Hop til indhold

ARGH! Nogle mennesker altså!!


Audrey
 Share

Recommended Posts

Hold kæft hvor er nogle mennesker bare smålige og rent ud sagt pinlige repræsentanter af vores art. :evil:

 

Min nabo har lige fået en GD-han på 12 måneder, som vi mødte på vej hjem fra tur her til morgen. Den er slet ikke trænet og da den så Audrey blev den helt vild og kastede sig rundt i snoren, så min nabo (der er en ung pige) mildest talt kom på overarbejde med at holde den. Hun forsikrer mig om at han er meget sød og bare er glad (hvilket jeg også selv kan se), men Audrey har tidligere fundet ud af, at GD'er altså er MEGET store! :shock:, og er ret usikker på dem. Derfor prøver hun at kravle op på ryggen ad mig, imens min nabo kæmpede for ikke at vælte med sin hund. Audrey holder på et tidspunkt op med at gå i panik, men gør i stedet for at signalere at hun altså stadig ikke er fan.

Længere nede på stien er et ældre ægtepar, som har været stoppet op, kommet tættere på. Vi opholder os på græsset ved siden af stien, og er derfor ikke i vejen, og vores hunde prøver ikke på at opnå den mindste kontakt med disse mennesker.

ALLIGEVEL.... skal manden lige kommentere idet de går forbi, at min nabo nok skulle have fået sig en lille hund i stedet. "Du kan jo slet ikke holde den!" Det provokerer mig til at sige, at hun altså lige har fået den. Jeg synes ikke, det er fair, at hun skal skældes ud for et manglende forarbejde, som nogle andre er ansvarlige for. "Ja det hjælper jo ikke noget!" får jeg som svar. Jeg spørger, hvordan det kan genere ham eller overhovedet rage ham, at min nabo har problemer, hunden har jo ikke ænset ham eller hans kone på noget tidspunkt. Så kommer konen på banen (jeg skal da ikke tro der ikke også er noget i vejen med mig selv og min hund.. :roll:) og gnækker, at den der gøen i hvertfald ikke var "sjov" at høre på. Manden tror så lige, at han kan trumfe med et sidste: "Skrid hjem hvor du bor!", hvortil jeg ganske uskyldigt svarer, at jeg skam bor lige ved siden af...

 

Man må godt nok have et sølle liv, hvis man har et behov for at svine fremmede mennesker til på den måde! Vores aldre har garanteret også haft indvirkning på tonen, for sådan er det jo herude! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det alt for godt! Det er simpelthen ærgerligt at det er sådan. Og jeg har efterhånden også fundet ud af, hvor mange der ikke kan lide hunde? Det er især ældre mennesker, man kan lige se hele deres grimasse ændrer sig når de ser at mig og min veninde kommer gående med vores hunde (Som heller ikke prøver på at søge kontakt med dem) og adskillelige kommentarer kommer "i fylder hele fortorvet" "smut med jeres hunde" selv om vi altid trækker til siden når der kommer nogle.

Selv min mormor, som jeg har en veninde forhold med vil have at jeg lukker min hvalp væk, i et andet rum mens hun er der. (For hun er bange for dem, og kan ikke lide dem) Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. For gu' vil jeg da ej. Når hun altid har lov til at være i stuen. Men jeg føler også at jeg fornærmer min mormor ved at sige nej til det. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Forudsætninger?? Hun behøver vel ikke være uddannet hundetræner for at kunne lære hunden at gå pænt? Klart det bliver en hård opgave, men hun er utroligt moden af sin alder og de har før haft en døv fransk bulldog som hun lærte at styre med tegnsprog. Jeg er sikker på hun nok skal få styr på vovsen :5up:

 

Nu havde paret jo ikke selv hund med, i så fald havde det da været noget andet, og ja, hvis jeg ikke havde kendt hende ville jeg da nok også være lidt usikker på, om den ville min hund godt eller ondt, men det er jo overhovedet ikke tilfældet her.

Hvis de havde været bange får jeg ikke ud fra de ville være gået forbi, og under alle omstændigheder synes jeg at det er møghamrende upassende at tale sådan ned til andre mennesker, især når man faktisk kan gå forbi uden at hverken hunde eller mennesker har noget behov for kontakt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Især her hvor der bor mange ældre mennesker! Og det er ikke kun hundene de vil have afskaffet. De kan heller ikke lide børn! :roll:

 

Det er bare en fin måde at motivere Danmarks fremtid til at arbejde for de ældre generationers velfærd... :5up:

 

Jeg har aldrig fået så mange kommentar, gratis sviner, møgfald og sure miner efter jeg blev hundejer. Sikkert pga jeg er en ung kvinde. Og du har helt ret, særligt ældre mennesker og særlig ældre mænd, står for største delen af gratis sviner. En periode var det så slemt at jeg havde ondt i maven hver gang jeg gik tur af skræk for at møde en gammel mand. Sådan har jeg det stadig lidt og står der en mand og kigger på mig af ældre dato kan jeg stadig få hjertebanken.

 

Der er bedre her hvor jeg bor nu, men har da allerede fået to møgfald.

 

Men der hvor jeg boede før, boede jeg lige op af ældreboliger, tak skæbne hvor har mange ældre for lidt af gå op i. De lå næsten på lur i hækken og ventede på man kom forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok ikke bedre end at jeg ville tænke det samme som det ældre ægtepar, hvis jeg så en pige blive slæbt afsted af sin GD... Men jeg vil aldrig kunne finde på at gå hen og sige noget (med mindre at Duffy blev overfuset ell. lign), netop fordi jeg ikke kender forhistorien og derfor ikke kan udtale mig om det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok ikke bedre end at jeg ville tænke det samme som det ældre ægtepar, hvis jeg så en pige blive slæbt afsted af sin GD... Men jeg vil aldrig kunne finde på at gå hen og sige noget (med mindre at Duffy blev overfuset ell. lign), netop fordi jeg ikke kender forhistorien og derfor ikke kan udtale mig om det...

 

:5up:

 

Og så er det jo også en helt anden situation. Som sagt, så ville jeg da også reagere helt anderledes hvis det havde været en fremmed person med en ukontrolleret hund, men jeg kender og stoler på min nabo, og derud over kunne jeg jo se på hunden, at det var unghundeiver og ikke aggressivitet den udstrålede. Men hvorfor man ikke kan holde de der åndssvage kommentarer for sig selv er mig en gåde.

 

Okay jeg er da heller ikke helt uskyldig selv. I torsdags mødte vi en labrador uden snor ved et lyskryds (!!!!). Det var en ung dreng, som havde den med og de stod og ventede på at komme over vejen. Jeg havde travlt og i øvrigt ikke lyst til at min hund skulle hilse midt på fortovet, men den ville gerne sige hej til Audrey. Den var stille og rolig så det var ikke fordi jeg var bekymret for min hunds sikkerhed (hun var jo i snor), men jeg fik da alligevel gnækket: "Tror du ikke du skulle have din hund i snor?" Jeg fortrød hurtigt bagefter, for det var slet ikke ment så rappenskraldet som det blev sagt, jeg reagerede bare på den uansvarlighed jeg så, men det var jo egentlig møntet på hans forældre...

 

Jeg skulle da nok bare have holdt min strenge kæft og det er slet ikke for at undskylde mig, men jeg synes det er en helt anden situation, end den vi oplevede i morges...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig fået så mange kommentar, gratis sviner, møgfald og sure miner efter jeg blev hundejer. Sikkert pga jeg er en ung kvinde. Og du har helt ret, særligt ældre mennesker og særlig ældre mænd, står for største delen af gratis sviner. En periode var det så slemt at jeg havde ondt i maven hver gang jeg gik tur af skræk for at møde en gammel mand. Sådan har jeg det stadig lidt og står der en mand og kigger på mig af ældre dato kan jeg stadig få hjertebanken.

 

Der er bedre her hvor jeg bor nu, men har da allerede fået to møgfald.

 

Men der hvor jeg boede før, boede jeg lige op af ældreboliger, tak skæbne hvor har mange ældre for lidt af gå op i. De lå næsten på lur i hækken og ventede på man kom forbi.

 

Hold da op, hvor er det ærgerligt du er blevet så påvirket af det! :ae:

 

Jeg er jo fræk nok til at svare igen, og jeg ryster mere på hovedet af folk som skal blande sig, end jeg decideret bliver ked af det, men det er fandme ikke rart med sådan nogle kommentarer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Et skulderklap til dig for at svare igen :5up:

Uanset situationen kommer der ikke noget godt ud af ukonstruktive, mavesure bemærkninger til fremmede mennesker. Det er faktisk ekstremt uhøfligt, og den slags typer har godt af at få igen.

 

Jeg var faktisk også rigtig glad for at jeg fik reageret. :mrgreen: Tit fryser jeg fuldstændig af ren målløshed over folks uforskammethed. Jeg respekterer skam alderdommen, men ikke når den ikke respekterer mig. :fornaermet:

Min nabo var vist også ret taknemmelig. Hun kan slet ikke give igen på den måde og det er bare ikke en fed kommentar at få, den første dag man har sin hund hjemme, at man nok liiige skulle have anskaffet sig en gravhund i stedet... (herude er man meget glad for gravhunde :roll: De passer sgu også sammen rent temperamentsmæssigt! De farer også i struben på folk med hunde, som bare går og passer sig selv :5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Og så er det jo også en helt anden situation. Som sagt, så ville jeg da også reagere helt anderledes hvis det havde været en fremmed person med en ukontrolleret hund, men jeg kender og stoler på min nabo, og derud over kunne jeg jo se på hunden, at det var unghundeiver og ikke aggressivitet den udstrålede. Men hvorfor man ikke kan holde de der åndssvage kommentarer for sig selv er mig en gåde.

 

Okay jeg er da heller ikke helt uskyldig selv. I torsdags mødte vi en labrador uden snor ved et lyskryds (!!!!). Det var en ung dreng, som havde den med og de stod og ventede på at komme over vejen. Jeg havde travlt og i øvrigt ikke lyst til at min hund skulle hilse midt på fortovet, men den ville gerne sige hej til Audrey. Den var stille og rolig så det var ikke fordi jeg var bekymret for min hunds sikkerhed (hun var jo i snor), men jeg fik da alligevel gnækket: "Tror du ikke du skulle have din hund i snor?" Jeg fortrød hurtigt bagefter, for det var slet ikke ment så rappenskraldet som det blev sagt, jeg reagerede bare på den uansvarlighed jeg så, men det var jo egentlig møntet på hans forældre...

 

Jeg skulle da nok bare have holdt min strenge kæft og det er slet ikke for at undskylde mig, men jeg synes det er en helt anden situation, end den vi oplevede i morges...

 

I søndags da jeg besøgte min mor ville vi i hundeskoven. På parkeringspladsen er jeg ved at lukke mine hunde ud af bilen, da jeg på den anden side af vejen ser to piger som nok har været mellem 7-10 år komme gående med en kæmpe berner sennen. Da den får øje på os hiver den så hårdt at pigerne ikke kan holde den i snoren og den stormer over til os. Godt der ikke kom en bil. :shock: de går så alene ind i hundeskoven og er der nogen tid, mens deres hund leger og slet ikke er til at kalde til sig. De står nok og råber i over et kvarter på den, da den så endelig kommer tager den ene pige den hårdt i kinden og skælder den ud. Så er det man tænker, Nej hvor ansvarlige forældre at sende deres to børn afsted alene med en stor hund i en hundeskov. :stupid:

 

Det ville jeg da aldrig turde. for det føreste kan de slet ikke holde den, derefter kan de ikke kalde den til sig og til sidst kan man ikke forvente at sådan to små piger kan håndtere en evt ubehaglig situation i en hundeskov hvor der er mange hunde og mange mennesker.

 

Der havde jeg også lyst til at sige noget, men for det første tør jeg aldrig og for det andet var det jo ikke pigerens skyld eller hundens for den sags skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft hvor er folk nogle idioter :evil: Desværre er menneskets største brist at man tror man kan tillade sig at blande sig i ALT!

Jeg hører også nogle gange nogle kommentare fra folk og jeg tænker også lidt at min alder har noget med det at gøre, men har aldrig prøvet noget så strengt som det der bliver fortalt her i tråden...

 

Jeg prøvede på et tidspunkt at være ude på en mark med min mor og hendes hund, på denneher mark går der en sti op til en vej og så kommer der nogle lidt ældre mennesker gående, jeg tager Pluto i snor og når disse mennesker så er tættere på os begynder Pluto at gø af dem; jeg sætter mig på hug og snakker beroligende med ham og prøver at abstraherer ham med nogle guffer.. Den ene mand har så fattet at det er for at han skal holde op med at gø og han giver mig så en opsang om at hunden har ret til at gø og passe på, jeg ignorere ham bare og fortsætter mit arbejde med Pluto, men det er fandme svært når manden står og snakker til mig.. Men selvom jeg ignorere ham bliver han ved indtil hans kone til sidst får banket ind i skallen på ham at han skal blande sig uden om.... :stupid:

 

Grunden til at jeg ikke sagde noget var fordi det så ville gøre det endnu sværere for Pluto at holde op med at gø af ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen der er altid nogle farvestrålende (:cool:) personligheder, som tror det er deres pligt at opdrage på andre mennesker. Lige da jeg havde fået Audrey hjem og var sjaskny hundeejer, usikker på ting og med en hvalp hvis personlighed og temperament jeg skulle lære at kende, havde jeg virkelig svært ved at finde overskuddet til at svare igen, men nu hvor der er gået godt 4 måneder, har jeg ligesom fundet balancen, og i dag var det jo ikke engang mig der stod for skud (til at starte med), men jeg gider bare ikke høre på den tone! Jeg kan være pisseflabet hvis folk giver mig en anledning til det, og nu hvor jeg er ved at være mig selv igen, så at sige, så skal gammelpot og frue sgu passe på med hvad de siger og især hvordan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok I bor i nogle udsatte områder :shock: :ae:

 

Jeg er stødt på én ældre sur dame herhjemme, som var nødt til at gå i en lille bue udenom mig og Ninja fordi vi stod og hilste på en ældre mand og hans lille D/S - Gårdhund. (Der var stadig masser af plads på fortovet)

 

Hun kunne så ikke skjule sin irritation og udbrød at hunde ikke havde noget at gøre inde i byen mens hendes taske kom svingende over mod Ninja :roll: (Som hun heldigvis ikke ramte, SÅ var jeg blevet gal!!!!!)

 

Og det var ikke ment som i et "hunde har det bedst på landet", det var helt sikkert fordi hun ikke mente at de sådan skulle stå og "fylde" på hendes fortov.

 

Jeg nåede slet ikke at opfatte hvad hun havde sagt, før manden med sin DSG svarede hende igen med et "Og det har sure kællinger heller ikke".

Hun skyndte sig videre. :klap:

 

Ellers synes jeg generelt at folk holder sine meninger for sig selv her på Frederiksberg. Men her er også mange steder til hunde eller som er hundeegnede, og derfor bor her bare mange hunde på Frederiksberg.

 

Det ville ihvertfald blive en lang kamp hvis de sure mennesker skulle bekæmpe os alle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes aldrig jeg har oplevet dumsmarte eller nedladende bemærkninger på trods af, at mine PBGV'er er aldeles håbløse af gå med. De hyler, skriger og glammer så snart de kan dufte et dyr - jeg er selv helt flov! Tror alle kvarteet kender os :engel:

 

Har snarere fået medlidende blikke :oops: - og søde friske bemærkninger med på vejen - men nu er det jo også små hunde...og der er fordommene nok mindre.

 

Er spændt på, om jeg vil få sure opstød og anderledes behandling med Humle (Broholmer), når han er udvokset...

 

Jo forresten, en gang har en trunte sagt, at Luffe da godt nok var fed - der var min søn med ADHD med, og han var rystet og talte om trunten i lang tid efter. Vi har jo altid lært ham, at man skal tale pænt til og om andre - og hans verden er enten sort eller hvid og meget regelret, så han var pænt rystet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes aldrig jeg har oplevet dumsmarte eller nedladende bemærkninger på trods af, at mine PBGV'er er aldeles håbløse af gå med. De hyler, skriger og glammer så snart de kan dufte et dyr - jeg er selv helt flov! Tror alle kvarteet kender os :engel:

 

Har snarere fået medlidende blikke :oops: - og søde friske bemærkninger med på vejen - men nu er det jo også små hunde...og der er fordommene nok mindre.

 

Er spændt på, om jeg vil få sure opstød og anderledes behandling med Humle (Broholmer), når han er udvokset...

 

Jo forresten, en gang har en trunte sagt, at Luffe da godt nok var fed - der var min søn med ADHD med, og han var rystet og talte om trunten i lang tid efter. Vi har jo altid lært ham, at man skal tale pænt til og om andre - og hans verden er enten sort eller hvid og meget regelret, så han var pænt rystet!

 

Ja der er virkelig nogen, som tager den med ytringsfrihed meget bogstaveligt :roll:

 

Er du ikke også voksen? Tror altså det gør en kæmpe forskel. Okay jeg er 25, men næppe voksengodkendt af mangt en pensionist, som direkte taler ned til folk de selv vurderer til værende grønskollinger.

Tror mig hvis jeg kom gående med dine hunde (i hvert fald her hos mig) ville jeg få rigtig mange blikke og kommentarer, for herude blander man sig helst i andres liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er virkelig nogen, som tager den med ytringsfrihed meget bogstaveligt :roll:

 

Er du ikke også voksen? Tror altså det gør en kæmpe forskel. Okay jeg er 25, men næppe voksengodkendt af mangt en pensionist, som direkte taler ned til folk de selv vurderer til værende grønskollinger.

Tror mig hvis jeg kom gående med dine hunde (i hvert fald her hos mig) ville jeg få rigtig mange blikke og kommentarer, for herude blander man sig helst i andres liv.

 

Arj, voksen og voksen :slem: (er 38).... Da jeg var 25 havde jeg 2 små børn og følte mig meget gammel - nu har jeg 2 teenagere og 3 hunde, og føler mig ikke en dag over 25 :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se når du siger sådan noget får du mig til at føle mig totalt gammel og barnløs... :fornaermet:

 

 

Hov - det var ikke meningen :oops:

 

Ville egentlig bare sige, at for mig betyder alder ikke så meget. Jeg tænker ikke på mig selv som voksen, men tror stadig jeg er 25 - selvom min 15-årige datter dagligt minder mig om, at jeg er et mosefund i hendes øjne :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll: Nogen mennesker.. Amen jeg forstår ikke de skal blande sig...

 

Jeg forstår godt hvis man står som ejer med en hund og man møder hende, og ikke kender til hende eller hunden at man så lige bliver urolig.. Men det at man bare skal blande sig i noget som slet ikke kommer en ved.. Amen altså :roll:

 

Nej men sådan er vi jo så smålige i lille Danmark... :5up:

 

Nu er jeg faktisk selv blevet en smule irriteret på min nabo, men det har nu ikke så meget at gøre med, at hunden er utrænet.

Vi mødtes med hundene igen igår. Elliott kom løbende for at hilse og det faldt ikke i god jord hos Audrey, som igen reagerede ved at gø og faktisk peb hun også et par gange. :cry: Hun var virkelig ikke tryg og sad mellem mine ben når jeg stod og gik i meget tæt plads hvis jeg bevægede mig. Da jeg sagde at jeg ikke ville blive ved, fik jeg sådan nogle kommentarer som: "Jamen hun lærer det jo aldrig hvis du overbeskytter hende" og "det er i hvert fald ikke MIN hund, som er et problem. Han er så rolig" :stupid:

Hun følte derud over et behov for at adfærdsvurdere min hund (på baggrund af de to gange vi har mødt hende og hendes hund), som usikker og forsigtigt og meget morsyg. :stupid: Sagde så afslappet som muligt, at hun hverken var det ene eller det andet (jo hun er morglad men det er som regel ikke noget, der kommer til udtryk når vi går tur), men at hun ikke var tryg ved GD'er, og at jeg ikke ville presse hende til noget hun ikke er tryg ved. Det er nok heller ikke den bedste figuranthund når det endelig skal være...

 

Så må hun sgu synes, at jeg er et uvidende pyldrehovede som ødelægger sin hund, men det vigtigste for MIG er, at min hund stoler på, at jeg passer på hende!

 

:evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

Nå det var jo lige noget helt andet... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...