Gæst Stinnemus Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Puhhh nu skal jeg lige have luft - synes alt går imod mig i øjeblikket Jeg skrev et svar på et andet forum omkring flytning til lejlighed hvor hunde ikke er tilladt og synes egentlig jeg har det så elendigt omkring min egen situation at inlægget kræver en gentagelse jeg ER imod at man anskaffer sig dyr man ikke kan tage sig af og at flytte til en lejlighed hvor man ikke må have dyr når man nu HAR dem, ja det kan man bare ikke.... jeg står nu desværre selv i en knap så god situation: 1. Jeg blev sygemeldt så de penge jeg skulle tjene og spare sammen til suplering på de næste to års SU kommer ikke liiiige ind på kontoen 2. Den skade jeg er sygemeldt for gør at man ikke kan holde til de gængse studiejobs (og kommunen har så misinformeret mig så den sidste måneds kontanthjælp jeg skulle have haft kan jeg ikke få = ingen penge denne måned) 3. Min udlejer har "glemt" at fortælle at huslejen ville stige 1600 kr til juli måned 4. Min sambo overvejer flytning til australien inden for de næste måneder (har lige fået den nyhed i dag) 5. lejligheder med tilladelse til dyr hænger IKKE på træerne, havde regnet med at skulle bo her de næste 2-3 år 6. Jeg kan måske flytte hjem til mine forældre for en kort periode til jeg får fat i noget. Min lillebror har dog MEGET kraftig katte- og hundeallergi, men reagerer heldigvis ikke på jason - og charlie kan sagtens være udekat om dagen i det område mine forældre bor i Problemet er Chanel. HUn er indekat og kan ikke komme ud, da hun er døv - hun har lang pels og brormand reagerer kraftigt på hende. Skal jeg flytte hjem kan jeg ikke have chanel med mig, men hvem vil have en kat indlogeret i 2-3 måneder og så overgive den til retmæssige ejer igen? Jeg vil selvfølgelig gøre ALT for at beholde hende og blot have hende boende et andet sted hvis det ikke lykkes mig at finde et sted hvor vi kan bo, men lige nu kan jeg ikke se det komme de næste par måneder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 æv hvor trist! Må katte være i dit værelse hos dine forældre? Og ville chanel kunne leve med bare at være på et værelse og så blive luftet i line udenfor? var de ikke fordi jeg havde to kattehadende hunde, så passede jeg hende gerne:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 æv hvor trist! Må katte være i dit værelse hos dine forældre? Og ville chanel kunne leve med bare at være på et værelse og så blive luftet i line udenfor? var de ikke fordi jeg havde to kattehadende hunde, så passede jeg hende gerne:-) Det kommer an på hvor jeg bliver indlogeret - mine forældres hus er ikke det største - soveværelset er på 24 m2 (mit gamle værelse hvor jeg har haft to udekatte der aldrig kom i huset - de klagede ikke, men havde det godt) og er adskilt med et hobbyrum og et vaskerum fra resten af huset og så tre små værelser på måske 14 m2 og 8 m2 for de sidste to. Enten rykker de soveværelset eller også får jeg et af de to 8 m2 rum - er det sidstnævnte vil jeg ikke engang forsøge da det er dyreplageri at lukke hende inde på så lidt plads og min lillebror har værelse lige ved siden af (han har det slemt nok når charlie er her og kun er inde ½delen af tiden - med chanel i rummet ved siden af og centreret midt i huset så vil vi gå i rutefart til hospitalet med patrich, desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 chanel har aldrig boet på under 100 m2 så ved ikke hvordan hun vil reagere på indsnævringen, men skal jeg flytte i lejlighed bliver den nok heller ikke på mere end de 25-50 m2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Hmm, kan godt se det er et stort problem.. Jeg kan desværre ikke komme i tanke om en løsning, vil bare sige jeg håber du finder et sted at få passet chanel, så du kan beholde dem alle tre indtil du kommer ovenpå igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Min udlejer har "glemt" at fortælle at huslejen ville stige 1600 kr til juli måned Synd for ham, for en så stor stigningmå man ikke føre til effekt. Lejernes organisation kan hjælpe dig videre, og normalvis (uden at kende dine forhold selvfølgelig) er en så stor stigning ikke lovlig. Og da slet ikke hvis man ikke har fået det på skrift. Den skade jeg er sygemeldt for gør at man ikke kan holde til de gængse studiejobs Så få et studiejob du kan holde til. Og før man begynder at undskylde med at det ikek er til at finde et arbejde man kan holde til: pladder! Men man skal ikke forvente at der kommer et job med skånevilkår dumpende. Dem må man selv tage initiativ til at finde. lejligheder med tilladelse til dyr hænger IKKE på træerne, havde regnet med at skulle bo her de næste 2-3 år Kommer vel an på ved hvilken boligforening man søger. Kender ikke forholdene i/omkring holstebro, men jeg ved da at der er mere end rigeligt af den slags i/omkring Odense, og jeg kunne ikke forestille mig forholdene er så væsentligt anderledes omkring Holstebro (??) Kender dig ikke, og aner ikke hvad der er gjort/ikke er gjort, men det ovenfor skrevne var hvad der røg ind på lystavlen i første omgang af tanker. En træls situation du beskriver, og uden at kende forholdene helt, er det svært at sige hvad der muligvis kan gøres, men nu har jeg da forsøgt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Synd for ham, for en så stor stigningmå man ikke føre til effekt. Lejernes organisation kan hjælpe dig videre, og normalvis (uden at kende dine forhold selvfølgelig) er en så stor stigning ikke lovlig. Og da slet ikke hvis man ikke har fået det på skrift. Vi flyttede først ind i april måned - varslingen kom i januar. Vi fik stigningen at vide da vi havde betalt depositum, skrevet under og kun manglede nøglen. (jeg regnede også med at kunne arejde på min gamle arbejdsplads i weekenderne, men kan ikke holde til det, desværre, så jeg troede jo jeg havde til huslejen efter stigningen) Så få et studiejob du kan holde til. Og før man begynder at undskylde med at det ikek er til at finde et arbejde man kan holde til: pladder! Men man skal ikke forvente at der kommer et job med skånevilkår dumpende. Dem må man selv tage initiativ til at finde. Ja, det må man, men som sagt så er de ikke lette at finde - jeg har ikke kunnet finde dem endnu Kommer vel an på ved hvilken boligforening man søger.Kender ikke forholdene i/omkring holstebro, men jeg ved da at der er mere end rigeligt af den slags i/omkring Odense, og jeg kunne ikke forestille mig forholdene er så væsentligt anderledes omkring Holstebro (??) Kender dig ikke, og aner ikke hvad der er gjort/ikke er gjort, men det ovenfor skrevne var hvad der røg ind på lystavlen i første omgang af tanker. En træls situation du beskriver, og uden at kende forholdene helt, er det svært at sige hvad der muligvis kan gøres, men nu har jeg da forsøgt Jeg er skrevet ind flere forskellige steder og søger også privat. Desværre er der kun 3-4 boligblokke i holstebro hvor man MÅ have hund og i 2 af dem har jeg ikke råd til boligerne med tilladelse (ungdomsboligerne kan man ikke få tilladelse til hund i). Det sted jeg helst vil bo (men er ikke kritisk på dette tidspunkt) har de kun 8 boliger på 44 m2 og dobbelt så mange på 24. Jeg står som nr. 1-5 eller deromkring, men med så få boliger og meget lille udflytning er det desværre ikke lyse udsigter for at det bliver der. Jeg har været skrevet op siden januar, men har ikke hørt noget endnu fra noget som helst.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Vi flyttede først ind i april måned - varslingen kom i januar. Vi fik stigningen at vide da vi havde betalt depositum, skrevet under og kun manglede nøglen. (jeg regnede også med at kunne arejde på min gamle arbejdsplads i weekenderne, men kan ikke holde til det, desværre, så jeg troede jo jeg havde til huslejen efter stigningen) så vil jeg påstå jeres "sag" står endnu bedre, da i i så fald har indgået en lejekontrakt hvor udlejer har givet falske oplysninger. hvis stigningen blev kendt allerede i Januar, burde lejekontrakten have lydt på det reelle beløb. Altså jeres husleje med de 1600 allerede lagt til. At gøre som du har beskrevet er ganske almindeligt kendt som snyd, og ikke lovligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 så vil jeg påstå jeres "sag" står endnu bedre, da i i så fald har indgået en lejekontrakt hvor udlejer har givet falske oplysninger. hvis stigningen blev kendt allerede i Januar, burde lejekontrakten have lydt på det reelle beløb. Altså jeres husleje med de 1600 allerede lagt til. At gøre som du har beskrevet er ganske almindeligt kendt som snyd, og ikke lovligt. Hvilket vi jo ikke kan gøre meget ved nu, da vi ikke har bevis for det Men det STOD kun de ca. 4000 kr da vi lejede (de har rettet det til de 5600 nu - der lægges så 1000 kr oveni den endelige husleje) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Stakkels dig:ae::ae::ae::ae::ae::ae: Jeg ønsker dig alt held og lykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Hvilket vi jo ikke kan gøre meget ved nu, da vi ikke har bevis for det Men det STOD kun de ca. 4000 kr da vi lejede (de har rettet det til de 5600 nu - der lægges så 1000 kr oveni den endelige husleje) Jeg vil tro det er hans opgave at bevise han har dokumenteret det Håber virkelig du finder ud af det :ae: :ae: Hvor længe er der til du skal flytte ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 6, 2008 Rapporter Share Besvaret August 6, 2008 Jeg vil tro det er hans opgave at bevise han har dokumenteret det Håber virkelig du finder ud af det :ae: :ae: Hvor længe er der til du skal flytte ud? hmmm ja, men de vil så sikkert sige at der er gået for lang tid uden vi har reageret og jeg ved heller ikke hvor jeg skulle henvende mig hvis det var.... Der er ingen dato på hvornår jeg skal flytte ud. Meningen var at min sambo skulle blive boende så hun overtog hele huslejen fra den dag jeg flyttede, men nu ved jeg ikke om hun regner med at jeg tager halvdelen af læsset også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2008 Rapporter Share Besvaret August 7, 2008 Hejsa Mon ikke dine forældre kan se situationen, og i en kortere periode lade dig have soveværelset? Det lyder som det mest ideelle. For alle parter.. Som du, har jeg også oplevet at det ikke, "bare" lige er til at finde et sted, at bo, hvor man må have hund, og som samtidig er til at betale.. Jeg håber det lykkes for dig at finde en løsning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret August 8, 2008 Rapporter Share Besvaret August 8, 2008 Vi krydser fingre og poter herhjemme for, at det hele går i orden for dig. Det er ikke sjovt, når livet går en imod :ae: MVH Wivian Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret August 9, 2008 Rapporter Share Besvaret August 9, 2008 Hejsa! Øv en situation at stå i!! hvad med privat lejebolig? - man kan sommetider godt få en aftale om kæledyr med en privat udlejer, hvor man så tilføjer i kontrakten at der ikke kommer nye dyr ind i lejemålet efter dem.. Det kræver dog lidt overtalelsesevner, men mange private vil godt give sig... håber du finder en løsning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret August 9, 2008 Rapporter Share Besvaret August 9, 2008 så vil jeg påstå jeres "sag" står endnu bedre, da i i så fald har indgået en lejekontrakt hvor udlejer har givet falske oplysninger. hvis stigningen blev kendt allerede i Januar, burde lejekontrakten have lydt på det reelle beløb. Altså jeres husleje med de 1600 allerede lagt til. At gøre som du har beskrevet er ganske almindeligt kendt som snyd, og ikke lovligt. :5up: Og desuden må man kun sætte huslejen op med en hvis procentdel, samt man skal skrive hvorfor huslejen stiger. 1600 er ret vildt. da vi fik nye vinduer i steg vi med 100,- om måneden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret August 9, 2008 Rapporter Share Besvaret August 9, 2008 Jeg ville også anbefale dig at gå til huslejenævnet, som andre nævner. De kan udrette mirakler. En ven til mig lejede en 3-værelses i det indre Kbh. for 7000 kr. om måneden og fik det sat ned til 3000!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst beagle-lover Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 Håber alt flasker sig for dig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gadekryds Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 jeg tror den bedste løsning for dig ville være at leje et lille hus på landet med så mange dyr der som du selv siger ikke mange boligforeninger der vil have dyr ind og dem der vil siger somregl et dyr max jeg håber du finder en løsning for jer alle men det bliver ille nogen nem opgave held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 Puhhh nu skal jeg lige have luft - synes alt går imod mig i øjeblikket Jeg skrev et svar på et andet forum omkring flytning til lejlighed hvor hunde ikke er tilladt og synes egentlig jeg har det så elendigt omkring min egen situation at inlægget kræver en gentagelse jeg ER imod at man anskaffer sig dyr man ikke kan tage sig af og at flytte til en lejlighed hvor man ikke må have dyr når man nu HAR dem, ja det kan man bare ikke.... jeg står nu desværre selv i en knap så god situation: 1. Jeg blev sygemeldt så de penge jeg skulle tjene og spare sammen til suplering på de næste to års SU kommer ikke liiiige ind på kontoen 2. Den skade jeg er sygemeldt for gør at man ikke kan holde til de gængse studiejobs (og kommunen har så misinformeret mig så den sidste måneds kontanthjælp jeg skulle have haft kan jeg ikke få = ingen penge denne måned) 3. Min udlejer har "glemt" at fortælle at huslejen ville stige 1600 kr til juli måned 4. Min sambo overvejer flytning til australien inden for de næste måneder (har lige fået den nyhed i dag) 5. lejligheder med tilladelse til dyr hænger IKKE på træerne, havde regnet med at skulle bo her de næste 2-3 år 6. Jeg kan måske flytte hjem til mine forældre for en kort periode til jeg får fat i noget. Min lillebror har dog MEGET kraftig katte- og hundeallergi, men reagerer heldigvis ikke på jason - og charlie kan sagtens være udekat om dagen i det område mine forældre bor i Problemet er Chanel. HUn er indekat og kan ikke komme ud, da hun er døv - hun har lang pels og brormand reagerer kraftigt på hende. Skal jeg flytte hjem kan jeg ikke have chanel med mig, men hvem vil have en kat indlogeret i 2-3 måneder og så overgive den til retmæssige ejer igen? Jeg vil selvfølgelig gøre ALT for at beholde hende og blot have hende boende et andet sted hvis det ikke lykkes mig at finde et sted hvor vi kan bo, men lige nu kan jeg ikke se det komme de næste par måneder... Altså... Jeg synes det er meget, -og på grænsen til det uansvarlige-- at anskaffe sig to katte og en hund når man hverken har en fast indtægt eller en helt sikker varig bolig. INGEN af dem, der står med husdyr og pludselig ikke har noget sted at bo, --har gjort det med vilje. Alle håber bare og forudser kun de ting, der vil ske i bedste fald. --Lidt mere realisme var nok på plads inden man anskaffer sig et dyr. I mine øjne har du to muligheder: 1) Du beholder lejligheden. Søger en ny bofælle, der er rig og dyreglad. Hvor mange dyr må der være i lejligheden? Måske kan du finde en med egne dyr? Flår evt. din udlejer i boligretten. Hvis du synes at pengene i længden bliver for små, så kan du søge en billigere lejlighed. ---De lejligheder, du er skrevet op til, dem HAR du sikret dig, at du BÅDE må have en hund OG to katte, hvoraf den ene er en udekat???? Det må man nemlig ikke her, hvor jeg bor (KAB). Her kan man søge tilladelse til TO dyr. Ikke mere. Og de må altså absolut ikke være udekatte. 2) Du opgiver lejligheden og flytter hjem, til der viser sig noget billigere. Til gene for forældre og ISÆR lillebror? -Dårlig løsning for din bror. Det kan i længden betyde en kraftig forværring af hans allergi. OG det er jo slet ikke sikkert, at der viser sig noget forløbeligt.. Som minimum må du sætte Chanel i pension. Og evt. tage hende hjem hver week-end. Du ville måske kunne få et afslag i pensionsprisen fordi det er et langtidsophold. ---Men egentlig tror jeg, at det vil være billigere for dig at blive hvor du er. Hvis ikke du kender nogen, der kan hjælpe dig ved at tage Chanel i pleje i ubestemt tid, så må du nok betale dig fra det. Dyr koster. Og 3 dyr koster 3x så meget.. Hvis du ikke har råd til det, så må du nok skille dig af med nogle af dem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 hmm kan godt være jeg tager dit indlæg for personligt, men synes virkelig du sparker til én som allerede ligger ned :-( Altså... Jeg synes det er meget, -og på grænsen til det uansvarlige-- at anskaffe sig to katte og en hund når man hverken har en fast indtægt eller en helt sikker varig bolig. Der er vi jo så forskellige Jeg har tænkt MEGET over det da jeg skulle have jason og om jeg havde pengene, tiden og muligheden mens jeg studerede og kom frem til at dét havde jeg så jeg opfyldte min allerstørste drøm og fik hund på trods af at jeg havde Charlie (og selvom jeg boede hjemme da jeg fik ham så betalte jeg ALT - mine forældre har ALDRIG ofret en krone på mine dyr for det var aftalen og den har jeg overholdt. JEg har enkelte gange bedt dem passe ham (og da jeg havde flere katte også disse) INGEN af dem, der står med husdyr og pludselig ikke har noget sted at bo, --har gjort det med vilje. Alle håber bare og forudser kun de ting, der vil ske i bedste fald. --Lidt mere realisme var nok på plads inden man anskaffer sig et dyr. Jeg havde set alle mulige "i værste fald"s scenarier, men at få så dårlig ryg som jeg har (og derved "miste" (= der går nok en rum tid inden jeg får et job - har et midlertidigt nu indtil september hvor jeg kan tjene en god slat penge der vil holde nogle måneder) muligheden for at have et fritidsarbejde, jeg KAN vitterligt ikke gøre så meget - jeg har besvær med at løfte min egen hund over lange distancer! Og han vejer kun 4,5 kg....) som 20årig var - indrømmet - ikke liiiige en af de veje jeg regnede med at mit liv ville udarte sig efter:shock: I mine øjne har du to muligheder: 1) Du beholder lejligheden. Søger en ny bofælle, der er rig og dyreglad. Hvor mange dyr må der være i lejligheden? Måske kan du finde en med egne dyr? Flår evt. din udlejer i boligretten. Hvis du synes at pengene i længden bliver for små, så kan du søge en billigere lejlighed. ---De lejligheder, du er skrevet op til, dem HAR du sikret dig, at du BÅDE må have en hund OG to katte, hvoraf den ene er en udekat???? Det må man nemlig ikke her, hvor jeg bor (KAB). Her kan man søge tilladelse til TO dyr. Ikke mere. Og de må altså absolut ikke være udekatte. Min sambo flytter - heldigvis for mig - ikke tilbage til Australien ( i hvert fald ikke det næste års tid) og jeg regner med at blive boende da jeg godt kan lide området, boligerne er superdejlige, viceværten er venligheden selv og alle folk er rare og hjælpsomme. Så må jeg jo tage et lån e.l. - ikke med i planen, men som du jo selv nævner så er dyrene mit ansvar, jeg valgte at få dem . Jeg har heller ikke udekatte mere -charlie HAR været for 3 år siden (og kommer engang imellem med ud til mor og får lov at løbe frit et par timer), men er nu indekat og helt ærligt så tør jeg simpelthen ikke slippe ham løs andet end hos mine forældre - han er mit et og alt, fuldstændig unik og kan IKKE ALDRIG NOGENSINDE erstattes :5up: 2) Du opgiver lejligheden og flytter hjem, til der viser sig noget billigere. Til gene for forældre og ISÆR lillebror? -Dårlig løsning for din bror. Det kan i længden betyde en kraftig forværring af hans allergi. OG det er jo slet ikke sikkert, at der viser sig noget forløbeligt.. Som minimum må du sætte Chanel i pension. Og evt. tage hende hjem hver week-end. Du ville måske kunne få et afslag i pensionsprisen fordi det er et langtidsophold. ---Men egentlig tror jeg, at det vil være billigere for dig at blive hvor du er. Vi prøver som sagt at holde os fra at jeg skal hjem (og takket være dumles mor så har vi måske et sted hvor hun kan være i nogle måneder :5up::5up::5up:) Jeg vil IKKE sætte mine dyr i pension.... Hvis ikke du kender nogen, der kan hjælpe dig ved at tage Chanel i pleje i ubestemt tid, så må du nok betale dig fra det. Dyr koster. Og 3 dyr koster 3x så meget.. Hvis du ikke har råd til det, så må du nok skille dig af med nogle af dem.. Jeg ved ikke hvad dem jeg måske kan få til at passe hende vil have for det - håber ikke det kommer så langt, men selvfølgelig skal det jo også tages hånd om jeps, 3 dyr koster - det ved jeg udemærket godt - DET ER DER SAT PENGE AF TIL :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 hmm kan godt være jeg tager dit indlæg for personligt, men synes virkelig du sparker til én som allerede ligger ned :-( Selvfølgelig tager du mit indlæg personligt. Det ER personligt når nogen kritiserer vores forhold til vores dyr. Jeg var skrap, men ikke FOR skrap... Synes jeg.. Jeg forstår sagtens, hvordan det kan ske for dig ---og for mange andre unge mennesker -at man står med dyr uden tag over hovedet... Ja, jeg har endda næsten prøvet det selv, -med min første hund. Det hjælper bare ikke noget at trøste og pytte det væk. Ansvaret er DIT. Og det virker også som om du godt ved det. Min sambo flytter - heldigvis for mig - ikke tilbage til Australien ( i hvert fald ikke det næste års tid) og jeg regner med at blive boende da jeg godt kan lide området, boligerne er superdejlige, viceværten er venligheden selv og alle folk er rare og hjælpsomme. Så må jeg jo tage et lån e.l. - ikke med i planen, men som du jo selv nævner så er dyrene mit ansvar, jeg valgte at få dem . Jeg har heller ikke udekatte mere -charlie HAR været for 3 år siden (og kommer engang imellem med ud til mor og får lov at løbe frit et par timer), men er nu indekat og helt ærligt så tør jeg simpelthen ikke slippe ham løs andet end hos mine forældre - han er mit et og alt, fuldstændig unik og kan IKKE ALDRIG NOGENSINDE erstattes :5up: DET var en god nyhed! Det bedste er jo at blive boende i lejligheden og forsøge at få tingene til at løbe rundt, selv om det er blevet noget dyrere end du forventede. Har du sikret dig, at de lejligheder, du er skrevet op til er med mulighed for tilladelser til tre dyr?? Jeg går ud fra, at du satser på at få en lejlighed der er til at betale for dig alene om et års tid når du bliver alene.. --Det er rigtig godt at være skrevet op til lejligheder med dyretilladelse. Også selv om man er glad for det man bor I. Jeg er selv skrevet op, ---selv om jeg forventer at blive boende her hvor jeg bor resten af livet. ---Reglerne for hvilke dyr -og hvor mange dyr- der må bo i lejlighederne er noget BEBOERNE stemmer om på deres møder. Det er ikke noget ejendomskontorer eller udlejer kan beslutte eller lave om på eller give dispensation fra. DERFOR er det vigtigt, at du sikrer dig at reglerne er som du ønsker. Men lige nu ser din situation jo noget lysere ud. Tillykke med DET. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret August 11, 2008 Rapporter Share Besvaret August 11, 2008 Selvfølgelig tager du mit indlæg personligt. Det ER personligt når nogen kritiserer vores forhold til vores dyr. Jeg var skrap, men ikke FOR skrap... Synes jeg.. Jeg forstår sagtens, hvordan det kan ske for dig ---og for mange andre unge mennesker -at man står med dyr uden tag over hovedet... Ja, jeg har endda næsten prøvet det selv, -med min første hund. Det hjælper bare ikke noget at trøste og pytte det væk. Ansvaret er DIT. Og det virker også som om du godt ved det. jeg ved udemærket godt ansvaret er mit :blink:Mine forældre har været meget strikse mht. ansvar og levende dyr (vi har hele min barndom haft mishandlede hunde og den glæde der lyser ud af dem efter flere års frygt og mishandling den giver en klump i halsen, men betyder også at barnet i familien forstår ansvaret - de sidste par år vi havde mine forældres sidste hund stod jeg med alt undtagen det økonomiske, da mine tvillingebrødre på dengang 2-3 år jo kræver en del og min mor var så uheldig at få kræft og også blev pludseligt gravid igen (efter at have kæmpet for at få tvillingerne i 12 år) ). Jeg indrømmer blankt at mit største impulskøb eller hvad skal man kalde det var at få charlie (hentede ham allerede samme eftermiddag efter at have fået lov at få kat om formiddagen), men jeg vidste nu godt hvad det krævede og jeg takker gerne for al den hjælp jeg kan få fra familien (fx lån af penge til lærebøger), men dyrene er ene og alene mit ansvar DET var en god nyhed! Det bedste er jo at blive boende i lejligheden og forsøge at få tingene til at løbe rundt, selv om det er blevet noget dyrere end du forventede. Har du sikret dig, at de lejligheder, du er skrevet op til er med mulighed for tilladelser til tre dyr?? Jeg går ud fra, at du satser på at få en lejlighed der er til at betale for dig alene om et års tid når du bliver alene.. --Det er rigtig godt at være skrevet op til lejligheder med dyretilladelse. Også selv om man er glad for det man bor I. Jeg er selv skrevet op, ---selv om jeg forventer at blive boende her hvor jeg bor resten af livet. ja, det bliver dyrt og ikke særlig sjovt, emn jeg håber på at få lejlighed ét bestemt sted (det billigste, men ABSOLUT også det allerbedste sted i byen - ikke så kendt selskab i holstebro, men service og lejligheder i top og skønt skønt roligt område) og nu hvor jeg har besluttet mig for at jeg VIL blive boende her så tror jeg faktisk jeg vil vente til jeg får en lejlighed derfra - der er desværre lang ventetid (der er ikke særlig mange boliger og man bliver ikke tvunget ud når man er færdig med udd. - derfor jeg også gerne vil derhen, der er ikke noget pres fra deres side). Jeg må kun have 2 dyr det sted, men tror ikke det bliver et problem. De andre steder må jeg kun have ét. ---Reglerne for hvilke dyr -og hvor mange dyr- der må bo i lejlighederne er noget BEBOERNE stemmer om på deres møder. Det er ikke noget ejendomskontorer eller udlejer kan beslutte eller lave om på eller give dispensation fra. DERFOR er det vigtigt, at du sikrer dig at reglerne er som du ønsker. Men lige nu ser din situation jo noget lysere ud. Tillykke med DET. Jeg er også lige i øjeblikket ret så glad for hvoran det udarter sig - ganske vidst kommer jeg måske til at stå i gæld, emn på den anden side så kan jeg (hvis jeg på et tidspunkt får drømmelejligheden) blive boende et eller to år mere mens jeg tjener penge og arbejder gælden af. jeg tænkte på noget mht. lejernes LO: Skal man bare ringe til dem? Hvad koster det at "sætte dem på sagen"? Skal VI bevise at vi ikke er blevet varslet om leje (og hvordan kan vi dog det?) andet end den lille gule postit vi hurtigt fik smidt i hovedet da vi kom og hentede alle papirer (EFTER vi havde skrevet under og betalt depositum)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts