Hop til indhold

Jeg har brug for noget beroligende


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Ja...nu drager jeg den sidste konsekvens i sagen om Victoria og aborten...desværre er det jo mere Victoria end jeg der må "bøde" for det..

 

Victoria skal steriliseres på næste fredag...

 

Så nu skal min lille pige på operationsbordet...

 

Og tanken huer mig så absolut ikke...

 

 

Men jeg har vendt og drejet det...uden sterilisering:

  • Vil jeg ved hver løbetid skulle holde mine hunde adskilt
  • Efter løbetiden gå og være bekymret i 2mdr. fordi Victoria har tendens til falsk drægtighed
  • Have en utidig hylehund ved hver løbetid
  • Være nervøs for diverse underlivs sygdomme i tide og utide

Med sterilisering

  • Skal jeg være nervøs en halv dag, mens hun er ved dyrlægen
  • Gå på kompromis med mit princip om ikke at neutralisere mine hunde pga. regeringen

Men...hvis man nu vender den og ser positivt på det:

  • Mindre stress til Pablo der ikke skal være utidig hylehund
  • Mindre stress til mig, fordi jeg ikke spekulerer i livmodersygdomme
  • Mindre stress til Victoria fordi hun ikke bliver falsk drægtig mere

MEN...jeg hader sgu når de skal i narkose osv.

 

Pablo og Victoria er jo nærmest aldrig syge...Pablo har været til ét dyrlægebesøg der ikke var sundhedstjek, og det var pga. et bid...

 

Victoria har været til tjek for hårsækmider og så hendes abort...

 

Men ellers er dyrlægen for os et sted, hvor man vejes eller bliver vaccineret...

 

Puha...det blev langt...men jeg er sådan lidt nervøs

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en super fornuftig beslutning! Jeg var også selv ved at gå til, da jeg fik min coton steriliseret, men dyrehospitalet beroligede mig med, at det er en rutineoperation og der er en meget lille risiko for komplikationer!

 

Jeg er helt sikker på, at det også kommer til at gå let og smertefrit for jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du neutraliserer ikke pga regeringen (ja ja, misforstår med vilje) og du bliver SÅ glad for det!

 

Kan egentligt ikke forstå du er i tvivl, du har oplevet det ultimative, når Victoria er ordnet, sker det aldrig nogen sinde igen! Du ved, at du har gjort alt for at undgå aborten, alligevel skete det, ergo vil det kunne ske igen (og anden gang er utilgiveligt)

 

Du bliver SÅ glad for det og Victoria bliver også glad :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja...nu drager jeg den sidste konsekvens i sagen om Victoria og aborten...desværre er det jo mere Victoria end jeg der må "bøde" for det..

 

Victoria skal steriliseres på næste fredag...

 

Så nu skal min lille pige på operationsbordet...

 

Og tanken huer mig så absolut ikke...

 

 

Men jeg har vendt og drejet det...uden sterilisering:

  • Vil jeg ved hver løbetid skulle holde mine hunde adskilt
  • Efter løbetiden gå og være bekymret i 2mdr. fordi Victoria har tendens til falsk drægtighed
  • Have en utidig hylehund ved hver løbetid
  • Være nervøs for diverse underlivs sygdomme i tide og utide

Med sterilisering

  • Skal jeg være nervøs en halv dag, mens hun er ved dyrlægen
  • Gå på kompromis med mit princip om ikke at neutralisere mine hunde pga. regeringen

Men...hvis man nu vender den og ser positivt på det:

  • Mindre stress til Pablo der ikke skal være utidig hylehund
  • Mindre stress til mig, fordi jeg ikke spekulerer i livmodersygdomme
  • Mindre stress til Victoria fordi hun ikke bliver falsk drægtig mere

MEN...jeg hader sgu når de skal i narkose osv.

 

Pablo og Victoria er jo nærmest aldrig syge...Pablo har været til ét dyrlægebesøg der ikke var sundhedstjek, og det var pga. et bid...

 

Victoria har været til tjek for hårsækmider og så hendes abort...

 

Men ellers er dyrlægen for os et sted, hvor man vejes eller bliver vaccineret...

 

Puha...det blev langt...men jeg er sådan lidt nervøs

 

 

Når det er overstået og der er gået nogen tid ville du sikkert sige til dig selv " hvorfor gjorde jeg ikke det noget før ? " . :blink:

 

Jeg er sikker på at du bliver glad for det.

 

Teitur har været i narkose to gange, den ene gang hvor han blev kastreret og hvor jeg insisterede på at være med under opreationen. Den anden gang hvor han var rigtig syg og det var straks være, sad og græd snor i venteværelset mens jeg sad med teitur i armene, indtil han faldt helt i søvn i narkosen. Var SÅ bange for at han ikke skulle vågne igen. Dyrlægen var så flink at tilføje " ja det bliver jo nok ikke bedre når du får børn" øh okay.

 

 

Men begge gange gik det helt problem frit, men det er ikke nemt at se sin hund blive så slap. Og ved alle opreationer er der jo desværre en risiko.

 

Men jeg tror du kan være helt rolig. Når din hund kommer til sig selv bagefter og ikke oplever stress og uro i forbindelse med løbetid og falsk drægtighed, så får i det sikkert alle sammen meget bedre.

 

 

 

Og så lige en sidste ting. Muligvis bare mig der ikke forstår det, men hvad har regeringen med sagen at gøre ??

 

I øvrigt læste jeg det først som om du ikke ville gøre det pga regningen, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Du neutraliserer ikke pga regeringen (ja ja, misforstår med vilje) og du bliver SÅ glad for det!

 

Kan egentligt ikke forstå du er i tvivl, du har oplevet det ultimative, når Victoria er ordnet, sker det aldrig nogen sinde igen! Du ved, at du har gjort alt for at undgå aborten, alligevel skete det, ergo vil det kunne ske igen (og anden gang er utilgiveligt)

 

Du bliver SÅ glad for det og Victoria bliver også glad :ae:

Enig ..........og jeg er ski også urolig og nervøs hver gang Misja har skulle i fuld nakose, man høre jo så meget og fantasien gør resten :???:

 

Men det ER nærmest rutine for en dyrelæge og jeg tror også at du bliver glad bagefter, alene fordi din tøs vil få det godt og du bliver fri for fremtidige bekymringer :-D

 

Så :ae: til dig og så gør som JeanetteH forslår, sørg for at have noget at lave mens du venter på at kunne hente hende hjem igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tusind tak for støtten allesammen...:engel:

 

 

 

Og så lige en sidste ting. Muligvis bare mig der ikke forstår det, men hvad har regeringen med sagen at gøre ??

 

I øvrigt læste jeg det først som om du ikke ville gøre det pga regningen, hehe

 

Jeg har 2 listehunde...Pablo er Amstaff/cane corso, Victoria er Amstaff...

 

For snart 2mdr. siden måtte Victoria have en abort fordi hun blev drægtig ved et uheld(hvornår og hvordan er mig stadig en gåde), alternativet var at aflive sunde og raske hvalpe...

 

Før regeringen(ja og en del andre i folketinget) vedtog hundeloven, ville jeg kunne dunke mig selv oveni hovedet over det skete og have solgt hvalpene til ansvarlige mennesker...istedet måtte de aborteres...7 dødfødte hvalpe, og én ikke levedygtig, men levende hvalp...

 

 

Jeg har nok dybt inde i mig selv altid haft en drøm om at Victoria skulle have et kuld(ikke med Pablo dog), og vi skulle beholde en hvalp selv...

 

 

Nogle gange er det dumt at stå på sin ret, og vi måtte betale den højeste pris...men det har altid været et princip for mig, at neutralisering af mine hunde skulle ske for deres skyld, ikke fordi loven siger det...

 

Nu er der selvfølgelig flere fordele i det, end der er ulemper...så nu skal det ske...og jeg vil ikke lade mine politiske principper stå over min sunde fornuft og hundenes helbred...

 

(årh det blev kringlet...undskyld)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuld opbakning til din beslutning herfra!

 

At det så skal være nødvendigt på grund af en hovedløs "nu må vi hellere gøre et eller overilet, så vi da i det mindste kan sige at vi har gjort noget"-løsning af en latterlig hundelov, det er så en helt anden snak!

 

Men det er det rigtige du gør for Victorias skyld! (Og også Pablos og de stakkels hvalpes)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sender dig SÅ mange varme og forstående tanker!

 

Jeg har haft Ozzie opereret en gang og jeg var sindssygt dårlig ved tanken længe inden, især under operationen og efter også. Jeg var ved at irritere dyrlægen så meget, at du ikke tror på det. Du er bestemt ikke alene med at det er svært - kan også se at der er andre herinde der har det svææært med den slags. Så holder jeg bare endnu mere af HF. :hjerte:

 

Jeg fik talt med dyrlægen om en milliard ting inden de fik lov til noget, jeg fik lovning på de mest sære ting (fx at de SKULLE bære hende forsigtigt) og jeg blev til et stykke tid efter Ozzie sov og jeg krævede at få lov at sidde med hende i et rum alene både når hun faldt i søvn og imens hun vågnede, og så var den eneste grund til at dyrlægen fik mig sparket ud af venteværelset at de lovede at ringe det sekund de var færdige med det de skulle (og jeg var 2 min fra dyrlægen imens - sad og gloede på min telefon i et par timer var det vist).

 

Jeg kom så ind og sad hos Ozzie længe inden hun vågnede op... fik at vide at det havde de ikke prøvet før, alle andre hunde kom bare i et bur, og de forstod slet ikke at jeg insisterede på at sidde der i flere timer :engel: men jeg kunne bare ikke klare tanken om at hun skulle vågne op alene... og jeg er så glad for at jeg gjorde det - allerede længe inden Ozzie begyndte at åbne øjnene fandt hendes snude frem til mig og hun sov længe, længe, længe med hovedet i mit skød. :lun::lun::lun:

 

Og så kom hun sig simpelthen så hurtigt - hun var noget påvirket den første dag, men allerede anden dag kom hun slæbende med legetøj og var stort set sig selv og efter få dage var største bekymring at det var lidt synd at hun skulle holdes i ro og snor. :-D

 

For nylig da jeg passede hendes bedste hundeven kom han til skade og han skulle også opereres - det var også virkelig, virkelig, virkelig svært selvom han jo ikke er min hund (kun næsten :mrgreen:) Det var hos en anden dyrlæge, der nægtede at jeg kunne sidde ned ham, imens han vågnede men til gengæld fik jeg lov at komme og hente ham tidligere end de normalt sendte hundene hjem fordi jeg plagede for vildt. :engel:

 

Han var også noget påvirket første dag men dagen efter var han bare klar på ballade og jeg brugte en del tid på at prøve at forklare ham og Ozzie at man ikke legede vildt når den ene er nyopereret. :mrgreen:

 

Orv, det blev ret langt... men altså egentlig ville jeg jo bare sige til dig at jeg synes det er en rigtig god beslutning du har taget - og at ja, de kommer sig altså hurtigt sådan nogle små hundedyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Også opbakning herfra.

 

Har selv fået neutraliseret min ældste (i en alder af 9) og der var ingen drillerier ved det. Det var helt det rigtige og du vil slippe for alle de ting, som du netop selv påpeger.

 

I skal nok klare det super - begge to og allesammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Det bliver lige en kort bemærkning fra Tlf. Mht selve dagen så kan jeg som et par andre varmt !!!! Anbefale at du bliver hos hende helt til hun lægges i narkose og igen før hun vågner. Der er meget ventetid for dig så tag en bog med men hold da op sådant et Burrum med hunde der vÅgner op er et stressende sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du er nervøs - det var jeg også, da Nana blev steriliseret i juli - men det er det rigtige du gør.

Du vil altid være nervøs, når hun er i løb og med den hændelse i var igennem, så er der ingen tvivl - det skal bare gøres :-D

 

Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort for Nana og det er bare lavet så pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du gør da det helt rigtige nu. Og det skal nok gå godt.Det kan være langt farligere at vente til hunden er gammel. Min ældste var jo 14 dage fra 11 år , da hun fik en kodyl livmoderinfektion.Hun klarede operationen så fint.

Victoria er ung og frisk og sund, så hun vil sikkert kommer superhurtigt over det.

Og eftersom hun nu har været i hormonbehandling, er risikoen for, at der opstår underlivssygdomme hermed nok større.Hormonbehandling af hunde er aldrig uden en vis risiko.

Så efter dette indgreb vil livet for jer alle 3 blive lettere.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Så er muskelprinsessen udskrevet...min mor har hentet hende fordi jeg var på arbejde...det var gået let og uden komplikationer...

 

De ville dog ikke ret gerne udlevere hende igen...ikke fordi de ikke troede min mor er min mor, men fordi de synes Victoria var så skøn...min mor siger hun kom ud med sin baseball i munden og logrede...:5up:

 

Så nu er hun lige på rekreation hos den gamle til i morgen, hvor hun nyder at være lidt i fred....og så vil Pablo og jeg egentlig godt have hende hjem igen...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Glædede mig vist for tidligt...ihvertfald siddder jeg vil opvågning med Vic nu...hun måtte ind og syes om, fordi tråden sprang...dyrlægen mener tråden har haft et svagt punkt...men vi tager det i stiv arm...hun er så dygtig, min lille vic

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...