Hop til indhold

Recommended Posts

Kan I hjælpe mig?

Hvis jeg havde en forbudt race - fx en amstaff - og jeg gerne ville have hunden ud og løbe mere frit end nu - kan jeg så det?

I hundeskove? Men ingen andre steder?? Er det virkelig rigtig læst af mig?

Må de ikke slippes med andre hunde andre steder end i Hundeskove?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke man må slippe dem i hundeskove. Men ser mange gøre det og nogen har mundkurv på hunden i hundeskoven.

Jeg synes det er rigtig ærgeligt, det må være meget frustrende både for hund og ejer ikke at kunne bevæge sig frit. Hvis min hund aldrig kunne få afløb for sin energi så ville han bryde sammen i hovedet og være ulidelig at være sammen med. Hunden skal da ud at løbe frit og strække ud og lave fræser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kigget lidt på nettet og så vidt jeg kan finde ud af er det forskelligt fra kommune til kommune og hundeskov til hundeskov om listehunde må luftes i der. Kan se at de må nogen steder, med med mundkurv og andre steder uden og nogen steder må de slet ikke luftes der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I hjælpe mig?

Hvis jeg havde en forbudt race - fx en amstaff - og jeg gerne ville have hunden ud og løbe mere frit end nu - kan jeg så det?

I hundeskove? Men ingen andre steder?? Er det virkelig rigtig læst af mig?

Må de ikke slippes med andre hunde andre steder end i Hundeskove?

Jeg tror heller ikke at de må gå løse nogen steder, hvorfor det også er sindsygt at man har lavet en lov med tilbagevirkende kraft. Folk har jo ikke haft mulighed for at undgå, enten at blive lovbrydere, eller at fratage deres hunde livskvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo galt - en hund som fx en staff skal da også strække ud.... Ih jeg er sur på den lov...

også mig, den er så langt ude og det er synd for hundene. Uanset hvordan man vender og drejer det, kan det ikke være et sjovt hundeliv altid at gå i kort snor.

Så må man håbe at de bor på et kæmpe landsted med meget stor have, men hvor mange gør lige det ?

Men om nogle år bliver det sikkert også forbudt at lukke liste hunden ud i haven, medmindre der er mindst 100 meter til naboen og der er 5 meter højt hegn med strøm i toppen...

Link til indlæg
Del på andre sites

De må gerne løbe løs i hundeskovene iført mundkurv, medmindre kommunen/ejeren har nedlagt forbud mod det, og det er der desværre flere og flere der gør :cry:

Udover det nå de kun løbe løs på privat grund, og må i offentligheden aldrig gå uden en line der maks må være 2 meter...

Det er totalt sindsygt og vil helt sikkert give nogle understimulerede og dermed adfærdsvanskelige hunde. En af mine venner som valgte at overholde loven måtte efter et år give op og aflive hunden, den kunne simpelthen ikke vænne sig til at leve på denne måde og sygnede mere og mere hen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Ja jeg mente også amstaff

Ja jeg har adfærdsbehandlinger med hunde, der levede normale liv før den lov. Regningen burde sendes til den gamle regering!

Laver de nye mon loven om?

jeg håber men TVIVLER desværre på det...

jeg hader virkelig den lov for det ødelægger mere end det gavner :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo galt - en hund som fx en staff skal da også strække ud.... Ih jeg er sur på den lov...

Det er også det jeg har mest imod loven.. At loven er plat og hysterisk er en anden sag. Men at hundene indirekte bliver vanrøgtede af den lov, det gør mig pisse harm. :megaked: Så er det godt at de fleste har en have til deres modbydlige kamphunde, eller skider lidt på loven og lader hunden strække ud på lars tyndskids marker. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har det sådan med den lov at det er som med alle andre lov nogle gang rammer de rigtig andre gang gå de ud over der forkert.Desvære kan kamphund tiltaler nogle af de typer som IKKE skulle have hund, så ser man det på den måde er den ok fordi ALLE hunde kan blive farlig vis nogle af den typer person har dem. Men der er også folk som kan have en super god og venlig kamphund hvor den lov desvære gå ud over de forkert personer. jeg selv har det nå jeg gå tur med min hund kikker jeg mindst lige så meget på den der holder snor som hunden da det kan siger meget om hunden og hvordan den er

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lille hundeskov der ligger tættest på os (ved Vallø slot) er Liste-hunde ikke velkommen ;o/

Her var de heller ikke velkomne før forbuddet trådte i kraft, denne skov ligger nemlig også tæt på os, og det er en betalingsskov, så jeg tænkte at her kunne man måske færdes uden at møde alle de idioter der normalt tager deres aggressive hunde med i hundeskov, men så viste det sig at jeg og Luna ikke var velkomne :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites