Hop til indhold

Surprise surprise!


Umulia
 Share

Recommended Posts

14 timer siden, bernerazuro skrev:

Ai, men hvor er Bob fin! ❤️ Nøj, hvor det får mig til at savne mit gamle arbejde!

Men derudover - hvor er jeg glad for at høre alle de tanker, du har gjort dig! En Ara (eller anden papegøje/fugl) i et bur er bare ikke et liv 😞 De skal have lov at flyve rundt, eller i hvert fald have et stort voliere, med muligheder for at klatre (og destruere :lol: ) og flyve i!

Her er "mine" Englandsgøjsere, som du da godt nok har fået mig til at savne - galah'erne fik jeg trænet med, men ikke araerne :-) De var ikke fritflyvere, men havde spændende mindre størrelse volierer (IKKE bure) - og var ude op til 4 gange dagligt og flyve i træningssessioner. Voliererne måtte gerne have været større, men de viste alle tegn på at være tilfredse.

En flyvende ara er et smukt syn! Ja det er rosenkakaduerne da også :)

Mit første ønske var faktisk en kakadue, men der er jeg glad for at jeg tog mig tid til at lave lidt research inden jeg kastede mig ud i et køb. Navnlig de store kakaduer skal være next level vanskelige, og bliver desværre ofte opgivet af deres ejere.

Det må have været et rigtigt spændende job. Jeg kan faktisk godt huske at du skrev om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

ååååhhhh Oluf og en Bobbegøje, hvor er de skønne begge to.
Tillykke med den flyvende dåseåbner..... måske nærmere et multitool:sjov:
Hvor er det dejligt at se der er lidt liv herinde igen.
De to må du vise MEGET mere af og fortælle mere om.
Hvordan er det med fritflyvere? Jeg ser mange fremlyse fundne fugle, men i teorien kan de vel lige så godt være på tilladt udgang.
Dog var der mange da fugle influenzaen havde lukket alt ned, specielt i kbh - her på landet møder vi max en parakit og de er altid sluppet ud (dog ikke fra samme sted).

Link til indlæg
Del på andre sites

20 timer siden, bernerazuro skrev:

Ikke aktiv længere, men kan jo ikke dy mig alligevel, når nu man får en e-mail notifikation om en kommentar fra en kendt bruger i en gammel tråd ;-)

Flaksende vinger og dåseåbner i ansigtet - I må have fået en papegøje? Men hvor sødt, Oluf :lun:

Ja, savner sgu også de gamle dage fra tid til anden! Og smiley'erne! Dem mangler jeg i andre fora!!! Og troede faktisk heller ikke de var her længere, men? Det er de så:  :hmm: :lun::genert::yeah:

Her er Møffe desværre ikke længere - han blev 10 år og 2mdr og hold kæft, hvor jeg stadig savner ham 😭 Til gengæld er en lidt mindre og mere aktiv model, Wupti, flyttet ind :lun:

IMG_4465.jpg

Puha Møffe:x Men sikke en flot alder han nåede.
Kæmpe stort tillykke med Wupti, det er jo en top tunet model du har fundet dig ser det ud til, hun ser skøn ud.
Hvor gammel er hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

herhjemme har vi stadig Luna på 8 og Paya på 4 og så har hjemmeboende knægt købt Fersken, en sort labrador tæve.
Hun er 6 måneder og er niece til Paya.
Hun har totalt fis i kasketten på den dejlige og glade måde.
Fortsætter hun den gode vej så bestiller vi en søster til hende om to år - men nu må vi se.
Paya har absolut Fersken til salg, prisen er lav og alt andet end mad følger med i handlen, meeeeeen altså de sover sammen og leger sammen. Så helt skidt er det vist ikke ;)

Har vist ikke lige nogle nye billeder på pc, men jeg ser lige om jeg kan tilgå siden fra mobilos

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, pivpiv skrev:

ååååhhhh Oluf og en Bobbegøje, hvor er de skønne begge to.
Tillykke med den flyvende dåseåbner..... måske nærmere et multitool:sjov:
Hvor er det dejligt at se der er lidt liv herinde igen.
De to må du vise MEGET mere af og fortælle mere om.
Hvordan er det med fritflyvere? Jeg ser mange fremlyse fundne fugle, men i teorien kan de vel lige så godt være på tilladt udgang.
Dog var der mange da fugle influenzaen havde lukket alt ned, specielt i kbh - her på landet møder vi max en parakit og de er altid sluppet ud (dog ikke fra samme sted).

Der er ikke så mange, der lader deres gøjer flyve helt på egen hånd, selv om jeg har hørt om en enkelt rød ara, der flyver hjemmefra hver morgen, og kommer tilbage når den er sulten. De fleste tager fuglen med til et sikkert sted og lufter den ligesom en hund - bare med lidt mere højde på 😉

Der trænes indkald og flyveteknik i ridehaller flere steder i landet. Jeg vil også prøve at finde et sted i nærheden af os, for Bob flyver som en... fisk 🤣

Og tak for billederne af den smukke buket Labber 😍 Fersken er et klasse navn!

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Umulia skrev:

En flyvende ara er et smukt syn! Ja det er rosenkakaduerne da også :)

Mit første ønske var faktisk en kakadue, men der er jeg glad for at jeg tog mig tid til at lave lidt research inden jeg kastede mig ud i et køb. Navnlig de store kakaduer skal være next level vanskelige, og bliver desværre ofte opgivet af deres ejere.

Det må have været et rigtigt spændende job. Jeg kan faktisk godt huske at du skrev om det.

Det var super spændende! Det var jo alle mulige forskellige arter - and guess what? Alle trænet med positiv forstærkning :-)

Og ja, kakaduer er også lige et ekstra skvat craaazyyyy oveni. Elskede de galah'er, men for pokker, de holdt også lidt deres egen fest under træningen - araerne var langt mere fokuserede. Til galah'ernes forsvar, så havde de så heller ikke været med i gamet i adskillige år, men kun lige ankommet kort forinden jeg startede - Coco og Peanuts havde været der i maaaange år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, pivpiv skrev:

Puha Møffe:x Men sikke en flot alder han nåede.
Kæmpe stort tillykke med Wupti, det er jo en top tunet model du har fundet dig ser det ud til, hun ser skøn ud.
Hvor gammel er hun?

Hun er en han :fornaermet: (f*ck, elsker at bruge de her smileys igen! Så den måtte lige på :genert: )

Han er 1½ år gammel nu og fuld af fræk og fis - og jeps, noget mere top tunet, men jeg gik også ud i et raceskift ;-) Han er en australian shepherd, hvilket faktisk slet ikke var meningen... :genert: Jeg skulle have hentet en entlebucher sennenhund i Tyskland i april sidste år - men der kom ligesom lige en pandemi i vejen og efter 3/4 år uden hund, kunne jeg ikke længere holde hovedet koldt og kontaktede nærmest den første, den bedste opdrætter af en race, jeg havde kigget på med nogen interesse (opdrætter kendte en, som jeg kender og respekterer og hvis denne person kunne godkende hende, så var det godt nok for en desperat hundeløs kvinde).

Og jeg fortryder heldigvis intet :lun: (selvom han drev mig lidt til vanvid, da han var hvalp :shock: )

Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, pivpiv skrev:

herhjemme har vi stadig Luna på 8 og Paya på 4 og så har hjemmeboende knægt købt Fersken, en sort labrador tæve.
Hun er 6 måneder og er niece til Paya.
Hun har totalt fis i kasketten på den dejlige og glade måde.
Fortsætter hun den gode vej så bestiller vi en søster til hende om to år - men nu må vi se.
Paya har absolut Fersken til salg, prisen er lav og alt andet end mad følger med i handlen, meeeeeen altså de sover sammen og leger sammen. Så helt skidt er det vist ikke ;)

Har vist ikke lige nogle nye billeder på pc, men jeg ser lige om jeg kan tilgå siden fra mobilos

Kæft hun lyder dejlige, den lille Fersken :lun: Godt, at Paya da er tøet liiidt op til hende ❤️ 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Umulia skrev:

Der er ikke så mange, der lader deres gøjer flyve helt på egen hånd, selv om jeg har hørt om en enkelt rød ara, der flyver hjemmefra hver morgen, og kommer tilbage når den er sulten. De fleste tager fuglen med til et sikkert sted og lufter den ligesom en hund - bare med lidt mere højde på 😉

Der trænes indkald og flyveteknik i ridehaller flere steder i landet. Jeg vil også prøve at finde et sted i nærheden af os, for Bob flyver som en... fisk 🤣

Og tak for billederne af den smukke buket Labber 😍 Fersken er et klasse navn!

Fantastisk. Det er jo egentligt logisk at man da selvfølgelig også træner en gøje. Jeg havde aldrig tænkt sådan på det.
Ha ha ha en flexline kan bruges både oppe og nede ;-) 

Tak, ja Fersken ...... det stammer fra filmene Ice age ;) Nå ja og moderen hedder sveske og faderen løjser.

