Hop til indhold

skal man have en jakke til den ?


Gæst berador
 Share

Recommended Posts

Gæst berador

hej jeg er imod pynte tøj til hunde, men ved også at der er nogle som godt kan bruge det pga af sne og regn. Ville høre om det var noget man skulle have fat i til sin DSG eller om det er spild.

 

på forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal helt sikkert have en form for trøje til min når det bliver vinter. Han er stadig en hvalp og så godt som nøgen på hele undersiden...

 

Amocca gav mig et godt råd; køb en stor trøje og klip ærmet af og lav huller til forbenene :-D

Hvis det er en voksen skal du måske op i nogle xl xl størrelser :engel: Eller selv sy en pølse af noget stof?

Men til lille puma fungere det perfekt (har lavet en, bare for at øve det inden vinter)...

Link til indlæg
Del på andre sites

En varm jakke der er vind og sne tæt er guld værd når man har en dsg :5up: de har ingen underpels og er nøgne på maven. Min har en hurtta vinterjakke og den er rigtig god, den er bare ikke helt varm nok, så hun er nødt til at have en ekstra trøje indenunder for ikke at ryste af kulde.

Link til indlæg
Del på andre sites

En varm jakke der er vind og sne tæt er guld værd når man har en dsg :5up: de har ingen underpels og er nøgne på maven. Min har en hurtta vinterjakke og den er rigtig god, den er bare ikke helt varm nok, så hun er nødt til at have en ekstra trøje indenunder for ikke at ryste af kulde.

 

Den ser rigtig lækker ud :)

Sådan en burde Puma have i grøn når han bliver stor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser rigtig lækker ud :)

Sådan en burde Puma have i grøn når han bliver stor!

 

:5up: bare vær forberedt på at hvis sneen er så høj som den har været de sidste 2 vintre, så kommer der sne ned på brystet og det sætter sig fast i foret :???: derfor er det smart med en ekstra trøje indenunder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes helt bestemt det er praktisk og til tider nødvendigt med en jakke i den danske vinter (som jeg synes bliver koldere og koldere :hmm:)

 

På trods af at Ninja har lidt underuld ryster hun af kulde når hun er i snor, især hvis hun har leget i sneen og er blevet våd.

 

Så hun får dækken på, på de længere ture.

 

Synes også Hurttas vinterdækken er lækkert, omend liiiidt stor i størrelsen, så ikke noget med at tænke "Aiij, jeg tager lige nummeret større - så er jeg sikker på h*n kan passe det". :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes helt bestemt det er praktisk og til tider nødvendigt med en jakke i den danske vinter (som jeg synes bliver koldere og koldere :hmm:)

 

På trods af at Ninja har lidt underuld ryster hun af kulde når hun er i snor, især hvis hun har leget i sneen og er blevet våd.

 

Så hun får dækken på, på de længere ture.

 

Synes også Hurttas vinterdækken er lækkert, omend liiiidt stor i størrelsen, så ikke noget med at tænke "Aiij, jeg tager lige nummeret større - så er jeg sikker på h*n kan passe det". :blink:

 

Mon ikke man kan finde en forhandler, hvor man kan komme ned og prøve den? Har det ikke godt med at købe sådan nogle ting over nettet, der er så mange leder og kanter den kan være for lille eller for stor på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke man kan finde en forhandler, hvor man kan komme ned og prøve den? Har det ikke godt med at købe sådan nogle ting over nettet, der er så mange leder og kanter den kan være for lille eller for stor på...

 

Jeg gik ned i en butik og prøvede dem for at finde størrelsen, og så fandt jeg den på tilbud på nettet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke man kan finde en forhandler, hvor man kan komme ned og prøve den? Har det ikke godt med at købe sådan nogle ting over nettet, der er så mange leder og kanter den kan være for lille eller for stor på...

 

Det kan du helt sikkert.. Gå ind på deres hjemmeside.. De burde næsten have et sted, hvor der står forhandlere:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg har et blåt dækken til Pluto og så har min mor strikket en trøje til ham:klap:

I det fleste dyrhandlere kan man købe jakker og dækkener, og få hjælp til at finde et der passer til hunden... Det gjorde jeg med PLuto... tror det kostede 250 kr.. så det er jo ikke så galt...

 

Har overvejet at købe sådan nogle sko til ham han kan have på om vinteren: både fordi han staig fryser på trods af dækken og for at skåne hans poter når vi går på asfalt fordi der ligger tit rigtig meget sne :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

En sund og rask hund kan holde varme uden tøj - her er Petrine i Norge, 1 meter sne, 25 graders frost ved middagstid og hun har ikke tøj på!

 

Først når hunden bliver våd (fx når sneen ryger ind under dækken og smelter), vil den fryse.

 

Fryser hunden, så skal den bare have mere tempo på, så får den varmen.

 

Så nej, man skal ikke have jakke til den.

 

sne1.jpg

 

sne2.jpg

 

sne3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Har også fået at vide de kan få nyere skader?

er det forkert?

Mange hunde for også ofte problemer med salt under potterne

kan huske sidste vinter der sad det ofte fast neglene så han faktisk måtte slikke det af

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine, det handler jo ikke om størrelsen af hunden, men mængden af pels :blink: Petrine har jo vildt meget pels i fht dsg'er!

 

Selvom Izzie har jakker og trøjer på og er i konstant bevægelse så blir hendes små pelsløse ben helt lilla efter bare en time i snevejr :cry:

 

Ikke enig, men jeg ved, jeg er i mindretal ;-) Nyklippet Zamzam spankulerede fint rundt i vinter uden at fryse (før vi stod i elevatoren, SÅ frøs han, for der stod han stille)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine, det handler jo ikke om størrelsen af hunden, men mængden af pels :blink: Petrine har jo vildt meget pels i fht dsg'er!

 

Selvom Izzie har jakker og trøjer på og er i konstant bevægelse så blir hendes små pelsløse ben helt lilla efter bare en time i snevejr :cry:

 

Ja, det vil jeg altså også sige, ved ikke om det ændre sig når han bliver voksen, men lige nu har han ingen pels på det nederste af maven og indersiden af benene, under armene og næsten ingen pels på undersiden af halsen.

Uanset om han godt kan overleve, så vil jeg altså ikke byde ham sne og is, direkte på den nøgne hud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke enig, men jeg ved, jeg er i mindretal ;-) Nyklippet Zamzam spankulerede fint rundt i vinter uden at fryse (før vi stod i elevatoren, SÅ frøs han, for der stod han stille)

 

Du har ret vi kommer aldrig til at blive enige :blink: men zamzam har jo også underuld uanset hvor meget du kortklipper ham. Prøv at barbere ham helt ned og se hvad han så synes. Bar mave og stort set bare ben og så karseklippet på resten af kroppen. Jeg vil love dig for at jeg ville melde mig selv til dyreværnet hvis ikke izzie havde jakke på :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det vil jeg altså også sige, ved ikke om det ændre sig når han bliver voksen, men lige nu har han ingen pels på det nederste af maven og indersiden af benene, under armene og næsten ingen pels på undersiden af halsen.

Uanset om han godt kan overleve, så vil jeg altså ikke byde ham sne og is, direkte på den nøgne hud...

 

hvis han går dsg vejen så får han ingen pels på mavsen og næsten ingen på benene, så ingen ændring dér :blink:

 

Tilgengæld så er den bare mavse det bedste i verden når man ikke er ude i sneen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Petrine: Det vil jo så sige at fordi Pluto fryser så er han ikke sund og rask?!? Selvom dyrlægen siger noget andet...Hmmm :hmm:

Der er nok også en grund til at denne tråd er startet inde dsg raceforumet, desuden er det et velkendt problem for DSG... Og som Tonks også siger så har Petrine jo underuld...

Jeg fandt ud af at Pluto skulle have dækken fordi han, når det regnede, til træning ikke kunne fokusere på kommandoer osv, han rystede og rystede... Og hvis ikke jeg handlede ppå det sys jeg sgu det ville være synd...

Heste får da også dækken på, de er også korthårede, men er det også fordi de ikke er sunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba

Selfølgelig hvis hun spænder rundt og bevæger sig så fryser den ikke så meget som hvis den stod stille, men hvis du går en normal tur med din hund så "shaker" den altså .. Sidste vinter - også op til vinter, der frys min og det er selvom han har jakke på - og har altså fået at vide min er rask:hmm::hmm:

 

Når hunden den spænder rundt i sne så for den jo varmen, men tror stadig den er kold, ikk?:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...