Siri Skrevet Oktober 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Lily er ikke helt på toppen. Hun spiste en masse tomater i dag og kastede efterfølgende op på gåturen. Siden. Har hun kastet tomater op to gange. Hun fik zoolac og aftensmad, men nu er det hele røget op igen. Ellers virker hun ok og er ikke utilpas - bare lidt træt. Er der andet jeg kan gøre end zoolac og faste? Jeg har aldrig oplevet at mine hunde ikke har kunnet holde mad i sig på den måde, så jeg er lidt blank. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2011 Lily er ikke helt på toppen. Hun spiste en masse tomater i dag og kastede efterfølgende op på gåturen. Siden. Har hun kastet tomater op to gange. Hun fik zoolac og aftensmad, men nu er det hele røget op igen. Ellers virker hun ok og er ikke utilpas - bare lidt træt. Er der andet jeg kan gøre end zoolac og faste? Jeg har aldrig oplevet at mine hunde ikke har kunnet holde mad i sig på den måde, så jeg er lidt blank. Grønne tomater indeholder solanin, som kan give forgiftning. Der er sikkert også solanin i friske røde tomater, men i mindre mængde. --Det KAN være farligt, -men er det sjældent med tomater, fordi de jo som regel bliver spist helt modne. Hvis Lily har spist mange umodne tomater, så kan der komme symptomer magen til dem man ser ved indtagelse af andre natskyggeplanter, f.eks. kartoffel: netdyredoktor - Kartoffel Hvis hun er ved at få det bedre, så går det nok over af sig selv....... Men hvis der kommer nogen af de andre symptomer, så er det nok indlæggelse... Ligesom med så mange andre ting, der er giftige for hunde, så er der forskel på, hvor meget hver enkelt hund kan tåle... Det er GODT! hun har kastet op. Sørg for at tilbyde hende frisk vand. Men det er derfor jeg aldrig giver Silke chokolade, løg, hvidløg, rosiner og de mange andre ting, som der har været tilfælde af forgiftning med... Jeg håber, at Lily har det bedre, og at hun er helt frisk i løbet af et par dage... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2011 Tusind tak for et meget brugbart svar! Jeg anede ikke at tomater kunne være giftige. Hun er jo en gammel græsk gadehund, som æder alt så hun har sikkert spist mange da hun var på tomatplanterov... Og kender jeg hende ret har hunogså spist de umodne. Godt at de er kommet op igen! Tror at tomatplanterne skal hegnes ind i morgen! Igen, tak for svar. Nu er jeg lidt mere rolig. Det giver i hvert tilfælde lidt mere mening at hun har kastet op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Puha... Hvordan har hun det i dag? Alting kan jo være giftigt, hvis man spiser nok af det... Og det lyder som om Lily ikke rigtig kender til at holde måde... ---Hvis hun er sådan en, der kan finde på at spise kartofler fra haven osse, så skal du måske hegne kartoffelbedet ind osse. :hmm: Rå kartofler er ikke særlig giftige, men hvis de har ligget i lyset ovenpå jorden, så bliver de grønne..... -fordi der dannes solanin.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Puha... Hvordan har hun det i dag? Alting kan jo være giftigt, hvis man spiser nok af det... Og det lyder som om Lily ikke rigtig kender til at holde måde... ---Hvis hun er sådan en, der kan finde på at spise kartofler fra haven osse, så skal du måske hegne kartoffelbedet ind osse. :hmm: Rå kartofler er ikke særlig giftige, men hvis de har ligget i lyset ovenpå jorden, så bliver de grønne..... -fordi der dannes solanin.. Mådehold indgår ikke i lilys verden!! Hun kaster stadig op i dag, men derudover er hun super frisk. Det ser iøvrigt ud som om der stadig er lidt tomat i hendes opkast. Man ved at man er en rigtig hundeejer, når man sidder og nærstuderer hundens opkast...:blink: Nu koger jeg ris til hende og så får hun ikke andet i dag. Hun har også en anelse kvalme, så alt passer sådan set fint med forgiftning. Så vidt jeg kan læse mig til kan man ikk gøre noget, udover at sørge for at hunden får væske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Det er godt at høre at det ikke går værre. Kan du få hende til at drikke noget? Der er forskel på hvor meget hunde drikker. Min egen Silke drikker så godt som aldrig, selv om jeg trolig vasker skålen og skifter vandet hver eneste dag.. Hun bæller sikkert lidt af søerne når vi går tur, men det er jo ikke sådan til at måle. Slet ikke når hun svømmer samtidig:mrgreen:. Hvad kommer der ud af den anden ende af Lily? Ser det normalt ud, eller har hun diarre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Det er godt at høre at det ikke går værre. Kan du få hende til at drikke noget? Der er forskel på hvor meget hunde drikker. Min egen Silke drikker så godt som aldrig, selv om jeg trolig vasker skålen og skifter vandet hver eneste dag.. Hun bæller sikkert lidt af søerne når vi går tur, men det er jo ikke sådan til at måle. Slet ikke når hun svømmer samtidig:mrgreen:. Hvad kommer der ud af den anden ende af Lily? Ser det normalt ud, eller har hun diarre? Hun drikker altid meget... Tror det hænger sammen med at hun har cushings syndrom. Kl 6 fik hun ris og torskerogn og intet er kommet op siden. Så jeg håber hun er i bedring. Hun har helt normal afføring, men altså de gadehunde har også maver af stål.. Håber hun er på toppen igen snart. Jeg ved godt at hun er gammel, men jeg håber altså på nogle måneder mere med hende inden vi skal sige farvel. Hun er sådan set jævnligt ved at kradse af, blandt andet har hun været ved at blive kvalt, spist 250g peanuts, spist 80 g mørk chokolade og har været ved at drukne i en havedam. Har en hund ni liv, så har hun altså brugt dem for længst. Så lidt tomat-forgiftning skal hun altså klare! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts