Gæst Springeren Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Eddy skal til dyrlæge tjek klokken 15.50 idag efter at han er blevet kastreret, han har haft sin kyse på i 10 hele dage (pånær når vi har været ude på små korte gåture) der var nemlig ved at gå betændelse i sårene så han fik strenge ordre på at beholde den på og samtidig skulle han ha smertestillende og antibiotika, men idag er det forhåbentligt overstået Men nu kommer mit spørgsmål så, eddy er købt hos en kennel, de fortalte os at han kun havde en testikel men at den anden sagtens kunne falde ned, efter andet dyrlæge tjek var den stadigvæk ikke faldet ned og herved unghunde undersøgelsen var der stadigvæk intet (han er kryptokid). Så dyrlægens klare anbefaling var at få dem begge fjernet da han jo så ikke må parre sig Vi kontaktede kennelen en lille uge før hans operation, på selve operationsdagen og en enkelt gang indimellem. De ville kontakte dkk med henblik på hvordan de skulle gøre mht en tilbagebetaling af nogle af pengene. Derefter ville de kontakte os. Der er nu gået 16 dage siden vi kontaktede dem første gang, så ville egentligt bare lige høre hvor længe dkk er om at behandle sådan en sag og i tilfælde af at kennelen ikke har kontaktet dem endnu hvad jeg så skal gøre? Knus Eddys mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Eddy skal til dyrlæge tjek klokken 15.50 idag efter at han er blevet kastreret, han har haft sin kyse på i 10 hele dage (pånær når vi har været ude på små korte gåture) der var nemlig ved at gå betændelse i sårene så han fik strenge ordre på at beholde den på og samtidig skulle han ha smertestillende og antibiotika, men idag er det forhåbentligt overstået Men nu kommer mit spørgsmål så, eddy er købt hos en kennel, de fortalte os at han kun havde en testikel men at den anden sagtens kunne falde ned, efter andet dyrlæge tjek var den stadigvæk ikke faldet ned og herved unghunde undersøgelsen var der stadigvæk intet (han er kryptokid). Så dyrlægens klare anbefaling var at få dem begge fjernet da han jo så ikke må parre sig Vi kontaktede kennelen en lille uge før hans operation, på selve operationsdagen og en enkelt gang indimellem. De ville kontakte dkk med henblik på hvordan de skulle gøre mht en tilbagebetaling af nogle af pengene. Derefter ville de kontakte os. Der er nu gået 16 dage siden vi kontaktede dem første gang, så ville egentligt bare lige høre hvor længe dkk er om at behandle sådan en sag og i tilfælde af at kennelen ikke har kontaktet dem endnu hvad jeg så skal gøre? Knus Eddys mor Jeg ville kontakte DKK selv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 er bare bange for at gøre mig selv upopulær hos kennelen men jeg kunne mærke på dem de gange jeg har skrevet til dem omkring det her, der har de hver gang skrevet "vi kontakter jer når vi har snakket med dkk" men sys bare ikke det burde tage 16 dage....... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Jeg synes du skulle skrive en mail til DKK og forelægge dem spørgsmålet.Jeg ved ikke om der er helt faste regler vedr. refusion, eller om de ændres.Det behøver du da ikke oplyse opdrætter om , før i får et svar, gerne skriftligt. Mange betragter det vel som jeres problem, at i køber en kryptokid hvalp, og hvis den er købt som familiehund, er den jo helt Ok til dette formål. Altså ala "købt som beset." Jeg har også været ude for at lave en sådan hvalp, og der stod så i købekontrakten, at hvis stenene ikke var nede i 9 mdr´s alderen ville jeg refunderer , tror det var 1/3 del. Og så fik jeg altså nogle opdrætterer på nakken over, at det var unødvendigt. Mange dyrlæger mener, disse skal kastreres , men en del ældre dyrlæger påstår, at de ikke har set mere testikelcancer på disse, end på fertile hanner,. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Mener at DKKs regler siger 1/3 af købssummen tilbage når hundene er 8 mdr, hvis begge sten ikke er kommet ned. Eksempler på Klagenævnets afgørelser Her står der at hvis den er købt som familiehund, så er det nedslag på 1/3, kontakt evt. kennelen igen og tag så selv kontakt til DKK, der er aldrig sjovt for en opdrætter da kryptorkisme omend ufarligt er arveligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Tak for dette link- havde helt glemt at det fandtes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 det kan godt være svært at få fat på dkk's jurist, hvis det er hende at opdrætter vil tale med. men jeg synes at du skal sende opdrætter en mail, og spørge om de har hørt noget fra dkk, det kan opdrætter ikke blive fornærmet over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Jeg kan ikke forstå, at opdrætter behøver DKK, til at finde ud af at refundere 1/3 af købs summen. Jeg solgte engang en hanhvalp, som viste sig at være krytorchid, jeg havde ikke snakket med køber, om hvordan vi forholdt os i den situation, men da jeg fik det at vide, refunderede jeg da den tredje del, som er ret og rimelig. Opdrætteren kan da bare få en kopi af kvitteringen nede fra dyrlægen, og sætte den ind i regnskabet, så er den potte ude, istedet for at gøre det mere besværligt, end højst nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Jeg kan ikke forstå, at opdrætter behøver DKK, til at finde ud af at refundere 1/3 af købs summen. det kan jeg så kun give dig fuldstændigt ret i. Men som vi har oplevet her på hf, så skal opdrætter måske først konsultere hanhundeejer, andre opdrættere osv osv. så for at lade tvivlen komme opdrætter til gode, så er 16 dage ikke så lang tid. Jeg kan så godt forstå ts gerne vil gøre det på en måde så der ikke bliver nogen der bliver fornærmede. Jeg har også refunderet uden at kontakte dkk, men da jeg selv skulle havee refunderet så tog det 4 måneder, flere rykkere og tilsidst et anbefalet brev, før opdrætter tog ansvar, og det ville jeg gerne have været foruden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Springeren Besvaret September 26, 2011 Rapporter Share Besvaret September 26, 2011 Tak for alle jeres svar De ville prøve at kontakte dkk igen imorgen, så håber jeg bare at de får fat i dem der. Men det der er det mest mærkelige er at da vi købte hunden, der sagde de at det de normalt gjorde var at give halvdelen af pengene tilbage (hvis den sidste testikel ikke faldt ned) og så klare det selv uden at indblande dkk. så jeg sys måske det er halv mærkeligt at de ligepludselig vil indblande dem i det. Knus Eddys mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts