Hop til indhold

Røngtenfotografering


Anne E
 Share

Recommended Posts

Hej.

Så er det snart ved at være tid til at min Schæferhan på 16 mdr. skal fotograferes -men skal jeg kun få fotograferet hans hofter, eller skal albuerne med?

Jeg har fået et råd af min træner om at begynde at cykle med ham, for at gøre hans muskler og led mere "stive" da han stadig er meget ledløs... eks. babysitter han stadig:hmm: hvad er jeres mening/holdning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj pøj med fotograferingen - vildt som tiden flyver og at Iso allerede er så gammel :lun: Tid for opdaterede billeder :slem:

 

Jeg vil bestemt også anbefale at få taget både HD og AD billeder - og endelig send dem ind til DKK, så det tæller med i statistikkerne.

 

For løshed vil jeg fortsætte med svømning - som jeg jo husker, du har fortalt, at han er helt vild med - og så gå ture i bakket terræn. Jeg begyndte stille og roligt at cykle med Enzo da han var 1½ år gammel, men ville også lige vente med at cykle til svaret på røntgenbillederne er kommet. Dog kan du jo nu starte med at vænne ham til cyklen (at han går ved siden af cyklen, øve start og stop kommando osv)

 

Vi krydser alt hvad krydses kan for et godt svar :5up: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar... jeg venter lidt med cykelturene så ;-)

Men så når jeg får svar fra fotograferingen, men hvor går grænsen så? Er det bare hvis han ikke har AA?? Eller hvordan er systemet lige?? Tak fordi I gider at bruge tid på at svare mig:-D

Sammy prøv lige at gå ind på anneesbjerg.dk -vi tager i svømmehal her i vinter halvåret, og tror da det er en kanon ide at vænne ham til cyklen, tak for det råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg lige et tillægsspørgsmål..

 

Hvis man ikke er medlem af DKK, men har en DKK hund, kan man så godt sende resultaterne ind?

 

DKK anbefaler røntgen fra 12 mdr - hvornår det bedst, 12, 16, 20 .... mdr??

 

Det er ganske enkelt min største frygt med den hund.. jeg gruer for den da og hvilke svar der vil ligge - noget grundet en oplevelse med søstes hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar... jeg venter lidt med cykelturene så ;-)

Men så når jeg får svar fra fotograferingen, men hvor går grænsen så? Er det bare hvis han ikke har AA?? Eller hvordan er systemet lige?? Tak fordi I gider at bruge tid på at svare mig:-D

Sammy prøv lige at gå ind på anneesbjerg.dk -vi tager i svømmehal her i vinter halvåret, og tror da det er en kanon ide at vænne ham til cyklen, tak for det råd.

 

Hmm ja godt spørgsmål :blink: Altså jeg vil ikek have et problem med at cykle med en hund med hverken a eller b hofter. Og min egen Enzo har jo fået konstateret en C hofte (som vi ikke lige helt forstår:evil:) - hvor jeg vil være lidt mere påpasselig - når jeg cykler "tvinger" jeg jo Enzo til at holde et niveau (ikke fysisk tvinge, men han vil jo gerne vil følge med sin moar), og så kan han jo løbe og aflaste/belaste forkert. Men imo kommer det altså mere an på røntgenbilledet og hvad problemet egentlig er end status, så drøft det med dyrlægen, som ser røntgenbilledet og har mødt Iso "live", er min anbefaling.

 

Og så til den tid start stille og rolig op - så formen også bygges op. Jeg mener der var en udemærket cykel-tråd herinde et sted - måske du kan søge efter den, når det bliver aktuelt.

 

Lyder super med svømningen her i vinterhalvåret:5up:. Jeg har overvejet at begynde med Enzo også (tænker dog det bliver noget værre vandplaskeri med den "lille" Bønnespire :roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg lige et tillægsspørgsmål..

 

Hvis man ikke er medlem af DKK, men har en DKK hund, kan man så godt sende resultaterne ind?

 

DKK anbefaler røntgen fra 12 mdr - hvornår det bedst, 12, 16, 20 .... mdr??

 

Det er ganske enkelt min største frygt med den hund.. jeg gruer for den da og hvilke svar der vil ligge - noget grundet en oplevelse med søstes hund!

 

Ja det kan man godt - det koster bare lidt mere end hvis du er medlem af DKK - du kan se priserne her (http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Priser_sundhedsreg2011.pdf )

 

Vedr alder for HD og AD kan du læse denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/schaefer/18153-ad-hd-bedommelse-hvornar.html

 

Ja forstår dig godt. Min første hund havde HD i svær grad, så jeg har også altid sommerfugle i maven, når det er tid til HD us.... Vi krydser fingre for lille Darko. Hvor gammel er han nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt hvorfor sådan en rekvisition skal koste noget... ?? Det er da ikke for min skyld at resultatet står i registeret ??

Øh..

 

 

Jo.

 

 

Det ér for din skyld. Det er for alle nuværende og kommende hvalpekøberes skyld, såvel som opdrætteres skyld, og alle dem der på nogen måde har eller kunne have interesse i at holde sig informeret om udviklingen såvel som nuværende status, og meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt hvorfor sådan en rekvisition skal koste noget... ?? Det er da ikke for min skyld at resultatet står i registeret ??

 

Hvis din hund får D eller E, så får du pengene tilbage for rekvistitationen.

 

HD/AD er altid godt at få registreret pga. avl, så i sidste enden tilsmiler det jo dig, hvis du skal have en schæfer igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...