Hop til indhold

Samojede tråden


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvor blev Carlo af i den sammenligning :rolleyes:

 

Jeg tror det kommer helt an på hvad man vender dem til.

 

Herhjemme sker der absolut ikke en skid mellem 9-15 uanset om jeg er hjemme eller ej.

Det er bare en del af Carlos døgnrytme og han hviler rigtig godt i sig selv på den måde.

 

Da han var ca 1 år gik jeg med ham morgen, middag og aften. Ca 2,5time pr dag, hvilket resulterede i en hund som aldrig lå ned i mere end 2 min af gangen herhjemme. Drøn irriterende.

 

Nu veksler vi mellem dage hvor der kun lige klares det allerhøjst nødvendige og så dage med fuld knald på. Men som hovedregel kommer han nu ud 2 gange pr dag morgen og aften - men har i løbet af dagen (når der er nogen hjemme selvfølgelig) fri adgang til haven. Om vinteren trækker han så ca 2-3 gange om ugen oveni.

 

Jeg blev faktisk overrasket over hvor stor en ændring der skete da jeg skar ned på aktivitetsniveauet. Han blev nu pludselig afslappet og afventende. I stedet for anspændt og på mærkerne.

 

Men jeg havde jo en ide om at en samojed bare sku ha godt med aktivitet - det var jo en arbejdshund. Så ville jo det allerbedste med hundeleg hele tiden, gåture og træning.. Det magtede han slet ikke.. :genert:

 

Tak for svar :-) Hehe, det var også bare for at give et eksempel at jeg valgte to ud :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Hvad bruger I af gode træningsguffer til jeres sammier ?

 

Emil er bare ikke specielt vild med mad i det hele taget. Han spiser næsten kun halv ration af sit foder til dagligt, men tager dog fint på, så jeg er ikke overvældende bekymret.

 

I går til hundetræning havde jeg kun "almindelige" bløde guffer med, da de hjemmelavede træningsguffer var mugne (yak...). Resultatet var at Emil hellere ville ligge og slange sig i græsset og forsøge kontakt til de andre hunde end mig, når alt hvad jeg kunne tilbyde var de dødsyge guffer !!

 

Hvad er jeres sammier særligt vilde med af træningsguffer (her tænker jeg pølse, frikadelle mm). Har brug for lidt idéer, for tænk, hvis der var noget jeg ikke havde forsøgt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kyllingpølse er det store hit, og ellers torskerogn eller leverpostej. Malou gider ikke rigtig "købe" godbidder. Vi plejer have to forskellige med til træning.

 

Skal lige høre om jeg er den eneste der ikke får mail, når der er aktivitet på de forskellige tråde? Det er super træls, for jeg opdager ikke altid når nogen svare mig herinde :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Skal lige høre om jeg er den eneste der ikke får mail, når der er aktivitet på de forskellige tråde? Det er super træls, for jeg opdager ikke altid når nogen svare mig herinde :damn:

 

Du skal vist ind i kontrolpanel og pille rundt for at få emails - jeg får ikke, jeg kigger bare under "besvarelser" oppe for oven.

 

Du kan abbonnere på en tråd via værktøjer som kan ses når du er inde på en tråd, ikke helt øverst og så til højre - hvis jeg giver nogen mening :genert:

 

(På arbejde i 16 timer igår, mit hoved hænger vist ikke helt sammen hehe)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vist ind i kontrolpanel og pille rundt for at få emails - jeg får ikke, jeg kigger bare under "besvarelser" oppe for oven.

 

Du kan abbonnere på en tråd via værktøjer som kan ses når du er inde på en tråd, ikke helt øverst og så til højre - hvis jeg giver nogen mening :genert:

 

(På arbejde i 16 timer igår, mit hoved hænger vist ikke helt sammen hehe)

 

Tak for det Buddha, og ja det gav mening :-D

Vil jo nødig give nogen indtrykket af at jeg ikke "gider" svarer dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle her på tråden :vinken:

 

Vi er blevet de lykkelige ejer af to frække samojede hvalpe, Jack og Dizel. De er 14 uger gamle og der er fuld knald på, når de ikke lige falder omkuld på græsset hvor de lige har leget sammen.

 

I lørdags startede de på hvalpe hold, og det gik super godt :5up: 15 hvalpe der tumlede rundt i frikvarteret var sjovt både for dem og os ejere.

 

Min tanke var at bruge dem til vognkørsel (sacco), er der nogle herinde der har erfaring med hvordan man kommer i gang med at træne.

 

Jeg har været inde og læse på Trækhunde klubbens hjemmeside, men tænkte der måske var nogle herinde der havde nogle triks :roll:

 

De bedste hunde hilsner

 

Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Hej alle her på tråden :vinken:

 

Vi er blevet de lykkelige ejer af to frække samojede hvalpe, Jack og Dizel. De er 14 uger gamle og der er fuld knald på, når de ikke lige falder omkuld på græsset hvor de lige har leget sammen.

 

I lørdags startede de på hvalpe hold, og det gik super godt :5up: 15 hvalpe der tumlede rundt i frikvarteret var sjovt både for dem og os ejere.

 

Min tanke var at bruge dem til vognkørsel (sacco), er der nogle herinde der har erfaring med hvordan man kommer i gang med at træne.

 

Jeg har været inde og læse på Trækhunde klubbens hjemmeside, men tænkte der måske var nogle herinde der havde nogle triks :roll:

 

De bedste hunde hilsner

 

Kim

 

Velkommen til.. :5up:

 

Kender ikke så meget til de forskellige kørselsformer, der skal du have fat i Buddha. Jeg bruger primært min foran en alm cykel og han elsker det.

 

Men husk at de først må trække når de er 1 år gamle, og det er en rigtig god ide at få tjekket hofterne inden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Ja ved godt det med at de minimum skal være 1 år før de må trække, men man kan sagtens begynde tilvending til seler og træne med en dunk efter dem osv. :genert: de skulle jo ikke gerne være bange for at have noget bag sig.

 

Og de vil jo gerne lege med alt i øjeblikket, så det jo nu de skal have lidt smag for det.

 

Ja det med hofterne er vigtigt, pt. ser dyrelægen ikke problemer, men anbefalede også at få røntgenfotograferet dem.

 

Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Hejsa

 

Ja ved godt det med at de minimum skal være 1 år før de må trække, men man kan sagtens begynde tilvending til seler og træne med en dunk efter dem osv. :genert: de skulle jo ikke gerne være bange for at have noget bag sig.

 

Og de vil jo gerne lege med alt i øjeblikket, så det jo nu de skal have lidt smag for det.

 

Ja det med hofterne er vigtigt, pt. ser dyrelægen ikke problemer, men anbefalede også at få røntgenfotograferet dem.

 

Kim

 

Det kan du sagtens ja, jeg gjorde det nu ikke.. af ren dovenskab... :engel:

Carlo startede med at gå foran cyklen da han var lige knap et år, og allerede der havde han smag for det..

 

Det var fuldstændig som om han lige fra første øjeblik vidste præcis hvad det gik ud på.. Han ELSKER at komme foran cyklen... :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle her på tråden :vinken:

 

Vi er blevet de lykkelige ejer af to frække samojede hvalpe, Jack og Dizel. De er 14 uger gamle og der er fuld knald på, når de ikke lige falder omkuld på græsset hvor de lige har leget sammen.

 

I lørdags startede de på hvalpe hold, og det gik super godt :5up: 15 hvalpe der tumlede rundt i frikvarteret var sjovt både for dem og os ejere.

 

Min tanke var at bruge dem til vognkørsel (sacco), er der nogle herinde der har erfaring med hvordan man kommer i gang med at træne.

 

Jeg har været inde og læse på Trækhunde klubbens hjemmeside, men tænkte der måske var nogle herinde der havde nogle triks :roll:

 

De bedste hunde hilsner

 

Kim

 

Får vi billeder?? Velkommen i hvert fald!

 

Det er sådan en firhjulet, ikke? Skal de løbe i galop foran den eller er det trav? :hmm:

 

Du kan hænge dine nøgler i deres snor/tom dunk og lignende, men vent!! med at putte noget som helst med vægt på. Når de er omkring et halvt år kan du godt give dem nogle små oplevelsesture på sådan 100-150 meter - kun for at de lærer det mens alt stadig er sjovt, men jeg vil virkelig anbefale at vente med mere decideret træning til de er omkring 8-9 mdr.

Det er pissesvært at vente, jeg ved det, men hellere kunne køre med dem i lang tid end at risikere noget, de skulle gerne kunne trække i en 8-9 år.

 

De må komme til konkurrencer når de er 1 år så man starter træning før. Vi løb cirka 6 km første gang vi var til konkurrence. Det skal man jo lige have trænet hunden op til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha

 

Ja den er på fire hjul, skulle jo nødig vælte :slem:. Det bliver nok i første omgang trav og så lidt galop når de er i form.

 

Ja tom dunk, nøgler og f. eks. en plastpose har jeg også fået at vide man kunne bruge.

 

Ja lidt svært at vente, men de skal jo lige være udvokset så man ikke ødelægger noget i dem.

 

Tak for dine tips :blink:

 

Bedste hilsner

 

Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor på Amager

Det gør vi osse - hvad ende bor du i? Kan ske dine bøller vil lege med en af mine en dag :-D

Hej Buddha

 

Ja den er på fire hjul, skulle jo nødig vælte :slem:. Det bliver nok i første omgang trav og så lidt galop når de er i form.

 

Ja tom dunk, nøgler og f. eks. en plastpose har jeg også fået at vide man kunne bruge.

 

Ja lidt svært at vente, men de skal jo lige være udvokset så man ikke ødelægger noget i dem.

 

Tak for dine tips :blink:

 

Bedste hilsner

 

Kim

 

Hvis det er meningen de skal løbe galop, så skal de bare det, ved ikke hvorfor jeg troede det var en til trav.

De løber galop i starten når man kører med dem og på et tidspunkt slår de så over til trav.

 

Du kan forresten gå i gang med kommandoerne, dét vil komme dig rigtig meget til gode:

 

Videre (hanhunde kan jo godt lige lide at tisse lidt hist og pist, det skal de IKKE :blink:)

Højre (gee)

Venstre (haw)

Lige ud

 

Vi bruger go-go-go til start og håååå til slut, og ellers bare højre/venstre.

 

Højre/venstre kan du sige når i går tur og skal dreje, så skal de nok få fat i det. Udenom kan også bruges hvis der f.eks. ligger træ henover stien, så skal de måske udenom venstre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør vi osse - hvad ende bor du i? Kan ske dine bøller vil lege med en af mine en dag :-D

 

 

Hvis det er meningen de skal løbe galop, så skal de bare det, ved ikke hvorfor jeg troede det var en til trav.

De løber galop i starten når man kører med dem og på et tidspunkt slår de så over til trav.

 

Du kan forresten gå i gang med kommandoerne, dét vil komme dig rigtig meget til gode:

 

Videre (hanhunde kan jo godt lige lide at tisse lidt hist og pist, det skal de IKKE :blink:)

Højre (gee)

Venstre (haw)

Lige ud

 

Vi bruger go-go-go til start og håååå til slut, og ellers bare højre/venstre.

 

Højre/venstre kan du sige når i går tur og skal dreje, så skal de nok få fat i det. Udenom kan også bruges hvis der f.eks. ligger træ henover stien, så skal de måske udenom venstre.

 

Jamen om sommeren bor vi i vores kolonihave i nærheden af Fields, og om vinteren bor vi lige ved DR byen. så det da ikke utænkeligt vi kunne mødes så hunden kunne lege sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen om sommeren bor vi i vores kolonihave i nærheden af Fields, og om vinteren bor vi lige ved DR byen. så det da ikke utænkeligt vi kunne mødes så hunden kunne lege sammen.

 

Jamen så er vi nærmest naboer. Måske vi kan mødes på fælleden engang, der kommer vi ret tit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

:mrgreen:

 

Jeg har nu endelig fået taget mig sammen til at bestille tid til en gang hunde-svømning til Carlo drengen.. Glæder mig til at se hvad han siger til det.. Han elsker jo at fræse gennem store vandområder og sådan, men når det pludselig er noget hvor man ikke kan bunde, så ved jeg ikke..

 

Nu prøver vi i hvertfald, så må vi se om han bliver til en ægte vandhund.. :engel:

 

Kunne jo være en god måde at få lidt alsidig motion , som ikke belaster som træk fx.. Og godt til at få lidt muskler på ham inden vinteren:klap:

 

Nogen af jer andre der har prøvet med jeres samojeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:

 

Jeg har nu endelig fået taget mig sammen til at bestille tid til en gang hunde-svømning til Carlo drengen.. Glæder mig til at se hvad han siger til det.. Han elsker jo at fræse gennem store vandområder og sådan, men når det pludselig er noget hvor man ikke kan bunde, så ved jeg ikke..

 

Nu prøver vi i hvertfald, så må vi se om han bliver til en ægte vandhund.. :engel:

 

Kunne jo være en god måde at få lidt alsidig motion , som ikke belaster som træk fx.. Og godt til at få lidt muskler på ham inden vinteren:klap:

 

Nogen af jer andre der har prøvet med jeres samojeder?

 

Spændende! Nej har ikke prøvet det, men talte med en hundesvømmehal engang og hundene starter vist i lavt vand så de er trygge før de kommer ud på dybere :-D Tror også Voodoo ville elske det, han svømmer så snart han ser sit snit til det, Motor tror jeg ville synes det var for mærkeligt..

 

Du må endelig fortælle hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...