Hop til indhold

Hvorfor snerre hun ...


Gæst bordercollie25
 Share

Recommended Posts

Gæst bordercollie25

Jeg har en super sød BC tæve på ca. 11 mdr. Jeg går til træning med hende en gang om ugen osv. Nu har hun lige været i løbetid for første gang og i den periode begyndte hun at snerre af min mindste datter på 9 år. De kan godt lege bold og andet leg sammen, hun kan fodre den og hun kan ligge og kæle med den osv. Men på tilfældige tidspunkter kan den lige pludselig vise tænder/snerre ad hende ??? Er det fordi det handler om hierarki ? At hun er familiens yngste og letteste ofre?

Jeg håbede at det KUN stod på mens hun var i løbetid, men det gjorde det desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en super sød BC tæve på ca. 11 mdr. Jeg går til træning med hende en gang om ugen osv. Nu har hun lige været i løbetid for første gang og i den periode begyndte hun at snerre af min mindste datter på 9 år. De kan godt lege bold og andet leg sammen, hun kan fodre den og hun kan ligge og kæle med den osv. Men på tilfældige tidspunkter kan den lige pludselig vise tænder/snerre ad hende ??? Er det fordi det handler om hierarki ? At hun er familiens yngste og letteste ofre?

Jeg håbede at det KUN stod på mens hun var i løbetid, men det gjorde det desværre ikke.

 

Nej, det har intet med hierarki at gøre. Så den tanke kan du hurtigt lægge fra dig.

 

For at brugerne herinde kan give dig et par bud på hvordan I håndterer situationen bedst, vil det være en stor hjælp, hvis du detaljeret kan beskrive i hvilke situationer din hund knurrer. Mit umiddelbare gæt vil være, at din datter overskrider hundens grænser og overskrider hundens intimsfære.

 

Din hunds alder har med stor sandsynlighed en del med det at gøre. For der tordner hormoner rundt i krop og hovede på hende. Både fremkaldt af alderen, men også af løbetiden. Den ændrede sindsstemning ses ofte ude over de perioder, hvor hunden rent faktisk bløder. Nogle bliver meget pjevsede både før og efter, og har brug for mere nærkontakt. Mens de efterfølgende helst frabeder sig kontakt. Det er meget op og ned og forskelligt fra hund til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en super sød BC tæve på ca. 11 mdr. Jeg går til træning med hende en gang om ugen osv. Nu har hun lige været i løbetid for første gang og i den periode begyndte hun at snerre af min mindste datter på 9 år. De kan godt lege bold og andet leg sammen, hun kan fodre den og hun kan ligge og kæle med den osv. Men på tilfældige tidspunkter kan den lige pludselig vise tænder/snerre ad hende ??? Er det fordi det handler om hierarki ? At hun er familiens yngste og letteste ofre?

Jeg håbede at det KUN stod på mens hun var i løbetid, men det gjorde det desværre ikke.

 

Det er aldrig tilfældigt! Der er altid en udløsende faktor, når en hund snerrer, det gælder bare om at få øje på den.

Du og din datter må overse nogle andre signaler om at hunden ikke ønsker datterens nærhed. Som regel kommer der tilbagelagte ører, slikken om læberne og "store øjne" før en hund går så langt som til at vise aggressive signaler.

 

Prøv at holde øje med ovennævnte tegn, og prøv også at lægge mærke til om der er bestemte situationer, hvor hunden knurrer - f.eks. når din datter prøver at lægge armen om hende, eller berøre hende på andre måder, hun ikke bryder sig om.

 

Hunden er jo næsten voksen nu, og det er ikke meningen at hun skal finde sig i alt. Hunde har også ret til en privatsfære :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...