Gæst milder batmusen Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Hej alle sammen jeg er jo ikke rigtig på mere efter min smukke xaro døde da jeg aldrig syntes jeg har fået den samme gnist tilbage med andre hunde end ham, jeg savner ham forfærdeligt stadig og synes livet er underligt uden ham, jeg mangler ham og hans særheder En lang historie Jubi min tæve har jo været planlagt gennem flere år at hun skulle parres og have et kuld hvalpe hun blev så også parret i Juni og skulle have født sidste mdr hvor jeg havde skrevet under på en dispositions erklæring om at opdrætter måtte låne hende til et kuld hvalp jeg ville få en hvalp i kuldet en lille han men det gik ikke lige som planlagt opdrætteren hentede hende en uge før ca så hun kunne falde til i Sverige í deres hjem hvor hun skulle opfostre hvalpene men fødslen gik over tid og da han kom på dyrehospitalet med hende havde kroppen absorberet alt undtagen en som var død og skulle fjernes kirugisk ved kejsersnit. Opdrætter forlod hospitalet da han hørte at hvalpen var død og bad mig hente hunden jeg sidder nu tilbage en dyrlægeregning på 20000 kr som han stod for og en hund som jeg måtte akut til Sverige en weekend og hente da han var smuttet fra regningen og hunden og indleveret hende i mit navn han er et virkelig skidt mennesker som ikke burde eje dyr slet ikke opdræt af hunde , jeg har sjældent hørt om noget lign Jeg har haft kontakt til SKK og DKK og nogle jurister da jeg synes det er forkasteligt at behandle mig på denne måde og sågar og hunden som er af eget opdræt. Sagen er nu den at jeg har bestilt en hvalp i udlandet da jeg ikke ville få fra hende og skal hente ham i næste mdr i Frankrig det bliver en af disse her små uldtotter Jubi har jo også haft et afsavn i Xaro er væk og hun har aldrig været vild med andre hund slet ikke hvalpe eller tæver jeg står lidt i så meget nu med at få styr på sagen med opdrætteren men nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg introducere hvalpen til hende da jeg skulle have beholdt en af hendes var der ikke et problem som der er nu jeg tænkte på at mødes med en veninde et neutralt sted hvor hun har hvalpen i snor og jeg holder Jubi og så får hun lov til at snuse til rumpen af ham men ikke ansigtet og efterfølgende går vi hjemad sammen uden hun får mulighed for og få fat i ham hvis hun skulle prøve . Derhjemme ville jeg skiftevis tage dem ud altså han må være i bur hvis hun er ude og når han er ude er hun i haven og lign og natten ville jeg tage buret ind på værelset og han kan være i det og hun udenfor. jeg tænkte samtidig på at hun skulle passes de første 1-2 dage efter han kommer til dannmark så han lige kan få nogle dage uden en sur tæve som hele tiden vil være på nakken af ham indtil hun lærer at han skal være der. Råd og ideer modtages gladeligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har ingen ideer, men vil bare sige tillykke, Tina:-D Hvor SER de bare dejlige ud:lun::lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har ingen ideer, men vil bare sige tillykke, Tina:-D Hvor SER de bare dejlige ud:lun::lun: tak jeanette de ser ihvertfaldet bløde og godt pelsede ud :hjerte: de er 4 uger på billedet de bliver 5 uger imorgen . ja de må have det fra forældrene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har også en mokketæve, som ikke kan lide andre hunde og meget sjældent hvalpe heller... Da jeg hentede Johna var Karla sendt ud af huset. Så fik Johna en times tid alene og så kom Karla hjem... Hun valgte "hvis jeg ikke kan se den, er den her ikke" tilgangen i et døgns tid og accepterede derefetr at kræet åbenbart ikke skulle hjem lige med det første... Johna har nu boet her 3 mdr og ud over lidt knurreri når Johna tramper på hende når hun ligger og sover under dynen, så har vi ikkenhaft en eneste konflikt mellem de to Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Åååhr, tillykke med kommende hvalp Mit eneste umiddelbare råd er, at sørge for, at Jubi oplever alt muligt sjovt, så længe hun er sammen med hvalpen - hvorimod, når den ikke er til stede, så er det lidt kedeligere. Det hjalp for en bekendt af mig, hvis gamle hund blev jævnt meget fornæmet over, at den der hvalp rent faktisk flyttede ind. Og ellers så følg din mavefornemmelse - det er jo dig, der kender Jubi! (og så må jeg da lige tilføje, at det godt nok var en rigtig ærgelig situation med Jubi's kuld Håber DKK og SKK finder ud af noget i den sag!!!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har absolut ingen råd - Vi tog en tur ud på plænen med hundene hvor de hilste og så fulgtes vi bare ind og det var det. Men hvor ER det godt at have dig tilbage og jeg er så glad for at høre der snart kommer en lille ny til. Er rigtig ked af at høre om jeres dårlige oplevelse - Det er nok det sidste du fortjener ovenpå alt det du har været igennem :ae: Jeg er bare så glad for at have dig tilbage og læse der kommer en ny lille krudtugle til dig og at du endelig er kommet så langt at der er plads til en ny kærlighed Du har været i mine tanker mange gang!! Jeg håber du vil dele lillemandens ankomst og udvikling med os! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har også en mokketæve, som ikke kan lide andre hunde og meget sjældent hvalpe heller... Da jeg hentede Johna var Karla sendt ud af huset. Så fik Johna en times tid alene og så kom Karla hjem... Hun valgte "hvis jeg ikke kan se den, er den her ikke" tilgangen i et døgns tid og accepterede derefetr at kræet åbenbart ikke skulle hjem lige med det første... Johna har nu boet her 3 mdr og ud over lidt knurreri når Johna tramper på hende når hun ligger og sover under dynen, så har vi ikkenhaft en eneste konflikt mellem de to Ja men jeg tror ikke det går så hurtigt med jubi desværre hun har altid været en mokke siden jeg fik hende som 14 mdr gammel laver voldsomme udfald imod andre hunde hun er dog usikker tror hun er overfaldet som hvalp da hendes adfærd er noget voldsommere end for en normal adfærd hun skal nok acceptere ham siden men nok ikke før han bliver ældre hun har jo også været udsat for voldsom vold hos opdrætter så jeg synes hun har fået tilbagefald det var ellers blevet bedre med udfaldne med årene men hun er blevet slem igen efter hun er kommet hjem øøøvvv Åååhr, tillykke med kommende hvalp Mit eneste umiddelbare råd er, at sørge for, at Jubi oplever alt muligt sjovt, så længe hun er sammen med hvalpen - hvorimod, når den ikke er til stede, så er det lidt kedeligere. Det hjalp for en bekendt af mig, hvis gamle hund blev jævnt meget fornæmet over, at den der hvalp rent faktisk flyttede ind. Og ellers så følg din mavefornemmelse - det er jo dig, der kender Jubi! (og så må jeg da lige tilføje, at det godt nok var en rigtig ærgelig situation med Jubi's kuld Håber DKK og SKK finder ud af noget i den sag!!!) tak ja de ser søde ud alle sammen ved dog ikke hvilken en bliver min endnu ja det er noget rigtig hø alt det med opdrætteren han har virkelig taget r.... på mig troede jeg kunne stole på ham men nej. hun er en territorial med andre hunde så hjemme tror jeg ikke den går mens den lille er helt lille ja det er en møgsituatuation:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 19, 2011 Rapporter Share Besvaret September 19, 2011 Jeg har absolut ingen råd - Vi tog en tur ud på plænen med hundene hvor de hilste og så fulgtes vi bare ind og det var det. Men hvor ER det godt at have dig tilbage og jeg er så glad for at høre der snart kommer en lille ny til. Er rigtig ked af at høre om jeres dårlige oplevelse - Det er nok det sidste du fortjener ovenpå alt det du har været igennem :ae: Jeg er bare så glad for at have dig tilbage og læse der kommer en ny lille krudtugle til dig og at du endelig er kommet så langt at der er plads til en ny kærlighed Du har været i mine tanker mange gang!! Jeg håber du vil dele lillemandens ankomst og udvikling med os! mange tak det var sødt skrevet jeg synes dog stadig at den specielle gnist jeg havde med xaro mangler har ikke de samme lyster til hund og træning som før og græder stadig tit over ham men jeg er blevet overtalt til at prøve at få nr to igen da jeg altid har nydt at have to hunde:-) de samme følelser må jeg nok indse at jeg aldrig får da min milder batmus var speciel og jeg elskede ham hæjt og gør det stadig. ja har dog vildt dårlig samvittighed overfor xaro at jeg tager en anden hvalp i huset men jeg tror på dette kuld derfor kører jeg helt til Frankrig og henter denne hvalp:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Jeg har heller ikke umiddelbart noget at byde ind med som jeg ikke tror at du ved i forvejen jeg vil også bare sige tillykke, jeg håber at det bliver en rigtig skøn hvalp du får Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 jeg ville ikke sende den voksne væk når hvalpen kommer - jeg tror det ville få hende til at føle sig uønsket , jeg ville lade dem selv finde ud af det , en 8 - 10 ugers hvalp overgiver sig hurtigt overfor voksne hunde og det sker der efter min erfaring intet ved , men du må bare ikke ynke hvalpen hvis det sker , lad dem selv finde ud af deres indbyrdes forhold - de er bedst til det! min 1. airdale var en strid tæve og var da jeg fik nr 2 , ca 5 -6 år gammel , nr 2 var en han hvalp på 3 mdr da han ankom, den første aften blev han BLÆÆSST ud af stuen - sad pludselig i køkkenet og rystede , men havde lært lektien og nærmede sig aldrig siden hendes madskål , siden skete der aldrig mere noget , men når de fulgtes ad var det som Dronning Margrete og Prins Henrik - 3 skridt bagefter tak ! han vedblev at være 2. hund herhjemme , men var lige så meget HAN hund når vi var ude som alle andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Kan godt forstå at du er muggen over den opdrætter. Håber I får løst den sag ordentligt. Jeg ville, som Anne-Lise, heller ikke sende den voksne hund væk, for så når hvalpen at føle sig rigtig godt hjemme når de skal introduceres. Tilgengæld ville jeg holde hvalpen i snor de første par dage (så den ikke får skidt for meget i nælderne, men gradvist lærer at Jubii ikke er særlig tolerant) hvis hun er så voldsom som jeg får indtryk af. Jeg ville fjerne alt der kan leges med eller spises og tilbringe en del tid udenfor, første gang de ser hinanden. Der ville jeg få en anden person til at stå med hvalpen. Hvor slemt er det?. Kan hun finde på at bide en hvalp?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 ]jeg ville ikke sende den voksne væk når hvalpen kommer - jeg tror det ville få hende til at føle sig uønsket[/b] ' date=' jeg ville lade dem selv finde ud af det , en 8 - 10 ugers hvalp overgiver sig hurtigt overfor voksne hunde og det sker der efter min erfaring intet ved , men du må bare ikke ynke hvalpen hvis det sker , lad dem selv finde ud af deres indbyrdes forhold - de er bedst til det!min 1. airdale var en strid tæve og var da jeg fik nr 2 , ca 5 -6 år gammel , nr 2 var en han hvalp på 3 mdr da han ankom, den første aften blev [b']han BLÆÆSST [/b]ud af stuen - sad pludselig i køkkenet og rystede , men havde lært lektien og nærmede sig aldrig siden hendes madskål , siden skete der aldrig mere noget , men når de fulgtes ad var det som Dronning Margrete og Prins Henrik - 3 skridt bagefter tak ! han vedblev at være 2. hund herhjemme , men var lige så meget HAN hund når vi var ude som alle andre. sende hende væk betyder at hun bliver passet ude yderligere et par dage efter jeg har hentet hvalpen så den lille har en mulighed for og undersøge hjemmet i fred uden ekonflikter fra en snerrende voksen hund så når hvalpen har fået undersøgt mig og min lille dreng kommer Jubi hjem igen , jeg er ret sikker på at hun vil tage meget hårdt fat i hvalpen hvis muligheden byder sig ikke noget med og sætte på plads men at tage ved den som det var en voksen hund , hun er kærlig med mennesker og børn og xaro men ikke andre hunde medmindre hun kender dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Kan godt forstå at du er muggen over den opdrætter. Håber I får løst den sag ordentligt. Jeg ville, som Anne-Lise, heller ikke sende den voksne hund væk, for så når hvalpen at føle sig rigtig godt hjemme når de skal introduceres. Tilgengæld ville jeg holde hvalpen i snor de første par dage (så den ikke får skidt for meget i nælderne, men gradvist lærer at Jubii ikke er særlig tolerant) hvis hun er så voldsom som jeg får indtryk af. Jeg ville fjerne alt der kan leges med eller spises og tilbringe en del tid udenfor, første gang de ser hinanden. Der ville jeg få en anden person til at stå med hvalpen. Hvor slemt er det?. Kan hun finde på at bide en hvalp?. ja jeg er ret sikker på hun kunne finde på og bide den for alvor hvis hun skulle blive sur så længe hun ikke har accepteret den som en del af flokken det var også det jeg tænkte at få en til at stå med hvalpen da jeg bedst selv kan stå med jubi og kender hendes sprog og små tegn:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Jeg har heller ikke umiddelbart noget at byde ind med som jeg ikke tror at du ved i forvejen jeg vil også bare sige tillykke, jeg håber at det bliver en rigtig skøn hvalp du får tak for det håber jeg også når jeg kører helt til Frankrig for og hente ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 ja jeg er ret sikker på hun kunne finde på og bide den for alvor hvis hun skulle blive sur så længe hun ikke har accepteret den som en del af flokkendet var også det jeg tænkte at få en til at stå med hvalpen da jeg bedst selv kan stå med jubi og kender hendes sprog og små tegn:cry: Okay, så ville jeg på ingen måde sende Jubi (undskyld stavefejlen) væk, men udstyre hende med en mundkurv indtil den lille er accepteret. En hvalp der ankommr til et nyt hjem er lidt forsigtig af sig selv og det synes jeg du skal benytte dig af, selvom det må være meget hårdt for en lille hvalp at komme til et nyt hjem hvor der bor en voksen hund med den attitude. Jeg havde nok ikke gjort det, men det skal jeg jo ikke blande mig i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Okay, så ville jeg på ingen måde sende Jubi (undskyld stavefejlen) væk, men udstyre hende med en mundkurv indtil den lille er accepteret. En hvalp der ankommr til et nyt hjem er lidt forsigtig af sig selv og det synes jeg du skal benytte dig af, selvom det må være meget hårdt for en lille hvalp at komme til et nyt hjem hvor der bor en voksen hund med den attitude. Jeg havde nok ikke gjort det, men det skal jeg jo ikke blande mig i. ja det var nemlig det jeg tænkte , jeg er ikke sikker på at hun ville skade den men er heller ikke afvisende overfor tanken da jeg har set hvor voldsom hun kan være og modsat en kærlig hund som hun normalt er hele tiden ,men hvorfor ikke sende hende væk så hvalpen måske lige kan få lov og vænne sig lidt til de nye omgivelser :confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 ja det var nemlig det jeg tænkte , jeg er ikke sikker på at hun ville skade den men er heller ikke afvisende overfor tanken da jeg har set hvor voldsom hun kan være og modsat en kærlig hund som hun normalt er hele tiden ,men hvorfor ikke sende hende væk så hvalpen måske lige kan få lov og vænne sig lidt til de nye omgivelser :confused: Jamen jeg synes også dit valg er som mellem pest og kolera. Tænker bare at en hvalp der har vænnet sig til et nyt hjem er lidt mere fremme i skoene og måske hurtigere får jokket i spinaten. Men som sagt, jeg skulle ikke nyde noget. Hundeadfærd smitter og du risikerer jo at den nye hvalp bare kopierer det han ser Jubi gøre.... og så har du to med samme problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 jeg ville ikke sende den voksne væk når hvalpen kommer - jeg tror det ville få hende til at føle sig uønsket , jeg ville lade dem selv finde ud af det , en 8 - 10 ugers hvalp overgiver sig hurtigt overfor voksne hunde og det sker der efter min erfaring intet ved , men du må bare ikke ynke hvalpen hvis det sker , lad dem selv finde ud af deres indbyrdes forhold - de er bedst til det!min 1. airdale var en strid tæve og var da jeg fik nr 2 , ca 5 -6 år gammel , nr 2 var en han hvalp på 3 mdr da han ankom, den første aften blev han BLÆÆSST ud af stuen - sad pludselig i køkkenet og rystede , men havde lært lektien og nærmede sig aldrig siden hendes madskål , siden skete der aldrig mere noget , men når de fulgtes ad var det som Dronning Margrete og Prins Henrik - 3 skridt bagefter tak ! han vedblev at være 2. hund herhjemme , men var lige så meget HAN hund når vi var ude som alle andre. jeg forstår udmærket din tankegang jeg ynker heller ikke mine hunde og jeg er stor fan af at de selv finder ud af det, meeeen min tæve er jeg sikker på jubi stopper ikke mens legen er god , samtidig er og bliver hvalpen fremtid en kollega formentlig og en træningspartner så jeg er lidt betænkelig ved at han skal skræmmes fra start men hellere at han udvinkler sig til en stærkt individ i troen på at han magter alt hvis du forstår hvad jeg mener:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 jeg forstår udmærket din tankegang jeg ynker heller ikke mine hunde og jeg er stor fan af at de selv finder ud af det, meeeen min tæve er jeg sikker på jubi stopper ikke mens legen er god , samtidig er og bliver hvalpen fremtid en kollega formentlig og en træningspartner så jeg er lidt betænkelig ved at han skal skræmmes fra start men hellere at han udvinkler sig til en stærkt individ i troen på at han magter alt hvis du forstår hvad jeg mener:genert: det gør jeg - tror jeg da nok - men det var heller ikke sådan at knold var bange for noget da han blev voksen, det var kun overfor Tot han viste at han var " 2. hund " ellers ikke . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Jamen jeg synes også dit valg er som mellem pest og kolera. Tænker bare at en hvalp der har vænnet sig til et nyt hjem er lidt mere fremme i skoene og måske hurtigere får jokket i spinaten. Men som sagt, jeg skulle ikke nyde noget. Hundeadfærd smitter og du risikerer jo at den nye hvalp bare kopierer det han ser Jubi gøre.... og så har du to med samme problem. ja jeg er ikke interesseret i han skal kopiere hendes adfærd så de skal kun luftes sammen når jeg er sikker på at han er så gammel eller at vi er i parker eller lign hvor jeg ved at hun er ligeglad med andre hunde vil ikke have den nye skal efterligne hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 det gør jeg - tror jeg da nok - men det var heller ikke sådan at knold var bange for noget da han blev voksen, det var kun overfor Tot han viste at han var " 2. hund " ellers ikke . det kan jeg sagtens følge dig i sådan var det også med aro og jubi aro havde alfa rollen af de to og hun rettede ind efter ham og han havde prioriteter som hun først fik når han havde været der osv men generelt havde de det kanon sammen og elskede og hun var meget knyttet til ham og så op til ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts