Hop til indhold

Bach Rescue Remedy


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden brugt dette produkt rigtig meget og vil lige slå et slag for det. Det er et naturprodukt, som ikke doper eller kan overdoseres, og man kan købe det i Matas og Helsam plus på nettet.

 

Bach kan også blandet specielt til den enkelte hund/kat/menneske, men Rescue er et allround produkt, som jeg bruger mest. Skal det blandes, skal man til en uddannet Bach terapeut, de findes på nettet.

 

Jeg bruger det bredt. Til hunde og katte, der stresser, hunde/katte, der får et akut chok, hunde/katte der skal ud og rejse/opleve noget skræmmende fx dyrlæge - det bruges også ved alene hjemme træning og træning af fx hunde, der laver udfald mod andre hunde i snoren... generelt kan det bruges til stort set alt.

 

Det gode er

1) Det er billigt og drøjt i brug. En flaske koster ca 110 kroner, og da den blandes 1:10 har du til virkelig lang tid.

2) Det virker straks - hvis det ikke virker, så kan du se det med det samme. Smart! Modsat fx andre produkter, som du skal bruge penge på at gå og vente på af afprøve over tid. Får din hund/kat et chok, så giv det straks efter - det gør, at hund/kat husker oplevelsen mindre fordi den finder ro pga. midlet.

 

Jeg blander Rescue på følgende måde:

 

4-10 dråber (ca 1/2 til 1 pipette) i en sjat vand. Jeg står ikke og måler, må jeg indrømme - og det virker på alle mine dyr herhjemme alligevel. Det kan også dryppes i vandskålen - dog foretrækker jeg at styre indtaget selv. Dyret får herefter en halv til en hel pipette af blandingen 3 gange dagligt.

 

Perioden afhænger af, hvorfor du gir det. Alene hjemme hunde og stress-dyr som Hugo får det i 3 måneder i rap. En hund, der får et akut chok får det bare en til to gange og herefter ikke mere.

 

Skal hunden til dyrlæge, så giv det lige før I kører en enkel gang. herefter ikke mere.

 

Vær obs på, at pipetten kan blive meget beskidt og bakteriefyldt... nogle løser det ved at hælde en enkel sjat cognac i blandingen - bare ganske lidt. Da jeg ikke drikker alkohol, vasker jeg pipetten i stedet imellem brug. Det virker fint.

 

En lille finurlighed:-) Har du et problem med din hund, der gør, at du stresser op, bliver bange i situationen - er hunden fx overfaldet og skal lære at gå blandt andre hunde igen? Så tag selv en dosis Bach Rescue før du går ud og træner med din hund i disse ting. At ejer er rolig smitter til hunden.

 

Som med hunde og katte gælder det, at Bach ikke virker på alle mennesker. Virker det, vil du mærke roen straks. Den spreder sig som en art varme i din krop.

 

Jeg synes rigtig godt om dette produkt, og det har reddet mange dyr gennem tiden, at jeg har kendt det. Derfor fik jeg lige lyst til at dele det med jer herinde.

 

Nogle udstillere bruger det - men ikke alle forstår, hvad det er - derfor skal man vide, at der kan peges fingre af en, hvis andre ser man står og "doper" sin hund før den skal i ringen... Jeg synes dog ikke det bør afholde dig fra at gøre det. En hund/kat på Bach kan sagtesn reagere - den er ikke dopet eller bedøvet på anden vis. bach tager blot toppen af uro, giver ro og tryghed via homoøpatiske midler fra blomster, og gør det lettere at nå ind bag uroen og træne hunden/katten til et bedre liv - uden Bach.

 

Der findes dyrlæger, der arbejder med Bach. Og Bach terapeuter fortæller gerne om midlerne også.

 

Jeg var selv skeptisk, da jeg er vidensmenneske i mit fag og tænkte at "blomstermedicin" lød lige lovlig langhåret. Men det er gjort til skamme.

 

Jeg må lige tilføje, at ja der er alkohol i Bach, men kun i en mængde, der sikrer, at stoffet er flydende og kan holde sig. Gravide kvinder og ædrue alkoholikere kan uden problemer tage det - og så kan dyrene også. Der er så lidt i, at du ikke engang kan tælle promillen... Det er en såkaldt alkoholopløsning, som har til formål at gøre det flydende....

 

MVH

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sys ret hurtigt min flaske var tom, men Molly skulle så også ha 7 dråber direkte i munden (gad hun altå ikke) 3 gange om dagen. Nu overvejer jeg at købe endnu en flaske som bare blandes i vandet :vedikke: Jeg fik ikke noget af vide om at det skulle blandes op, hun sagde direkte i munden ikke opblandet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan måske betale sig at købe det i UK over nettet, tjek lige før i handler. Herovre er det i hvertfald noget billigere end hjemme (eller det var det sidst jeg købte en flaske). Vi har brugt det i forbindelse med flytninger/nye hunde etc.

 

Lenschow, må jeg have lov at sende dig en PB om noget helt andet? (kattespørgsmål).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er genialt. :5up: Jeg bruger det også til mig selv.

 

Jeg fylder det gerne på flasker med dråbetæller, hvor jeg kan suge det ud med en engangs sprøjte hvis det er til hunde eller heste. Så slipper man for baktusser.

 

Kattene får det gerne i drikke vandet, medmindre det er en speciel blanding til en af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for oplysningen - har ikke hørt det så udspecificeret før.

 

Må lige høre, bruger i det jævnligt til jeres dyr? Eller er det noget i f.eks. bruger når det tordner, hvert nytår osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for oplysningen - har ikke hørt det så udspecificeret før.

 

Må lige høre, bruger i det jævnligt til jeres dyr? Eller er det noget i f.eks. bruger når det tordner, hvert nytår osv?

 

 

Molly skal have det hver dag, ved ikke hvor længe, må jeg hellere undersøge :oops: Men ved der er nogen der bruger kun i specielle tilfælde ved fx nytår eller lign. Kommer nok an på hvad ens problem er :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang DAP - det er min erfaring, at de KATTE der ikke reagerer på DAPs katteudgave Feliway reagerer på Bach. Jeg ved ikke om det samme gælder hunde, men måske.... Det er godt at have lidt at vælge imellem.

 

Jeg har indtil nu kun set det virke på hunde... Men der er få der ikke reagerer.

 

En anden forskel er, at DAP er dyr at afprøve, skal sidde i nogle dage, før den virker og så synes jeg kun jeg har set den virke ret sjældent... Men igen... jeg ser jo ikke ALLE hunde:-) Jeg har bare de bedste erfaringer med Bach... og så er det billigt

 

Jeg vidste heller ikke det sku blandes igen med vand! Jeg har brugt det ublandet i 3 år... jeg ved meget sur over først at opdage det forleden!

Det var faktisk en af de ting, der fik mig til at lave tråden, da jeg tænkte at det er der måske flere, der ikke ved - og så er det jo dyrt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang DAP - det er min erfaring, at de KATTE der ikke reagerer på DAPs katteudgave Feliway reagerer på Bach. Jeg ved ikke om det samme gælder hunde, men måske.... Det er godt at have lidt at vælge imellem.

 

Jeg har indtil nu kun set det virke på hunde... Men der er få der ikke reagerer.

 

En anden forskel er, at DAP er dyr at afprøve, skal sidde i nogle dage, før den virker og så synes jeg kun jeg har set den virke ret sjældent... Men igen... jeg ser jo ikke ALLE hunde:-) Jeg har bare de bedste erfaringer med Bach... og så er det billigt

 

Jeg vidste heller ikke det sku blandes igen med vand! Jeg har brugt det ublandet i 3 år... jeg ved meget sur over først at opdage det forleden!

Det var faktisk en af de ting, der fik mig til at lave tråden, da jeg tænkte at det er der måske flere, der ikke ved - og så er det jo dyrt...

 

Ja, hvordan fandt du ud af det? jeg har også altid brugt det uopløst også de mange flasker hundene og jeg selv efterhånden har indtaget som forsøgsdyr;-)

 

Virker desuden på mig selv og på sheila, men ikke på mysla...

Link til indlæg
Del på andre sites

En Bach-uddannet dyrlæge fortalte mig det... Hun foreslog det til Hugo, fordi vi går i klasse sammen og så sagde hun "Du blander bare med..."

 

Hvortil jeg svarede "Hvad? Skal det blandes igen?"

 

Og ja det STÅR faktisk på æsken..... Piinligt!

 

Ja jeg har godt set det står på indlægssedlen, men min adfærdsbehandler sagde direkte fra pipetten så gik bare ud fra det var uopblandet :hmm: Ringer lige til hende og sikrer mig hvad hun mener..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ja det har jeg fået anbefalet. Jeg kender fire uddannede.

 

Jeg foretrækker at give det direkte, hvis nu dyret ikke drikker det... så frygter jeg væskemangel osv... Især om sommeren... Nogle siger at man ikke kan putte det i metalskåle, for så mister det virkningen, men det har jeg nu aldrig oplevet ske..

 

Hvis en ejer vil ha det i en vandskål, så sætter vi en ekstra op...

 

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har jeg fået anbefalet. Jeg kender fire uddannede.

 

Jeg foretrækker at give det direkte, hvis nu dyret ikke drikker det... så frygter jeg væskemangel osv... Især om sommeren... Nogle siger at man ikke kan putte det i metalskåle, for så mister det virkningen, men det har jeg nu aldrig oplevet ske..

 

Hvis en ejer vil ha det i en vandskål, så sætter vi en ekstra op...

 

MVH

 

Jeg tænkte mere på i forhold til at give det forebyggende? :vedikke:

 

Det ville jeg nemlig aldrig bruge Rescue'en til, men derimod vælge det remedie der passer til problemet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mit indtryk at Rescue virker all round, det har dte gjort i 7 år nu på mange arter, som jeg har brugt det på. Jeg har kun få gange fået lavet en special-blanding, og det har også virket, men om det er bedre ved jeg ikke. Anvendelsen af Rescue allround er mine egne erfaringer gennem 7 år.... Det har jeg ikke fra de uddannede, men da Hugo stressede sidst anbefalede den ene mig Rescue - det samme til min kat Tara, der lever med HD og deraf humørsvingninger... De har aldrig anbefalet mig andet, så jeg har kun prøvet det en gang - min nabo er Bach terapeut - det var til min gamle hund, der "følte skyld".

 

Jeg anså det for en smule for langhåret til min smag:-) Hunden viste sig i øvrigt at være dødangst for mine katte, hvorfor han i dag bor i Horsens og har det supergodt uden katte.... Så skyld og skyld:-)

 

Men jeg er ikke selv uddannet. jeg har bare gode erfaringer med Rescue

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...