Hop til indhold

Ikke lige sådan jeg havde forestillet mig


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

at vores weekend skulle gå.....:megaked:

 

Kalle har haft 3 anfald idag - epileptiske anfald. Bidt mig, væltet mig, væltet de andre hunde, stresset rundt, tisset over det hele og gået ind i borde, stole, vægge og i det hele taget været ja.....hvad skal jeg kalde det.....:vedikke:

 

De sidste måned har været et totalt mareridt. Jeg nåede lige at få en lang god tid med ham hvor han var stabil og fik os tilmeldt på et træningshold - som jeg bare sådan har glædet mig til - fordi han jo var næsten normal igen efter en lang periode med mange anfald som endte ud i kast. og fornyet håb for fremtiden.

 

Den tilmelding til træning var sådan et stort skridt for mig - og jeg var så glad. Fordi vi jo ikke har kunnet deltage i sådan noget tidligere pga. anfald og vi ikke måtte stresse ham.

 

Men den sidste måned har bare været noget rigtig lort. Mange anfald.....mange bekymringer og mig der har været helt oppe på dupperne og ikke kunnet tåle en bestemt lyd for var det nu Kalle der var gået i krampe igen?. Den lyd glemmer jeg bare aldrig...den sidder fast i mit system på en eller anden måde. Det er så grimt at være tilskuer til sådan et anfald. Man står der totalt fortabt og kan intet gøre. Bare vente til det går over. Og når anfaldet så var ovre ventede næsten det værste af det hele. Totalt forvirret hund som bare busede ind i det hele, var aggressiv, stresset i mange timer og næsten blind.

 

Jeg har aldrig oplevet noget lignende......:megaked::megaked:

 

Idag da vi kom hjem fra Broholmerskuet og åbnede døren ind til hundene fløj Kalle lige på mig - og bed mig i benet. Totalt ude af den og helt mærkelig....

 

Hele det store bryggers var oversvømmet med tis og sjavl og Luna - Kalles mor på 7 år var dybt dybt ulykkelig og sprang op af mig og rev mig på brystkassen fordi hun hagede sig fast i mig. Hun var SÅ bange og utryg. Døren imellem dem var gået op. Så de 2 gamle har været i samme rum som Kalle under hans anfald....

 

Vi tog en beslutning...ringede til dyrlægen og han var der på ½ time. Han så på Kalle og sagde rent ud, at han aldrig ville få et godt liv og at vi havde forsøgt alt hvad vi kunne nu. Der var kun en vej.

 

- så nu har Kalle fået fred - og jeg har tudet mine øjne ud.

 

Min hvalpebasse på ikke engang 2 år. Han skulle være min følgesvend i mange mange år endnu. Bosses efterfølger.....:megaked:

 

Han ligger nu derude i haven under en masse jord.......

 

Hvornår holder det op med at gøre ondt?.

 

Hvornår stopper jeg med at høre lyden af hans poter der havde den der specielle slæbelyd hen over vores gulv?.

 

Jeg er SÅ ulykkelig.

 

Min smukke smukke skat er ikke hos mig mere. Men han har fået fred nu.

 

Stuen føles tom på trods af 2 andre hunde. Her er helt stille. Forstår nu HVOR meget Kalle og hans sygdom fyldte. Det har været frygteligt.

 

Men hvor jeg bare savner ham :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Åååååh, hvor føler jeg bare med dig... :cry: Men synes jeg kan læse mellem linierne at du godt ved at du har gjort det eneste mulige.

 

Måtte selv sige farvel til min soulmate for et par måneder siden, før tid, selv om hun godt nok var 7 år. Men jeg havde også regnet med flere år endnu. Det gør noget så forbandet ondt, og det eneste man kan trøste sig med, er at man har kunnet gi' dem fri for smerte og ulykkelighed...

 

Det gør ondt endnu et godt stykke tid, men så pludselig en dag kan man tænke tilbage på de gode minder, uden at tude.

 

Mange varme tanker til dig, og R.I.P. Kalle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luke og Jack

:cry::cry::cry:

Sikke noget!!!

Ja, der går et pænt langt stykke tid før end man er sig selv og begynder at huske de gode ting fremfor de dårlige stunder. Men det kommer, og lige nu skal du bare give dig tid til at få grædt færdig over dit tab og savn.

Stort trøstekram :bighug: Føler med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååååh, hvor føler jeg bare med dig... :cry: Men synes jeg kan læse mellem linierne at du godt ved at du har gjort det eneste mulige.

 

..

 

Ja...Jeg kunne ikke holde til mere - mine nerver sidder helt udenpå tøjet. Hvad hvis det var vores søn som overraskede Kalle i et anfald?. Hvad hvis han gjorde skade på en af os - eller de andre hunde?. Vi har været "heldige" at se hans anfald under optakten så vi har kunnet få ham ud for sig selv sammen med min mand.

 

Samtidig har jeg jo 2 andre hunde som også skal have et godt liv. Og de har været meget igennem på grund af Kalle nu. Nu har vi alle fortjent at få lidt ro og overskud igen.

 

Og så skal jeg nu "kun" bekymre mig om, at smertedække Bosse og give ham og Luna nogle gode år inden de skal herfra.

 

Kalle og jeg nåede ikke at blive "soulmates" - jeg kunne ikke "nå ind til ham". Han var enten for påvirket af anfald eller medicin :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååhhh Merete. :kys: Jeg græder med dig, faktisk stortuder jeg:megaked::megaked:

 

Ikke alene har du mistet kalle, men også din drøm om en hvalp efter dejlige Bosse - som nu heller ikke har det for godt.:megaked:

 

Dig der passer så godt på dine hunde, og gør så meget godt for dem, har ikke fortjent al den bekymring, sorg og ulykke.:megaked:

 

Sender mange varme tanker til dig og din familie i denne tid. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked: Åh, det er jeg ked af at læse selvom jeg aldrig nåede at møde Kalle :megaked:

 

Det lyder til at I har valgt den rigtige beslutning, han har fred nu og har det godt.. RIP Kalle og mange medfølende tanker til jer som nu står tilbage med savnet og sorgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

øv hvor jeg føler med dig. Jeg har selv mistet en epileptisk hund, og som du selv skriver, opdager man først bagefter hvor meget der har været indrettet efter hundens sygdom, og hvor meget det egentlig har fyldt. Man tænker jo ikke over det mens hunden er der, man indretter sig jo bare efter dem, de er jo en del af familien :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst eva pedersen

Hej Golden. Det er jeg ked af at det skulle ende sådan.

 

Jeg håber at de opdrættere der er bekendt med epilepsi i deres linier, vil undlade at avle. Der er ingen der fortjener en hund med epilepsi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Golden. Det er jeg ked af at det skulle ende sådan.

 

Jeg håber at de opdrættere der er bekendt med epilepsi i deres linier, vil undlade at avle. Der er ingen der fortjener en hund med epilepsi.

 

Det er desværre ingen garanti!. Ingen af mine har Epilepsihistorie i deres linjer overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Hvor er det dog bare trist! Hvor jeg føler med dig.

 

Jeg sender en masse varme tanker afsted.

 

må han hvile i fred. Jeg er sikker på at du har gjort alt for ham... Det lyder sådan i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...