Siiigne88 Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Vi har en hvalp på lige godt 9 uger. Hun har lavet en tisse let på vores sisal-gultæppe.. :hmm: tænkte der var nogle af jer erfarne der ved hvad jeg skal vaske det i for pletten forsvinder. Har vasket det i alm. Rengøringsmiddel, men pletten er stadig synlig.. Hvad vasker i med? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Nu ved jeg ikke, hvad sisal tæppe er. Men da Luna var hvalp, rensede jeg med vand og sæbe og så smed jeg kartoffelmel på, lod det tørre op og støvsugede, så kom det meste af pletten af:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Jeg har også gulvtæpper næsten over det hele og min hvalp tisser helst på gulvtæpper:stupid: Jeg suger det meste med køkkenrulle og lidt vand og ligger så kartoffelmel oven på, som suger rigtig godt. Når det har suget nogen timer, støvsuger jeg pletten grundig og får alt melet med så det ikke laver hvid plagmage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Da jeg købte nyt guvtæppe spurgte jeg gulvmanden hvad man skal gøre hvis det nu skulle gå galt (netop fordi det gamle tæppe var blevet så grimt af det), og han sagde at man skulle skynde sig at hælde vand på, endelig ikke sæbe da det kan farve tæppet... Det med vand har fungeret super godt på mig tæppe, Pluto har sårgar formået at kaste op på det mens jeg var på job og da jeg kom hjem kunne jeg fjerne pletten helt (selvom det var sådan noget rødt ulækkert noget) med varmt vand og en svamp Meen det kommer an på tæppet, kender heller ikke den type du nævnte, men det tæppe jeg har i bryggerset suger ALT for meget, så det bliver jeg nødt til at skifte ud, da han også kastede det der røde op derude, og det har jeg ikke kunne fjerne farven :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 20, 2011 Rapporter Share Besvaret September 20, 2011 Man kan også købe sådan nogle serviet agtigt noget der skulle kunne tage tisse pletter, de er lavet specielt til hunde og katte og jeg ved man kan få dem i min superbest i hvert fald... Men om de virker ved jeg ikke, de er ret dyre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 21, 2011 Rapporter Share Besvaret September 21, 2011 Jeg læste noget om tisplet på sisaltæpper forleden og mener ikke man må bruge en masse væske på sådan et. Fandt dette på nettet: Hvis nogen væske er spildt på en sisal tæppe, skal det rengøres straks. Clean en sisal tæppe ved at duppe tæppet med en tør klud, og sørg for ikke at gnide væsken ind i fiber. Du kan finde det nyttigt at løfte tæppet op og skamplet fra undersiden så godt, hvis dette er muligt. Hvis en farvning væske såsom juice er spildt, rense et sisal tæppe med en mild sæbe og vand løsning eller en halv eddike, halvt vand opløsning. Dyp en klud i opløsningen, skamplet tæppet, og tørres. Du skal muligvis gentage dette, men husk at bruge en lille mængde vand til at rense en sisal tæppe så tæppet ikke absorberer væsken. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siiigne88 Besvaret September 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2011 Tak for svar vil prøve at gøre det rent igen med meegt lidt vand.. Men synes slet ikke pletten er så synlig mere efter det er tørret, så måske sisal bare suger godt og derfor har brug for lang tid til at tørre.. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nellybc Besvaret Oktober 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2011 Rodalon! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts