Hop til indhold

Inkontinens?

Recommended Posts

Her til eftermiddag da vil skulle ud på eftermiddagstur stod Pluto og jeg ude i gangen hvor jeg lige skule have sko på, og jeg kan så høre noget rendende vand og står og undre mig lidt over hvad det er, men finder så ud af at det er Pluto der står og tisser; helt umotiveret og uden at lette benet og han ser også helt forkert ud; som om han ikke rigitg lige så den komme... Jeg tror han tolkede min undren fordi han prøver så at gå, hvor han så strinter mens han går, og så stopper det... Jeg står som forstenet fuldstændig paf og så begynder han igen med bare at tisse...

Nu har jeg så ringet til dyrlægen og spurgte om han kastration kunne være skyld i inkontinesn og hun sagde at det kan det godt, men det er sjældent at det sker.. Men hun ville så have mig til at aflevere en urinprøve for at se om det evt kunne være urinvejsinfektion (men det er altså ikke så nemt, når han flygter hvergang jeg prøver at opfange urinen...)

Nu er jeg MEGET bekymret for om han har fået en ubehagelig bivirkning fra kastrationen, så self. håber jeg at det "bare" er urinvejsinfektion...

Men jeg har lige nogle spørgsmål:

Har i nogle tricks til at tage en urinprøve?

Hvis det nu er inkontinens (guderne forbyde det) hvad kan ma så gøre ved det?

Håber i kan forstå bare noget af det jeg har skrevet, er stadig helt paf i hovedet over det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til eftermiddag da vil skulle ud på eftermiddagstur stod Pluto og jeg ude i gangen hvor jeg lige skule have sko på, og jeg kan så høre noget rendende vand og står og undre mig lidt over hvad det er, men finder så ud af at det er Pluto der står og tisser; helt umotiveret og uden at lette benet og han ser også helt forkert ud; som om han ikke rigitg lige så den komme... Jeg tror han tolkede min undren fordi han prøver så at gå, hvor han så strinter mens han går, og så stopper det... Jeg står som forstenet fuldstændig paf og så begynder han igen med bare at tisse...

Nu har jeg så ringet til dyrlægen og spurgte om han kastration kunne være skyld i inkontinesn og hun sagde at det kan det godt, men det er sjældent at det sker.. Men hun ville så have mig til at aflevere en urinprøve for at se om det evt kunne være urinvejsinfektion (men det er altså ikke så nemt, når han flygter hvergang jeg prøver at opfange urinen...)

Nu er jeg MEGET bekymret for om han har fået en ubehagelig bivirkning fra kastrationen, så self. håber jeg at det "bare" er urinvejsinfektion...

Men jeg har lige nogle spørgsmål:

Har i nogle tricks til at tage en urinprøve?

Hvis det nu er inkontinens (guderne forbyde det) hvad kan ma så gøre ved det?

Håber i kan forstå bare noget af det jeg har skrevet, er stadig helt paf i hovedet over det....

Jeg har aldrig hørt eller oplevet at hanhunde er blevet incontinente af kast. Tæver der bliver steriliseret sent (og nogle gang andre) har en tendens til det, og de får piller til det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt eller oplevet at hanhunde er blevet incontinente af kast. Tæver der bliver steriliseret sent (og nogle gang andre) har en tendens til det, og de får piller til det

Dyrlægen sagde også at det var sjældent man så det, men at det kunne ske.. Men håber self. også det bare er enten urinvejsinfektion eller et hændeligt uheld :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

inkontinens synes jeg oftere viser sig med små søer og små våde pletter, da blæren jo slipper vandet inden den er fuld. Det lyder som om hans blære er fyldt, men han ikke kan holde sig det sidste stykke tid? Håber det bare er en infektion :x:

Jamen blæren kan ikke have været fuld da det kun var 2 timer siden jeg var ude at gå med ham før han tissede inde... Men uhh ja, jeg er bare så nervøs også fordi der er jo også andre sygdomme der kan gøre det, nu have jeg bare lige tanken om inkontinens fordi det kun er 14 dage siden han blev kastreret... Men det er også noget med at hvis de har forstørret prostata så kan de også have svært ved at holde på vandet?

Men ja jeg hååååååber også sådan... Det er for tidligt hvis han skal til at bøvle med alt det andet i en alder af 2 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg synes ikke han drikker mere en han plejer... Og han er heller ikke på medicin.. Han var på smertestillende i tre dage efter hans kastration, men det er jo 14 dage siden nu...

Ved virkelig ikke hvad der kan være galt :vedikke:

Nu har han ikke tisset inde siden han gjorde det d han sad i kurven, men jeg har lagt lidt mærke til at han, når vi er ude at gå, har svært ved at stoppe igen når han strinter fordi han får strintet selvom han egentlig er gået videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

men altså, det extra urin må jo komme et sted fra? :hmm:

Ja medmindre blæren ikke er fuld, men han bare har svært ved at holde på det :vedikke: Ingen af gangene har han virket som om han var trængene og den ene gang havde han siddet helt stille i sin kurv og da han så giv væk og så underlig ud kunne jeg ser der var vådt.... Men han urin er ikke mørk og den lugter heller ikke...

Men jeg kan heller ikke være helt sikker på om han drikker mere, jeg synes bare ikke jeg har bidt mærke i det... Men det kan da godt være og så har jeg måske bare ikke tænkt over det, men så er spørgsmålet hvorfor han evt drikker mere og hvorfor han ikke kan mærke det når han skal tisse så..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok underligt :confused: håber dyrlægen kan finde ud af hvad det er og at det ikke er alvorligt :ae:

Altså jeg har en gang oplevet at Teitur en aften pludselig stillede sig i sin kurv og tissede en stor sø og så helt forkert ud i hovedet og skyndte sig at kigge på det og på mig og på det og på mig, som om han slet ikke kunne forstå det. Morgen efter gjorde han det igen i stuen og det var det, så forsatte alt normalt som det plejer og det har jeg ikke oplevet siden.

Ved ikke hvorfor han gjorde det eller hvad der skete :vedikke:

Håber du kan sove nogenlunde roligt i nat og held og lykke med dyrlægen i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja medmindre blæren ikke er fuld, men han bare har svært ved at holde på det :vedikke: Ingen af gangene har han virket som om han var trængene og den ene gang havde han siddet helt stille i sin kurv og da han så giv væk og så underlig ud kunne jeg ser der var vådt.... Men han urin er ikke mørk og den lugter heller ikke...

Men jeg kan heller ikke være helt sikker på om han drikker mere, jeg synes bare ikke jeg har bidt mærke i det... Men det kan da godt være og så har jeg måske bare ikke tænkt over det, men så er spørgsmålet hvorfor han evt drikker mere og hvorfor han ikke kan mærke det når han skal tisse så..

En af de gange min Bella havde været i narkose og havde fået noget medicin (husker desværre ikke lige hvad det var) tissede hun også helt vildt, syntes , at der kom mere ud end der kom ind og med kun 1 time til 2 imellem.

Da ringede jeg også til dyrlægen, som sagde at det skyldtes medicinen og at det kunne forekomme helt op til 3 uger efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok underligt :confused: håber dyrlægen kan finde ud af hvad det er og at det ikke er alvorligt :ae:

Altså jeg har en gang oplevet at Teitur en aften pludselig stillede sig i sin kurv og tissede en stor sø og så helt forkert ud i hovedet og skyndte sig at kigge på det og på mig og på det og på mig, som om han slet ikke kunne forstå det. Morgen efter gjorde han det igen i stuen og det var det, så forsatte alt normalt som det plejer og det har jeg ikke oplevet siden.

Ved ikke hvorfor han gjorde det eller hvad der skete :vedikke:

Håber du kan sove nogenlunde roligt i nat og held og lykke med dyrlægen i morgen.

Hm jeg er blevet helt i tvivl, der er ikke slet noget siden igår og når du fortæller det med teitur... Tror jeg vælger at se tiden lidt an, vi har sovet helt til nu og han har ikke så meget som dryppet i sengen... Og han hader i forvejen dyrlæger... Jeg flippede bare lidt ud over det.... Nu ser jeg lige dagen i dag an.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de gange min Bella havde været i narkose og havde fået noget medicin (husker desværre ikke lige hvad det var) tissede hun også helt vildt, syntes , at der kom mere ud end der kom ind og med kun 1 time til 2 imellem.

Da ringede jeg også til dyrlægen, som sagde at det skyldtes medicinen og at det kunne forekomme helt op til 3 uger efter.

Okay underligt at min dyrlæge ikke sagde det. Men tak :-D ja så vil jeg lige se tiden an

Link til indlæg
Del på andre sites

min 1. tæve blev incontinent nogen tid efter at hun var steriliseret , da hun tit lå i min mors seng viste det sig første gang ved pjaskvåd seng, Dr. Dyr sagde at det var hormon mangel og ordinerede 1 ugentlig hormonpille 1 gang ugentlig , det hjalp hurtigt og det blev kun et problem hvis jeg glemte at give den på nøjagtigt samme ugedag.

Link til indlæg
Del på andre sites