Hop til indhold

Westie avlshan søges


Gæst Hausgaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Hausgaard

Vores Westie tæve med stambog i DRU søger en smuk hanhund til parring i starten af 2012.

 

Hilsen Christina

Redigeret af Hausgaard
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej Christina

 

Ja. Vi har nemlig en han westie med stamtavle fra DRU. Super skøn og med et fantastisk sind. Vi har ikke prøvet dette før, så lad mig vide, hvad du går efter ;o)

 

Mvh. Charlotte (Stoffers "mor")

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Hausgaard

Hej og undskyld det meget sene svar. Jeg er lige flyttet og har været uden net indtil nu.

 

Jeg er selv nybegynder i DRU og kender faktisk ikke deres regler,men det må vi kunne finde ud af. Jeg tager kontakt til dem inden længe. Udover min westie har jeg en labrador med stamtavle i DKK - og jeg forestiller mig det er noget helt andet og lidt mere "sippet" end DRU. Min lab havde hvalpe i efteråret 2011, så selve arbejdet med de små "er ingen sag" :)

 

Må jeg se et billede af herren? :)

 

Og hvor bor du forresten?

 

Hilsen Christina

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Christina,

 

Vi er også nybegyndere - både indenfor DRU og DKK, men som du skriver - det kan vi jo finde ud af;-). Naturligvis må du se billeder af herren IMG_0030.jpg.

 

Vi og Stoffer (som han hedder), bor i Egedal Kommune.

 

Hilsen Charlotte

IMG_4426.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Gæst merrild10

Hej Charlotte,

 

Stoffer ser godt nok skøn ud, vi går også og overvejer, at få hvalpe med vores Mille pige. Vi har aldrig prøvet det før. Hun er nu 2 år og en fantastisk sød hund med et mildt sind. Hun har lige været i løbe tid så hun vil nok komme i løbetid engang i oktober. Kunne det være en mulighed med jeres Stoffer?

 

Vi bor i Lyngby.

 

Vi skal igang med at sætte os lidt mere ind i tingene, men det ville være rart at finde en han westie først :o) smiler

 

Med Venlig hilsen

 

Mette M Kjeldsen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Buller fra Give

Hej.

Jeg har også en westie han, som vi påtænker at bruge til avl. Jeg har bare læst og læst om det, og kan ikke rigtig gennemskue reglerne. Altså vi har stamtavle ved DRU. Men hvad skal vi helt nøjagtig mere have, for at hvalpene kan få stamtavle også? Jeg tænker, skal han HD-fotograferes og hvad er den der test helt nøjagtig, som de også skal have (Kryptochidtest)?

(Og nej jeg gider ikke hagles ned, for vi ønsker ikke at deltage ved udstillinger)

Vi bor i Give, så der er nok lidt langt for din hund med hensyn til parring, men det ser også ud til, at der er mange gode emner at vælge imellem herinde :)

Mvh Dorte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst RollosDyr

Hej med Jer,

 

Vi har en dejlig hanhund ved navn Lucky.

- Han er nu 7 år gammel, er far til flere kuld, bl.a. fik vi selv et her i marts efter ham på 8 hvalpe, - vi har beholdt en dejlig tæve fra kuldet som kan ses her hos os.

 

Lucky har stamtavle indenfor FCI, er avlsgodkendt. Han har det korrekte saksebid, ingen hudproblemer, er generelt sund og rask - og så har han et herligt temperament :-) Han er en livsglad dreng som elsker opmærksomhed og man kan ikke stå for ham når han vrikker med hele kroppen af ren og skær glæde.

 

Vi hjælper gerne folk på vej med spørgsmål om parringer, drægtigheder, fødsler, hvalpe m.v. - vi har haft tre kuld selv, så vi er ved at ha' dannet os nogen erfaring.

 

Vi kan kontaktes på 26 25 15 74

- Jeg må ikke linke til vores hjemmeside, men ellers kan vi findes på facebook ved at søge på RollosDyr.

 

Vh Julie Rollo

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst jakobsen1964

Hej dorte vi har en dejlig dame som kommer i løbetiden her sidst på året hun har ingen stamtavle men er det mulig vi kunne finde ud af noget med jeres han MVH Birgitte P.S Bor i Ansager

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RollosDyr
Tak men synes det er langt at køre med hende da hun bliver nemt køresyg Hilsen Birgitte

 

Årh det er så synd når de blir køresyge! :-)

- Men ellers kommer vi nu også gerne med Lucky, han elsker at køre bil, - så har man (endnu) en undskyldning for at snorksove *GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller fra Give

Hehe jo, jeg svarer, men har gjort det i privat besked. Og egentlig mest af den grund, at jeg var klar over, at der altid kommer kommentarer om, at man ikke har forstand på det osv. Men til info, så er vores hund med stamtavle og er blevet tjekket hos dyrlægen og har super gode gener, så det behøver kritikkere af opslaget ikke bekymre sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RollosDyr

Kunne godt tænke mig at vide hvad det er for "diverse sygdomme" en westie burde checkes for ;-)

 

Mon ikke dem der vælger at sætte hvalpe til verden har sat sig ind i hvad det kræver, - det er jo ikke noget man bare lige gør og det kræver trodsalt en del økonomisk og tidsmæssigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller fra Give

Jeg orker nærmest ikke at poste det her i frygt for at jeg glemmer at nævne noget af det vores dyrlæge har tjekket for, for så bliver man tit haglet ned på denne slags sider.

Men vil også gerne hjælpe, når nogen spørger, så nu får du et kort svar, hvor der tages forbehold for, at jeg har glemt at nævne noget.

Vi har selvfølgelig fået tjekket, at tesstiklerne er på plads, hvor de skal være. Derudover er han tjekket for eksem, hvilket han aldrig har haft noget af. Så påpegede hun at han har den skønneste pels, som hun sagde hun sjældent så så flot og fyldig. Hun tjekkede også bygningen af ham, samt poter, ører, tænder osv. Ja, stort set alt.

Derudover kom selvfølgelig psyken, som hun sagde var helt i top. Han er så godmodig og man kan mærke på ham, at han hviler i sig selv, som hun sagde, og faktisk var der en hunhund med hos hende ved besøget, og hende fungerede han super godt med, og var helt rolig omkring. Der var også børn der, som han også reagerede super overfor. Så hendes ord var "En rigtig dejlig familiehund, men super gode gener, som hviler fuldstændig i sit eget og andres selskab. Det ville være en skam ikke at avle på ham"

Dog skal det tilføjes, at han viste sig på det tidspunkt ikke at være interesseret i at parre sig med hunhunden, og derfor endte det ikke med en drægtig tæve, på trods af at hun overnattede hos os, og de mødtes af flere omgange, så dyrlægen mente, at han nok manglede en smule modenhed, men at det kommer helt naturligt, og derfor prøver vi bare igen.

Så jeg er lige ved at sige, vores hund siger selv fra....griner, men for hulen hvor de havde nogle hyggelige dage sammen de dage de var sammen og jeg fik ikke meget nattesøvn, fordi de legede hele natten smiler.

Håber du kan bruge svaret til noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke dem der vælger at sætte hvalpe til verden har sat sig ind i hvad det kræver, - det er jo ikke noget man bare lige gør og det kræver trodsalt en del økonomisk og tidsmæssigt :-)

 

Tænk om igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buller fra Give

Der er helt sikkert mange, som ikke har tænkt det ordentligt igennem, men derfor skal man vel ikke dømme alle over en kamp, og rakke ned på folk, som er nybegyndere, det har de andre vel også været en gang, og det ville helt sikkert være en meget bedre oplevelse for alle, hvis man lod være med altid at komme med spydige og negative bemærkninger, hver gang en vælger at få hvalpe.

Kan simpelthen ikke forstå, at denne slagstråde altid skal ende i negativ tone.

Men der må jo være opdrættere, som mener, at man pisser på deres teritorium eller noget i den stil, og derfor mener at de kan lyde kloge ved at dømme alle andre over en kamp.

Bare lige et surt opstød, hvor jeg så lige igen slår fast, at dyrlægen har været med ind over alt omkring parrings snak her og det samme har DRU, som jeg også har været i kontakt med inden vi overvejede at leje vores han-hund ud. Og det er klart vi også spørger til hun-hunden, for hvem fanden tror, at vi gider lave et kuld hvalpe med vores han, som er skide dårlig avl, det ville da være at ødelægge det for os selv i fremtiden, for den slags rygtes da ret hurtigt inden for disse kredse.

Og så god weekend alle sammen, håber i husker at fokusere på de positive ting i hverdagen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sagde ikke noget om nogen i denne tråd, jeg påpegede bare at det generelt at meget meget naivt at tro at folk ved hvad de laver når de får hvalpe på deres hunde. Virkeligheden viser det modsatte igen og igen.

 

Dog skal jeg gerne vedstå at jeg voldsomt fordømmer uigennemtænkt avl. Jeg er ikke opdrætter, så der er ingen der pisser på mit territorium. Jeg tænker mere på de hunde der risikerer at skulle trække med alskens sygdomme fordi sundheden ikke var tjekket, eller ender på internat eller med en for tidlig aflivning, fordi dem der lavede hvalpene ikke lige havde tænkt over at der faktisk også skulle findes ansvarsfulde ejere til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...