Hop til indhold

Recommended Posts

Vi har en hvalp på lige godt 9 uger. Hun har lavet en tisse let på vores sisal-gultæppe.. :hmm: tænkte der var nogle af jer erfarne der ved hvad jeg skal vaske det i for pletten forsvinder. Har vasket det i alm. Rengøringsmiddel, men pletten er stadig synlig..

Hvad vasker i med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også gulvtæpper næsten over det hele og min hvalp tisser helst på gulvtæpper:stupid: Jeg suger det meste med køkkenrulle og lidt vand og ligger så kartoffelmel oven på, som suger rigtig godt. Når det har suget nogen timer, støvsuger jeg pletten grundig og får alt melet med så det ikke laver hvid plagmage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg købte nyt guvtæppe spurgte jeg gulvmanden hvad man skal gøre hvis det nu skulle gå galt (netop fordi det gamle tæppe var blevet så grimt af det), og han sagde at man skulle skynde sig at hælde vand på, endelig ikke sæbe da det kan farve tæppet...

Det med vand har fungeret super godt på mig tæppe, Pluto har sårgar formået at kaste op på det mens jeg var på job og da jeg kom hjem kunne jeg fjerne pletten helt (selvom det var sådan noget rødt ulækkert noget) med varmt vand og en svamp :-D Meen det kommer an på tæppet, kender heller ikke den type du nævnte, men det tæppe jeg har i bryggerset suger ALT for meget, så det bliver jeg nødt til at skifte ud, da han også kastede det der røde op derude, og det har jeg ikke kunne fjerne farven :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også købe sådan nogle serviet agtigt noget der skulle kunne tage tisse pletter, de er lavet specielt til hunde og katte og jeg ved man kan få dem i min superbest i hvert fald... Men om de virker ved jeg ikke, de er ret dyre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste noget om tisplet på sisaltæpper forleden og mener ikke man må bruge en masse væske på sådan et.

Fandt dette på nettet:

Hvis nogen væske er spildt på en sisal tæppe, skal det rengøres straks. Clean en sisal tæppe ved at duppe tæppet med en tør klud, og sørg for ikke at gnide væsken ind i fiber. Du kan finde det nyttigt at løfte tæppet op og skamplet fra undersiden så godt, hvis dette er muligt. Hvis en farvning væske såsom juice er spildt, rense et sisal tæppe med en mild sæbe og vand løsning eller en halv eddike, halvt vand opløsning. Dyp en klud i opløsningen, skamplet tæppet, og tørres. Du skal muligvis gentage dette, men husk at bruge en lille mængde vand til at rense en sisal tæppe så tæppet ikke absorberer væsken.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...