttelse

 

koster det at ringe:shock::shock: - når det rygte er ude, så er der nok ikke så mange der bare lige ringer, hvis de ser et dyr i vejkanten:damn:

 

troede egentlig at man skulle oplyse om det:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Tak for beskeden!

Med hensyn til benet, så var det meget bedre idag. Det viste sig at være gigt - Laura er 10år, og hun havde gået rundt nogle timer.

Der kommer nok en regning:stupid: - jeg ventede temmelig længe igår - og har da lige ringet, for at aflyse "eftersøgningen af ejeren".

Men lige nu tænker jeg, at bare hunden kom hjem. Ejeren virkede ikke som en der var meget velhavende - nok tværtimod! Jeg tænkte på at købe et hundetegn til Laura, men fik ikke lige mobil nr. med - jeg må se om jeg møder dem igen, så kan jeg lige tale med hende om, om jeg ikke skal bestille et på nettet.

 

Der er faktisk retningslinjer for at optage dyr :

 

Mark og vejfreds bekendtgørelse. se § 6 og 7

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det " bare " var gigt og ikke noget akut alvorligt, og stor ros til dig fordi du tog dig af den lille vovse :5up:

 

 

Jeg fandt en tråd om den nye vagtcentral på heste-nettet, og der var flere der havde fået et chok, en havde fået en regning op 170 kr for 5 minutters samtale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:5up:Rigtigt flot arbejde Sally, tænk på hvad du har sparet samfundet for, selv uden hundetegn kan man ved at tænke sig om, (og håbe hunden opfylder lovens regler) finde hundens ejer, undskyld *besidder* det kniber mest for dem der bør vide mest om loven, dyrlægen var informeret om hvad lov der er vedtaget :engel: så kan vi jo håbe resten af samfundet lærer det engang! :mrgreen:

 

:drille:Gør det lige igen:banan::banan::banan: ka ikke la vær! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...