anne-lise hansen Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Jeg sidder lige og ser i den Store hundebog og kommer til at tænke på hvilken racer der mon er den sjældneste , for der er godt nok mange racer- hvad med Moskva Toy Terrier eller Korea Jindo Dog ? der er godt nok mange forskellige racer , og rigtig mange jeg ialtfald ALDRIG har hørt om ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Hvis Moskva toy terrier er det samme som russisk toy terrier, så er der et par stykker i Danmark, der er garanteret racer, som slet ikke er i Danmark - om 10-15 år vil en raceren amstaff med tavle være den sjældneste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Der er rigtig mange racer som slet ikke findes i Danmark.. Og så er der jo dem som er helt forbudte... Men der burde være lister hos DKK over f.eks. antal hunde stambogsførte osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Man skal huske at i de der hundebøger figurerer tit også en hel masse racer der ikke er FCI-godkendte, og som kun findes i hjemlandet... DKK laver hvert år en oversigt over racerne, hvor mange der er fødte, importerede osv. Den kommer hvert år i Hunden, hvis jeg husker rigtigt så er det i februarnummeret...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Det kommer vel an på om vi skal finde den race der er færrest af på verdensplan, eller bare i Danmark, eller ligefrem udelukkende DKK-regi? Der findes jo mange racer, som vi ikke har her i Danmark, men som er forholdsvist almindelige i andre lande. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Den Tibetanske Mastiff er der vidst ikke så mange af (omkring de 50 herhjemme synes jeg at jeg har hørt) Men det er jo også en speciel hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Lundehunden hører faktisk også til blandt de mest sjældne hunderacer i verden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Østrigsk pinscher er også en meget sjælden race. Der findes kun få på verdensplan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Chinese cinqong(så sjælden at jeg ikke engang kan stave til den)er vist også lidt sjælden...tror ikke man må eksportere dem for kineserne...måske er det en delikatesse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Lundehunden hører faktisk også til blandt de mest sjældne hunderacer i verden Men nogle steder i Norge render de rundt i massevis. Der er kun en fci-azawakh i Danmark Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Østrigsk pinscher er også en meget sjælden race. Der findes kun få på verdensplan. Og dem mødte jeg to af sidste sommer! Dansk opdræt, superdejlige hunde, gode agilityhunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret September 25, 2011 Rapporter Share Besvaret September 25, 2011 Læste for noget tid tilbage, at der kun var mellem 600-700 af Volpino Italiano på verdens plan. Så det er ikke ret mange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret September 26, 2011 Rapporter Share Besvaret September 26, 2011 Og dem mødte jeg to af sidste sommer! Dansk opdræt, superdejlige hunde, gode agilityhunde! De er rigtigt gode til lydighed og agility. Jeg var selv til DM i DKK lydighed med en for mange år siden. Desværre er det svært at få gode avlshunde, da de allesammen er i familie med hinanden. I Østrig tager man så stadigvæk hunde i avl af ubekendt afstamning, selvfølgelig efter en avlsgodkendelse af ÖKV. Men resultatet er ikke altid lige godt. De kom til Danmark for 25 år siden, og i mange år havde Danmark det førende opdræt af østrigsk pinscher i verden:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 26, 2011 Rapporter Share Besvaret September 26, 2011 Mødte for år tilbage enn kvinde der kom fra dyrlægen med en hvalp. Jeg spurgte om det var en sød mixhvalp eller en israelsk Canaan, og hun var ved at falde om. Det var nemlig en Canaan, som er national race dernede.Det var den 1 ste der skulle registreres i DKK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts