Hop til indhold

Huskeliste til ny hvalp


Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Nu nærmer Humles hjemkomst sig :-D, og jeg er begyndt at få styr på hvalrpetingene - men har jeg mon glemt noget?

 

Dette er der styr på:

 

Hundetegn

Hvalpehalsbånd + snor (sele bliver først når han er hjemme)

Madskål (har jo hunde i forvejen, så vandskålen er der)

Hvalpefoder

Hvalpekong + guffer til Kong

Hundepude (vi bruger ikke kurv)

Lidt bidelegetøj til hvalpetænderne

Tæppe m. "plasticbagside" til hjemturen - praktisk hvis han kaster op...

 

Har allerede diverse negleklippere, børster, karter, tagetænger osv...Haven er hegnet ind..Huset er hundesikret..

 

Kan I komme i tanke om noget jeg har glemt?

 

Er egentlig mest nervøs for den 3 timer lange køretur hjem :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - vi er også meldt til hvalpehold...

 

Ja, det er netop køresyge jeg er nervøs for. Vores ene hund blev så frygtelig køresyg som hvalp - og er i dag vildt angst for bilen.

Så vi vil så gerne gøre køreturen til noget behageligt for den lille ny vaps...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel ikke mæt? Det kunne jo være det var en af de hvalpe, der har let til køresyge:genert:

 

Jo netop mæt. Køresyge er en risiko, men det er nemmere for hvalpen at kaste op, hvis den har noget i mavesækken. Desuden giver mætheden en naturlig trang til afslapning, som nedsætter risikoen for køresyge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - vi er også meldt til hvalpehold...

 

Ja, det er netop køresyge jeg er nervøs for. Vores ene hund blev så frygtelig køresyg som hvalp - og er i dag vildt angst for bilen.

Så vi vil så gerne gøre køreturen til noget behageligt for den lille ny vaps...

 

Du kan købe køresygetabletter til hunde, dog synes jeg ikke du skal bruge sådanne på en lille hvalp, men en voksen hund kan, ved hjælp af tabletterne, gives positive oplevelser ved at køre bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - vi er også meldt til hvalpehold...

 

Ja, det er netop køresyge jeg er nervøs for. Vores ene hund blev så frygtelig køresyg som hvalp - og er i dag vildt angst for bilen.

Så vi vil så gerne gøre køreturen til noget behageligt for den lille ny vaps...

 

Mange hvalpe bliver køresyge de første gange de kører bil, men langt de fleste vokser sig heldigvis fra hurtigt det.

Men på det punkt, gælder, som ved skudangst eller alt andet, hvis ejer er nervøs og pylret, forstærker hundens nervøsitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i at hunden kan mærke ejerens nervøsitet.

 

Vores ældste, Luffe, som vi hentede da han var 8 uger, blev også lidt kørsyg som lille - men voksede helt fra det - og elsker bilen i dag.

 

Buddy var ca. 5 måneder da vi hentede ham ved samme opdrætter. Han er desværre ikke vokset fra sin køresyge - tværtimod. Tror faktisk ikke han bliver køresyg længere - det er i stedet blevet til en grim angst for bilen.

Han kryber forbi bilen, ryster som jeg ved ikke hvad, savler så alt omkring ham er gennemblødt. Vi har prøvet ALT. Træning fra bunden af, ignorere ham, forskellige pladser i bilen, mad/ikke mad inden køretur, køresygepiller.

Ved ikke, om han har haft en dårlig oplevelse inden vi fik ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu nærmer Humles hjemkomst sig :-D, og jeg er begyndt at få styr på hvalrpetingene - men har jeg mon glemt noget?

 

Dette er der styr på:

 

Hundetegn

Hvalpehalsbånd + snor (sele bliver først når han er hjemme)

Madskål (har jo hunde i forvejen, så vandskålen er der)

Hvalpefoder

Hvalpekong + guffer til Kong

Hundepude (vi bruger ikke kurv)

Lidt bidelegetøj til hvalpetænderne

Tæppe m. "plasticbagside" til hjemturen - praktisk hvis han kaster op...

 

Har allerede diverse negleklippere, børster, karter, tagetænger osv...Haven er hegnet ind..Huset er hundesikret..

 

Kan I komme i tanke om noget jeg har glemt?

 

Er egentlig mest nervøs for den 3 timer lange køretur hjem :hmm:

 

 

Vi havde meget nytte af de små tyggeben, du ved de der aflange pinde (som susan mikro popper), de var nemme at have i lommen, og når Aslan bed, tog vi sådan en op af lomme og stak i kæften på ham :lol::lol:

 

Det er på søøøøøndaaaaaaag, der er kun en uge til:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...