Hop til indhold

Samojede tråden


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg ikke en samojede, men tillader mig lige at svare alligevel :mrgreen:

 

Tror nemlig ikke det er enestående for samojeder ikke at ville spise, når det bliver varmt. Jeg kender til mange hunde, der får nedsat appetit om sommeren og tænker, at de bare ikke bruger så meget energi på at holde varmen. Og så kender vi det nok også lidt fra os selv. På varme dage er det i hvert fald ikke altid jeg selv har lyst til at spise ret meget.

 

Jeg tror ikke du behøver være bekymret, hvis han ellers virker glad og frisk :-D

 

Tak for svar (: Det var nu også bare på grund af polarpelsen, at jeg tænkte de lige har det ekstra varmt. Men ja, det er nok bare mig, der er en hønefar (hvis man kan være det...) Han er i hvert fald glad og legesyg, så håber vi at han tager på i løbet af næste uge. Det er blevet lidt lettere at stoppe noget i ham, når det bliver hen over aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for svar (: Det var nu også bare på grund af polarpelsen, at jeg tænkte de lige har det ekstra varmt. Men ja, det er nok bare mig, der er en hønefar (hvis man kan være det...) Han er i hvert fald glad og legesyg, så håber vi at han tager på i løbet af næste uge. Det er blevet lidt lettere at stoppe noget i ham, når det bliver hen over aften.

Ja, pelsen egner sig ikke lige til de varme temperaturer :-) Men tror nu ikke, at det gør så meget, hvis han ikke tager så meget på i et stykke tid, som han har gjort tidligere. Han skal nok få det han har brug for alligevel :-) Som sagt bruger de nok bare ikke så meget energi på at holde varmen og derfor behøver de ikke få så mange kalorier. Det lyder som om han regulerer det fint selv, så jeg synes bare, du skal give ham det han vil spise. Hvis der ikke er brug for energien, er der ikke rigtig nogen grund til at spise mere, kan man sige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

hvis din jede ikke vil spise- stadig- så lad den selv vælge sit foder, varier og lad foderet stå fremme. Min hund spiser morgenmad kl 16 og aftensmad k 23- han tager sig en faste dag en gang i ugen.

som en anden skrev, er hunden livlig så er det nok ikke så galt.

når det er sommer igen, så prøv at mærke pelsen- underulden isolerer ganske fint og selvom jeg er forsigtig om sommeren, så virker det til min hund er betydelig køligere end korthårshundene når det er rigtig varmt og ligesådan om vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis din jede ikke vil spise- stadig- så lad den selv vælge sit foder, varier og lad foderet stå fremme. Min hund spiser morgenmad kl 16 og aftensmad k 23- han tager sig en faste dag en gang i ugen.

som en anden skrev, er hunden livlig så er det nok ikke så galt.

når det er sommer igen, så prøv at mærke pelsen- underulden isolerer ganske fint og selvom jeg er forsigtig om sommeren, så virker det til min hund er betydelig køligere end korthårshundene når det er rigtig varmt og ligesådan om vinteren.

 

Hans appetit er heldigvis steget en del siden dengang, og han ligger nu på 23 kg som 11 måneder gammel, hvilket jeg synes er ganske fint.

Sjovt du siger det, for jeg synes faktisk at have oplevet at hans ædelyst er steget, efter vi er blevet opmærksomme på at fjerne hans foder i stedet for bare at lade det stå, hvis han ikke spiser det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...