Hop til indhold

Hjælp!!!


Gæst love my dogs
 Share

Recommended Posts

Gæst love my dogs

Hej

 

Jeg har et problem, min 1 år gamle hanhund bliver ved med at hoppe op ad os, når vi går ude på græsplænen, og han kan altså hoppe rimelig højt.

 

Det er specielt irreterende når vi går med en is i hånden, for er vi ikke opmærksomme kan han hoppe op og skubbe til den, så han får fat i den. Vi har prøvet at skubbe til ham og sige nej, men det hjælper ikke..

 

Nu vil jeg høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig...

 

Det skal lige siges at han er en dansk/svensk gårdhund

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig ville jeg tage noget af hans foder med ud på græsset og så kaste det til ham. Hvis han ikke er interesseret nok må du bruge andre mere spændende ting.

 

Du smider en godbid inden han når at hoppe og helst inden han når at tænke på det. På den måde kan du rose ham for at opføre sig som du ønsker og det er ros hunde lærer af. Ikke irettesættelser. I begyndelsen skal du måske kaste konstant, men efterhånden kan du øge tiden mellem godbidderne.

 

Du kan med fordel træne øjenkontaktøvelse i denne situation, for det vil ikke vare længe før han af sig selv ser på dig, i forventning om at der kommer en godbid. Så siger du bare hans navn inden du kaster.

 

I den periode hvor du træner dette, er det vigtigt at du ikke går ude i haven uden at din hund, enten får kastet godbidder eller er beskæftiget med madsøg, problemløsning, gnaven i ben eller lignende.

 

Husk på at din hund forsøger at fortælle dig noget med denne adfærd og at den ikke gør det for at drille eller irritere. Hvad det er, kan jeg ikke sige da jeg ikke har set hunden men du kan jo tænke over det. Hvis man finder årsagen til adfærden er det lettere at finde en varig løsning, end hvis man bare forsøger at træne symptomet væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst love my dogs

Jeg vil sige mange tak for dir gode råd, og vil forsøge mig ad med det..

 

Jeg har også selv tænkt på om der var noget han prøvede at fortælle siden han hopper op ad os.. Så vil prøve at tænke over hvad det kan være..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg vil umiddelbart mene at han prøver at komme i kontakt med dig!

Tadaa! ikke meget anderledes end allerede besvaret, men hvorvidt man skal sprede godbidder ud over det hele....?

 

Jeg lærer mine hunde at mine hænder, er at sidestille med en anden hunds ansigt. Hvis min hund vil vise hengivenhed, slikker den derfor meget kort og forbavsende tørt på min hånd. På "den frie vildtbane", ville en hund slikke den anden hund i mundvigene.

Denne "ansigtserstatning" betyder jo så også, at hunden ganske enkelt ikke hopper op af folk, for kontaktpunktet hænger jo allerede nede i hundehøjde!!

 

Virker for mig og hunden, måske også for andre makkerpar!?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg ville hver gang han hoppede op vende ryggen til ham og lægge armene over kors, for til sidst er det ikke spændene da han ingen opmærksomhed får så!

Jeg kan huske det med min DK/svenske gård hund!

selvom det er en sur eller irriteret opmærksomhed så er det stadig opmærksomhed!

:)

Mvh Katja

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...