Hop til indhold

Valg af Aussie-kennel


soegaard
 Share

Recommended Posts

Hahahaha, troede du at Caia var rød?

Det er måske pga. hendes tan farve.

 

Jeg vil så også sige at hun ikke er nær så blå som så mange andre af de blå.. Men på stamtavlen er hun en blue merle.

 

Ved ikke om du bedre kan se det på disse billeder her at hun er blå og har brune øjne.. Det sidste billede er et af mine yndlings billeder.

 

Forstår godt at du drømmer om en lille aussie pige.. Det er en skøn race. og du har jo også set Gracie en del gange ikke? Hun lyder til at være den dejligste af slagsen:5up:

 

Hehe, ja og så troede jeg vist lidt at dem med blå øjne var blue merle og dem med brune øjne red merle :lol:

 

Hun er rigtig smuk Caia :lun: Jo, det er klart Gracie som har fået mine øjne op for racen, hun er virkelig en dejlig hund :hjerte: -og min kæreste er også faldet totalt for Gracie og der skal ellers meget til, for han andre hunde imponerer ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bare være obs på at de er med DRU tavle og ikke DKK. Det er nok til at jeg ikke vil have en af dem, hvor søde de end ser ud lige nu, men for mig er der også kun én rigtig kennelklub.:blink:

 

Jeps, jeg tænkte det samme selvom de godt nok ser skønne ud:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har jo fået verdens smukkeste Aussie pige... Det er kun godt at du fik søde smukke Gracie.. Også selvom det betyder at du ikke havde hende fra hvalp af...

 

Skidt pyt med hvalpe billederne...Det er selvf. dejlige minder at have, men altså jeg nyder nu ligeså meget alle de billeder vi har af Caia efter hendes hvalpe tid;-) ( Men jeg forstår godt hvad du mener)..

 

Taaaak, det var sødt skrevet.:genert:

Jeg fortryder heller ikke et sekund at jeg fik hende, men min næste hund vil jeg helt klart have lov at kunne præge fra hvalp. (og tage en masse hvalpebilleder af)

 

Her er lidt af Blaze og bror Buddy som bor tæt på os og som vi træner sammen med.. Han er også en dejlig dreng :hjerte:

 

Ved ikke hvordan jeres aussier har det men min er en rigtig kæle potte og hygge trold.. efter jeg er kommet til skade gør hun alt hvad hun kan for at ligge-sidde så tæt på mig som mulig, helst oven på mig hvis hun kan komme til det.. hun kan også finde på at skubbe pipi væk hvis hun mener hun har taget hendes plads..:stupid:

 

Han ser dejlig ud hamm Buddy. Stor og smuk er han blevet.:lun:

 

Ja, min Gracie er også en rigtig velcrohund, og kan endda finde på at skubbe andre hunde væk fra deres ejere, hvis de lige er ved at nusse hende.

På den anden side er hun en hund der selv vælger hvem hun vil tale med. Når vi møder nye mennesker, vil hun gerne snakke med de fleste, men en sjælden gang møder vi mennesker der er længere om at komme ind på livet af hende - som oftest nogen der er meget ihærdige efter at røre hende.

Men hun er en blød hund der er meget opmærksom på kropssprog, og nogle mennesker må udstråle noget hun ikke kan lide.

Men jeg kan godt lide at hun ikke bare farer blindt og tillidsfuldt hen i hovedet på fremmede mennesker, som min mors retriever eksempelvis gør.

 

Hehe i starten kunne jeg ikke fordrage blue merle synes de var temmelig grimme hehe og nu synes jeg Kdoa e rden smukkeste skabning jeg nogensinde har set og alle andre blue merles :mrgreen:

 

Red merle er jeg også blevet forelsket i var jeg heller ikek i starten :engel:

 

Jeg kunne heller ikke fordrage merlefarverne i starten, kun ganske få, og derfor gik jeg bare efter en black tri.

Me nu synes jeg de blå er smukke, og enkelte af de røde. Som sådan er det ikke farven jeg ikke kan lide med de red merles, for den er smuk, men deres lyse eller manglende pigment i ansigtet, nogle er ligefrem lyserøde med grisetryner:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Taaaak, det var sødt skrevet.:genert:

Jeg fortryder heller ikke et sekund at jeg fik hende, men min næste hund vil jeg helt klart have lov at kunne præge fra hvalp. (og tage en masse hvalpebilleder af)

 

 

 

Han ser dejlig ud hamm Buddy. Stor og smuk er han blevet.:lun:

 

Ja, min Gracie er også en rigtig velcrohund, og kan endda finde på at skubbe andre hunde væk fra deres ejere, hvis de lige er ved at nusse hende.

På den anden side er hun en hund der selv vælger hvem hun vil tale med. Når vi møder nye mennesker, vil hun gerne snakke med de fleste, men en sjælden gang møder vi mennesker der er længere om at komme ind på livet af hende - som oftest nogen der er meget ihærdige efter at røre hende.

Men hun er en blød hund der er meget opmærksom på kropssprog, og nogle mennesker må udstråle noget hun ikke kan lide.

Men jeg kan godt lide at hun ikke bare farer blindt og tillidsfuldt hen i hovedet på fremmede mennesker, som min mors retriever eksempelvis gør.

 

 

 

Jeg kunne heller ikke fordrage merlefarverne i starten, kun ganske få, og derfor gik jeg bare efter en black tri.

Me nu synes jeg de blå er smukke, og enkelte af de røde. Som sådan er det ikke farven jeg ikke kan lide med de red merles, for den er smuk, men deres lyse eller manglende pigment i ansigtet, nogle er ligefrem lyserøde med grisetryner:mrgreen:

 

Hvornår kommer Aussie nummer to egentlig ind i billedet hos dig og Gracie?

 

Måden du beskriver Gracie på er meget ala Caias måde at være på.

Nogen mennesker kaster hun sin kærlighed over, og så er der mennesker hun ikke er nær så vild med. Det er ikke altid at hun synes det er så sjovt at blive nusset af helt fremmede mennesker, og de må heller ikke være for frembrusende i deres kropssprog.

Caia er også velcro hund med stort, og ville elske at komme i møblerne for at putte. Hvis man sætter sig på gulvet, går der ikke 2 sek. før du har hende på skødet. hun ligger altid tæt ved en, og er den bedste fodvarmer:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hehe, ja og så troede jeg vist lidt at dem med blå øjne var blue merle og dem med brune øjne red merle :lol:

 

Hun er rigtig smuk Caia :lun: Jo, det er klart Gracie som har fået mine øjne op for racen, hun er virkelig en dejlig hund :hjerte: -og min kæreste er også faldet totalt for Gracie og der skal ellers meget til, for han andre hunde imponerer ham :-D

 

Det ville være nemt at finde rundt i hvis det var sådan med farverne:blink:

Udover farverne, kan man jo også få aussie med fuld hale, en lille hale spids, og helt uden... Så de er bare så forskellige alle sammen.

 

Taaaark:oops: Det var sødt skrevet.. Blir altid så glad når andre roser ens hund.

 

Hvornår skal I så have jer en Aussie? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår kommer Aussie nummer to egentlig ind i billedet hos dig og Gracie?

 

Måden du beskriver Gracie på er meget ala Caias måde at være på.

Nogen mennesker kaster hun sin kærlighed over, og så er der mennesker hun ikke er nær så vild med. Det er ikke altid at hun synes det er så sjovt at blive nusset af helt fremmede mennesker, og de må heller ikke være for frembrusende i deres kropssprog.

Caia er også velcro hund med stort, og ville elske at komme i møblerne for at putte. Hvis man sætter sig på gulvet, går der ikke 2 sek. før du har hende på skødet. hun ligger altid tæt ved en, og er den bedste fodvarmer:lun:

 

Ååhhh ja, Gracie må heller ikke være i møblerne, men hun er der med det samme, hvis man sætter sig ned på gulvet. Men indimellem får hun lov at sidde på skødet på en spisestuestol, og så er hendes lykke gjort.:mrgreen:

 

Når jeg har hende med i hundeskoven herude, vil hun tit hellere gå fra menneske til menneske og blive nusset fremfor at lege med de andre hunde.

Omvendt så bor der en dame herude der har har tabt sit hjerte til aussien efter at have mødt Gracie, men Gracie kan bare ikke lide hende. Damen må meget nødigt røre hende:mrgreen:

Men lidt sund skepsis gør mig ikke noget, når bare ikke hunden er angst. Gracies er lidt ala: Hey, vi to skal vist lige se hinanden lidt an, inden vi kan uddele møs og kram.:vuf:

 

Jeg ved ikke hvornår den næste aussie dukker op her. Sidste år troede jeg det skulle være i år, men det bliver det helt sikkert ikke..

Jeg vil gerne have en han næste gang, og have Gracie steriliseret først, så der skal spares nogle penge op.

Men egentlig er jeg ikke sikker på at hund nr. 2 bliver en aussie, men nu får vi se. Der vil dog alti være én aussie her i huset, men Gracie bliver naturligvis lige så gammel som mig.:hjerte:

 

Skal I have aussie nr. 2?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaak, det var sødt skrevet.:genert:

Jeg fortryder heller ikke et sekund at jeg fik hende, men min næste hund vil jeg helt klart have lov at kunne præge fra hvalp. (og tage en masse hvalpebilleder af)

 

 

 

Han ser dejlig ud hamm Buddy. Stor og smuk er han blevet.:lun:

 

Ja, min Gracie er også en rigtig velcrohund, og kan endda finde på at skubbe andre hunde væk fra deres ejere, hvis de lige er ved at nusse hende.

På den anden side er hun en hund der selv vælger hvem hun vil tale med. Når vi møder nye mennesker, vil hun gerne snakke med de fleste, men en sjælden gang møder vi mennesker der er længere om at komme ind på livet af hende - som oftest nogen der er meget ihærdige efter at røre hende.

Men hun er en blød hund der er meget opmærksom på kropssprog, og nogle mennesker må udstråle noget hun ikke kan lide.

Men jeg kan godt lide at hun ikke bare farer blindt og tillidsfuldt hen i hovedet på fremmede mennesker, som min mors retriever eksempelvis gør.

 

 

 

Jeg kunne heller ikke fordrage merlefarverne i starten, kun ganske få, og derfor gik jeg bare efter en black tri.

Me nu synes jeg de blå er smukke, og enkelte af de røde. Som sådan er det ikke farven jeg ikke kan lide med de red merles, for den er smuk, men deres lyse eller manglende pigment i ansigtet, nogle er ligefrem lyserøde med grisetryner:mrgreen:

 

 

Ja Buddy er en lækker dreng.... Han er blue merle med brune øjne hvor Blaze jo har helt isblå øjne..

 

Her i huset kommer der helt sikkert en aussie mere den dag pip og Bamse ikke er her mere..

 

I starten var jeg ikke vild med en red merle men så mødte jeg nimbus og så var jeg solgt..:hjerte:

 

Er han ikke lækker??? :hjerte: Min veninde sys han har for meget pels men jeg sys han er oven ud skøn :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Buddy er en lækker dreng.... Han er blue merle med brune øjne hvor Blaze jo har helt isblå øjne..

 

Her i huset kommer der helt sikkert en aussie mere den dag pip og Bamse ikke er her mere..

 

I starten var jeg ikke vild med en red merle men så mødte jeg nimbus og så var jeg solgt..:hjerte:

 

Er han ikke lækker??? :hjerte: Min veninde sys han har for meget pels men jeg sys han er oven ud skøn :hjerte:

 

Jeg lurede meget på Buddy, da de var til salg.:lun:

 

Ja ham Nimbus er godt nok flot med sin rødgyldne pels med blå aftegninger.:lun: Sådan en red merle ville jeg ikke være ked af at have.;-)

Og sig til din veninde at en aussie ikke kan have for meget pels. Pels er fantastisk.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville være nemt at finde rundt i hvis det var sådan med farverne:blink:

Udover farverne, kan man jo også få aussie med fuld hale, en lille hale spids, og helt uden... Så de er bare så forskellige alle sammen.

 

Taaaark:oops: Det var sødt skrevet.. Blir altid så glad når andre roser ens hund.

 

Hvornår skal I så have jer en Aussie? :mrgreen:

 

Måske jeg er for krævende, hvis jeg forlanger en med brune øjne og hale -alle farverne er smukke synes jeg, så der er jeg ikke så kræsen :blink:

 

Uhh ja, ved ikke hvornår hund nr 2 kan blive en realitet og om jeg nogensinde får besluttet mig for hvilken race det skal være, drømmer om så mange forskellige racer :stupid: Det bliver i hvert fald først, når vi ikke længere bor her, hvor vi gør nu, for må kun have 1 hund her...

 

Og vi får nok ikke råd til at købe hus før om en 4-5 år, så hund nr. 2 har desværre lange udsigter :???: Til gengæld er jeg god til at drømme om den :lun: Jeg forestiller mig, at vi til den tid også har fået barn, så racen afhænger af, hvor meget tid/hvor meget jeg kan magte, når der også er børn inde i billedet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååhhh ja, Gracie må heller ikke være i møblerne, men hun er der med det samme, hvis man sætter sig ned på gulvet. Men indimellem får hun lov at sidde på skødet på en spisestuestol, og så er hendes lykke gjort.:mrgreen:

 

Når jeg har hende med i hundeskoven herude, vil hun tit hellere gå fra menneske til menneske og blive nusset fremfor at lege med de andre hunde.

Omvendt så bor der en dame herude der har har tabt sit hjerte til aussien efter at have mødt Gracie, men Gracie kan bare ikke lide hende. Damen må meget nødigt røre hende:mrgreen:

Men lidt sund skepsis gør mig ikke noget, når bare ikke hunden er angst. Gracies er lidt ala: Hey, vi to skal vist lige se hinanden lidt an, inden vi kan uddele møs og kram.:vuf:

 

Jeg ved ikke hvornår den næste aussie dukker op her. Sidste år troede jeg det skulle være i år, men det bliver det helt sikkert ikke..

Jeg vil gerne have en han næste gang, og have Gracie steriliseret først, så der skal spares nogle penge op.

Men egentlig er jeg ikke sikker på at hund nr. 2 bliver en aussie, men nu får vi se. Der vil dog alti være én aussie her i huset, men Gracie bliver naturligvis lige så gammel som mig.:hjerte:

 

Skal I have aussie nr. 2?:blink:

 

Må I gerne have to hunde i Blangstedgård? For så skal vi da på den venteliste :blink:

 

Synes snart du skal have hund nr. 2, så jeg kan komme på besøg rigtig tit og blive kureret lidt for min hvalpeskrukhed :engel: Hvilken race udover en aussie har du i tankerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Må I gerne have to hunde i Blangstedgård? For så skal vi da på den venteliste :blink:

 

Synes snart du skal have hund nr. 2, så jeg kan komme på besøg rigtig tit og blive kureret lidt for min hvalpeskrukhed :engel: Hvilken race udover en aussie har du i tankerne?

 

Næ, man må have 2 maks dyr, men det er der altså flere der ser stort på, og generalt er folk gode til at tolerere hinandens dyr herude.

Så jeg er ikke bange for at anskaffe en hund mere. hvis bare den ikke generer nogen, tier folk stille.;-)

 

Det er den finske lapphund jeg har i tankerne. Den har i mange år konkurreret med aussien, og nu hvor jeg allerede har en aussie, trækker den lidt i mig igen. Jeg kunne godt tænke mig lidt modspil til Gracies "Jeg gør alt hvad der behager dig" sind.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Jeg kunne godt tænke mig lidt modspil til Gracies "Jeg gør alt hvad der behager dig" sind.:lol:

 

Åh det er det jeg elsker mest ved min aussie........han gør hvad jeg siger:mrgreen:. Modsat min meget selvstændige berner:stupid:.

V.H. Sille

 

Jamen jeg elsker det også, og vil ikke undvære det.:hjerte:

Men indimellem bliver det for meget (ja jeg ved det er et luxusproblem), f.eks. når hun venter på ordrer til at få lov at gå ned ad trappen eller ud i haven. Det har jeg aldrig lært hende at hun skal vente på, men hun skal åbenbart være helt sikker på at det er det jeg vil have hende til, og så er det altid fedt at få en kommando fra mig:mrgreen:, og derfor vil jeg gerne have noget modspil fra en lidt mere selvstændig hund, ligesom din berner. På den måde tror jeg også jeg vil værdsætte Gracies samarbejdsiver mere.

Jeg kan nok også godt finde en aussie der er lidt mere "rebelsk", men nu må vi se hvad det bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrrrhhhhh, man er væk i 4 dage, og så har i spammet "min" tråd med skønne, skønne mini-aussier...:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor er de bare dejlige allesammen, og super at høre om alle deres charmerende personligheder!

 

Glæææææder mig til at gramse aussier i weekenden :banan::banan::banan:

 

 

De har nemlig en super lækker personlighed.

Min skønne pige var med til DcH dm og kigge i søndags og selv om jeg jo gik med mine krykker gik hun ved siden af stille og rolig og trak ikke i snoren.....(gør hun ellers sommetider). Og hun lå bare stille ved siden af min stol og kiggede på dem der løb på banen.. Elsker min dejlige hund..

 

I aftes da hun blev hentet for at skulle til træning havde mona næsten ikke nået at sætte buret ind i bilen før hun var læsset... Super dejligt.. Har en ung pige der træner hende nu mens jeg ikke kan.. God til Blazr at blive brugt alligevel :)

 

Glæder mig vildt til at høre om dit aussie græmseri :5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der forresten nogen af jer kloge hoveder, der kan fortælle mig om alle og en hver kan søge på oplysninger om diverse hunde, eller jeg skal "godkendes"/meldes ind et sted?

 

Jeg har tilmeldt mig på hundeweb, men synes ikke helt jeg kan finde ud af det....:oops:

 

Du skal være medlem af DKK for at kunne bruge databasen på hundeweb, hvor alle oplysningerne ligger ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...