Gæst Stella Skrevet September 18, 2011 Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 Jeg føler det er første gang jeg har hvalp, kan slet ikke huske dengang Teitur var hvalp og kan i øvrigt slet ikke sammenligne Teitur med Tjalfe for de er som dag og nat har jeg fundet ud af. Da Teitur var hvalp sov jeg nærmest med bogen " fra hvalp til hund" af Irene jarnved, så jeg til en hver tid kunne slå op i bogen når panikken bredte sig Jeg har lige købt den nye udgave fra 2010 da der er kapitler med " når man har hund i forvejen" men til trods for det er jeg stadig i tvivl om flere ting, som jeg håber det kloge panel herinde kan svarer mig på. Jeg var i den overbevisning at Tjalfe var en lidt forsigtig og følsom hund, tro da lige om igen. Magen til selvbevids herre skal man lede længe efter. Mens Teitur altid har været det rene dydsmønster og var meget hurtig renlig, aldrig har lavet inden for, aldrig sagde en lyd, lærte lunhurtig at være alene hjemme osv, så ser det godt nok noget anderledes ud med Tjalfe. Han bliver 10 uger om 2 dage. Jeg har hele ugen været oppe to gange om natten med ham, og begge gange har han lavet og nogengange tisset udenfor og alligevel kan jeg finde begge dele når jeg står op, SELVOM hans sidste måltid er kl 18 om aften, altså hvor meget høm høm kan en hvalp på den størrelse lige indholde ?? Er det normalt og hvor lang tid skal man blive ved med at stå op 2 gange om natten ?? I nat prøvede jeg at stille vækkeuret en time senere og vågnede op til lort i hele køkkenet, øv. Jeg gik i seng kl 24, var da ude med ham inden hvor han lavede. Var igen ude med ham kl 04 hvor han også lavede, plejer så at gå ud med ham igen kl 07, men satte vækkeuret til kl 08 og da jeg vågende havde han lavet i køkkent, jeg gik ud med ham da jeg vågende og der lavede han også udenfor. Jeg synes han drikker meget vand , men nok alligvel ikke mere end en hvap gør, men deraf tisser han også meget. Og jeg kan stavre rundt i halve timer udenfor og sige TIIIISSSSEEEE 175 gange, men han gør ikke mine til at sætte sig for så straks når man har fået alt overtøjet af, at sætte sig og tisse indenfor. Jeg har så beholdt overtøjet på og sat mig i sofaen og ingenting lige indtil jeg vender ryggen til. Og NEJ jeg har ALDRIG nogensinde skældt ham ud for at tisse indenfor, ikke engang sukket eller set sur ud. Har bare tørt det op, som sagt er der ingen grund til at græde over spildt mælk eller tis for den sags skyld, det er bare at tørre det op. Jeg tror i den uge jeg har haft ham, har han måske tisset udenfor 7 gange, resten af tiden gør han det indenfor. Har han lige lagt og sovet længe, skynder jeg mig ud og opmuntre ham til at tisse, men nej. Slukøret går jeg ind igen og så går der mellem 1 minut og en halv time hvor han sætter sig og tisser. Hvordan kan det være ?? Er det normalt at en hvalp på knap 10 uger hyler hjerteskærende, knurre og kradser på døren fordi man lukker døren på klem i knap 15 sekunder ?? Han knurre rigtig meget generelt og gør meget og ter sig temmelig tosset og laver små " angrebshop" mod en for at lege vildt, og fjerner man ham så, gør han helt vildt. I dag var han helt oppe at ringe og havde sagt nej og fjernet ham 20 gange, så lavede en såkaldt " penning" og det hjalp, han stoppede og lagde sig til at slappe af i stedet. Så ville han ikke gå tur i snor, kun hvis jeg tager snoren af følger han med, og ellers kan jeg godt indstille mig på at bære ham. Da jeg ikke synes det er ok at slæbe ham med hele vejen, men Teitur trækker i den anden ende og jeg går over på midten, har jeg til tider gået med ham alene. Men vi kommer godt nok ikke langt. Har dummet mig, for de første dage tog jeg snoren af for at få ham til at gå, så nu nægter han bare at gå indtil han får snoren af. Det var vi så forsøgt at lave lidt om på. Og det går også lidt bedre. Vi kommer da lidt længere. Men har aldrig haft en hund der ikke ville gå. Selvom jeg opmuntre ham og kalder på ham og banker lidt i jorden som om det er spændene, bliver han bare siddene og kigger på mig. Hmm. Håber nogen kan svarer på mine spørgsmål. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Ved ikke hvor meget en hvalp bør lave i løbet af et døgn, men jeg synes også det var overraskende så meget Puma kunne skide Nu ved jeg ikke om han ikke må være i sove værelset, men jeg gjorde sådan at jeg lod Puma sove i en flyttekasse som stod ved siden af sengen, på den måde kunne jeg høre hver gang han skulle ud, og vi havde faktisk ikke et eneste uheld i den periode om natten... Han ville heller ikke lave hverken stort eller småt udendørs, så jeg endte med at lære ham at gøre det på wc'et, da vi har faste gulvtæpper i hele lejligheden. Altså hver morgen ud af døren går en tur og ind igen og så tisse på wc'et Ja det er åndsvagt, men selvom han var så lille kunne han holde sig uendelig lang tid, ventede engang 3-4 timer udenfor, men i stedet for at tisse, blev han pivet og ynkelig, indtil jeg tog ham ind og han med det samme tissede, han havde simpelt holdt sig, da han var færdig blev han sig selv igen. Og så var det trods alt bedre på fliserne end gulvtæppet.... Puma var også rigtig ynkelig når jeg forlod ham i starten, jeg tror selv jeg har forstærket det ret meget, fordi jeg var så glad for ham elskede jeg bare at han konstant fulgte efter mig og hele tiden lå på mit skød, når han skulle sove. Jeg tror det ville have været smart fra starten at gøre noget mere ud af at lære ham at det også kan være hyggeligt at være alene, f.eks. bare ved at ligge med et ben i det ene rum (kan bindes fast til et bordben) mens jeg er i det andet... Tror i hvert fald man skal passe på med ikke at give hvalpen for mange stressende oplevelser med at blive "forladt" i starten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Hej tak for svar. De sover begge to lige ved siden af min seng. Teitur oftes i fodenden og Tjalfe i en kurv på gulvet lige oppe ved mit hoved. Men er typen der sover tungt, så vågner ikke hvis han lister ud og laver på gulvet. Hvordan lærte du så Puma at besørge udenfor ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Humle er 9 uger imorgen - og jeg har foruden ham 2 hanhunde, en på 4 år og en på 2 år og jeg må indrømme, at jeg vist havde glemt, hvordan det er at have hvalp Jeg fatter simpelthen ikke, at en bette vaps kan tisse så ofte :hmm:.Egentlig er Humle dygtig til at tisse udenfor. Jeg går ud med ham hver gang han har sovet, leget og spist - eller når han bliver lidt rastløs og klynkende. Men på trods af, at han tisser i haven hver gang - og tit mere end en gang - tisser han også meget indenfor... Og gerne flere gang med sekunders mellemrum... Jeg fornemmer, at han er ved at forstå hvad det handler om, når jeg sætter ham på græsset og siger Humle tisse. Og ind i mellem tøffer han selv ud og tisser - eller går til døren. Men han er jo bette stadigvæk, og vi har også masser af tissesøer på gulvet. Til gengæld har han kun pølset indenfor 2 gange siden mandag. Jeg har også tænkt, at Humle drikker rigtigt meget - men tror faktisk at størstedelen af vandet på en eller anden måde ender på gulvet... De første par nætter var vi oppe 1 gang, hvor han var ude at tisse, og gik direkte i seng bagefter. Men de sidste 2 nætter har han sovet hele natten uden uheld Det var den ældste ikke så god til - når han var vågen om natten, ville han lege. Til gengæld blev han lynhurtigt renlig. Mht. til gåture er Humle endnu ikke overbevist om, at det er en fantastisk opfindelse. De første dage nåede vi kun lige uden for indkørslen - nu er vi oppe på at nå vænget rundt - et lille bitte vænge. Og lige det er sjovt nok det jeg husker bedst, fra da de andre var hvalpe - at det tog lang tid, før de opdagede fornøjelsen ved gåture. Humle er også en værre terrorist overfor Luffe og Buddy. Han har lige fra dag et både gøet og knurret af dem - mest i leg. Han hopper op i hovedet på dem, bider dem i benene, slå til dem med bagdelen, og især på den lille smækker han forpoterne op på hans ryg. Luffe er den ældste og den der bestemmer. Han er meget tålmodig og overbærende, og det var han også overfor Buddy. Alligevel ved Humle, at han ikke skal drille ham for meget. Buddy er mere usikker - og det benytter Humle sig af i stor stil....Og til min store fortrydelse, gider de "gamle" ikke rigtigt leget eller snakke med ham - de ignorerer ham mest af alt. Jeg håber, det kommer, når Humle bliver lidt ældre og mindre træls... En anden ting jeg havde glemt er hvalpebideriet. Jeg er gul og blå hele vejen op ad armene - med hilsen fra Humle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Humle er 9 uger imorgen - og jeg har foruden ham 2 hanhunde, en på 4 år og en på 2 år og jeg må indrømme, at jeg vist havde glemt, hvordan det er at have hvalp Jeg fatter simpelthen ikke, at en bette vaps kan tisse så ofte :hmm:.Egentlig er Humle dygtig til at tisse udenfor. Jeg går ud med ham hver gang han har sovet, leget og spist - eller når han bliver lidt rastløs og klynkende. Men på trods af, at han tisser i haven hver gang - og tit mere end en gang - tisser han også meget indenfor... Og gerne flere gang med sekunders mellemrum... Jeg fornemmer, at han er ved at forstå hvad det handler om, når jeg sætter ham på græsset og siger Humle tisse. Og ind i mellem tøffer han selv ud og tisser - eller går til døren. Men han er jo bette stadigvæk, og vi har også masser af tissesøer på gulvet. Til gengæld har han kun pølset indenfor 2 gange siden mandag. Jeg har også tænkt, at Humle drikker rigtigt meget - men tror faktisk at størstedelen af vandet på en eller anden måde ender på gulvet... De første par nætter var vi oppe 1 gang, hvor han var ude at tisse, og gik direkte i seng bagefter. Men de sidste 2 nætter har han sovet hele natten uden uheld Det var den ældste ikke så god til - når han var vågen om natten, ville han lege. Til gengæld blev han lynhurtigt renlig. Mht. til gåture er Humle endnu ikke overbevist om, at det er en fantastisk opfindelse. De første dage nåede vi kun lige uden for indkørslen - nu er vi oppe på at nå vænget rundt - et lille bitte vænge. Og lige det er sjovt nok det jeg husker bedst, fra da de andre var hvalpe - at det tog lang tid, før de opdagede fornøjelsen ved gåture. Humle er også en værre terrorist overfor Luffe og Buddy. Han har lige fra dag et både gøet og knurret af dem - mest i leg. Han hopper op i hovedet på dem, bider dem i benene, slå til dem med bagdelen, og især på den lille smækker han forpoterne op på hans ryg. Luffe er den ældste og den der bestemmer. Han er meget tålmodig og overbærende, og det var han også overfor Buddy. Alligevel ved Humle, at han ikke skal drille ham for meget. Buddy er mere usikker - og det benytter Humle sig af i stor stil....Og til min store fortrydelse, gider de "gamle" ikke rigtigt leget eller snakke med ham - de ignorerer ham mest af alt. Jeg håber, det kommer, når Humle bliver lidt ældre og mindre træls... En anden ting jeg havde glemt er hvalpebideriet. Jeg er gul og blå hele vejen op ad armene - med hilsen fra Humle Jeg ligner en si op af armene og på hænderne, havde helt glemt hvalpetænder var SÅ skarpe. er glad for at høre jeg ikke er den eneste der lykkelig har glemt hvordan det er at have hvalp. Teitur synes så at det skulle gå over stok og sten første gang han fik snor og sele på, så det er helt nyt med en hvalp der ikke gider gå tur og lidt svært når Teitur så gerne ville afsted og det kun kan gå for langsomt. Det er ikke nemt at slæbe Tjalfe efter sig eller bærer ham det meste af turen. Jeg glæder mig godt nok også til Tjalfe kan sove en hel nat igennem, det er meget hårdt at få afbrudt sin søvn to gange hver nat. Blev syg med influenza i torsdag og troede jeg skulle dø hver gang jeg skulle slæbe ham op og ned af trapperne i opgangen med høj feber, stå og klapre tænder i mørke og sige mere og mere desperat TISSSSE TJALFE, suk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Hej tak for svar. De sover begge to lige ved siden af min seng. Teitur oftes i fodenden og Tjalfe i en kurv på gulvet lige oppe ved mit hoved. Men er typen der sover tungt, så vågner ikke hvis han lister ud og laver på gulvet. Hvordan lærte du så Puma at besørge udenfor ?? Jeg læste et råd i en bog om at ligge aviser på gulvet i soveværelset, så man kan høre når hvalpen går (altså ikke til at tisse på, kun for at larme), måske kan du bruge det? Kommer selvfølgelig an på hvor tungt du sover Ved Puma er det så småt ved at komme af sig selv det med at gøre uden for. Jeg gør det normale som man skal, altså lufter 3-4 gange om dagen osv, jeg har også prøvet at gribe ham hver gang han giver tegn til han skal på wc og løbe ned, men så nægter han at gøre noget når han kommer ud:???: Han er lidt sær med det, men han er som sagt begyndt at gøre det, så jeg satser på det kommer stille og roligt Og forresten har du lært ham at tisse på kommando? For ellers så hjælper det vel ikke at sige det, før han er i gang med det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Jeg læste et råd i en bog om at ligge aviser på gulvet i soveværelset, så man kan høre når hvalpen går (altså ikke til at tisse på, kun for at larme), måske kan du bruge det? Kommer selvfølgelig an på hvor tungt du sover Ved Puma er det så småt ved at komme af sig selv det med at gøre uden for. Jeg gør det normale som man skal, altså lufter 3-4 gange om dagen osv, jeg har også prøvet at gribe ham hver gang han giver tegn til han skal på wc og løbe ned, men så nægter han at gøre noget når han kommer ud:???: Han er lidt sær med det, men han er som sagt begyndt at gøre det, så jeg satser på det kommer stille og roligt Og forresten har du lært ham at tisse på kommando? For ellers så hjælper det vel ikke at sige det, før han er i gang med det? Aviser til at vække mig, nej nok nærmere kanonslag eller konservese dåser :slem: Men det har nok hellere ikke gjort sagen bedre at jeg blev syg i torsdag og stadig er sløj og træt i kroppen. Nej jeg har ikke lært ham at tisse på kommando, men satser på at han for hver gang jeg siger Tisse og dygtig mens han tisser begynder at kæde de to ting sammen. Det forstod Teitur da dengang efter nogen tid. Og i dag kan han da tisse på kommando. Der er jo ikke andet for end at hver gang han tisser siger man tisse efterfulgt af dygtig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Aviser til at vække mig, nej nok nærmere kanonslag eller konservese dåser :slem: Men det har nok hellere ikke gjort sagen bedre at jeg blev syg i torsdag og stadig er sløj og træt i kroppen. Nej jeg har ikke lært ham at tisse på kommando, men satser på at han for hver gang jeg siger Tisse og dygtig mens han tisser begynder at kæde de to ting sammen. Det forstod Teitur da dengang efter nogen tid. Og i dag kan han da tisse på kommando. Der er jo ikke andet for end at hver gang han tisser siger man tisse efterfulgt af dygtig. Jeg tænker bare, at for hver gang du siger "tisse" mens han ikke tisser eller tænker på at tisse, tror du så ikke at han mister forbindelsen med hvad det betyder? Så kunne det vel lige så godt betyde "kig her" eller hvad han nu laver imens? Jeg skal ikke kunne sige det jeg har ikke lært Puma det, men jeg troede man skulle sige kommandoen, MENS hunden gjorde det, altså lige når man kan se det sætter sig og skal til at gøre det man vil have kommadoen sat på? Er det ikke sådan man gør når man klikkertræner og skal have en kommando på det man har lært hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anaid Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Det lyder påfaldende meget som min hvalp, der bliver 11 uger i morgen. Jeg har haft "hvalpebarsel" siden vi fik ham, så jeg har de fleste gange nået udenfor med ham, så han kan tisse. Men han har stadig ikke fanget, at det er udenfor det sker, så han kan lige så vel sætte sig ned indenfor, også selv om døren står åben ud til. Det med gøen ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal tackle. Han bruger sin stemme rigtig meget i mange situationer, og jeg synes ikke, at jeg har fundet de vise ord i nogen af de bøger jeg har læst til nu, om hvordan man stopper det. Bideri - ja tak også her..... faktisk er det sådan at mine to børn på 8 og 11 år slet ikke synes det er så sjovt at have fået hund alligevel. De havde jo glæder sig helt vildt, men har misten lysten til at hygge med ham, da han kun vil bide, bide, bide..... Jeg synes næsten det værste her er morgenerne - her sker der jo en masse, når flere skal være færdige og ude af døren på samme tid. Her har Emil jo så sovet i mange timer og er super super frisk. Jeg synes jeg har prøvet det meste med at tilbyde det mest spændende legetøj, kødben, spredt mad ud til søgning osv osv - men det eneste han gør er at ræse efter ben, bide og gø..... pænt stressende. Så hvis nogen har gode tips og idéer til at løse den, hører jeg det meget gerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siiigne88 Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Kan kun nikke genkendende til flere af tingene :hmm: vi hentede Nova for en uge siden, en Chow hvalp. Det er første hvalp vi har og opdrætter fortalte om hvalpetænderne.. Vi sagde dog bare, ja, ja.. Intet problem.. Men, men, men... HVORNÅR SKIFTER HUN TÆNDER ? :slem: Heldigvis hare opdrætter gjort et kæmpe arbejde med renlighed. Så til trods for hun havde blære egl fræse da vi hentede hende, har hun kun tisset inde en gang, dygig Men alt i alt, hvor er det dejligt med en hvalp i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg vidste slet ikke en cocker kunne gø så meget, synes han gør hele tiden, bliver sindsyg. Min anden cocker var over et år før jeg hørte ham gø første gang. Tjalfe har virkelig en høj og skinger gøen og han bliver bare ved og ved. Ved ikke hvordan jeg skal stoppe ham, for han kender jo ikke ordene stop og nej endnu. Tager blidt fat om snuden og siger SLUT, men det gør han bare endnu mere af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 men jeg troede man skulle sige kommandoen, MENS hunden gjorde det, altså lige når man kan se det sætter sig og skal til at gøre det man vil have kommadoen sat på? :5up: de cockere jeg kender herovre er meget vokale, de hyler, gør, "græder" ja der kommer en masse ufattelig utålelige lyde ud af dem, som jeg ikke ville kunne holde ud at leve med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 :5up: de cockere jeg kender herovre er meget vokale, de hyler, gør, "græder" ja der kommer en masse ufattelig utålelige lyde ud af dem, som jeg ikke ville kunne holde ud at leve med Tjek, sådan en cocker har vi som genbo.. Nøøj hvor den larmer.. Det er helt vildt. Den hyler op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Mine cokerer er også temmelig verbale , også hvalpene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 (rettet) jeg ville sætte ham i en transportkasse om natten - sådan ud at tisse til nat kl 24 og så ud at morgentisse kl 5 -6 og så ind i kassen igen til I står op normalt, du kunne jo også fjerne vandet fks kl 18 -19 så han ikke kan gå og smådrikke hele tiden, så kunne du sætte vandet frem til Teitur når hvalpen er i kassen. Jeg bruger stadig at sætte Tot i kassen ( som de begge ELSKER ) når vi har gået nattur for så har Racer lidt alenetid inden vi også går iseng. Jeg har haft 5 airdales og selv om de 4 kommer fra samme kennel har de alle været meget forskellige psykisk. Redigeret September 22, 2011 af anne-lise hansen stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 jeg ville sætte ham i en transportkasse om natten - sådan ud at tisse til nat kl 24 og så ud at morgentisse kl 5 -6 og så ind i kassen igen til I står op normalt, du kunne jo også fjerne vandet fks kl 18 -19 så han ikke kan gå og smådrikke hele tiden, så kunne du sætte vandet frem til Teitur når hvalpen er i kassen. Jeg bruger stadig at sætte Tot i kassen ( som de begge ELSKER ) når vi har gået nattur for så har Racer lidt alenetid inden vi også går iseng. Jeg har haft 5 airdales og selv om de 4 kommer fra samme kennel har de alle været meget forskellige psykisk. Foreslår du 12+ timer uden vand til en hvalp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 (rettet) Foreslår du 12+ timer uden vand til en hvalp? men det er jo på et tidspunkt hvor han sover - så det vil kun være ca 5 timer uden vand mens han er vågen - fra kl 19 til sengetid., og det var jo også kun hvis andet ikke fungerede ( kassen ). Redigeret September 22, 2011 af anne-lise hansen meningsforstyrende mangel af et ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Jeg har ingen kasse eller bur, men overvejer at købe et til alene hjemme træning, for han går da helt i panik når jeg bare lukker døren i 10 sekunder. Så kunne han måske blive tryg ved buret og når han selv får lyst til at gå derind kunne jeg starte alene hjemmetræning. Buret skal dog IKKE være lukket. En anden ting er at jeg frygter han aldrig bliver renlig pga jeg simpelthen ikke kan vågne om natten. Jeg sætter vækkeuret, men jeg kan ikke engang huske at jeg har slukket det. Jeg sætter også uret på mobilen og trykker " udsæt " i søvne. Jeg har begge vækkeure på en reol væk fra min seng så jeg skal rejse mig, og alligevel gør jeg det i søvne. Nogen gange vågner jeg, men er ikke helt vågen og registere kun vækkeuret. Problemet er så at Tjalfe jo vågner når uret ringer og så er han vågen og går ud og skider og tisser i køkkenet. Nogen nætter har jeg kunne vågne og nået ud med ham, men de fleste når jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Hej tak for svar. De sover begge to lige ved siden af min seng. Teitur oftes i fodenden og Tjalfe i en kurv på gulvet lige oppe ved mit hoved. Men er typen der sover tungt, så vågner ikke hvis han lister ud og laver på gulvet. Jeg kan kraftigt anbefale en hvalpekravlegård ved siden af sengen Hvalpegård - Højde 62 cm Du har styr på vaps om natten og han skal nok sige til, hvis han skal noget. Man tisser jo ikke i hulen. Jeg har sådan en, der kan åbnes og foldes ud, så den også kan bruges som afspærring, når man er alene hjemme.. Jeg kan ikke huske at mine hunde sked så meget som hvalpe.. Måske er hans hvalpefoder ikke optimalt til ham. Jeg ville overveje et andet mærke, hvis det var mig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 I næste weekend skal jeg ud i maxizoo og så må jeg se om jeg ikke kan finde et stort bur/ kravlegård eller ligende som han kan bruge som hule og soveplads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Hvis du aligevel ikke hører uret, men du ved det vækker ham, giver det ikke mening at sætte det til at ringe. Prøv uden, og se om han ikke kan sove igennem? Du har jo ikke rigtig noget at miste ved at forsøge. Men så er det UD af dynen i samme sekund du vågner i morgen tidlig, ikke lige noget med at strække den et minut :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Hvis du aligevel ikke hører uret, men du ved det vækker ham, giver det ikke mening at sætte det til at ringe. Prøv uden, og se om han ikke kan sove igennem? Du har jo ikke rigtig noget at miste ved at forsøge. Men så er det UD af dynen i samme sekund du vågner i morgen tidlig, ikke lige noget med at strække den et minut :blink: Tak for rådet, men det er afprøvet. Men han kan desværre ikke holde sig. Går i seng kl 24 hvor han er ude lige inde. Har så prøvet at sove til kl 07.00 men når jeg står op der, så har han besørget med både tis og afføring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts