Gæst Kattiie Skrevet September 18, 2011 Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 Pluto blev kastreret i tirsdags og jeg har opdaget at han har lopper, jeg har givet ham loppemiddel men det hjælper åbentbart ikke en skid :damn: Men nu ved jeg ikke om jeg kan bade ham i loppe shampoo? Jeg er så bange for at der skal ske noget med hans sår og jeg ved ikke om det kan være farligt at jeg giver ham en tur med loppeshampoo... Det er bare SÅ ulækkert og det kan jo hurtigt blive til MANGE lopper... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Pluto blev kastreret i tirsdags og jeg har opdaget at han har lopper, jeg har givet ham loppemiddel men det hjælper åbentbart ikke en skid :damn: Men nu ved jeg ikke om jeg kan bade ham i loppe shampoo? Jeg er så bange for at der skal ske noget med hans sår og jeg ved ikke om det kan være farligt at jeg giver ham en tur med loppeshampoo... Det er bare SÅ ulækkert og det kan jo hurtigt blive til MANGE lopper... Pyha, lopper er ikke sjovt... Hvor lang tid der går før lopperne forsvinder, er nok lidt afhængigt af hvilket loppemiddel du har givet, for de fungerer på forskellige måder... Og om du kan gi' ham et bad med loppeshampoo lige så, nogle loppemidler mister effekten hvis hunden kommer i bad bagefter. Men det bør stå på det middel du har givet. Men alt hunden kommer i kontakt med, der overhoved kan vaskes, skal vaskes. Eller lægges i fryseren. Og så skal hele hytten sprayes... Lopper er noget fanden har opfundet, det er et helvede at komme af med, men på et tidspunkt er de væk - tålmodighed er et nøgleord, desværre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Pyha, lopper er ikke sjovt... Hvor lang tid der går før lopperne forsvinder, er nok lidt afhængigt af hvilket loppemiddel du har givet, for de fungerer på forskellige måder... Og om du kan gi' ham et bad med loppeshampoo lige så, nogle loppemidler mister effekten hvis hunden kommer i bad bagefter. Men det bør stå på det middel du har givet. Men alt hunden kommer i kontakt med, der overhoved kan vaskes, skal vaskes. Eller lægges i fryseren. Og så skal hele hytten sprayes... Lopper er noget fanden har opfundet, det er et helvede at komme af med, men på et tidspunkt er de væk - tålmodighed er et nøgleord, desværre! Jamen det er sådan noget forebyggende han har fået og så fik han lige en igen da jeg opdagede han havde lopper, så skull tro han ville være dækket ind... Men jeg ville købe sådan noget loppeshampoo og så give ham en tur så bæsterne kunne blive slået ihjel og så evt kæmme ham, men ved ikke om det kan være farligt for hans kastrations sår Men tror også det er noget lort det der loppe/flåt middel jeg har fordi det har sgu ikke haft den store effekt... Hvad for noget spray? Ja ville tage alt og vaske det i morgen og så samtidig give ham turen med loppeshampooen hvis jeg kan det med hans sår... Og jeg er lidt på herrens mark fordi han har sgu aldrig haft lopper før Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Og jeg ved heller ikke hvor fanden han har fået de lopper fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Jamen det er sådan noget forebyggende han har fået og så fik han lige en igen da jeg opdagede han havde lopper, så skull tro han ville være dækket ind... Men jeg ville købe sådan noget loppeshampoo og så give ham en tur så bæsterne kunne blive slået ihjel og så evt kæmme ham, men ved ikke om det kan være farligt for hans kastrations sår Men tror også det er noget lort det der loppe/flåt middel jeg har fordi det har sgu ikke haft den store effekt... Nogle loppemidler ta'r længere tid, da de fungerer forskelligt, så det er ikke sikkert. Nogle virker f.eks. på den måde at de ikke slår nuværende lopper ihjel, men forhindrer æggene i at klækkes, og så går der jo længere tid. Hvad for noget spray? Loppespray! Tjek f.eks. i Matas. Der skal sprayes i hele hytten, ned i sprækker og alle steder hvor lopper kan gemme sig. Æggene kan nemlig overleve i flere år..! Ja ville tage alt og vaske det i morgen og så samtidig give ham turen med loppeshampooen hvis jeg kan det med hans sår... Ta først og tjek de forskellige loppemidler ud, så du ved hvilket du vil bruge - og om du kan bruge loppeshampoo i kombination med det. Spørg evt. hos dyrlægen, det bør du nok alligevel gøre mht. hans operationssår... Og jeg er lidt på herrens mark fordi han har sgu aldrig haft lopper før Bare tag det roligt, du skal nok komme af med de lopper. Men kast dig ikke bare ud i loppeshampooer og midler, for der er mange forskellige. De fungerer på forskellige måder, og nogle kan sammen med andre ting, hvor andre slet ikke kan. Så ta' en snak med dyrlægen, så du kan få forklaret hvilke midler der virker hvordan, så du kan lægge en slagplan der passer bedst til jer! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Bare tag det roligt, du skal nok komme af med de lopper. Men kast dig ikke bare ud i loppeshampooer og midler, for der er mange forskellige. De fungerer på forskellige måder, og nogle kan sammen med andre ting, hvor andre slet ikke kan. Så ta' en snak med dyrlægen, så du kan få forklaret hvilke midler der virker hvordan, så du kan lægge en slagplan der passer bedst til jer! :5up: Ja må ringe til dyrlægen i morgen... Vi bare så gerne have han bliver fri for dem hurtigt fordi han har jo skærm på så han kan ikke klø sig ordenligt om halsen og sådan, så hjælper jeg ham godt nok med... Det er bare så ulækkert og nu klør det over hele kroppen:roll: Sidder lidt og tænker om ikke bare det var nemmere at flytte og købe nye møbler Måske jeg skulle lægge hunden i fryseren :hmm: Tak for de hurtige svar :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Ja må ringe til dyrlægen i morgen... Vi bare så gerne have han bliver fri for dem hurtigt fordi han har jo skærm på så han kan ikke klø sig ordenligt om halsen og sådan, så hjælper jeg ham godt nok med...Det er bare så ulækkert og nu klør det over hele kroppen:roll: Sidder lidt og tænker om ikke bare det var nemmere at flytte og købe nye møbler Måske jeg skulle lægge hunden i fryseren :hmm: Tak for de hurtige svar :kys: Det tror jeg flere har tænkt, når hunden har lopper! Men du skal nok få has på dem, tålmodighed! Men det er godt nok et problem, og synd for ham, at han ikke kan klø sig... Godt han har en sød menneskemor der hjælper ham lidt med det! Men jeg tror ikke det er en god løsning at lægge ham i fryseren!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Nå ja, og så kan du jo købe en tættekam, og få kæmmet en del lopper væk, det kan måske hjælpe med at få dem til at forsvinde lidt hurtigere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Det tror jeg flere har tænkt, når hunden har lopper! Men du skal nok få has på dem, tålmodighed! Men det er godt nok et problem, og synd for ham, at han ikke kan klø sig... Godt han har en sød menneskemor der hjælper ham lidt med det! Men jeg tror ikke det er en god løsning at lægge ham i fryseren!!! Ja må lige tage mig sammen en gang hehe :blink: Men jeg kan altså ikke forstå hvor han skulle have fået dem fra :hmm: Meget mystisk sir jeg bare... Nej må nok hellere holde ham ude af fryseren :klap: Men hvor er det klamt at deres æg kan overleve i flere år Men i princippet kan man vel blive ved i laaang tid, med at behandle hund samt bolig, fordi man kan vel snildt risikere at nogle overlever... ARGH nu går jeg totalt i klamuella panik agtigt... Det er også lidt ærgeligt hvis han skal holdes endnu længere tid væk fra sine hundevenner end han i forevejen skulle pga kastrationen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 18, 2011 Rapporter Share Besvaret September 18, 2011 Nå ja, og så kan du jo købe en tættekam, og få kæmmet en del lopper væk, det kan måske hjælpe med at få dem til at forsvinde lidt hurtigere... Nåe ja godt du sagde det, fordi det kan ejg jo godt gøre i morgen uanset hvad dyrlægen siger.. Men nu kom jeg lige til at tænke: Gad vide om mine rotter også har fået lopper... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Velkommen i klubben , jeg tror vi næsten er af med dem, kan hvert fald ikke finde flere levende lopper på nogle af mine hunde. Men jeg kæmmede begge hunde morgen og aften og fandt over 10 levedende lopper hver gang på dem hver. Så klamt og det kribler også i ens hår. Jeg har oversprayet hele huset og gennemstøvsuget alt og jeg har vaskes alt hvad der kunne i maskinen på 95 grader, selvom dyrlægen mener det ikke hjælper at vaske, da hun siger at æg overlever vasken. Alt skal i fryseren, jeg har dog kun en lille boksfryser og der kan ikke ligge noget. Jeg har sprayet min seng, min sofa og deres kurve og i fodlister og tæpper. Behandlet den store med Bayvantic og den lille med advantage og trods dette cirkus i en uge kunne jeg stadig finde lopper kravlende på mig og mine hunde. Jeg vaskede dem også i loppeshampoo hver anden dag. Min dyrlæge forslog at jeg genbehandelde med bayvantic og vupti forsvandt de. Nu har jeg ikke fundet levende lopper på dem i to dage, så krydser finger for at de er ved at forsvinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Velkommen i klubben , jeg tror vi næsten er af med dem, kan hvert fald ikke finde flere levende lopper på nogle af mine hunde. Men jeg kæmmede begge hunde morgen og aften og fandt over 10 levedende lopper hver gang på dem hver. Så klamt og det kribler også i ens hår. Jeg har oversprayet hele huset og gennemstøvsuget alt og jeg har vaskes alt hvad der kunne i maskinen på 95 grader, selvom dyrlægen mener det ikke hjælper at vaske, da hun siger at æg overlever vasken. Alt skal i fryseren, jeg har dog kun en lille boksfryser og der kan ikke ligge noget. Jeg har sprayet min seng, min sofa og deres kurve og i fodlister og tæpper. Behandlet den store med Bayvantic og den lille med advantage og trods dette cirkus i en uge kunne jeg stadig finde lopper kravlende på mig og mine hunde. Jeg vaskede dem også i loppeshampoo hver anden dag. Min dyrlæge forslog at jeg genbehandelde med bayvantic og vupti forsvandt de. Nu har jeg ikke fundet levende lopper på dem i to dage, så krydser finger for at de er ved at forsvinde. Tak for dit svar Det er godt nok irriterende med sådan nogle lorte dyr... Har lige snakket med min dyrlæge hun sagde at det ikke ville hjælpe at vaske ham i loppeshampoo, fordi det kun ville gøre dem sløve og ikke slå dem ihjel. Og at hunden ikke var problemet, men omgivelserne er problemet; fordi lopperne lever på hunden til de dør og så hopper de måske af for at lægge æg i tæpper og sådan... Men der skulle være lavet en undersøgelse der viser at æggene klækker når man f.eks. går rundt på gulvet, så det gælder om at jeg skal går rundt så de klækker og så skal jeg støvsuge grundigt hver dag og self. smide tæpper, puder og sådan i fryseren... Hmm synes det lyder mystisk :hmm: Og så skal jeg fremrykke hans næste pipette med et par uger... Men hun sagde også at man ikke kunne få sådan noget spray mod lopper mere, men det forstår jeg bare ikke hvs du blandt andre har brugt det Nu er jeg om muligt endnu mere forvirret... Tror jeg starter med at gøre som min dyrlæge har sagt, fordi det ville passe mig fint hvis jeg kunne slippe af med dem uden at bruge alt muligt kemikalie agtigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Og nu tror jeg jeg ved hvor han har dem fra; for noget tid siden hoppede min nabos kat ind af mit vindue; det skulle fandme ikke undre mig hvis det var den der var synderen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Tak for dit svar Det er godt nok irriterende med sådan nogle lorte dyr...Har lige snakket med min dyrlæge hun sagde at det ikke ville hjælpe at vaske ham i loppeshampoo, fordi det kun ville gøre dem sløve og ikke slå dem ihjel. Og at hunden ikke var problemet, men omgivelserne er problemet; fordi lopperne lever på hunden til de dør og så hopper de måske af for at lægge æg i tæpper og sådan... Men der skulle være lavet en undersøgelse der viser at æggene klækker når man f.eks. går rundt på gulvet, så det gælder om at jeg skal går rundt så de klækker og så skal jeg støvsuge grundigt hver dag og self. smide tæpper, puder og sådan i fryseren... Hmm synes det lyder mystisk :hmm: Og så skal jeg fremrykke hans næste pipette med et par uger... Men hun sagde også at man ikke kunne få sådan noget spray mod lopper mere, men det forstår jeg bare ikke hvs du blandt andre har brugt det Nu er jeg om muligt endnu mere forvirret... Tror jeg starter med at gøre som min dyrlæge har sagt, fordi det ville passe mig fint hvis jeg kunne slippe af med dem uden at bruge alt muligt kemikalie agtigt... Ja jeg kan også takke min nabos kat for at begge mine hunde har lopper, så tak for det. Men jeg købte sådan noget giftfri spray der hedder EXNER og om det hjælper godt skal jeg ikke helt kunne sige. Men ellers kan man spraye med Frontline i hundens omgivelser. Der er også noget der hedder Pro. vet som man kan bruge til at spraye med og som skulle være rigtig effektiv. Men altså min erfaring er at man får forskellige råd afhæning af hvilken dyrlæge man spørger og til tider bliver man endnu mere forvirret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Ja jeg kan også takke min nabos kat for at begge mine hunde har lopper, så tak for det. Men jeg købte sådan noget giftfri spray der hedder EXNER og om det hjælper godt skal jeg ikke helt kunne sige. Men ellers kan man spraye med Frontline i hundens omgivelser. Der er også noget der hedder Pro. vet som man kan bruge til at spraye med og som skulle være rigtig effektiv. Men altså min erfaring er at man får forskellige råd afhæning af hvilken dyrlæge man spørger og til tider bliver man endnu mere forvirret. Ja lorte katte, kan de for helvede da bare holde kattene inde hos dem selv Og tak for dine råd Men hvor er det dog belastende... ved du om de hopper fra menneske til dyr? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Når du har støvsuget er det vigtigt du skifter støvsugerpose. Du kan købe noget til at sprøjte gulve med, det virker i 6 mdr. Det gør at æggene ikke udklægges. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hybrid Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har tidligere købt noget der hed Absolut til at spraye i omgivelserne, men så blev det forbudt, da en tosse brugte det direkte på sine hunde og de døde. Da jeg flyttede til nyt sted blev alt sprayet med Trinol 810 insektmiddel, inden vi flyttede ind (købt i Matas) der står, at det også virker på lopper og må sprayes på tæpper osv. /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Når du har støvsuget er det vigtigt du skifter støvsugerpose.Du kan købe noget til at sprøjte gulve med, det virker i 6 mdr. Det gør at æggene ikke udklægges. Åh ja støvsugerpose... så bliver det sgu da dyrt når jeg skal støvsuge hver dag Hvad er det for noget spray? hvor køber man det og hvor giftigt er det? Min dyrlæge sagde at man ikke længere kunne få noget spray... Og tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har tidligere købt noget der hed Absolut til at spraye i omgivelserne, men så blev det forbudt, da en tosse brugte det direkte på sine hunde og de døde. Da jeg flyttede til nyt sted blev alt sprayet med Trinol 810 insektmiddel, inden vi flyttede ind (købt i Matas) der står, at det også virker på lopper og må sprayes på tæpper osv./Carina Okay tror jeg vil prøve at købe det spray i matas, det kan da kun fremskynde processen og så kan jeg også spraye ned i støvsuger posen, fordi har sgu ikke råd til at skifte støvsugerpose hver dag... Men hvor giftigt er det ? i forhold til at Pluto, rotterne og jeg jo skal bo her i mens... Men okay hvorfor også spraye hunden, det gjorde min mormor også når hendes hunde havde lopper, så fik de lige en tur med spray :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Åh ja støvsugerpose... så bliver det sgu da dyrt når jeg skal støvsuge hver dag Hvad er det for noget spray? hvor køber man det og hvor giftigt er det? Min dyrlæge sagde at man ikke længere kunne få noget spray... Og tak Kan ikke huske hvad det hedder, har købt det i Petworld. Du kan evt. komme støvsugerpose i en pose med knude på og så i fryseren i 48 timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Kan ikke huske hvad det hedder, har købt det i Petworld. Du kan evt. komme støvsugerpose i en pose med knude på og så i fryseren i 48 timer. Åhh det var en god ide Ellers løber det hurtigt op, det tror jeg at jeg gør så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Exner er super godt og giftfri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Exner er super godt og giftfri Giftfri??? Det ville være super godt :banan: Jeg er ikke så meget for al den gift; de pipetter jeg har til hunden er økologiske og nu har jeg købt et økologisk loppehalsbånd også og så får han hvidløg... Så med den spray så burde det gå hurtigt :klap::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Du skal nok sprøjte huset / gulvet, Exner slår dem ikke ihjel. Men de springer ikke på hunden eller steder du har sprøjtet. Jeg har brugt det hele sommeren og har kun fundet flåter på Bella de 4 gange jeg kom ud af døren uden af hun havde fået et par pift. Lopper har jeg slet ikke haft nogle af, siden jeg beyndte på Exner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Du skal nok sprøjte huset / gulvet, Exner slår dem ikke ihjel. Men de springer ikke på hunden eller steder du har sprøjtet.Jeg har brugt det hele sommeren og har kun fundet flåter på Bella de 4 gange jeg kom ud af døren uden af hun havde fået et par pift. Lopper har jeg slet ikke haft nogle af, siden jeg beyndte på Exner Så kan jeg ikke så godt bruge det hvis ikke de slår dem ihjel, men må man gerne sprøjte hunden med det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts