Hop til indhold

Advarsel !

Gæst Trashstar

Recommended Posts

Gæst Trashstar

Advare mod en *******. Med en lille chihuahua der hedder Bella.

Jeg har en parrings han, og fik besøg af Bella.

Jeg endte med at måtte tage hende til dyrlægen efter han ikke kom og hentede hende.

+ jeg kun tog imod hende med en lille jakke på. Da jeg tog den af var hun afmagret og jeg ved ikke hvad.

Idag ringede en pige til mig ang parring af hendes tæve, og vi faldt i snak. Hun har også en parrings han som åbenbart også har haft besøg af Bella. Hun nægtede parringen...

Han har snydt for mange penge, bruger hende som fødemaskine. Hun har stadig mange hvalpetænder og mavesækken er ødelagt...

Så i ikke bliver snydt for penge + ødelægger den lille hund mere.. Sig nej fra starten af.

Han er udlænding, i slutningen af 20'erne, blære sig med penge og smart tøj men snyder dig..

Da jeg konfronterede ham med det og meldte det fik jeg ikke andet end chikane i hoved og har måttet flytte da han har kontakt til bander....

Ville gerne høre om andre her inde har haft noget af gøre med ham?

- Maria

Redigeret af Stjernetosse
Navn slettet
Link til indlæg
Del på andre sites

Er du bedre selv? Hvilke egenskaber har din "parringshan", der gør ham så velegnet til at lave hvalpe? Hvor mange kuld har han lavet allerede? Er han andet end en pengemaskine for dig?

Jeg må indrømme jeg stiller mig uforstående overfor tonen i dit indlæg (no offence) med mindre du kender noget til TS som jeg ikke gør ?

Men nu har jeg jo ikke forstand på alt det der parrings halløj, men er det normalt at man bare aflevere hannen og så skal hente ham når de er færdige? Personligt ville jeg gerne være med, men igen jeg har ikke en ski forstand på det :blink:

Men frygtligt at han vil udsætte den lille vaps for det, men hane r vel blevet meldt til politet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt almindeligt, at tæven kommer hjem til hanhunden og bor, ser intet bekymrende i ts's måde at holde hund på.

Tak for advarslen, han lyder godt nok styg!

Okay tak hehe det vidste jeg ikke, men så blev jeg det klogere (har trods alt aldrig avlet) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo sådan at de fleste hanner af god og sund herkomst - KUN står til rådelig for egnede tæver.

DVS at hundene exteriør og andre ting opvejer hinanden og at resultatet så burde være bedre end racens gennemsnit på nuværende tidspunkt.

Her læses så kun desværre ,at tæven viser tegn på underernæring, og det burde få enhver til at skønne, at hun ikke burde parres hvilket trådstarter jo også har vurderet..

Hvorfor kritik af trådstarter ??? som sender denne advarsel ud.

Og ja, dette er hørt før ,at folk absolut vil have pågældende tæve parret og også kommer uanmeldt til hanhundes bofæl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo sådan at de fleste hanner af god og sund herkomst - KUN står til rådelig for egnede tæver.

DVS at hundene exteriør og andre ting opvejer hinanden og at resultatet så burde være bedre end racens gennemsnit på nuværende tidspunkt.

Her læses så kun desværre ,at tæven viser tegn på underernæring, og det burde få enhver til at skønne, at hun ikke burde parres hvilket trådstarter jo også har vurderet..

Hvorfor kritik af trådstarter ??? som sender denne advarsel ud.

Og ja, dette er hørt før ,at folk absolut vil have pågældende tæve parret og også kommer uanmeldt til hanhundes bofæl.

Det er også det jeg ikke forstå, synes da det er godt at folk sætter advarsler ud så man kan få sat en stopper for det dyremishandling, men hvis man bliver mødt med sådan en reaktion så kan det da være svært at gøre... Netop også derfor jeg spørger om Umulia kender noget til TS som vi andre ikke gør, fordi ud fra TS indlæg kan jeg ikke se noget galt i Ts's hundehold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det gør jeg ikke, det er derfor jeg stiller nogle spørgsmål.

Hmm så synes jeg du er lidt hård ved TS, du spørger om hun er bedre selv, dermed antyder du at hun også mishandler sin hund (fordi det er det jeg mener denne mand gør). Synes måske bare ikke det er den rette tråd at stille de spørgsmål når TS faktisk prøver at hjælpe denne stakkels lille tøs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund... :( Men ville ikke være bange for sådan en idiot... Bandemedlem/kontakt eller ej, hvis han bruger så meget energi på at tjene penge via hans stakkels hund så er han nok ikke så farlig.. :stupid: Har du prøvet at melde ham til politiet? Hvis du virkeligt er bange for at blive boende, så må der jo være en anden grund end at tage hans ord for hvor farlig hans bande er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså...:roll:.. Når man kigger på G&G og lignende sider, så er der altså oceaner af Chihuahua's til salg, prisen svinger meget, og det er jeg også ret sikker på seriøsiteten i opdrættet gør. (Ikke dermed sagt at hvalpe til lav pris nødvendigvis er = dårlig kvalitet)

Synes måske Umulia stiller nogle relevante spørgsmål:hmm:for hvis man kun stiller sin han til rådighed for egnede tæver, så lyder det da for mig ikke som om trådstarter har gjort sit forarbejde godt nok... Men man kan blive en smule distret ved udsigten til at tjene et 4-5 cifret beløb uden at skulle røre en finger:vedikke:

Så længe der er købere til hvalpe avlet på den måde, vil de også blive avlet:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trashstar
Stakkels hund... :( Men ville ikke være bange for sådan en idiot... Bandemedlem/kontakt eller ej, hvis han bruger så meget energi på at tjene penge via hans stakkels hund så er han nok ikke så farlig.. :stupid: Har du prøvet at melde ham til politiet? Hvis du virkeligt er bange for at blive boende, så må der jo være en anden grund end at tage hans ord for hvor farlig hans bande er?

Han er ikke farlig, det er de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså...:roll:.. Når man kigger på G&G og lignende sider, så er der altså oceaner af Chihuahua's til salg, prisen svinger meget, og det er jeg også ret sikker på seriøsiteten i opdrættet gør. (Ikke dermed sagt at hvalpe til lav pris nødvendigvis er = dårlig kvalitet)

Synes måske Umulia stiller nogle relevante spørgsmål:hmm:for hvis man kun stiller sin han til rådighed for egnede tæver, så lyder det da for mig ikke som om trådstarter har gjort sit forarbejde godt nok... Men man kan blive en smule distret ved udsigten til at tjene et 4-5 cifret beløb uden at skulle røre en finger:vedikke:

Så længe der er købere til hvalpe avlet på den måde, vil de også blive avlet:???:

Jamen jeg synes det er måden hvorpå hun gør det der er forkert og så synes jeg ikke det er passende i en advarsels tråd; så kan amn sgu sende PB...

Link til indlæg
Del på andre sites

+ jeg kun tog imod hende med en lille jakke på. Da jeg tog den af var hun afmagret og jeg ved ikke hvad.

Han har snydt for mange penge, bruger hende som fødemaskine. Hun har stadig mange hvalpetænder og mavesækken er ødelagt...

jeg forstår stadigvæk ikke man kan sidestille TS med ham der omtales...

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår stadigvæk ikke man kan sidestille TS med ham der omtales...

Nej det gør jeg ved gud heller ikke, og jeg synes det er sørgeligt at man forsøger at lave en advarsel om en fyr der tydeligt mishandler sin hund og så skal man mødes på den måde :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg synes det er måden hvorpå hun gør det der er forkert og så synes jeg ikke det er passende i en advarsels tråd; så kan amn sgu sende PB...

Tror du ikke snart selv du skulle sende en pb? Du bliver ved og ved og ved at køre rundt i det samme :roll:

Hvis den pågældende tæve virkelig har det så dårligt, som der beskrives, så er det en sag for Dyrenes Beskyttelse eller måske endda politiet, ikke offentlig udhængning på et forum - hvor konstruktivt er det, og hvordan hjælper det hunden?

De spørgsmål jeg har stillet, er stillet fordi der er en hel undergrundsøkonomi baseret på Chihuahua'er. Mange af dem, der avler løs, er teenagere eller i hvert fald meget unge, som gerne vil tjene nogle ekstra lommepenge, og som er bedøvende ligeglade med sundhed, temperament, indavl osv. Det er typisk indenfor den gruppe, man kommer i kontakt med personer, som ham der er beskrevet, for han ville være standset allerede i første telefonsamtale med en ansvarlig hanhundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke snart selv du skulle sende en pb? Du bliver ved og ved og ved at køre rundt i det samme :roll:

Hvis den pågældende tæve virkelig har det så dårligt, som der beskrives, så er det en sag for Dyrenes Beskyttelse eller måske endda politiet, ikke offentlig udhængning på et forum - hvor konstruktivt er det, og hvordan hjælper det hunden?

De spørgsmål jeg har stillet, er stillet fordi der er en hel undergrundsøkonomi baseret på Chihuahua'er. Mange af dem, der avler løs, er teenagere eller i hvert fald meget unge, som gerne vil tjene nogle ekstra lommepenge, og som er bedøvende ligeglade med sundhed, temperament, indavl osv. Det er typisk indenfor den gruppe, man kommer i kontakt med personer, som ham der er beskrevet, for han ville være standset allerede i første telefonsamtale med en ansvarlig hanhundeejer.

Jeg køre ikke i det samme, jeg har skrevet til dig i tråden at jeg synes du var lidt for hård ved TS, og så har jeg svaret på andres indlæg...

Jeg kunne da godt sende dig en PB men jeg har på intet tidspunkt herinde sat spørgsmålstegn ved din evne til at holde hund, som du gør ved TS.

Jeg synes det er helt fint du bekymrer dig, men jeg synes stadigvæk det er en lidt "hård" måde du gør det på...

Så vidt jeg forstod så var han vist anmeldt, men det har TS ikke svaret 100% på endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en sjælden gang imellem helt enig med Umulia. Dette er én af de gange.

Tillad mig at henvise til tidligere tråde, som denne, hvoraf det fremgår at tavler da kun er hvis man vil udstille og avle, så dét har de jo ikke. Så koster de nemlig også mere osv.

Og sygdom, indavl, og om de rent faktisk er racerene, det kan man jo se. Trashstar kan ihvertfald, for hun har gode øjne.

Og denne, hvoraf det fremgår at hendes tæve måske skal have et kuld hvalpe

Hvad hun jo så også får, som man kan se i dette indlæg

Så skal man selvfølgelig lige se bort fra at tæven er en temmelig frygtsom lille hund, som det fortælles hér

Af flere tråde og indlæg, og hvad man kan finde på www fremgår det at hanhunden vist udbydes temmelig ukritisk. Bl.a. hér

Og det var så endda kun 10 minutters research inden jeg svarede i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke helt uenig med Umulia... Jeg synes det for så vidt kan være nogle gode spørgsmål at stille og jeg ved udemærket godt at nogle kun er ude på at tjene penge, men jeg synes bare det var en uhensigtsmæssig måde at gøre det på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal man stille spørgsmål til avl, men mener også Umulia er hård i tonen.

Vi aner ikke en dyt om TS. TS kan være ude på at lave penge på sin hund og ikke bekymre sig om hundens velfærd.

Men syntes faktisk TS giver udtryk for sympati for tæven og dennes sundhed og kvaliteten af evt avl på den og egen han.

Mener helt klart TS skal kontakte politiet og dyrenes beskyttelse. Sådan en mand skal stoppes, hvis forholdene er så ringe. Hvem ved, hvor mange tæver han har til at gå rundt og tjene penge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Jeg er en sjælden gang imellem helt enig med Umulia. Dette er én af de gange.

Tillad mig at henvise til tidligere tråde, som denne, hvoraf det fremgår at tavler da kun er hvis man vil udstille og avle, så dét har de jo ikke. Så koster de nemlig også mere osv.

Og sygdom, indavl, og om de rent faktisk er racerene, det kan man jo se. Trashstar kan ihvertfald, for hun har gode øjne.

Og denne, hvoraf det fremgår at hendes tæve måske skal have et kuld hvalpe

Hvad hun jo så også får, som man kan se i dette indlæg

Så skal man selvfølgelig lige se bort fra at tæven er en temmelig frygtsom lille hund, som det fortælles hér

Af flere tråde og indlæg, og hvad man kan finde på www fremgår det at hanhunden vist udbydes temmelig ukritisk. Bl.a. hér

Og det var så endda kun 10 minutters research inden jeg svarede i tråden.

Jeg har lige siddet og researched lidt, og jeg er helt enig i det, både dig og Umulia skriver!

Dog vil jeg give Kattiie ret i at tonen er lidt hård..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

@Umulia

Din tone er sgu lidt hård - men jeg giver dig helt ret.

Hvis man annoncer sin han til avl så er det ikke for hundes skyld.

Jeg tænkte på om man ikke tjekker stamtavle når man køkken avler chihuahua?

Dette må være noget møg for de opdrættere der er super serøse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Gismo

Faktisk i min race vil stort set ingen parre med en han, de ikke har mødt flere gange, til udstilling, til visit inden parring hos ejeren osv.

Måske vil man selv beholde en fra kuldet og så er man da på den, hvis man kun har valgt efter udseende/udstillingsresultater og hunden måske ikke pzykisk lever op til ens drømmehund.

Man undersøger da også, om man kender andre fra samme familie, der ikke lige tiltaler een.

Og hvis en hund, man ikke lige kender meget til ,er interessant til parring, så kender nogle af ens andre hundevenner indenfor racen nok den pågældende vovse.

De fleste parringsaftaler er så aftalt måneder inden tævens løbetid, så ingen hovsaparring i de kredse.Så er det tillige skrevet en parringskontrakt, selv mellem de bedste venner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvem bestemmer så "hvem" der er seriøse osv? :rolleyes: Det gør dem med fleste præmier for "pels og hale" osv, eller dem med den længste og stærkeste sundheds rekord? Ville gerne se beviser på at chihuehuehue 1 fra mester Ingrid Hansen er mere sund og ren end 2 rene DKK stamtavle hunde fra gul og gratis, men det kan ingen give mig vel? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvem bestemmer så "hvem" der er seriøse osv? :rolleyes: Det gør dem med fleste præmier for "pels og hale" osv, eller dem med den længste og stærkeste sundheds rekord? Ville gerne se beviser på at chihuehuehue 1 fra mester Ingrid Hansen er mere sund og ren end 2 rene DKK stamtavle hunde fra gul og gratis, men det kan ingen give mig vel? :)

Kan være det er mig der er træt i hovedet lige nu, men jeg tror ikke jeg forstår hvad du vil sige. Kunne jeg få dig til at omformulere?

Som svar på det du har skrevet:

Hvem der bestemmer hvem og hvad der er seriøst? Det er der jo som sådan ikke andre end hvalpekøberne der gør. Man kunne dog sige at andre opdrættere i racen også vil have noget at sige, både nationalt og internationalt.

For der er næppe nogen "seriøse" folk der vil lade deres hanhunds navn, og måske endda deres kennelnavn, hvis hunden også er i besiddelse af et sådant på tavlen, blive brugt på noget skrammel eller noget de ikke selv kan se en mening med.

Men om det er udstillingsfolk ("Flest præmier for pels og hale folket") Om det er indehaverne af sundhedsrekorderne (hvordan får man dén rekord, iøvrigt?) eller om det er brugsfolket (folkefærdet de fleste som regel fuldstændig glemmer eller bevidst vælger at ignorere), er i dét spil irrelevant.

Det jég som hvalpekøber gerne vil have, er ikke nødvendigvis det samme som dét du vil have (hvis vi udelukkende ser på kvaliteterne: brugsegenskaber, sundhed og udseende, og fuldstændig ignorerer race.) Vægtningen og værdisætningen af dét hunden indeholder, er ikke ens for alle, og derfor vil en god opdrætter for én person, ikke nødvendigvis være en god opdrætter for en anden person.

Det useriøse kommer først ind i spillet, efter min mening, når en opdrætter ikke er reel. Når hvalpene bliver solgt som værende avlet med henblik på xx... og med stor vægt på yy.... Når man ved at gøre sit forarbejde ordentligt tydeligt kan se at dét ihvertfald ikke er tilfældet.

Eller når der bare avles på revl og krat, uden skelen til nogen ting overhovedet.

Om moster Ernas eller hvad hun nu hedder, hvalpe (formoder der hér er ment tavleløse) er sundere eller bedre i én eller anden retning end 2 tavlehvalpe fra gul og gratis, eller om det modsatte er tilfældet, kan ingen umiddelbart svare på.

Tavlehvalpene kan man gå ind og undersøge linjerne på. Dermed ikke sagt at hvalpene er bedre. Men mulighederne INDEN køb er bedre. Så drejer det sig jo bare om at benytte sig af de muligheder som de tavler giver én.

Kan moster Ernas hvalpe være "gode nok", eller måske endda bedre? Tja. :vedikke: Det kommer jo an på hvad du forventer, og hvad du vil med kræene efter et køb, gør det ikke

Link til indlæg
Del på andre sites