Hop til indhold

Gåtur med Teitur og Tjalfe samt video

Recommended Posts

Var på en to timer lang gåtur i det smukke vejr i går, på hjemvejen ville jeg lige filme et lille klip fra når teitur går i alm sele og line. Får det dårligt af at se det, han er jo lige ved at falde om, så slukkede igen og satte haltien på. Men har skrevet mangt og meget om Teiturs trækken, så tænkte i lige skulle se det, så kan man jo selv vudere om han trækker :slem: ( intet under at ens kropsdele vrider ) .

Træktur - HundeGalleri.dk

Nå , men vi kom også forbi en stor vandpyt hvor han fik pjasket lidt i vand, samt Tjalfe var nede i vand for første gang, derudover tog jeg lidt billeder af den smukke natur på Djursland.

Vandpjaskeri - HundeGalleri.dk

Jeg kan desværre ikke finde ud af at ligge video herinde, så lagde den ind på hundegalleri og så håber jeg linket virker.

Håber i ville kigge med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:Hvad er det Teitur skrapper sådan i vandet for?.

P.s. kan godt se han trækker ja - men det er ikke det værste tilfælde jeg endnu har set. (ment som i: måske der stadig er håb?)

Teiturs sjoveste leg, er at grave i vand, alle vandpytter bliver gravet helt op til det er et stort mudderhul :stupid: og sådan en stor vandpyt er simpelthen et hit at grave i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han bare glad ud på video nr 2. Halen går bare:lun::lun:

Jeg synes nu heller ikke det virker så slemt det trækkeri, men måske det ser værre ud i virkeligheden:genert:

Det ser ikke værre ud, det ER værre :slem: ja det er svært at filme sådan noget, for det er umuligt at mærke hvor meget han trække gennem en video, om ikke andet kan man hører det på ham.

Ja det er så skønt at se på. Så meget glæde :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nu godt se han trækker - han ligner nogle gange een som lidt har lyst til at prøve at kravle for om det kunne få ham hurtigere frem hehe.

Bare en tanke, hvad sker der hvis han går med fuld snor? Kan se den er ret lang da han er ude at bade, vil han så trække ligeså meget? Motor kender sin flexline, er den gjort kortere, kan han godt gå og småtrække, for han ved jo at den er 5 meter lang, hvis bare jeg lige tog mig sammen og gav snor..

God badevideo :-D Sikke glad han er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Springeren

Det ligner Eddy ;-) han ligge nærmest også helt ned når han trækker allermest!

Men hvor er dine hunde bare super skønne stella, jeg glæder mig allerede til jeg får overtalt kæresten til at vi skal ha en hund mere engang til næste år :slem:

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nu godt se han trækker - han ligner nogle gange een som lidt har lyst til at prøve at kravle for om det kunne få ham hurtigere frem hehe.

Bare en tanke, hvad sker der hvis han går med fuld snor? Kan se den er ret lang da han er ude at bade, vil han så trække ligeså meget? Motor kender sin flexline, er den gjort kortere, kan han godt gå og småtrække, for han ved jo at den er 5 meter lang, hvis bare jeg lige tog mig sammen og gav snor..

God badevideo :-D Sikke glad han er!

Man kan også HØRE på vidoen hvor meget han trækker. når vi ikke går ved vejene får han fuld line, i haltiselen ( ikke i alm sele, det bliver blot 100 gange værre ) det har både fordele og ulemper. Fordelene er at han ikke trækker konstant og er ved at kvæle sig selv, men man får desværre en masse ryk i skuldren fordi han kan løbe hurtig til siderne og tilbage igen og hurtig frem osv.

Ja det er fantastisk at se ham så glad igen og sund og rask :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner Eddy ;-) han ligge nærmest også helt ned når han trækker allermest!

Men hvor er dine hunde bare super skønne stella, jeg glæder mig allerede til jeg får overtalt kæresten til at vi skal ha en hund mere engang til næste år :slem:

Knus Eddys mor

Er " glad" for at høre jeg ikke er den eneste der har en hund der helst kravler på gåturene :blink::stupid:

og tusind tak for din søde kommentar :lun: og ja de er skønne og dejlige og at sidde i sofaen om aften, med en træt vovse på hver side som bruger mit lår som hovedpude, det er simpelthen lykken :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han er meget normal af en cocker at være. De går jo fremad med snuden i jorden.

Mine får ikke lov til dette, de går aldrig i flexline.Kun hvis de er meget unge hvalpe.Og mine skal så ikke trække eller farer rundt, for jeg har næsten altid alle 6 med mig, 3 på hver side.Mine må vente, til de kommer løse med dette fremadsnuseri.

Jeg synes det er for meget med de lange ture til den lille, dens motorik og muskler er jo ikke opbygget til det. Mine har siddet i klapvogn i den alder, til de kunne komme ned og fri, for ikke at overbelaste dem.

Jeg ville købe en klapvogn til Tjalde og have Teutur i kort snor derudaf , til den lille kan være med, og her mener jeg, at den skal være over 1 /2 år.

Men vi er nok alle lidt forskellige i vor indstilling til, hvad der er det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han trækker helt vildt :shock: Vi havde en periode hvor Dexter trak, men det kan jeg se er intet ved siden af Tjalfe...

Dexter lavede også den der med at løbe hurtigt frem bliv stoppet i et ordentligt ryk af linen, og så rende tilbage bliver stoppet i et ryk, rende fremad osv...

Jeg tror simpelthen de gør det fordi det er "sjovt".. Dexter gør det yderst sjældent nu, simpelthen fordi han er for stærk til at jeg kan holde snoren når han gør det, så det skulle bare stoppes med det samme... Vi brugte at hver gang han gjorde klar til at spurte i snoren, så blev han kaldt til og fik kort snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han er meget normal af en cocker at være. De går jo fremad med snuden i jorden.

Mine får ikke lov til dette, de går aldrig i flexline.Kun hvis de er meget unge hvalpe.Og mine skal så ikke trække eller farer rundt, for jeg har næsten altid alle 6 med mig, 3 på hver side.Mine må vente, til de kommer løse med dette fremadsnuseri.

Jeg synes det er for meget med de lange ture til den lille, dens motorik og muskler er jo ikke opbygget til det. Mine har siddet i klapvogn i den alder, til de kunne komme ned og fri, for ikke at overbelaste dem.

Jeg ville købe en klapvogn til Tjalde og have Teutur i kort snor derudaf , til den lille kan være med, og her mener jeg, at den skal være over 1 /2 år.

Men vi er nok alle lidt forskellige i vor indstilling til, hvad der er det bedste.

Vi går ikke non stop i to timer. Vi er bare ude i to timer. Tjalfe sidder for det meste og kigger. Vi holder mange pauser, feks var vi nede ved vandet i næsten en halv time, der sad tjalfe jo bare og kiggede. Der hvor han ligger og tygger i det gule " ben" holder vi også pause, så render Teitur løs, mens Tjalfe og jeg sidder og kigger og leger lidt med benet. Han skal nemlig ikke gå og gå, det kan han ikke holde til. Så vi går steder hen Teitur kan løbe løs, mens Tjalfe og jeg sidder og hygger. Han kan godt lide bare at tulle rundt i græsset, fange græsstrå og rulle sig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes han trækker helt vildt :shock: Vi havde en periode hvor Dexter trak, men det kan jeg se er intet ved siden af Tjalfe...

Dexter lavede også den der med at løbe hurtigt frem bliv stoppet i et ordentligt ryk af linen, og så rende tilbage bliver stoppet i et ryk, rende fremad osv...

Jeg tror simpelthen de gør det fordi det er "sjovt".. Dexter gør det yderst sjældent nu, simpelthen fordi han er for stærk til at jeg kan holde snoren når han gør det, så det skulle bare stoppes med det samme... Vi brugte at hver gang han gjorde klar til at spurte i snoren, så blev han kaldt til og fik kort snor...

er lige ved at sige TAK, tak fordi du kan se hvad jeg mener. Sidder jo helt og føler mig som en der bare skaber mig hvad angår hans trækkeri. Men min krop lyver ikke. Efter den gåtur, kunne jeg ikke gå på trapper, pga mine knæ, så i går kunne man se mig sidde på røven og kurer ned af hvert trappetrin oppe fra 1. sal. Godt jeg ikke mødte mine naboer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går ikke non stop i to timer. Vi er bare ude i to timer. Tjalfe sidder for det meste og kigger. Vi holder mange pauser, feks var vi nede ved vandet i næsten en halv time, der sad tjalfe jo bare og kiggede. Der hvor han ligger og tygger i det gule " ben" holder vi også pause, så render Teitur løs, mens Tjalfe og jeg sidder og kigger og leger lidt med benet. Han skal nemlig ikke gå og gå, det kan han ikke holde til. Så vi går steder hen Teitur kan løbe løs, mens Tjalfe og jeg sidder og hygger. Han kan godt lide bare at tulle rundt i græsset, fange græsstrå og rulle sig :-D

Det gjorde vi også med Dexter... Vi kunne sagtens gå 1½-2 timer med ham da han var 10uger, men 100% i hans tempo..

Jah selvfølgelig skal man tænke over HD osv. men jeg synes altså også der er et masse-hysteri med hensyn til det... Hundene skal jo nærmest sidde stille til de er et år gammel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella - så forstår jeg det bedre.

Og ja- som opdrætter ser jeg jo hvalpenes udvikling mht motorik, og som bare 6 uger er de jo kun lige begyndt at kunne løbe lidt stærkt og en time i fri leg i haven er max- så knalder de omkuld.

Der sker jo en stor vækst samtidig og knogler, muskler og sener skal jo følge med uden overbelastning.

Og desværre har jeg set dette overanstrengelse på hvalpe der motioneres meget, fordi de er aktive og hvor det er endt katatrofalt.

Så for mig mig, hellere en frisk aktiv hund på 5-10 år end en nedslidt på 2 år.

Det er ikke for at skræmme nogen , men altså næsten alle hvalpe vil jo gerne følge med, uanset hvor langt man går, og uanset de kan tåle det.

Når vovsen er helt udvokset - kan den stort set fjolle som den vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella - så forstår jeg det bedre.

Og ja- som opdrætter ser jeg jo hvalpenes udvikling mht motorik, og som bare 6 uger er de jo kun lige begyndt at kunne løbe lidt stærkt og en time i fri leg i haven er max- så knalder de omkuld.

Der sker jo en stor vækst samtidig og knogler, muskler og sener skal jo følge med uden overbelastning.

Og desværre har jeg set dette overanstrengelse på hvalpe der motioneres meget, fordi de er aktive og hvor det er endt katatrofalt.

Så for mig mig, hellere en frisk aktiv hund på 5-10 år end en nedslidt på 2 år.

Det er ikke for at skræmme nogen , men altså næsten alle hvalpe vil jo gerne følge med, uanset hvor langt man går, og uanset de kan tåle det.

Når vovsen er helt udvokset - kan den stort set fjolle som den vil.

Det er fint du skriver det, det kunne jo værre jeg ikke var opmærksom på det, men det er jeg :-D

vi var i skoven forleden og Tjalfe sagde selv fra, han begyndte at pive og sætte sig, så tog jeg ham op og bar ham resten af vejen. Der havde han nok gået knap en halv time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella

Kan godt ser og høre at han trækker en del - men må med skam indrømme, at mine basser er værre...:oops:

Jeg vil end ikke være bekendt at filme dem - Buddy trækker så vildt at han til tider ikke rører jorden - og så skriger, hyler og glammer de imens...

Tror der er håb for Teitur. Lagde mærke til, at du slet ikke taler til ham mens I går, men det er måske pga. at du filmer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella

Kan godt ser og høre at han trækker en del - men må med skam indrømme, at mine basser er værre...:oops:

Jeg vil end ikke være bekendt at filme dem - Buddy trækker så vildt at han til tider ikke rører jorden - og så skriger, hyler og glammer de imens...

Tror der er håb for Teitur. Lagde mærke til, at du slet ikke taler til ham mens I går, men det er måske pga. at du filmer?

Hej, stakkels dig med dine støver, det lyder virkelig ikke sjovt.

Jeg snakker lidt til ham når vi går, men i filmen er det fordi jeg har tjalfe i den ene hånd og teitur som er ved at hive både snor og kamera ud af hånden på mig, så prøver at holde tungen lige i munden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men lige nu er jeg bare så ked af det. Måtte til lægen i dag, da mit knæ er blevet så slemt, har aldrig haft problemer med mine knæ før, det er udelukket kommet pga hans trækken. kan næsten ikke gå uden at humpe og kan ikke gå på trapper længere. Skal have mit knæ scannet.

Er også begyndt at få problemer med mine hofter, kan ikke stå op længe nok til at tage en opvask feks. Må sætte mig ned pga smerter og så vente en halv times tid før jeg kan vaske resten op.

Og så det velkendte med mit hoved og min nakke og skulder. Føler mig som en gammel kone på 80 år.

Han er begyndt at trække voldsomt i haltien også, så vi har prøvet en alm antitræk sele, men den trækker han " lige igennem" altså det er ligesom at have en alm sele på ham. Jeg aner ikke mine levende råd længere. Er helt på bar bund og ved ikke hvad jeg skal stille op :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens følge dig...

Jeg ser heller ikke frem til de daglige gåture med Basserne :oops: Og det er en skam!

Humle derimod er en engel på gåturerne, det er tydeligt at se og mærke, at han har et helt andet temperament.

Jeg kender ikke meget til Spaniels - men ville han have gavn af noget træning?

Jeg skriver i et PBGV forum - og her skriver alle det samme - dejlige, elskelige hunde i hjemmet - men de mister hjernen udenfor matriklen :oops: og det er næsten håbløst at træne sig ud af, desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens følge dig...

Jeg ser heller ikke frem til de daglige gåture med Basserne :oops: Og det er en skam!

Humle derimod er en engel på gåturerne, det er tydeligt at se og mærke, at han har et helt andet temperament.

Jeg kender ikke meget til Spaniels - men ville han have gavn af noget træning?

Jeg skriver i et PBGV forum - og her skriver alle det samme - dejlige, elskelige hunde i hjemmet - men de mister hjernen udenfor matriklen :oops: og det er næsten håbløst at træne sig ud af, desværre...

Ville ønske jeg havde en bil , så kunne jeg smide det håbløse kræ derind og kører ud til stranden hvor han kan rende løs, eller i hundeskoven eller andre steder ( findes der overhovedet andre steder ) hvor han må gå løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det helt umuligt med en cykel og en kurv eller kasse at have dem i?. Eller er der for langt at cykle?.

Uanset hvad vi synes - eller om vi har oplevet det der var værrer så er fakta jo at DU ikke kan holde til det - og så er det jo sådan det er!.

Der MÅ findes en løsning!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det helt umuligt med en cykel og en kurv eller kasse at have dem i?. Eller er der for langt at cykle?.

Uanset hvad vi synes - eller om vi har oplevet det der var værrer så er fakta jo at DU ikke kan holde til det - og så er det jo sådan det er!.

Der MÅ findes en løsning!!!!

Der er ca 10 km til stranden og det er til en mega stenede strand som mine knæer har svært ved at holde til at gå på. Så ligger der en hundeskov ikke mindre end 36 km herfra og det er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ingen bil.

Træning i at gå pænt kan jeg ikke, har prøvet alt hvad jeg kunne i de sidste 3 år, men det virker ikke. Alle de ryk man får i træning er også mega hårdt for kroppen.

Jeg kan ikke komme på andre ideer. Pt har jeg tømt pilleskabet og sidder med is på knæet og hyler. Ved ikke hvordan jeg skal komme ned af trappen når de skal ud at tisse i aften. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites