Hop til indhold

Samojede tråden


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Synes altså vi skal have en sammi-tråd :-D

 

Flytter lige mit spørgsmål til Mallemuk:

 

 

Hvem er forældrene så? Ja undskyld jeg snager :lol: Kan ske jeg ved hvem det er, da vi ledte efter Motor så jeg bl.a. hjemmeside fra nogle som ikke har kennel men som også avler med tavle.

 

Motor vejer 27 kilo, tæver er jo lidt mindre. Du er vist den eneste aktive med hunhund (altså samojede), sjovt nok har vi allesammen hanhunde.

 

Og tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Jannie H

Tak skal du have :-)

 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at smide billeder herind. Jeg har lavet et album men nu kan jeg ikke finde den herinde, så spørgsmålet er om den er til at finde under min profil- jeg kan heller ikke sætte et profil billede på, den viser bare fail? Ihh altså det er helt pinligt det her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have :-)

 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at smide billeder herind. Jeg har lavet et album men nu kan jeg ikke finde den herinde, så spørgsmålet er om den er til at finde under min profil- jeg kan heller ikke sætte et profil billede på, den viser bare fail? Ihh altså det er helt pinligt det her...

 

Billede når du skriver indlæg er den der hedder avatar (i kontrolpanel). Og du kan højreklikke på et billede i dit album, kopiere linkadressen og så skrive et indlæg og indsætte billedet her med den gule firkantede knap med tegning af bjerg og sol (i feltet hvor du skriver, håber du forstår).

 

Hun er da super flot, kan sagtens se billederne på din side. Hvor er hun fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

1000 tak for det Buddha :-)

 

Vi har købt hende fra Cabaka, er det et opdræt du kender?

 

Ih nu prøvede jeg lige at vedhæfte et billed med den kom med denne melding

 

SPAM FILTER: Du kan først poste LINKS til andre sider når du har skrevet 50 indlæg. Denne regel er desværre nødvendig pga. et stigende problem med reklame indlæg

 

:hmm: Kan regne ud jeg må igang med at skrive :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for det Buddha :-)

 

Vi har købt hende fra Cabaka, er det et opdræt du kender?

 

Ih nu prøvede jeg lige at vedhæfte et billed med den kom med denne melding

 

SPAM FILTER: Du kan først poste LINKS til andre sider når du har skrevet 50 indlæg. Denne regel er desværre nødvendig pga. et stigende problem med reklame indlæg

 

:hmm: Kan regne ud jeg må igang med at skrive :engel:

 

Arrh æv.. ja du må igang, du kan jo starte med alle historierne om ballademageren.

 

Kender til cabaka ja, det gør alle vist :-D Tror hun har de mest vindene showhunde i DK? Vores Motor er fra højlund i jylland, og hvalpen Voodoo er fra Sverige, laaangt oppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

Haha ja, det er vidst noget hun går meget op i- heldigvis har hun fuld forståelse for, at Malou ikke bliver tilmeldt til div. konkurrencer osv på trods af hun er en fin lille en ( det synes vi da ihvertfald) ;)

 

Jeg må indrømme jeg lige var inde og snage på dine billeder af Motor, og hold da op, han er flot!!!! Vi havde egentlig besluttet os for en han, nok mest pga det lækre udseende, men da det er vores første hund og pga hannens mere "stride" pels valgte vi i sammenråd med Gitte en hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja, det er vidst noget hun går meget op i- heldigvis har hun fuld forståelse for, at Malou ikke bliver tilmeldt til div. konkurrencer osv på trods af hun er en fin lille en ( det synes vi da ihvertfald) ;)

 

Jeg må indrømme jeg lige var inde og snage på dine billeder af Motor, og hold da op, han er flot!!!! Vi havde egentlig besluttet os for en han, nok mest pga det lækre udseende, men da det er vores første hund og pga hannens mere "stride" pels valgte vi i sammenråd med Gitte en hun.

 

Ja hanner har i hvert fald en hel del mere pels, Motors krave er gigantisk :shock: Hun er da super, super fin :lun:

 

Taak :-D Synes osse han er rigtig flot, han har ikke den maske i hovedet som vores hvalp har, han er mere ud-i-et..

 

IMG_3151.jpg

 

_MG_5050.jpg

 

IMG_5715.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jeg vil da også præsentere min basse mand - selvom de fleste jeg kender ham :rolleyes:

 

Carlo aka Jurak's Cool Cashmir er selvsagt fra kennel Jurak i jylland.

Hun går ikke så meget op i udstillingshunde men mere brugshunde. Hendes hunde er rigtig dygtige og totalt hyggelige familiehunde.

 

Carlo er fra 5/7 2009 og en stor basse dreng. Han er omkring 60cm høj og vejer lige knapt 30kg.

 

Han har det bedste sind. ELSKER alle både dyr og mennesker. Vi har fx lige fået katte-killing. Han knus-elskede den lige fra den kom ind af døren.

Han er lige så rolig som han er stor - og gakker kun ud hvis der er nogen der byder op til leg - og så går det stærkt :lun: :lun: :lun:

Billede0115.jpg

Carlo til træning.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

Nøj hvor han flot :lun: Vil du ikke bruge ham til avl? :hjerte:

 

Puh havde Malou på vægten igår aftes, ifølge vægtskemaet burde hun veje 5,5kg men den lille trold vejer 7,5kg (!!!)... Det mystiske er at hun KUN får det mad hun må få, vi vejer hendes foder og godbidder og andet får hun ikke + hun er meget fysisk aktiv og vi har tit svært ved at overholde 15 min reglen :hmm:

Bør jeg kontakte opdrætter eller skal jeg krydse fingre for hun bare har "store" knogler og det udligner sig med tiden?? :genert: Jeg forstår simpelthen ikke hun vejer så meget, når hun kun får de mængder foder hun må få :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H
Jeg vil da også præsentere min basse mand - selvom de fleste jeg kender ham :rolleyes:

 

Carlo aka Jurak's Cool Cashmir er selvsagt fra kennel Jurak i jylland.

Hun går ikke så meget op i udstillingshunde men mere brugshunde. Hendes hunde er rigtig dygtige og totalt hyggelige familiehunde.

 

Carlo er fra 5/7 2009 og en stor basse dreng. Han er omkring 60cm høj og vejer lige knapt 30kg.

 

Han har det bedste sind. ELSKER alle både dyr og mennesker. Vi har fx lige fået katte-killing. Han knus-elskede den lige fra den kom ind af døren.

Han er lige så rolig som han er stor - og gakker kun ud hvis der er nogen der byder op til leg - og så går det stærkt :lun: :lun: :lun:

 

Wau, din Carlo er lækker :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Nøj hvor han flot :lun: Vil du ikke bruge ham til avl? :hjerte:

 

Puh havde Malou på vægten igår aftes, ifølge vægtskemaet burde hun veje 5,5kg men den lille trold vejer 7,5kg (!!!)... Det mystiske er at hun KUN får det mad hun må få, vi vejer hendes foder og godbidder og andet får hun ikke + hun er meget fysisk aktiv og vi har tit svært ved at overholde 15 min reglen :hmm:

Bør jeg kontakte opdrætter eller skal jeg krydse fingre for hun bare har "store" knogler og det udligner sig med tiden?? :genert: Jeg forstår simpelthen ikke hun vejer så meget, når hun kun får de mængder foder hun må få :shock:

 

Vi var faktisk på vores 1.udstilling tidligere på året og fik excellent og CK. Men har ikke været på nogen siden, jeg duer nok ikk lige til at skrue mig op til sådan noget hysteri på længere sigt.

Vi vil hellere ud og lege med mudder :rolleyes:

 

Jeg går ikke så meget op i hvor meget han vejer eller hvor meget han spiser. Han regulerer det fuldstændig selv, det er meget sjovt faktisk. Er han ikk sulten så spiser han ikk. Han kan nogen gange lade være at spise i flere dage, så ryger der lige et kilo og så spiser han igen..

 

Mærk på vovsen er den overdrevent fed så skær lidt ned. Ellers skal det nok udligne sig... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, fantastisk med en samojed-tråd!! :-D

 

Sikke nogle søde og flotte hvalpe I har, det er da helt forfærdeligt. Jeg bliver jo helt hvalpeskrunk.

Det går altså ikke, hund nr. 2 kan tidligst komme om 2 år. :roll: Men hold op, hvor jeg glæder mig til den tid kommer! :banan:Jeg tænker allerede rigtig meget på det. Jeg har dog ikke helt besluttet mig for om jeg så vil have en samojedtæve mere eller om det bliver en alaskan malamute..

 

@Budda: Wow, vejer Motor kun 27 kg? :genert: Tippi er meget stor af en tæve at være. Det har hun altid været. Da jeg hentede hende var hun den største i kuldet også større end hannerne. :stupid: Hun er højere end alle samojedhanner, som vi har mødt, og hun vejer pt 28 kg. Men min dyrelæge siger endda at med hendes højde burde hun gerne veje lidt mere! :shock::lun:

Alle tror at hun er en hanhund, hun har ellers et rødt halsbånd på, men det kan man jo sjovt nok slet ikke se, hehe. :slem:

 

Er der nogen af jer som kender til om der er noget mushing/slædekørsel her på Fyn? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få Tippi med i et spand. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H
Vi var faktisk på vores 1.udstilling tidligere på året og fik excellent og CK. Men har ikke været på nogen siden, jeg duer nok ikk lige til at skrue mig op til sådan noget hysteri på længere sigt.

Vi vil hellere ud og lege med mudder :rolleyes:

 

Jeg går ikke så meget op i hvor meget han vejer eller hvor meget han spiser. Han regulerer det fuldstændig selv, det er meget sjovt faktisk. Er han ikk sulten så spiser han ikk. Han kan nogen gange lade være at spise i flere dage, så ryger der lige et kilo og så spiser han igen..

 

Mærk på vovsen er den overdrevent fed så skær lidt ned. Ellers skal det nok udligne sig... :engel:

 

Hov så blev begge indlæg sendt, troede ikke den første blev sendt så derfor sendte jeg nr 2 :oops:

 

Jeg synes ikke hun er fed, kan mærke ribbenene på hende- men prøver så vidt muligt at følge vægtskemaet så der er lidt styr på det... Egentlig mest for at prøve at forebygge HD. Måtte i januar sige farvel til min skønne kat på (KUN) 4 år pga HD, så jeg stadig har lidt traumer over sygdommen og vil selvfølgelig gøre alt for at undgå Malou skal få den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Hov så blev begge indlæg sendt, troede ikke den første blev sendt så derfor sendte jeg nr 2 :oops:

 

Jeg synes ikke hun er fed, kan mærke ribbenene på hende- men prøver så vidt muligt at følge vægtskemaet så der er lidt styr på det... Egentlig mest for at prøve at forebygge HD. Måtte i januar sige farvel til min skønne kat på (KUN) 4 år pga HD, så jeg stadig har lidt traumer over sygdommen og vil selvfølgelig gøre alt for at undgå Malou skal få den...

 

Der kan Buddha snakke med om ØV oplevelser med den lorte-lidelse.:megaked:

 

Jeg kan mærke Carlos ribben og hans rygrad træder også lidt for meget frem til min smag, så han får lidt olie i maden. Det er både godt for pelsen og vægten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh havde Malou på vægten igår aftes, ifølge vægtskemaet burde hun veje 5,5kg men den lille trold vejer 7,5kg (!!!)... Det mystiske er at hun KUN får det mad hun må få, vi vejer hendes foder og godbidder og andet får hun ikke + hun er meget fysisk aktiv og vi har tit svært ved at overholde 15 min reglen :hmm:

Bør jeg kontakte opdrætter eller skal jeg krydse fingre for hun bare har "store" knogler og det udligner sig med tiden?? :genert: Jeg forstår simpelthen ikke hun vejer så meget, når hun kun får de mængder foder hun må få :shock:

 

Hvilket skema kigger du på? Husk de kun er vejledende, Motor lå også lidt over så vidt jeg husker. Bare hun ikke er for tyk.

Giver du hvalpefoder? Vi blev anbefalet at give juniorfoder til mellemstore racer, for at hvalpen ikke groede for meget - jeg ved dog ikke helt om der er stor forskel i vitaminer osv, vi giver vores hunde råt kød, og der er ingen forskel på hvalp eller voksen.

 

@Budda: Wow, vejer Motor kun 27 kg? :genert: Tippi er meget stor af en tæve at være. Det har hun altid været. Da jeg hentede hende var hun den største i kuldet også større end hannerne. :stupid: Hun er højere end alle samojedhanner, som vi har mødt, og hun vejer pt 28 kg. Men min dyrelæge siger endda at med hendes højde burde hun gerne veje lidt mere! :shock::lun:

Alle tror at hun er en hanhund, hun har ellers et rødt halsbånd på, men det kan man jo sjovt nok slet ikke se, hehe. :slem:

 

Er der nogen af jer som kender til om der er noget mushing/slædekørsel her på Fyn? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få Tippi med i et spand. :blink:

 

Hihi ja, kun 27. Troede 25, men så var vi ved dyrlægen og der vejede han alligevel 27..

 

Han måtte nu meget gerne have vejet 25, vi trækker med ham og der er det faktisk bedre, at hunden ikke er for stor - men altså, han løber nu vældigt hurtigt alligevel. Voodoos far er ret stor, men vi fik ikke den største i kuldet, håber han lander omkring Motors vægt.

 

Ja hun lyder stor :-D Men det er jo ligemeget.

 

Kender desværre ikke nogle på Fyn som trækker, du må se om du kan finde nogle konkurrencer til efterår/vinter og så komme ud og snakke med dem og se om i ikke kan få en aftale om nogle ture med nogle der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, fantastisk med en samojed-tråd!! :-D

Er der nogen af jer som kender til om der er noget mushing/slædekørsel her på Fyn? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få Tippi med i et spand. :blink:

 

Jeg kender ikke nogen, men kunne det være en idé at kigge inde på Polarhundeklubbens forum. Der er i hvert fald nogle aktiviteter listet. Ellers kunne du måske høre de fynske opdrættere, om de kender til noget. Der er jo en masse træninger, der ikke bliver annonceret nogle steder, men hvor man måske alligevel kan få sig fedtet ind og få info.

 

Jeg har selv planer om, at min basse skal lære miljøet fra starten, så han bliver slæbt med til træninger her fra efteråret af, så han ved hvad det går ud på, når han forhåbentlig selv skal trække næste efterår. Jeg bor så i Nordsjælland, hvor der foregår en masse træning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

Buddha- det er et vægtskema fra opdrætter. Hun må i følge det skema veje 7 kg når hun er 12 uger, Malou er 10 uger og vejer 7.5 :hmm: Vi giver hende Puppy medium breed, det skal hun, ifølge opdrætter, have de første 12 mdr... Går ud fra det er det du mener eller? :genert: Men ja der er selvfølgelig forskel på vægten, synes bare hendes vægt er ret høj lige pt selvom hun på ingen måde virker fed... Er bare, som jeg skrev tidligere, frygtelig panisk for hun får HD... ved godt der er mange faktore der spiller ind, og ikke kun vægten ( ingen leg på glatte gulve og løfter hende op og ned af den lille trappe når hun skal ind og ud), men ja, er førstegangs hvalpeejer og har mistet katten Emil pga HD på trods af han var en slank kæmpe, så jeg har nok tendens til at overreagere :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

@Buddha

Kan se det svar jeg skrev til dine billeder ikke gik igennem, mit net er til tider ret ustabilt, så prøver lige igen :-D Jeg er simpelthen helt forelsket i Motor- han er i dén grad en flot bamse :lun: Især det nederste billed hvor han er våd og sidder med tungen ud af munden- det er SÅ charmerende :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er et vægtskema fra opdrætter. Hun må i følge det skema veje 7 kg når hun er 12 uger, Malou er 10 uger og vejer 7.5 :hmm: Vi giver hende Puppy medium breed, det skal hun, ifølge opdrætter, have de første 12 mdr...

 

Wow, hvad? Alt sådan noget er altså vejledende. Der er stor forskel fra hvalp til hvalp og kuld til kuld. :shock:

 

Min tæve vejede omkring 7 kg da hun var 8 uger, hvor jeg fik hende med hjem!! Og hun har aldrig været tyk, tværtimod. Hun er bare stor i det generelt. :lun:

 

Jeg har givet hende hvalpefoder beregnet til store hunde helt fra starten af, og ikke mellemstørrelse (bare for at være på den helt sikre side). :-D Og jeg skiftede til voksenfoder beregnet til store racer omkring hendes første løbetid og ikke da hun først var 12 mdr. Det syntes jeg er ret længe at give hvalpefoder. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...