Hop til indhold

At tage billeder af en sort hund


Gæst Tinka
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte problemer med at tage billeder af mine sorte piger, memindre det er høj sol.

 

Er der nogen der har et godt trick? :D En god indstilling fx? Jeg har et canon EOS 500D, og synes jeg har prøvet alt, men hundenes hoveder bliver bare til smush :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et billedredigerings program?? Det kan hjælpe at skrue på "skygge" så kan du få øjnene frem. Evt. kan du kun markere øjnene og så skrue på skyggen..

 

Jeg bruger photoshop, sig hvis du skal have yderligere info om hvad søren jeg snakker om :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg giver dig helt ret - det er drønsvært - og om vinteren med sne er det næsmest umuligt... så bliver de bare til sorte klatter på hvid baggrund :lol:

 

Jeg er ikke en særligt dygtig fotograf, men som oftest hjælper det, at have solen i ryggen, så den skinner på hundens ansigt... og så kan et godt redigeringsprogram ofte hjælpe til at skyggerne bliver mere ligeligt fordelt...

 

men der var en grund til, at jeg fik en hvid og brun hund anden gang :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Alle tre :D

 

Buddha: Jeg har ikke forsøgt med redigering af skygger endnu, men jeg bruger så heller ikke photoshop selvom jeg utrolig gerne vil have det til min mac, så ville lykken være gjort, men så får jeg helt sikkert brug for lektioner i redigering :lol:

 

Amocca: Ja, specielt vinterbillede er sk*** svære ! :(

IMG_7233.jpg

IMG_0909.jpg

Det er to hvidt forskellige billede "oplevelser"

 

Umulia: Jeg aner ikke hvad spotmåling eller centervægtet måling er :vedikke: Men som jeg skrev i første indlæg har jeg et Canon EOS 500D. Jeg bruger meget sjældent autofunktionen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia: Jeg aner ikke hvad spotmåling eller centervægtet måling er :vedikke: Men som jeg skrev i første indlæg har jeg et Canon EOS 500D. Jeg bruger meget sjældent autofunktionen :)

 

Ups, prøver at læse det hele næste gang :oops:

 

Jeg har 1000D, som er billigudgaven af dit kamera, så jeg går ud fra at alt hvad mit kan, kan dit bedre.

 

Hvis jeg f.eks. er i blændeprioriteret program (Av) kan jeg vælge lysmålingsmetode i "rundkørslen" bag på kameraet, øverste knap - altså "pil op" knappen. Der er noget, der hedder "partial metering". Det betyder at kameraet kun måler lys i midten af billedfeltet. Det er den indstilling, du skal bruge.

I øvrigt er sportsprogrammet også godt til at fotografere hunde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, prøver at læse det hele næste gang :oops:

 

Jeg har 1000D, som er billigudgaven af dit kamera, så jeg går ud fra at alt hvad mit kan, kan dit bedre.

 

Hvis jeg f.eks. er i blændeprioriteret program (Av) kan jeg vælge lysmålingsmetode i "rundkørslen" bag på kameraet, øverste knap - altså "pil op" knappen. Der er noget, der hedder "partial metering". Det betyder at kameraet kun måler lys i midten af billedfeltet. Det er den indstilling, du skal bruge.

I øvrigt er sportsprogrammet også godt til at fotografere hunde med.

 

Den funktion kan jeg ikke finde :( Når jeg trykker på den knap kommer jeg ind i hvidbalance..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror alle har problemer med sorte hunde - OG med hvide... De snyder nemlig kameraet, og man ender med en gang udbrændt hund. Jeg kan mærke stor forskel på Frostie, der var blå, og nu Iso som er kulsort. Det er bare svært!

 

Lysmåling, som Umulia skriver om, er én ting der kan hjælpe. Redigering gør også rigtig meget, og det er en fordel at ta' sine billeder i RAW-format. Jeg er også Mac-bruger, og "nøjes" med Photoshop Elements, der ikke er voldsomt dyr. Den er jeg glad for, den kan alt det jeg har brug for. Men du kan også redigere i iPhoto, der kan de vigtigste ting, bl.a. det med skygger. Kvaliteten bli'r ikke lige så god som PSE, men det er okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...