Gæst Arkiveringsalf Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 Jeg har hele tiden haft en del problemer med at hilse og har endelig fundet ud af hvad problemet er. Det går galt når den anden hund (hvis det ikke er en tæve), snuser til hans genitalier, han vil godt snuse til deres, men den anden vej rundt er han altså ikke interesseret i. Jeg ved ikke om det er et tegn på et dybere problem, men jeg har altså tænkt mig at problembehandle, for han er ved at blive rigtig strid (stadig teenager, og med masser af hormoner - ingen har fortalt ham at han er kastreret), så vil bare have en hund som ikke kun udviser interesse for at hilse, men så ikke snapper når de andre snuser (det er ikke fair). Nogen forslag til indtræning af at det er ok at hunde snuser? Har overvejet at finde en spændende lugt og så øve med yndlingsvennerne at de snuser og rør, men ved ikke om det hjælper... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Hvorfor skal den absolut lære at hilse og hvordan foregår det normalt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Oktober 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2011 Jeg må indrømme at jeg undrer mig lidt over dit spørgsmål. For mig er det lidt ligesom at spørge om han nødvendigvis skal lære at gå pænt. Hvis vi ser bort fra det, så handler det om at han eer en meget social hund, men bliver usikker når andre snuser. Det giver et dobbelt problem hvis jeg ikke træner det, da et, han kan ikke få lov at møde nye hunde. To hvis en hund nu kommer og siger hej fordi den er løs, så ender det noget bedre hvis vi får løst det her problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts