Hop til indhold

Lukullus


Gæst FrøkenWhipsy
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Nogle der har erfaringer med Lukullus tørfoder ?

Vi fik en prøve på det i forbindelse med at jeg købte diverse hjem fra zooplus. Qairo er helt syg med det - har brugt det som godbidder.

Lurer lidt på om han skal skiftes over til det når det igen er tid til at købe foder hjem. Men jeg kan ikke rigtigt finde nogen information om deres tørfoder også er til junior hunde (Qairo er nu 8 mdr) eller kun til fuldvoksne.

 

 

Chicken meal (26%), brown rice, salmon meal (6%), potatoes, cold-pressed rapeseed oil, algae, alfalfa, rice germs, beets, herbs, pears, apples, egg yolk powder, caraway, linseed oil, carob, silica, kieselgur, yucca schidigera, bilberries, trace elements, vitamins

 

 

Og hvad er MEAL sammenlignet med MEAT ?!? Altså...chicken meal og ikke chicken meat ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nogle der har erfaringer med Lukullus tørfoder ?

Vi fik en prøve på det i forbindelse med at jeg købte diverse hjem fra zooplus. Qairo er helt syg med det - har brugt det som godbidder.

Lurer lidt på om han skal skiftes over til det når det igen er tid til at købe foder hjem. Men jeg kan ikke rigtigt finde nogen information om deres tørfoder også er til junior hunde (Qairo er nu 8 mdr) eller kun til fuldvoksne.

 

 

Chicken meal (26%), brown rice, salmon meal (6%), potatoes, cold-pressed rapeseed oil, algae, alfalfa, rice germs, beets, herbs, pears, apples, egg yolk powder, caraway, linseed oil, carob, silica, kieselgur, yucca schidigera, bilberries, trace elements, vitamins

 

 

Og hvad er MEAL sammenlignet med MEAT ?!? Altså...chicken meal og ikke chicken meat ??

 

Jeg vil da tro, det er en fejl, at de har skrevet meal og ikke meat. Jeg har ikke prøvet Lukullus' tørfoder, kun deres dåse-vådfoder, men det er Charlie ret glad for. Jeg blander altid hans tørfoder (RC fibre response) med vådfoder, ellers nægter han at spise, den kræsenpind.

Jeg synes, det virker til at være en fin kvalitet som vådfoder, men som sagt skal jeg ikke kunne udtale mig om tørfoderet. Ingredienserne er dog fine nok. Hvis jeg skulle bruge det ville jeg dog give fiskeolietilskud, da der ingen omega 3 er i. Det ville jeg så altid, for indholdet af omega 3 er i tørfoder meget lavt, ellers harskner det hurtigt.

 

Jeg vil klart mene, at det er rent voksenfoder, for ellers skriver de jo altid, at det er junior-hvalpefoder. Og så ville jeg vente til efter han er 10 måneder-1 år. De har stadig brug for ekstra næring op til den alder, så der ville jeg ikke bruge voksenfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jeg synes bare, det lyder underligt decideret at kalde det noget andet - hos Royal Canin f.eks., der står der "tørret fjerkrækød", hvilket jo så også er "koncentreret" om man så må sige, i og med vandet er tørret væk. At give det et nyt navn - "meal" - giver mig mistanke om, hvorvidt det er rent kød. Men måske er det bare mig, måske er det fint nok. Som sagt har jeg et okay godt indtryk af Lukullus, men det er som sagt deres vådfoder, jeg kender.

Og så er jeg nok lidt farvet af at arbejde hos en dyrlæge - det gør at jeg sværger til dyrlægeforhandlet tørfoder, der ved jeg, kvaliteten er i orden og at der ikke er underlige tilsætningsstoffer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Nu læste jeg lige om chicken meal på wikipedia - det kan også indeholde knogle og det må gerne være lavet af kød/knogle fra "4D"-dyr, det er døde, døende, syge eller handicappede dyr, fordi bakterier og parasitter m.m. bliver slået ihjel i den proces, hvor de tørrer vandet væk. Da disse ingredienser findes i kødet, man bruger til "meal" anses det ikke som egnet til menneskeføde.

 

Lækkert, må man sige. Det er meget godt at det har højere proteinindhold, men det er sawtme klamt at det er sådanne dyr de bruger til det. På Lukullus' vådfoder står der det er kød, ikke det der meal. Hvilket så også giver god mening, da det jo er vådfoder og dermed ikke lavet af et tørret kødprodukt.

 

Hmmmm ... jeg står ved min lunkenhed ved "chicken meal".

Link til indlæg
Del på andre sites

Før Vic blev diag. med allergi og vi skiftede ham over på råfodring, brugte vi Lukkulus vådfoder (Vildt/kanin,lam,kanin/kalkun varianterne, for at han kunne tage på i vægt. Det var noget af det eneste foder han kunne tåle og lide, udover Ziwipeak vådfoder, men jeg havde da indtryk af at indholdet var i orden, og at Lukkulus er et "kvalitetsmærke", hvis man kan kalde færdiglavet hundefoder det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...