Hop til indhold

Så meget vrøvl i en bog !

Recommended Posts

Købte bogen " en glad hund " http://www.saxo.com/dk/item/liz-dalby-glad-hund-indbundet.aspx for hvem ville ikke gerne have en glad hund ?

Har sjælden læst så meget ævl og vrøvl i en bog. Ved ikke om man skal grine eller græde, og det mest tragiske er de hundeejer som ikke er klar over hvikekt omgang ævl det egentlig er og som efterlever det.

Nævner lige et par ting som står skrevet

" man skal jævnligt sætte sig i hundens kurv for at vise hunden at man er den dominerende "

" man må aldrig give hunden godbidder eller mad ved bordet, da den så tager magten "

" Hunden må aldrig sidde på skødet eller i møblerne, da den så tror den er den dominerende "

" Hunden skal altid spise EFTER dig, ellers tror den at den er lederen "

" DU skal altid tage intiativ til leg og ignoere hunden når den opfordre til leg og kan legen " vindes" skal det altid være dig, ellers tror hunden den er lederen "

" Når du kommer hjem og hunden er glad for at se dig og evt hopper op, skal du ignorere den, da den hopper op for at vise at den er den dominerende "

" Du skal til enhver tid kunne tage alt mad fra din hund og skal jævnligt under hundens måltid fjerne dens mad, for at vise at du er den dominerende "

" Hvis hunden trækker på gåturen, gør den det fordi den ville vise at den er dominerende og styre slagest gang "

" Gå altid først ind og ud af døren, ellers tror hunden at den er lederen "

ARGH......Bogen er endda fra 2010 og alligevel tror forfatteren at hunden kun er ude på at overtage verdens herredømmet !

Overstående er taget direkte fra bogen.

Jeg bliver så vred og trist over at se sådan en bog i moderne tid. Jeg håber IKKE at nogen førstegangshundeejer køber den og tror på det der står i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 138
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kunne det ikke være sjovt at kontakte forfatteren og bede om nogle kildehenvisninger :engel:

Det er latterligt, men kan nu ikke helt følge at det skulle være synd for en hund ikke at måtte være i møblerne eller blive fodret ved bordet... Jeg tror heller ikk en hund vil lide under at se dens ejer sidde jævnligt i dens kurv eller lære at gå bag ved ejeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter ikke hvordan man nu til dags kan tro på den slags :damn: Hvor er det dog forældet, stakkels de hunde som har ejere der efterlever den slags tåbelige opfattelser..

-og hvor er det dog tragisk-komisk at bogen hedder "en glad hund" :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha, på en måde er det virkelig sjovt at læse, især fordi vi gør nogle ting som forfatteren skriver, dog ikke med det henblik på at hunden ellers overtager verdensherdømmet.

Fx. Maya bliver ikke fodret ved bordet - men det fordi jeg ikke gider have hun tigger

Maya må (egentlig) ikke sove med i sengen - men fordi jeg synes hun sviner

Jeg sidder på Maya´s tæppe - men det fordi vi hygger

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heldigt at min voksne tæve ikke tror på ideen med hvem der skal gå først ind og ud af døren - med mindre altså at hvalpen dominerer alt og alle i huset :hmm:

Jeg synes du skal begynde at sove i Johnnas kurv for en sikkerheds skyld! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får hellere ikke mad ved bordet, men det er fordi jeg ikke gider have to savlende hunde til at nedstirre mig når jeg spiser.

De bliver altid fodret først, men har endnu ikke taget magten i mit hjem :roll:

Om folk ville have hund i møblerne eller ej, må de selv om, men man skal ikke smide sin hund ned fra sofaen udelukkende fordi man tror den tager magten.

Ej nej nej den bog er simpelthen under al kritik.

og så den med at sætte sig i deres kurv, haha, jeg tror jeg fremover ville putte sove i deres kurv så de ikke tror de har magten....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes mange (hunde)bøger med faktuelt sludder og vrøvl. Ja det er lidt ærgerligt for der er folk der tager det for gode vare fordi det står i en bog....eller hvis forfatteren er en kendt person i hundeverdenen (sådan en har vi på dansk og jeg krummer tær over den bog). Men ja, folk må jo se sig for og er de interesserede nok, finder de også ud af hvad der er rigtigt og forkert eller mere sandsynligt etc..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes mange (hunde)bøger med faktuelt sludder og vrøvl. Ja det er lidt ærgerligt for der er folk der tager det for gode vare fordi det står i en bog....eller hvis forfatteren er en kendt person i hundeverdenen (sådan en har vi på dansk og jeg krummer tær over den bog). Men ja, folk må jo se sig for og er de interesserede nok, finder de også ud af hvad der er rigtigt og forkert eller mere sandsynligt etc..

Hvem har vi på dansk som skriver så meget ævl i det niveu ? kan ikke lige komme på nogen kendt udover Irene Jarnved og hende er jeg meget glad for og har alle hendes bøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det ikke være sjovt at kontakte forfatteren og bede om nogle kildehenvisninger :engel:

Det er latterligt, men kan nu ikke helt følge at det skulle være synd for en hund ikke at måtte være i møblerne eller blive fodret ved bordet... Jeg tror heller ikk en hund vil lide under at se dens ejer sidde jævnligt i dens kurv eller lære at gå bag ved ejeren.

De ting du nævner der, er jo heller ikke til gene for hunden, men bare irritation for mennesket, som måske ville/måske alligevel ikke ville.

Men ting som "al initiativ skal ignoreres" er jo direkte ødelæggende for hundens livsglæde :cry: Eller at man jævnligt skal tage hundens mad fra den, der er direkte farligt med nogle hunde!!!

Og så den åndssvage regel, der ødelægger noget af legeglæden: Du må aldrig tabe en trækkekamp :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte bogen " en glad hund " http://www.saxo.com/dk/item/liz-dalby-glad-hund-indbundet.aspx for hvem ville ikke gerne have en glad hund ?

Har sjælden læst så meget ævl og vrøvl i en bog. Ved ikke om man skal grine eller græde, og det mest tragiske er de hundeejer som ikke er klar over hvikekt omgang ævl det egentlig er og som efterlever det.

Nævner lige et par ting som står skrevet

" man skal jævnligt sætte sig i hundens kurv for at vise hunden at man er den dominerende "

" man må aldrig give hunden godbidder eller mad ved bordet, da den så tager magten "

" Hunden må aldrig sidde på skødet eller i møblerne, da den så tror den er den dominerende "

" Hunden skal altid spise EFTER dig, ellers tror den at den er lederen "

" DU skal altid tage intiativ til leg og ignoere hunden når den opfordre til leg og kan legen " vindes" skal det altid være dig, ellers tror hunden den er lederen "

" Når du kommer hjem og hunden er glad for at se dig og evt hopper op, skal du ignorere den, da den hopper op for at vise at den er den dominerende "

" Du skal til enhver tid kunne tage alt mad fra din hund og skal jævnligt under hundens måltid fjerne dens mad, for at vise at du er den dominerende "

" Hvis hunden trækker på gåturen, gør den det fordi den ville vise at den er dominerende og styre slagest gang "

" Gå altid først ind og ud af døren, ellers tror hunden at den er lederen "

ARGH......Bogen er endda fra 2010 og alligevel tror forfatteren at hunden kun er ude på at overtage verdens herredømmet !

Overstående er taget direkte fra bogen.

Jeg bliver så vred og trist over at se sådan en bog i moderne tid. Jeg håber IKKE at nogen førstegangshundeejer køber den og tror på det der står i den.

Hvem er forfatteren?

Desværre behøver man ikke være førstegangsejer for at hoppe på den slags, Jans svigerinde tror fuldt og fast på ovenstående.

Hun mener Groa er uopdragen og får alt for frie tøjler.

Link til indlæg
Del på andre sites