Umulia Skrevet September 27, 2011 Rapporter Share Skrevet September 27, 2011 På søndag kommer Cicero hjem Jeg har stillet det store udstillingsbur frem. Det er meningen at han skal have det som fristed, hvis Vinnie bliver for påtrængende. Det er også meningen at han skal spise derinde, for at undgå ressourcekonflikter. Jeg har lagt et tæppe over, så det er lidt som en "hule", mest for at han kan vænne sig til at være i et lille rum, så han ikke får et chok første gang han skal i cykeltraileren. Han får også en lille blød seng derind, som kan komme med over i traileren. Jeg har fået hans halsmål - 32 cm, så jeg skal ud og finde et hvalpehalsbånd. De har ikke haft halsbånd på hos opdrætter, så vi skal have et med når vi henter ham. Vi bliver jo nødt til at standse for at tisse på halvvejen, og han skulle nødigt stikke af Vaskemaskinen er fuld af bamser, og klog af skade fra sidste hvalp, pakker jeg den ene af Vinnies to sutteslanger væk, så vi har en reserve i tilfælde af at en skulle komme til at dø Men der er så sindsygt lang tid til søndag, så jeg bryder min hjerne med hvad jeg ellers kan finde på for at få tiden til at gå. Jeg bliver nok nødt til at flytte om eller bygge en carport eller noget :hmm: Men bortset fra det - hvad synes I om burplanen? Det kan jo være at de bliver perlevenner, så det ikke bliver nødvendigt, men bare for en sikkerheds skyld Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 På søndag kommer Cicero hjem Jeg har stillet det store udstillingsbur frem. Det er meningen at han skal have det som fristed, hvis Vinnie bliver for påtrængende. Det er også meningen at han skal spise derinde, for at undgå ressourcekonflikter. Jeg har lagt et tæppe over, så det er lidt som en "hule", mest for at han kan vænne sig til at være i et lille rum, så han ikke får et chok første gang han skal i cykeltraileren. Han får også en lille blød seng derind, som kan komme med over i traileren. Jeg har fået hans halsmål - 32 cm, så jeg skal ud og finde et hvalpehalsbånd. De har ikke haft halsbånd på hos opdrætter, så vi skal have et med når vi henter ham. Vi bliver jo nødt til at standse for at tisse på halvvejen, og han skulle nødigt stikke af Vaskemaskinen er fuld af bamser, og klog af skade fra sidste hvalp, pakker jeg den ene af Vinnies to sutteslanger væk, så vi har en reserve i tilfælde af at en skulle komme til at dø Men der er så sindsygt lang tid til søndag, så jeg bryder min hjerne med hvad jeg ellers kan finde på for at få tiden til at gå. Jeg bliver nok nødt til at flytte om eller bygge en carport eller noget :hmm: Men bortset fra det - hvad synes I om burplanen? Det kan jo være at de bliver perlevenner, så det ikke bliver nødvendigt, men bare for en sikkerheds skyld Jeg synes det lyder som en god ide med buret:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 fint med buret, vi har gjort det samme. Så er hun alene derinde når de er alene hjemme, så de ikke tonser rundt og smadrer hytten, uden vi er der. :5up: Du kan gå i gang med at tape ledninger ind osv. Tjek hækken for mindre huller.. ect.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 (rettet) fint med buret, vi har gjort det samme.Så er hun alene derinde når de er alene hjemme, så de ikke tonser rundt og smadrer hytten, uden vi er der. Ja, det var også min tanke at han skulle lære at være alene derinde, i hvert fald i starten. Du kan gå i gang med at tape ledninger ind osv. Det har jeg aldrig haft brug for før. Vi har en sand ormegård af ledninger liggende på kryds og tværs over gulvet. Det er bare fuld opmærksomhed på fra starten, så ungen lærer at lade dem være. Jeg har faktisk aldrig haft en hvalp, der interesserede sig for ledninger. Bank under bordet og 7-9-13 Tjek hækken for mindre huller.. Tak, det skal helt sikkert gøres! :5up: Redigeret September 27, 2011 af Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Lyder fint med buret :5up: Du TROR du har hvalpe sikret dit hjem, men søndag aften, når alle sover tænkter du "arh det BURDE jeg jo have gjort" :drille: Så se du bare at blive kreativ og tænk som en hvalp, så har du nok at lave indtil på søndag :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Hvis ikke det var fordi Simba og Zigsa havde elsket hinanden fra første sekund havde vi nok også taget et bur i brug. Har du tænkt over hvordan huset skal deles, hvis den lille er smadder påtrængende 7/24 og Vinnie har brug for fred for pestisiden en gang i mellem ?Hvis ikke kunne det måske være et projekt-indtil-på-søndag: I hvilken dør skal børnegitteret stå ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Hvis ikke det var fordi Simba og Zigsa havde elsket hinanden fra første sekund havde vi nok også taget et bur i brug. Jeg vidste ikke I havde fået nummer 2. Tillykke med det! Har du tænkt over hvordan huset skal deles, hvis den lille er smadder påtrængende 7/24 og Vinnie har brug for fred for pestisiden en gang i mellem ?Hvis ikke kunne det måske være et projekt-indtil-på-søndag: I hvilken dør skal børnegitteret stå ? Der er kun ét rum, så det er ikke lad-sig-gørligt Jeg har stue og køkken, min søn har 1. sal, og der er normalt ikke hunde der oppe. Men jeg påtager mig gerne at holde terroristen tilbage hvis det bliver nødvendigt. I øvrigt har Vinnie sin trampolin i haven. Der kan hvalpen med garanti ikke komme op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Jeg vidste ikke I havde fået nummer 2. Tillykke med det! Der er kun ét rum, så det er ikke lad-sig-gørligt Jeg har stue og køkken, min søn har 1. sal, og der er normalt ikke hunde der oppe. Men jeg påtager mig gerne at holde terroristen tilbage hvis det bliver nødvendigt. I øvrigt har Vinnie sin trampolin i haven. Der kan hvalpen med garanti ikke komme op. Tak skal du have. Den kom også lidt pludseligt Jamen, det lyder til, at der er tænkt på alt til den lilles ankomst. Så kan jeg godt se, at der er laaaaangt tid til på søndag. Pyha og total ufatteligt, at få dag kan føles så lange, og så er der vist ikke andet at sige end: Held og lykke med sammenføringen af de to. Har Vinnie hilst på den lille hos opdrætteren eller er det stadig en velbevaret hemmelighed, at fra søndag er freden forbi ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Tak skal du have. Den kom også lidt pludseligt Også Berner? Har Vinnie hilst på den lille hos opdrætteren eller er det stadig en velbevaret hemmelighed, at fra søndag er freden forbi ? Hun aner ikke at hun snart bliver legetante igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Nu har jeg gjort rent i det hjørne, hvor der aldrig bliver gjort rent Hvad skal jeg dog lave i morgen!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Nu har jeg gjort rent i det hjørne, hvor der aldrig bliver gjort rent Hvad skal jeg dog lave i morgen!? Tage dig et kop kaffe og nyde stilheden før stormen. Nej seriøst... sæt dig ned i 5 min med en kop kaffe og kig runde og forstil dig en lille hvalp tuller rundt og undersøge alt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Må jeg godt slippe for kaffen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Jaaaa, lyder skont med det der bur:banan: og mon ikke du kan finde paa et eller andet, saasom at rengore heeeele hytten og laese en masse hvalpeboger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Ihhh spændende! Jeg gik gode, lange yndlingsture med Motor lige inden og snakkede meeeeget om, at nu var det sidste gang vi var her og her og her alene Prøvede at lave nogle af hans yndlingsting, vi havde ikke cykeltrailer, så vidste at der ville gå lidt tid før vi kunne gå overalt igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Spændende, spændene og endnu mere spændende..... :klap: Jeg ville tage en tur rundt i samtlige dyrehandlere i miles omkreds og tjekke om der nu ikke var noget jeg havde glemt at købe. Og så inspicere hjemmet et par gange mere for hvalpe-farlige ting.... Og tjekke om jeg nu også har alt det legetøj, foder, godbidder, kurve, bure, rodalon og toiletpapir der er nødvendigt den første tid. Og så ville jeg liiiige tjekke en gang til...... De sidste dag inden vi fik Kaia fik Bamse og nogle gode lange ture og en del hjernearbejde, så han var forholdsvis træt, uden at være helt kvæstet når bettefisen kom. Men bare så han ikke var helt krudtet og ikke havde behov for de store udskejelser de første par dage efter hun var ankommet. Og så synes jeg bur-ideen er rigtig god - Tror det vil hjælpe jer meget, hvis Vinnie nu ikke synes han er jordens mest fantastiske lillebror det første stykke tid :blink: Meeen... Mon ikke hun rimelig hurtigt lære at elske ham. Glæder mig helt vildt til du får ham hjem, til at se billeder i hobetal og til at følge ham og Vinnie de næste mange år!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Iiiih lige om lidt er det. Men samtidig de læææængste dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Også Berner? Hun aner ikke at hun snart bliver legetante igen Nope. En Tibetansk Spaniel, så det er noget lidt andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 På søndag kommer Cicero hjem Jeg har stillet det store udstillingsbur frem. Det er meningen at han skal have det som fristed, hvis Vinnie bliver for påtrængende. Det er også meningen at han skal spise derinde, for at undgå ressourcekonflikter. Jeg har lagt et tæppe over, så det er lidt som en "hule", mest for at han kan vænne sig til at være i et lille rum, så han ikke får et chok første gang han skal i cykeltraileren. Han får også en lille blød seng derind, som kan komme med over i traileren. Jeg har fået hans halsmål - 32 cm, så jeg skal ud og finde et hvalpehalsbånd. De har ikke haft halsbånd på hos opdrætter, så vi skal have et med når vi henter ham. Vi bliver jo nødt til at standse for at tisse på halvvejen, og han skulle nødigt stikke af Vaskemaskinen er fuld af bamser, og klog af skade fra sidste hvalp, pakker jeg den ene af Vinnies to sutteslanger væk, så vi har en reserve i tilfælde af at en skulle komme til at dø Men der er så sindsygt lang tid til søndag, så jeg bryder min hjerne med hvad jeg ellers kan finde på for at få tiden til at gå. Jeg bliver nok nødt til at flytte om eller bygge en carport eller noget :hmm: Men bortset fra det - hvad synes I om burplanen? Det kan jo være at de bliver perlevenner, så det ikke bliver nødvendigt, men bare for en sikkerheds skyld Rigtig god idé med buret! Jeg har også brugt sådan nogle kompost-net, som man kan lave en mindre "indhegning" af, hvis der skal bruges lidt ekstra plads. Vigtigst af alt - tjek at kameraet funker, batterierne er ladt, og der er plads på hukommelseskortet!!!!!! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 ...og laese en masse hvalpeboger. Jeg tror, Umulia kunne skrive hvalpebøger. Jeg siger: Hvil dig! Det får du ikke meget tid til, når guldklumpen kommer hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret September 27, 2011 Rapporter Share Besvaret September 27, 2011 Sørg for at sove længe så meget du kan inden hvalpen kommer hjem :blink: og forkæl Vinnie med dejlige ture og andre ting bare jer to :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Jeg tror, Umulia kunne skrive hvalpebøger. Jeg siger: Hvil dig! Det får du ikke meget tid til, når guldklumpen kommer hjem. Ja, det tror jeg skam ogsaa! Men det var nu heller ikke umiddelbart for at Umulia skulle laere om hvalpe. Naar man "venter sig" baade med hensyn til baby eller hvalp, finder jeg det enormt hyggeligt at genlaese alt relateret til det, uanset om man allerede har laest selvsamme bog hundrede gange:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Ja, det tror jeg skam ogsaa! Men det var nu heller ikke umiddelbart for at Umulia skulle laere om hvalpe. Naar man "venter sig" baade med hensyn til baby eller hvalp, finder jeg det enormt hyggeligt at genlaese alt relateret til det, uanset om man allerede har laest selvsamme bog hundrede gange:engel: Ja, det kan du nok have ret i. Den søde ventetid! Og i modsætning til dig og Umulia har jeg aldrig haft "baby" så er nok lidt uerfaren i den slags ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Vigtigst af alt - tjek at kameraet funker, batterierne er ladt, og der er plads på hukommelseskortet!!!!!! :5up: Ja det siger sig selv Sørg for at sove længe så meget du kan inden hvalpen kommer hjem :blink: Jeg evner ikke at sove længe. Her i huset er det mig, der vækker hundene og forkæl Vinnie med dejlige ture og andre ting bare jer to :hjerte: Ja det vil jeg gøre :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Ja, det kan du nok have ret i. Den søde ventetid! Og i modsætning til dig og Umulia har jeg aldrig haft "baby" så er nok lidt uerfaren i den slags ting. du er ikke gået glip af noget, tro mig! åhh Umulia, det bliver så spændende :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Oprindeligt skrevet af korvis Vigtigst af alt - tjek at kameraet funker, batterierne er ladt, og der er plads på hukommelseskortet!!!!!! Ja det siger sig selv Ikke altid... Tjek det nu bare igen, ik, så går der også tid med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts