Hop til indhold

Min hund knurrer


Gæst NWO
 Share

Recommended Posts

Min hund er beyndt at knurre. Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er af mig eller af min kæreste. (Han er 3 år gammel)

 

Første tilfælde var i søndags.

Kæresten og jeg slås for sjov på gulvet. Han kom hen for at være med (tror jeg), men det gik hurtigt fra sjov til alvorligt. Han stod hen over mine ben og pludseligt røg ørene tilbage, mundvigende blottede, han begyndte at knurre, men kiggede ikke direkte på nogen af os.

 

Min kæreste trak sig tilbage med samme, og jeg må indrømme jeg blev stik tosset, så jeg tog ham og smed ham hen i hans kurv. Han sad så derhenne med manken oppe, knurren var stoppet men jeg kunne se på ham, han tydeligt var i en situation der ikke passede ham.

 

Andet tilfælde var igår aftes.

Når vi læser om aftenen, må han ligge sammen med os i sengen. Han gider alligevel ikke ligge særlig længe inden han finder sin kurv ved min side af sengen.

 

Vi havde lagt os, han lagde sig op af mig som han plejer, jeg giver ham en ordenlig nusse tur. Da min kæreste vil være med, begynder han at brumme (ikke direkte knurre). Jeg reagere med det samme og sender ham ned. Vi snakker lidt om det, og jeg bestemmer mig for at give ham en chance, så jeg siger han gerne må komme op igen. Han kommer op, logrer med halen er glad og tilfreds... I omkring 30 sekunder... Så begynder han igen. Jeg sender ham ned på sin plads, og vi ligger os til...

 

......

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor han reagere som han gør? Han reagere naturligvis på hans omgivelser, men hans omgivelser er glade, elskedende mennesker, der kun vil ham godt. Han bliver meget forkælet af min kæreste, da hun ikke kan stå for hans bedende øjne, så han ved godt hvor godterne primært kommer fra. Det er dog mig der har opdraget ham, det er mig han mest knyttet til.

 

Der er en masse hunhunde i løbetid i området, kan det være hormoner ?

 

Jeg håber i har nogle ideer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker om han har ondt et sted?? Det tror jeg er oftest er grunden til at en hund pludselig knurrer. Løbetid - her i hvert fald - er mere piiiv piv og uh kan vi ikke gå tur IGEN? Motor har aldrig knurret i den forbindelse.

 

Der er 2 ting du kan gøre, du kan gå til dyrlæge eller du kan gå til en kiropraktor/ledmanipulatør. Jeg vil anbefale kiropraktoren, har selv været afsted med min den store og han har fået rettet sit bækken rigtig meget + lidt i nakke/skulder.

 

Hvorhenne i landet bor du? Jeg kender 2 steder omkring Kbh men ellers kan andre sikkert oplyse dig om de andre landsdele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en ny kæreste? Og hvilken race er hunden?

 

Nogle hunde kan godt have et problem med at acceptere nye familiemedlemmer, men det er svært at sige hvad der er årsagen, når man ikke har alle facts.

 

Din metode med at straffe ham for at knurre er dog ikke den bedste! Du risikerer bare at han går direkte til at bide næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en mix af en Beagle/Shæfer

 

Kæresten er ikke ny, hun har været der siden starten...

 

Jeg ved godt en afstraffelse ikke lige var sagen, men min første tanke var at han havde en truende adfærd overfor min kæreste og det acceptere jeg ikke.

 

Han har ikke reageret sådan før og han er lige kommet fra sit årlige tjek ved dyrelægen så jeg tror ikke der er noget der gør ondt, da han virker meget energisk som altid

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange hunde vil opfatte det I har gang i som værende en konflikt, og vil derfor have behov for at stoppe situationen. Hvilket er hvad han gør. Går i mellem jer og beder jer om at stoppe den uro i flokken, som I pludselig har sat i gang.

 

I øvrigt en adfærd jeg oplever som værende meget almindelig hos schæferen. I hvert fald i retning af samme adfærd min barndomshund lagde for dagen, hvis hun følte der var konflikt i flokken. Hun knurrede dog aldrig, men gik blot i mellem.

 

Hvilket kan skyldes hun på mange måder har været en mere selvsikker hund, der ikke har følt behov for at tale med store bogstaver.

 

Hvis I endelig vil lege de vilde lege (hvilket der er god hygge i), ville jeg begynde at lære hunden, at det ikke er en konflikt og ikke noget, den behøver at tage stilling til. Ved for eksempel at bekræfte den i, at det er korrekt adfærd at forholde sig roligt = I mosler lidt og hurtigt - og smider godbidder til hunden, der forholder sig i ro i sin kurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

@mk101

 

Aha, se det lyder meget plausibelt... Jeg vil lade det komme på en prøve i aften og se hvordan han reagere, han er jo en slave for Frolic organisationen :-D

 

Obey the almighty Frolic...!

 

(sådan nogle kræ har jeg også)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med MK101. Mine går også imellem når vi er "for fysiske" - krammer og den slags. Den store fordi hun vil være med, hun har har lært at det er ren hygge at man krammer...

 

Den lille kan ikke rigtigt gennemskue hvad der foregår, så hun hopper rundt, ind imellem os, gør og kan evt. finde på at lave "skinangrab"...

 

Vi ignorerer al "tåbelig" opførsel fra hende og belønner hende når hun enten kigger på uden reaktion eller deltager roligt ligesom den store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...