Hop til indhold

hundelov i paris?


Gæst andreadot
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Jeg er jo ret så frankofil og er i paris normalt en gang om året. Og så var det jeg kom til at tænke på at jeg ikke ser ret mange Muskelhunde i paris. Det er der så en grund til. De har en hundelov som er opdelt i kategori 1 og kategori 2 hunde.

 

there are special rules for owning "attack" and "defense" dog breeds, aka Catégorie 1 (Mastiffs, Pittbulls, and Boerbulls) and Catégorie 2 (Staffordshire Terriers, Rottweilers, American Staffordshire Terriers, and Tosa breeds):

 

for begge kategorier af hunde betyder det at de skal indskrives så man ved hvor de bor man skal envidere have en ansvars forsikring(men ikke til andre racer)

 

Kategori 2 hunde skal have mundkurv og snor på i offentligtheden

 

Og her kommer så det der adskiller sig en del fra den danske lov.

 

Unge under 18, forbrydere(visse forbrydelser) og folk som tidliger har fået frataget sig sin hund pga at denne var farlig for alm. mand. Må IKKE eje hunde i disse kategorier.

 

Siden 99 har kategori 1 hunde været ulovlige at købe, importere eller sælge. Med en bøde op til 15000 euro 112500 danske kroner:slem:

 

You have to declare them and where they live at the Mairie or Préfecture de Police.

You have to purchase Civil Responsibility insurance.

Category 2 dogs must be muzzled and on their leash whenever they're in public.

Children under 18, convicted criminals (you'll have to ask what crimes apply here), and anyone who has already had their dog taken away because of public endangerment cannot own category 1 or 2 dogs.

Since 1999 Category 1 dogs cannot be purchased, imported, or sold (fines up to €15,000); those who already owned them must have them sterilized, and cannot take them into any public areas except the street/sidewalks.

 

Til sidste skal i lige have tallene for hvor mange hunde der lever i paris.:hjerte:

for hver 100 mennesker i frankrig er der 17 hunde. Og i paris alene menes der at være 500000 hunde.

 

There are around 17 dogs to every 100 people in France, one of the highest ratios in the world, and an unofficial dog population of some 10m (over 500,000 in Paris alone).

 

Der er jo for og imod for at forbyde kriminelle disse hunde. men unge under 18 og folk som før har haft farlige hunde er jo syntes jeg god ide.

 

For øvrig har man jo dyrehandler i paris som sælger hundehvalpe og kattekilliger til vanvittige høje priser. Jeg personligt er lige solgt hver gang jeg står og kigger på de små hvalpe.

 

hvad syntes i om sådan et forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...