Hop til indhold

Del jeres dejlige myndebilleder med os andre


Gæst sunrise
 Share

Recommended Posts

Det lyder virkelig som om der er liv og glade dage hjemme hos dig, Kim! Altid en eller anden hund at grine af :mrgreen:

 

Problemet med Zipp er at han er en bangehund. Han har levet det meste af sit liv i en stald, og oplevet uligevægtige mennesker. De små katastrofer han udsætter sig selv for, hvor komiske de i grunden forekommer, fremmer bestemt ikke projektet med at få en hund med mere selvtillid ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med Zipp er at han er en bangehund. Han har levet det meste af sit liv i en stald, og oplevet uligevægtige mennesker. De små katastrofer han udsætter sig selv for, hvor komiske de i grunden forekommer, fremmer bestemt ikke projektet med at få en hund med mere selvtillid ud af det.

Årh, på den måde... Troede ikke det påvirkede ham på den måde. Men håber da det lykkedes for dig/jer en dag, for det er da lidt synd for ham :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Zipp, min nye projekthund er stadig meget nervøs. Desuden har han vist tegn på at kroppen ikke rigtigt vil være med. Han er meget muskuløs, men de store muskler yder ikke ret meget. Dyrlægen har undersøgt hans hjerte, uden at dér var tegn på noget unormalt.

Fordi han er så nervøs har jeg tøvetmed at lade ham løbe frit. Men nogen greyhoundfolk jeg kender mente at han skulle ud at løbe, og løbe stærkt. Så tog vi til stranden klokken 5 en søndag morgen, der har man det for sig selv. Men der kan være kaniner, derfor fik han en væddeløbsmundkurv på.

 

En meget dyb indåndig, og så sipper man ham af linen. Jaroff gad ikke stå op kl 4.30 en såndag morgen, og blev hjemme..

Men Malou og Lille P. gad godt. Sidstnævnte dog med lidt forbehold.

 

613_5872.jpg

Kl 5 en søndag morgen...

 

613_5896.jpg

Ja, han kan løbe...

 

613_5912.jpg

 

613_5915.jpg

 

613_5960.jpg

Malou er god til at pace de andre til at løbe.

 

613_5975.jpg

 

613_5987.jpg

 

613_5999.jpg

Men det kunne være gået galt.

Malou og Lille P besluttede at udforske hvad der var for enden af en stejl skråning, de fløj let og elegant op ad en 60° stigning. Zipp ville med, men hans store muskler kunne kun lige slæbe ham op. Så kaldte jeg hundene ned, og her glemte jeg at Zipps ineffektive muskler heller ikke ville kunne bremse ham. Han kom ned, og det gik stærkt, men ved et mirakel blev han på benene.

Zipps værste fjende ser ud til at være tyngdekraften. Han er en bangehund, og noget klodset. Han er meget god til at sætte kædereaktioner i gang der slutter med at noget falder ned i hovedet på ham. Eller noget der har hængt/stået et sted i mange år beslutter sig til at adlyde tyngdekraften, og falde ned - lige når Zipps stakkels hoved passerer. I fredags fik han et maleri i knolden, det havde hængt der siden 1962, men snoren sprang efter mere end 50 år i netop det sekund Zipp gik forbi og havde hovedet inden for rækkevidde af billedet.

 

Zipp kørte træt efter løbeturen, men vi kom da hjem. En senre løbetur gik lid tbedre, og han holdt lidt bedre ud. Mentalt har løbeturene gjort ham godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Her nogen nyere myndebilleder

 

913_8298.jpg

 

B13_8440.jpg

 

913_8000.jpg

sidevind.

 

913_8080.jpg

Professoren, aka Lille-P., aka Penticton, med stambogsnavnet Cadoc..

 

913_7825.jpg

- er ked af at han ikke måtte være med til at bage brød.

 

913_8223.jpg

Malou vil ikke have næsen våd når hun drikker. Den bliver lagt af på kanten af skålen.

 

913_8231.jpg

 

913_8331.jpg

 

913_8088.jpg

Malou, min lille prinsesse.

 

B13_8439.jpg

den blæst, min frisure! Enhver der nogensinde har set tysk TV ved at 3-Wetter-Taft er den eneste løsning på dét.

 

913_7979.jpg

Ok, pyt med frisuren.

 

B13_8422.jpg

Jaroff, skjønheden.

 

913_8266.jpg

Zipp, får sig lidt fiberholdigt.

 

B13_8424.jpg

Zipp, noget skeløjet..

 

B13_8409.jpg

Ude på tur, de lange næser er klistret til jorden.

 

813_7780.jpg

Ja, det er faktisk to intakte hanhunde.

 

913_8275.jpg

 

913_8283.jpg

På skovtur med flokken.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Her en hurtig opdatering på den ældre dreng der flyttede ind hos mig i Onsdags.

 

Han hedder Blistay og er født i Letland. Han har været lidt vandrepokal, og endte i 2007 i Nordjylland, og siden skete der så ikke ret meget mere i hans liv. Han har haft bræket det ene forben, som pga dyrlægesjusk ikke er vokset pænt sammen. Han er blid og stille, men også kærlig og nysgerrig. Når nysgerrigheden er vakt står det ene øre lige op i luften. Han interesserer sig meget for madlavning, og vil gerne hjælpe.

 

Jeg prøvede at tage billeder i går, men selv ved middagstid var det så mørkt at billederne blev dårlige. Disse to billeder er fra i onsdags, og endnu de eneste eg har af ham. Her har han kun været min i ca en halv time. Vi venter på turen hjem, og han har lagt sig med kroppen på mine fødder for at nyde solen.

 

blistay1.jpg

 

blistay2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Når nu alle de fine mynder blev vit frem på Broholm, (uden at vi fik nogen billeder...) her lidt myndevrag ;)

 

615_7623.jpg

"Professoren" Min lidt gammelkloge og superstædige alfahan som holder godt skik på flokken af halvtossede mynder. Som sædvanlig her fuld af præstelus.

 

615_7842.jpg

"Lille-Lort" Han kan ikke få det for varmt. Han holder af at ligge tæt med mig eller en borzoi, også selv om termometeret viser 27 grader. Bliver det dog trods alt for varmt, lægger han sig ud i solen for at køle af.

 

615_7878.jpg

Man gør sig sine tanker om de to her. Kuldet de er fra bestod officielt af 6 hvalpe.

De er nu 6 år gamle, og halvdelen af det kuld er helt uden varsel faldet døde om på grund af akut hjertesvigt.

Foruroligende nok var i hvert fald 2 af hundene blevet undersøgt for DKM uden nogen indikationer hhv 3 og 8 mdr før deres død.

Når der indavles hårdt på en i forveje sjælden race, så risikerer man at stå med sygdomme som er så sjældne at ingen dyrlæge har nogen erfaring med dem.

 

615_7947.jpg

Men der er da nogen der er friske en søndag morgen kl 6

 

615_7975.jpg

Der fyldes vand på inden hjemturen.

 

615_7981.jpg

Min gamle vandrepokal, som nu er over 10 år.

 

615_7987.jpg

De har naturligvis alle deres eget navn, men de hedder også alle SEEEE !

Her er flokken der stiller ved det kald.

 

615_7991.jpg

Og her er skønheden, som nu er 10½ og stadig fungerer, sådan da.

 

Og en lille film, eller to. Jeg beklager at der ikke var mulighed for dybt nedringet bluse og miniskørt.

 

Dagens præmieoverrækkelse:

 

"Lille Lort" for fuld drøn i slow motion. Han har tilbragt størstedelen af det første år af sit liv i et mørkt rum. I en alder af 3 år døjer han stadig med at blive helt stueren, det er derfor han er blevet "returvare".

Link til indlæg
Del på andre sites

kimc mangler der ikke en hund eller husker jeg dårligt.

Havde du ikke også en der var sort og hvid?

Det er altså en imponerende flok du har dig.

 

Jo, store dejlige Zipp mangler, han var ( officielt) af samme kuld som de to tøser, og faldt pludselig død om en junidag sidste år.

Årsagen var hjertestop, og han var blevet undersøgt for DKM 3 måneder forinden, der var ikke fundet noget.

Det er en eller anden mystisk hjertesygdom som ikke lader sig finde med de normale hjertetest, og der er intet at mærke på hunden før det sker.

Om arvegangen er kønsbunden ved man ikke. Der var 4 hanner og 2 tæver i det kuld. De 3 hanner er døde, men det behøver ikke betyde at arvegangen er kønsbunden.

Tager man feks 4 blå og 2 røde kugler i et bæger, og trækker 3 kugler i blinde, er der trods alt en rimelig sandsynlighed for at man får udtrukket 3 blå kugler.

 

514_1172

 

Her ses Zipp på sin 5 års fødselsdag. En måned senere var han død.

Så er der vel ikke noget at sige til at jeg spekulerer over det med de to tæver.

Som det ses af billedet ved vandtagningen, har jeg næsten altid min skubbevogn med. Den indeholder vandskål og vand til hundene, men kan også være god til at fragte pantdåser i når man en tidlig morgen finder for 30 Kr pantflasker ved en bålplads.

Den kan også bruges til at fragte en død hund hjem hvis det kommer dertil.

Gamle Blistay med det ene stritøre og det ødelagte forben kører også med noget af vejen i den vogn, fordi han ikke må gå så langt.

 

Og jeg kunne sagtens have klaret mig med færre hunde, hvis ikke det var fordi jeg absolut skulle prøve at redde nogle hundevrag.

Men de kommer helt af sig selv. Tidligere på sommeren fik jeg tilbudt to ex væddeløbsgreyhound, og før det en 3 årig schæferhan som havde angrebet gamle Blistay - og var blevet sendt i gulvet af gamle vakkelvorne Blistay, der har lært at overleve under barske vilkår med dårligt helbred. Schæferen var lige siden meget ærbødig over for Blistay, hvilket var årsagen til at jeg fik ham tilbudt da ejeren ikke kunne magte ham. Jeg kan sige nej, hvor svært det end måte være!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...