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, bernerazuro skrev:

Hun er en han :fornaermet: (f*ck, elsker at bruge de her smileys igen! Så den måtte lige på :genert: )

Han er 1½ år gammel nu og fuld af fræk og fis - og jeps, noget mere top tunet, men jeg gik også ud i et raceskift ;-) Han er en australian shepherd, hvilket faktisk slet ikke var meningen... :genert: Jeg skulle have hentet en entlebucher sennenhund i Tyskland i april sidste år - men der kom ligesom lige en pandemi i vejen og efter 3/4 år uden hund, kunne jeg ikke længere holde hovedet koldt og kontaktede nærmest den første, den bedste opdrætter af en race, jeg havde kigget på med nogen interesse (opdrætter kendte en, som jeg kender og respekterer og hvis denne person kunne godkende hende, så var det godt nok for en desperat hundeløs kvinde).

Og jeg fortryder heldigvis intet :lun: (selvom han drev mig lidt til vanvid, da han var hvalp :shock: )

åååååhhhhh shit, kan jeg redde den ved at skrive at der skulle have stået hunD ;-) ha ha ha sorry.

 

Ja den der pandemi ændrer sgu på meget.
Det var godt du fik HAM og ja det er lidt af et skift du har lavet, det opdagede jeg i det mindste.

 

Skal hvalpe ikke drive en til vanvid??? Altså når knægten mener at Fersken er ved at blive teenager så klukker vi herhjemme - han aner ikke hvad han snakker om, endnu!!

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, bernerazuro skrev:

Kæft hun lyder dejlige, den lille Fersken :lun: Godt, at Paya da er tøet liiidt op til hende ❤️ 

Paya elsker hende, uden tvivl, men hun spiller så kostbar.
Tænderne er fremme og der er fuld smæk på lyden, men ingen rejste børster og en logrende hale alt imens hun ruller sig og byder op til leg og Fersken forstår og giver den gas.

Link til indlæg
Del på andre sites

18 minutter siden, pivpiv skrev:

åååååhhhhh shit, kan jeg redde den ved at skrive at der skulle have stået hunD ;-) ha ha ha sorry.

 

Ja den der pandemi ændrer sgu på meget.
Det var godt du fik HAM og ja det er lidt af et skift du har lavet, det opdagede jeg i det mindste.

 

Skal hvalpe ikke drive en til vanvid??? Altså når knægten mener at Fersken er ved at blive teenager så klukker vi herhjemme - han aner ikke hvad han snakker om, endnu!!

Joooo, men når hunden kun har sover 1,5 time i løbet af 10 timer - og den er lutter bid, tænder og vilde øjne de næste to-tre timer, uagtet hvad man gør, så er det vist lidt mere end normalt :S

Det var heldigvis den værste dag, men han mente ikke, han behøvede mere end 10-12 timers søvn fra han var 10 uger (han blev meget påvirket af ændringer i tryghedsbasen - jeg startede på arbejde), så jeg arbejdede hårdt på at få ham på et niveau, han trivedes på/lære ham at sove/at falde til ro.

 

Til gengæld har han været verdens nemmeste teenager, det tæller vel også :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, bernerazuro skrev:

Joooo, men når hunden kun har sover 1,5 time i løbet af 10 timer - og den er lutter bid, tænder og vilde øjne de næste to-tre timer, uagtet hvad man gør, så er det vist lidt mere end normalt :S

Det var heldigvis den værste dag, men han mente ikke, han behøvede mere end 10-12 timers søvn fra han var 10 uger (han blev meget påvirket af ændringer i tryghedsbasen - jeg startede på arbejde), så jeg arbejdede hårdt på at få ham på et niveau, han trivedes på/lære ham at sove/at falde til ro.

 

Til gengæld har han været verdens nemmeste teenager, det tæller vel også :engel:

Verdens nemmeste teenager er altså guld værd!

 

Pyyyhhhh det var da også lang tid han brugte på hvalpeamok. Her reagerede Fersken også og nægtede at sove og var i højt gear. Men nu sover hun gerne fra det meste - hun kan godt få et lille tilbagefald, men så minder vi hende bare på at sove og så styrter hun som et fly.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
18 timer siden, pivpiv skrev:

Stort tillykke! Det er en dag værd at fejre🥰

 

15 timer siden, bernerazuro skrev:

Kæmpe stort tillykke, sådan en flot alder! ❤️ 

1000 tak skal I have! Nu kan vi desværre også mærke alderen trykke. Han er blevet lidt småsenil, lidt svagtsynet og næsten døv. Han kan dog stadig høre når papegøjen kalder på ham 😁

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, Umulia skrev:

 

1000 tak skal I have! Nu kan vi desværre også mærke alderen trykke. Han er blevet lidt småsenil, lidt svagtsynet og næsten døv. Han kan dog stadig høre når papegøjen kalder på ham 😁

ha ha ha hvor godt at papegøjen så kan kalde.
De er begge godt opdraget!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...