Hop til indhold

Mynde Adfaerd & Traening


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

altsaa man er ekstra "feminin" begge to? Jeg har hort det modsatte. nogle hundeejere insisterer at hun hunde har oftere tildens til at vaere taettere knyttet til en mandlig i familien versus hanhunde med en kvinder:hmm:

Jeg aner det virkelig ikke:lol:

Gør jeg heller ikke, det var mest bare en tanke der lige kom til mig. :lol:

Måske ikke helt det samme og så alligevel lidt:

Har indmellem hørt om hunde, både hanhunde og tæver, der er bange for mænd.. Har aldrig hørt om en hund der var bange for en kvinde:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Gør jeg heller ikke, det var mest bare en tanke der lige kom til mig. :lol:

Måske ikke helt det samme og så alligevel lidt:

Har indmellem hørt om hunde, både hanhunde og tæver, der er bange for mænd.. Har aldrig hørt om en hund der var bange for en kvinde:hmm:

 

Nemo, vores cocker, er generelt bange for middelaldrene kvinder, lige fra vi fik ham fra internatet. Og kan bedst lide maend!:lol: Min mand og jeg blev enige om at hans hidtidige ejer, matte vaere en middelaldrene kvinde som ikke havde vaeret sod til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
altsaa man er ekstra "feminin" begge to? Jeg har hort det modsatte. nogle hundeejere insisterer at hun hunde har oftere tildens til at vaere taettere knyttet til en mandlig i familien versus hanhunde med en kvinder:hmm:

Jeg aner det virkelig ikke:lol:

 

 

Jeg tror ikke at en hanhund er mere knyttet til kvindelige ejer og omvendt. Jeg tror at det 100 % handler om hvad hunden har "lært". Qairo (han-hund) er 100 % mere knyttet til mig. Men han er også MIN hund og det er mig der fodrer, nusser, går tur, aktiverer osv. Sebastian (min mand) er til gengæld den lidt sjove som gider at lege vildt og drille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun er meget knyttet til mig, og hvis jeg gaar nogen steder uden hende, saa siger manden at hun kun ligger og venter paa jeg skal komme tilbage. Saadan har hun vaeret fra lille hvalp.

Dog er hun ogsaa meget knyttet til de andre i familien, men maaske 1 procent mere ved mig:hmm:

 

Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at spørge; Er det adoptivbarn eller har din "amerikaner" Afrikanske rødder ?? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at spørge; Er det adoptivbarn eller har din "amerikaner" Afrikanske rødder ?? :genert:

 

Min mand og jeg har personligt valgt at adopterer istedet for at faa bio barn, saa ja, vores son er adopteret og han har afrikansk amerikanske rodder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Kort og godt: Er jeres mynder kræsne eller altædende?

 

Jeg har en MEGET selektiv,

og en der er noget mindre selektiv, men som dog ikke spiser alt !

 

De fleste rå grøntsager bliver bare bidt i smulder eller leget med, og de fleste frugter bliver afvist af dem begge ! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Jeg har en MEGET selektiv,

og en der er noget mindre selektiv, men som dog ikke spiser alt !

 

De fleste rå grøntsager bliver bare bidt i smulder eller leget med, og de fleste frugter bliver afvist af dem begge ! :roll:

 

 

Sjovt - Qairo er helt tosset med frugt. Især bær ! Der er en masse mirabellatræer her i området og det har været et rent helved at gå tur når der ligger så meget dejlig frugt på jorden...Han er simpelthen næsten ikke til at slæbe med fordi han har travlt med at guffe.

Det aller bedste er bær :blink: !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Sjovt - Qairo er helt tosset med frugt. Især bær ! Der er en masse mirabellatræer her i området og det har været et rent helved at gå tur når der ligger så meget dejlig frugt på jorden...Han er simpelthen næsten ikke til at slæbe med fordi han har travlt med at guffe.

Det aller bedste er bær :blink: !

 

Åh ja bær havde helt glemt bær !

Jeg tænkte kun på æbler, pærer, bananer o.l. :stupid:

Mine er faktisk begge to vilde med bær (mest den lille !), og som du skriver så kan det være svært med alt det der ligger på jorden.

Og så er de helt tossede med nødder !

Lige nu har vi nogle gevaldige "diskussioner" om det nu er en go' ide at spise nogle af alle de agern der ligger lige nu.

Ved faktisk ikke om de overhovedet kan tåle agern !!:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

jeg har en selektiv kraesen mynde, som rynker nasen af en laekker floedeis eller andet end kod, og en nasten alt aedende. begge to er dog ret go'e til at snuppe en hel bakke smor glemt paa kokkenbordet pa knap 1 sek.thumbnail.aspx?q=1167959790149&id=c362f42aaff8b91cac740c16009464ca&url=http%3a%2f%2fupload.wikimedia.org%2fwikipedia%2fcommons%2ff%2ff4%2fButter_dish.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Åh ja bær havde helt glemt bær !

Jeg tænkte kun på æbler, pærer, bananer o.l. :stupid:

Mine er faktisk begge to vilde med bær (mest den lille !), og som du skriver så kan det være svært med alt det der ligger på jorden.

Og så er de helt tossede med nødder !

Lige nu har vi nogle gevaldige "diskussioner" om det nu er en go' ide at spise nogle af alle de agern der ligger lige nu.

Ved faktisk ikke om de overhovedet kan tåle agern !!:hmm:

 

Præcis det samme problem har vi nu her ...nødder ! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Fantastisk billede ! Så ved man da hvem synderen er hvis der er hår i smøren :engel:

 

 

Uha Qairo er ved at blive en rigtig mandehund.

Her i nat kom min kæreste hjem fra byen ved 4-tiden. Inden han overhovedet sætter nøglen i så flyver Qairo op fra sin kurv i soveværelset, spurter ud til trappen og puster sig op og gør helt tosset..han GØR...som i stor farlig hund gøen hvor vuffen kommer helt nede fra maven..Det har jeg aldrig oplevet før!

 

Faktisk synes jeg det er rigtig fint at han passer lidt på mig om natten :lun:

 

Normalt kan folk bare vade ind i vores hus uden han nærmest gider at løfte hovedet fra sofapuderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Fantastisk billede ! Så ved man da hvem synderen er hvis der er hår i smøren :engel:

 

 

Uha Qairo er ved at blive en rigtig mandehund.

Her i nat kom min kæreste hjem fra byen ved 4-tiden. Inden han overhovedet sætter nøglen i så flyver Qairo op fra sin kurv i soveværelset, spurter ud til trappen og puster sig op og gør helt tosset..han GØR...som i stor farlig hund gøen hvor vuffen kommer helt nede fra maven..Det har jeg aldrig oplevet før!

 

Faktisk synes jeg det er rigtig fint at han passer lidt på mig om natten :lun:

 

Normalt kan folk bare vade ind i vores hus uden han nærmest gider at løfte hovedet fra sofapuderne.

 

Passer jeres mynder også på jer ? (Selvom de helst ikke vil vise det under normale omstændigheder :slem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sighthound
Passer jeres mynder også på jer ? (Selvom de helst ikke vil vise det under normale omstændigheder :slem:)

 

Så er Nielan slet ikke normal (det vidste jeg vel egentligt godt:genert:) for han viser skam gerne at han passer på hjemme hos os !

 

Hvis han ligger og sover og der er en lyd eller et bump, så farer han ud til døren og gør.

Det er selvfølgelig godt at han markerer hvis der kommer nogen, men det kan altså også godt være hvis en af os sætter kruset lidt hårdt på bordet, eller hvis der lyder en ringklokke i TV'et

(og vi har slet ingen ringklokke på døren :stupid:)

 

Han er faktisk så meget fremme i skoene, at jeg har mistanke om at han godt kunne forsvare os fysisk hvis situationen krævede det !

Link til indlæg
Del på andre sites

Passer jeres mynder også på jer ? (Selvom de helst ikke vil vise det under normale omstændigheder :slem:)

 

 

Nej, faktisk slet ikke, må klare mig selv.

 

Da jeg kun havde Nanna (whippet) var det ikke altid hun orkede sige vov når der kom gæster.

Nu hvor der er flyttet et lille gø-dyr inde hopper hun dog med på vov-vognen.

 

En gang jeg gik en mørk aften på en græsplæne kom min kæreste efter mig. Nanna opdagede ikke at det var ham, men så bare en mand komme gående hurtigt imod os og så stak hun af :lol:

 

Soko stillede sig op og gøede foran mig indtil hun opdagede at det var en kendt person.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nej, faktisk slet ikke, må klare mig selv.

 

Da jeg kun havde Nanna (whippet) var det ikke altid hun orkede sige vov når der kom gæster.

Nu hvor der er flyttet et lille gø-dyr inde hopper hun dog med på vov-vognen.

 

En gang jeg gik en mørk aften på en græsplæne kom min kæreste efter mig. Nanna opdagede ikke at det var ham, men så bare en mand komme gående hurtigt imod os og så stak hun af :lol:

 

Soko stillede sig op og gøede foran mig indtil hun opdagede at det var en kendt person.

 

 

:sjov: ... Naaa, en lille vatnisse:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Passer jeres mynder også på jer ? (Selvom de helst ikke vil vise det under normale omstændigheder :slem:)

 

 

Ja! Specielt vores hunhund er meget fremme i skoene med at skulle "passe paa os". Tio gider ofte ikke at go naar folk ringer paa, men nar farmand er vaek, saa er han "PAA"!

 

De viser ogsaa megen omsorg for os, specielt lille manden, hvis han kommer til skade, er ked af det, saa kommer de lobende for at kysse og checke han er ok. Det overraskede mig en del. Da racen er noget egenraadig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...