Hop til indhold

Langhåret Gravhunds pels ?


Gæst Sveske
 Share

Recommended Posts

Hej..Er her en der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre med min hunds pels ...den har så meget under uld og jeg tænker om det evt. kan skyldes kosten ??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Min dejlige og venlige langhårede han gravhund (Sonny) på 5 år, blev af sin tidl. ejer neutraliseret som 1½ årig.

 

Han har nu udviklet en enorm tyk og lang, men flot pels.....der samler alle blade op når han færdes ude i naturen.

Det har jeg naturligvis "megen glæde af herhjemme"...især mht ekstra rengøring.

 

Jeg reder derfor 1 gang om måneden Sonny, med en - til netop det skabt, skærekam - der udtynder pelsen samtidig med at vovse bliver flot kæmmet. I starten var han lidt afventende ved kæmningen, men nu er det, om end ikke et hit, så noget, han godmodigt går med til.

 

Skærekammen kan man købe i div. dyreforretninger.Den er ikke dyr og den er virkelig god il at tage meget af under ulden.

 

Når I har kæmmet jeres hunde så husk lige....IKKE.....at smide underulden i skraldeposen. Den kan evt. hænges op på nogle grene, på hækken, eller i et krat ud i naturen, så små fuglene kan få glæde af den. Det er jo den ideele isolation, ved snarlig redebygning.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min godmodige og nemme dværg gravhund (Sonny) har ømmet sig pga ryggen.

Vi var til dyrlægen i forgårs, som mente det var en forkalkning på rygsøjlen eller en lille prolaps, og hunden har derfor fået smertestillende / muskelafslappende medicin med hjem - her i påsken.

 

Jeg har læst en del om diskusprolaps hos gravhunde og fået et vide af lægen at jeg bare skal holde ham i ro.

Men min søn og svigerdatter siger ....helst i en kravlegård eller i bur.

 

Da Sonny aldrig (så vidt jeg ved) har været indespærret i et bur før, bruger jeg en kravlegård til at holde ham i ro.

Men... men.... men.....han græder hele tiden og ser bedende på mig og vil ud. Og jeg kan ikke nænne at holde ham indespærret.

 

Har prøvet at give lækre og gode ting ind i buret, hvor der også ligger den bedste hundekurv plus en skål vand.

Men 3 uger, er lang tid.

Og jeg klarer end ikke to timer med hans bedende øjne og lille gråd, på trods af at jeg ved, at det nok ville gavne ham.

 

Så jeg agerer i stedet for, tjener for ham, og løfter ham forsigtigt frem og tilbage og op og ned...altså derhen han selv vil.

Dertil skal lige tilføjes, at jeg bor alene med ham, og kan holde fokus på ham det meste af tiden.

 

Hvordan gør I andre med hunde med rygproblemer?

Kan I få syge småhunde til at acceptere at blive inde i et bur eller i en kravlegård?

Og i så fald - hvordan?

Eller er I bare mere standhaftige end jeg, og kan lukke ørerne? :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der bør tages røntgen af den ryg. Hvis man skal holde hunden i ro ved en prolabs (det har jeg ikke noget kendskab til), så er det jo i direkte modstrid med hvis problemet er slidgigt i ryggen. Ved gigt er det værste man kan gøre at holde hunden i ro. Den skal ud og bevæge sig rigtig mange gange om dagen, men må ikke springe op og ned og skal skånes for at gå på trapper osv..

 

Hvad med at sætte en snor på Sonny, så han kan få lov til at være hvor du er?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der bør tages røntgen af den ryg. Hvis man skal holde hunden i ro ved en prolabs (det har jeg ikke noget kendskab til), så er det jo i direkte modstrid med hvis problemet er slidgigt i ryggen. Ved gigt er det værste man kan gøre at holde hunden i ro. Den skal ud og bevæge sig rigtig mange gange om dagen, men må ikke springe op og ned og skal skånes for at gå på trapper osv..

 

Hvad med at sætte en snor på Sonny, så han kan få lov til at være hvor du er?.

 

Undskyld, jeg havde ikke fået læst dit indlæg ordentligt. Med forkalkning menes der sikkert noget spondylose-agtigt og ikke slidgigt, men jeg ville dog stadigvæk få taget billeder så man evt. kan afgøre hvad det er der skaber problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...