Hop til indhold

Hvornår blev jeres Samojede renlig?


Gæst Jannie H
 Share

Recommended Posts

Gæst Jannie H

Nu er Malou blevet 10 uger, og hold da op hun er skøn :hjerte:

 

Vi øver fortsat renlighed, meeeen der sker stadig uheld.. Om natten giver hun altid lyd hvis hun skal tisse, men om dagen vælger hun gerne at sætte sig under spisebordet :hmm: Vi roser, giver godbidder går ud i haven hver gang hun har spist, sovet, leget osv men tror ærlig talt ikke helt hun har har fanget det er udenfor det foregår :hmm: Hvor gamle var jeres da de blev renlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

Jeg gør rent med Rodalon, så den er ihvertfald på plads :-D

 

6 måneder, okay så er det alt alt for tidlig jeg bekymrer mig :genert: Men ja, der er ikke andet for end at tage hende med ud noget oftere og så vente på at tiden går :) Tak for jeres svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Drentsche.

 

Der går et stykke tid før blæren og hjernen er forbundet så meget, at hvalpen mærker at den skal tisse, kan holde sig lidt for at kunne at sige til og komme ud.

 

Mens de er helt små, er det bare "hov jeg skal tisse" og så tisser man bare.

 

Min hvalp (godt nok) labrador er 16 uger og er først nu begyndt at vise tegn på, at hun rent faktisk har fattet det der med at tisse det gør man altså ude på græsset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min samojedhund var næsten renlig da jeg fik hende som 8 uger. Altså hun vidste udemærket godt at det var udenfor at det skulle gøres og på græs (fliser dur stadig ikke i hendes verden, kun græs). Og hun var rigtig god til at sige til. Døren ud til haven stod så også åben ud til haven hele dagen, så hun kunne bare gå derud når hun skulle. Selvfølgelig var der enkelte tisse-uheld til hun blev en del ældre, men det var mest hvis der kom gæster, så kunne hun slet ikke nå at styre sig. :lun:

 

Men nej, der er slet ingen grund til bekymring. Det er meget forskelligt fra hund til hund, men det er helt sikkert ikke noget vi har haft problemer med. :cool:

 

Samojeder er jo også meget renlige af natur (meget ligesom en kat). Tippi slikker sig selv og holder sin pels så ren som muligt, undgår bevidst at gå i vandpytter, helst også mudder, og nedfaldsfrugt vil hun heller ikke træde på. Skøre hund. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min samojede var faktisk også utrolig nem at få renlig, det var bare ud hver gang han havde sovet, leget og småtrænet og han har faktisk kun tisset indenfor en 5 gange (og lavet 1 gang, men det var vores egen skyld, for der gik for lang tid alene hjemme),og han fandt hurtigt ud af at hoveddøren var vejen til at komme ud at tisse på græsset, så han gik hen til døren og ventede eller pev hvis han var meget trængende.

Men ja, som der også blev beskrevet så er de meget renlige - min gør sig tit ren som en kat, hvis det regner så for pelsen en omgang, han går også udenom vandpytter og mudder :) og hvis han bliver beskidt så går der ikke mange timer, så han hvid igen :) Men du kan sagtens være stolt over vovsen, det er da rigtig flot :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Min samojedhund var næsten renlig da jeg fik hende som 8 uger. Altså hun vidste udemærket godt at det var udenfor at det skulle gøres og på græs (fliser dur stadig ikke i hendes verden, kun græs). Og hun var rigtig god til at sige til. Døren ud til haven stod så også åben ud til haven hele dagen, så hun kunne bare gå derud når hun skulle. Selvfølgelig var der enkelte tisse-uheld til hun blev en del ældre, men det var mest hvis der kom gæster, så kunne hun slet ikke nå at styre sig. :lun:

 

Men nej, der er slet ingen grund til bekymring. Det er meget forskelligt fra hund til hund, men det er helt sikkert ikke noget vi har haft problemer med. :cool:

 

Samojeder er jo også meget renlige af natur (meget ligesom en kat). Tippi slikker sig selv og holder sin pels så ren som muligt, undgår bevidst at gå i vandpytter, helst også mudder, og nedfaldsfrugt vil hun heller ikke træde på. Skøre hund. :slem:

 

Haha Carlo ville korse sig.. :slem: Han er nemlig en rigtig dreng. Fuld fart gennem mudder, vandpytter, moser osv.. Han elsker at have hele hovedet inde i forskellige krat og buske..

 

Så at kalde ham renlig som en kat ville nok være en overdrivelse. I Carlos terminologi hedder det, hvis jeg sover længe nok falder det af :klap:Og det gør det jo..

 

Men han var rimelig hurtig renlig, selvfølgelig med uheld men pyt..

