Hop til indhold

Er han for tynd?


Gæst Charlie's Mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie's Mor

Jeg har lige et spørgsmål... Er Charlie for tynd? :confused:

 

Jeg har kigget på andre DSG'er på nettet og synes de virker fyldigere ved maven... :vedikke: Er mere lige fra mave til bryst...Det kan godt være, at det kommer med alderen, eller?? (Han er kun 6 mdr)

 

Hvad synes i?

 

(har desværre ikke noget billede taget oppefra)

 

Jeg spør' nok, fordi jeg kom i snak med en dame, der sagde:

"Er han ikke noget tynd", hvorefter jeg svarede, med et smil på læben: "Han er sportsmodellen" og skyndte mig videre... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ser rigtig fin ud i mine øjne, men er jo svært at bedømme ud fra billede - tror de fleste hunde vokser mest i højden det første stykke tid, og så senere i bredden. Så mon ikke det får sat sig som det skal i løbet af det næste halve års tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie's Mor

ååårh det var godt, at høre... ;o) Me happy!!

 

Tak for jeres søde kommentarer om vores dejlige vovse... Hende damen, fik bare sat tvivl i mit hovede... Hun er vel vant til de der bedstemor-hunde, der ligner langbenede, plettede rullepølser... ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

åårh nej Jeanette nu kommer vi jo bare ind i den der diskution igen :stupid: den med at der ikke findes flere slags dsg'er men at dsg'er godt kan variere i udseende.

 

Det er da det samme.. Og nu er det ikke mig, der siger det, men en opdrætter af dsg'ere.. Så don't shoot the messenger og lad være med at :stupid: af mig;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da det samme.. Og nu er det ikke mig, der siger det, men en opdrætter af dsg'ere.. Så don't shoot the messenger og lad være med at :stupid: af mig;-)

 

rolig nu! jeg :stupid:'ede ikke af dig men af den åndssvage diskution vi havde gang i omkring de langbenede og de kortbenede dsg'er :???:

 

 

Hov hov har du tyvstjålet mit billede :fyfy::fornaermet:

 

:oops: unskwulp! måtte jeg ik det? :genert:

 

Typer og forskellig af udseende er det samme i min bog, må jeg hellere tilføje

 

okay det var ikke sådan jeg opfattede det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han er ikke for tynd! :kys: han er liiige som han skal være :hjerte: jeg var også bange for om izzie kunne være for tynd, men sådan skal de helst se ud. Det er dem hvor mave og bryst går ud i et man skal være bekymrede for :blink:

 

Men det ér dem de vil have på udstillingerne ;-)

 

Det er noget med at maven "falder ned" med alderen, men de kn vist være op til 5 år før det sker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg synes altså heller ikke han ser spor for tynd ud :ae: Man kommer nemt i tvivl når man møder folk der sætter spørgsmålstegn ved sådanne nogle ting... Men jeg møder også tit folk der skal gøre sig kloge på Pluto mht forskellige ting: f.eks. er der mange der tror han ikke er DsG pga han ikker er så høj, har også ligesom dig mødt folk der syntes han var for tynd, men efterhånden lærer man at lukke af for sådan noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Nu er han jo også teenager endnu. Tror det er meget normalt en hund er til den slanke side, mens den stadig vokser. Smilla var i hvert fald. Vi kunne godt få kommentarer fra uvidende om, at hun var lidt tynd. (Hun fik alt det hun gad at spise). Idag, hvor hun er snart 3 år skal vi passe på hun ikke bliver for tyk (især når jeg sammenligner hende med mange agilityhunde, de er godt nok slanke nogle af dem.. også slankere end Smilla nogen sinde har været). Det er ikke sundt at være overvægtig, når man skal hoppe rundt heller...

 

Nej, jeg ville bestemt ikke bekyme mig, hvis jeg var dig. Han skal nok komme efter det.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes han ser helt fin ud:mrgreen:

 

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i at sådanne kommentarer kan gøre en hundemor bekymret :)

 

Jeg har også ofte fået kommentarer om, om nu ikke min Charlie er for tynd? Og i starten blev jeg rigtig nervøs for, om han nu også var det, og spurgte opdrætter.. Hun beroligede mig meget hurtigt, at han var lige som han skulle være:lun:

 

Jeg får stadig kommentaren til tider, men jeg kender ham og racen så godt nu, at jeg er helt klar over, hvad hans vægt skal være og hvordan han skal se ud og mærkes :) Han er 9 måneder, så han vokser ikke mere, men kroppen skal bare sætte sig.. Jeg ser hurtigt om han har tabt sig, men ellers vejer jeg ham ret ofte..

 

Min dyrlæge sagde engang til mig, at kunne man mærke ribbenene var han ikke for tyk, men kunne man få fingeren ned mellem leddene på rygsøjlen så var de for tynde.. Noget i den dur;-)

 

Tror desværre at sådanne kommentarer kommer sig af, at der er rigtig mange overvægtige hunde rundt omkring.. Nogen er virkelig så fede at jeg næsten vil betegne det som dyreplageri:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...