Til gengæld var min venindes hvalp ikk renlig før den blev næsten 10 mdr. Den er sengevæder om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Min samojede var faktisk også utrolig nem at få renlig, det var bare ud hver gang han havde sovet, leget og småtrænet og han har faktisk kun tisset indenfor en 5 gange (og lavet 1 gang, men det var vores egen skyld, for der gik for lang tid alene hjemme),og han fandt hurtigt ud af at hoveddøren var vejen til at komme ud at tisse på græsset, så han gik hen til døren og ventede eller pev hvis han var meget trængende.

Men ja, som der også blev beskrevet så er de meget renlige - min gør sig tit ren som en kat, hvis det regner så for pelsen en omgang, han går også udenom vandpytter og mudder :) og hvis han bliver beskidt så går der ikke mange timer, så han hvid igen :) Men du kan sagtens være stolt over vovsen, det er da rigtig flot :)

 

Flere samojed-ejere.. HURRA.... :klap: :klap: :klap:

 

Velkommen til :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor - 5 måneder :-D Voodoo, nærmest fra han flyttede ind. Kan ske han lige synes det regner for meget, så kan han godt finde på at lave en lille pølse ved døren ud, men kun om natten, aldrig om dagen :lol:

 

Motor troede jeg nærmest aldrig blev renlig, mand han indtog og afleverede meget vand, men nu er han så pinligt renlig, at han ikke engang vil skide før han er ude af haven - vores sti ned til haven - og helst et stykke nede af fortovet oppe ved den store vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha Carlo ville korse sig.. :slem: Han er nemlig en rigtig dreng. Fuld fart gennem mudder, vandpytter, moser osv.. Han elsker at have hele hovedet inde i forskellige krat og buske..

 

Så at kalde ham renlig som en kat ville nok være en overdrivelse. I Carlos terminologi hedder det, hvis jeg sover længe nok falder det af :klap:Og det gør det jo..

 

Hi hi, ja nu skal det jo heller ikke misforståes. Tippi er en værre rod med fuld fart fremad. :slem: Hun vil med hovedet først ind i samtlige buske og krat, og grave det gør hun skam mere end flittigt, hi hi. :-D Og moser og hav det springer hun gladeligt i, især hvis vandet lugter ekstra dårligt. :damn:

 

Jeg ved virkelig ikke hvorfor hun undgår vandpytter og mudder? :vedikke: Hun har sine egen idéer den hund. :roll:

 

Men jo, så snart hun ser sit snit til det så slikker hun sig ren (så godt som hun nu kan) som en kat. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi, ja nu skal det jo heller ikke misforståes. Tippi er en værre rod med fuld fart fremad. :slem: Hun vil med hovedet først ind i samtlige buske og krat, og grave det gør hun skam mere end flittigt, hi hi. :-D Og moser og hav det springer hun gladeligt i, især hvis vandet lugter ekstra dårligt. :damn:

 

Jeg ved virkelig ikke hvorfor hun undgår vandpytter og mudder? :vedikke: Hun har sine egen idéer den hund. :roll:

 

Men jo, så snart hun ser sit snit til det så slikker hun sig ren (så godt som hun nu kan) som en kat. :cool:

 

Argh det er ligesom Motor! Han er ret glad for mudder godt nok, men vandpytter, ej fy - dem skal man gå laaaangt udenom :rolleyes:

 

Voodoo til gengæld, han springer hovedkuls i alt der har med vand at gøre :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jannie H

Hov havde slet ikke set der var kommet flere svar :oops:

 

Det går fremad med Malou, altså hun er ikke 100% renlig endnu, men de sidste par dage har hun, de fleste gange, søgt hen mod døren når hun var trængende. Men igen, vi giver hende nærmest ikke en chance for at blive tissetrængende, da vi er hurtige til at få hende ud, efter hun har sovet, leget, spist osv.

 

Det største problem vi har er, at hun kan have været ude i fx en halv time, og når hun så kommer ind, smutter hun direkte ind i stuen og tisser :damn: :hmm: Er der nogen af jer der har et godt råd mod det???

 

Malou elsker at blive beskidt og træder og ruller sig gerne, i alt hvad der lugter.. Meget kan man sige, men en lille fin prinsesse er hun ikke, nok nærmere en aktiv drengepige (kan en hund være dét) med høj haleføring :engel: Hun har fx. ingen problemer med at smide sig, lige der, hvor hun for 3 sek siden har tisset, så hun får en fin gul plet i pelsen :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hejsa :vinken:

 

Ja Jack og Dizel er nu 15 uger og er stort set renlige, dog med et enkelt uheld grundet dårlig mave.

 

Men de kommer ud på græsset så snart de vågner (5.30) og så det bare ud og stå og sige tis tis tis :slem: og det har de forstået nu.

 

Ellers er vi ude og gå en 6 til 8 gange om dagen, bare sådanne små ture, dog er de også ude og køre i tog, metro osv. så de bliver miljø trænet.

 

/ Kim ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...