ridiger Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Bubber vejer pt 13,7 kg. og skulle gerne ned og veje 11,5 dyrlægen sagde at da han var kraftig bygget må han ikke komme længere ned. Men nu er jeg meget dårlig til at regne så jeg ved ikke hvor megen gram jeg skal give ham dagligt. Vil I være søde at hjælpe. Han bliver fodret med Olivers diet og senior og her er deres fodertabel. Fodermængder Vægt (kg) Daglig Mass 1 kg 50 g 2 kg 65 g 5 kg 125 g 10 kg 175 g 15 kg 225 g 20 kg 275 g 30 kg 325 g 40 kg 375 g 50 kg 425 g 60 kg 475 g 70 kg 525 g Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg ville starte med lidt over 175 (måske 185) og så justerer efter 1 måneds tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg ville starte med lidt over 175 (måske 185) og så justerer efter 1 måneds tid. Jeg er bare bange for at han ikke for dækket sine daglige behov, samtidig er jeg med på at fodermængden fra forhandlerens sidde er sat lidt op for at vi som forbrugere skal købe mere. 185g dgl :hmm:hvordan ser man på sin hund at den for de ting som han skal Han har hele sit liv været en klunser og hvad hørelsen på det punkt er = 0 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg er bare bange for at han ikke for dækket sine daglige behov, samtidig er jeg med på at fodermængden fra forhandlerens sidde er sat lidt op for at vi som forbrugere skal købe mere. 185g dgl :hmm:hvordan ser man på sin hund at den for de ting som han skal Han har hele sit liv været en klunser og hvad hørelsen på det punkt er = 0 Jeg mener, at man plejer at sige, at man skal fodre efter den vægt, man gerne vil have hunden ned på. Liva får Olivers Weight Loss p.t. 225 gr. om dagen passer vist med at skulle ned på 30 kilo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg mener, at man plejer at sige, at man skal fodre efter den vægt, man gerne vil have hunden ned på. Liva får Olivers Weight Loss p.t. 225 gr. om dagen passer vist med at skulle ned på 30 kilo. Ok. prøver med 180g dgl. 90g morgen og aften og ser tiden an. :5up: sætter ham på vægten om 14 dage og ser hvad den siger. Og ingen godbidder han ved ikke hvad der ramte ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 200 gr dagligt, men prøv med 90x2 og så se om han er meget meget sulten efter det :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 200 gr dagligt, men prøv med 90x2 og så se om han er meget meget sulten efter det :5up: Det er jo der problemet ligger han er en stor klunser og har altid været det. Tror han er en lab undercover, da han kan blive ved... Så har meget svært ved at se om han er mæt eller ej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Havde for sjov Bubber på vægten og fandme ikke om han har taget 300g på. Hvad sker der lige :damn: Han har ingen godbidder fået eller menneskemad :hmm: til hans store skam. Så nu sætter jeg fodermængden lidt mere ned... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Havde for sjov Bubber på vægten og fandme ikke om han har taget 300g på.Hvad sker der lige :damn: Han har ingen godbidder fået eller menneskemad :hmm: til hans store skam. Så nu sætter jeg fodermængden lidt mere ned... er det samme vægt han bliver vejet på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 er det samme vægt han bliver vejet på? Jeps... Jeg fatter nul... Fodre to gange dgl og motion får han også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Hvis jeg var dig ville jeg kun fodre med senior+ en masse revet gulerod til at blande op med, det giver lidt mere fyld i maven også er det jo bare fiber som hunden ikke kan bruge... (også er det er ret godt for analkirtlerne har jeg erfaret med Flips ) Flipsen vejer omkring de 8 kg og får i løbet af en dag ca. 100 gram selected fish, gulerod og diverse guffer :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Hvis jeg var dig ville jeg kun fodre med senior+ en masse revet gulerod til at blande op med, det giver lidt mere fyld i maven også er det jo bare fiber som hunden ikke kan bruge... (også er det er ret godt for analkirtlerne har jeg erfaret med Flips ) Flipsen vejer omkring de 8 kg og får i løbet af en dag ca. 100 gram selected fish, gulerod og diverse guffer :blink: Bubber gider kun sjældent at spise gulerødder, så den idé kan jeg ikke bruge Ellers var det en meget god idé Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Får han mere motion end før? Husk at muskler vejer mere end fedt:-D Prøv at mærke ham ned langs siden og gå efter det.. Du skal kunne ane/mærke ribbenene, når du kører blødt ned af siden:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Får han mere motion end før? Husk at muskler vejer mere end fedt:-D Prøv at mærke ham ned langs siden og gå efter det.. Du skal kunne ane/mærke ribbenene, når du kører blødt ned af siden:-D Det syntes jeg ikke at han gør, vi går ture hvor han får lov til at grave og hvad han nu ellers har lyst til :hmm: Når vi er hjemme leger han meget med sin bamse og pivdyr... og sover Jeg kan godt mærke hans ribben, og se dem når han trækker vejret dybt ind. Syntes at det her er svært Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Det syntes jeg ikke at han gør, vi går ture hvor han får lov til at grave og hvad han nu ellers har lyst til :hmm:Når vi er hjemme leger han meget med sin bamse og pivdyr... og sover Jeg kan godt mærke hans ribben, og se dem når han trækker vejret dybt ind. Syntes at det her er svært Jamen hvor trænger han så til at tabe sig?:hmm::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2011 Jamen hvor trænger han så til at tabe sig?:hmm::hmm: oppe omkring nakken,bryst og lidt bagtil dyrlægen sagde at hunde har tildens til at tabe sig i forskellige områder på kroppen først om det passer ved jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Oktober 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hvor gammel er dín hund?? Er der nogle specielle ting, som gør at han skal have Diet & Senior?? Den ligger nemlig lidt højt i kulhydraterne, som jo bekendt feder... Personligt ville jeg nok vælge et kvalitetsfoder med et højt indhold af kød. Mvh. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Oktober 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2011 Hvor gammel er dín hund?? Er der nogle specielle ting, som gør at han skal have Diet & Senior?? Den ligger nemlig lidt højt i kulhydraterne, som jo bekendt feder... Personligt ville jeg nok vælge et kvalitetsfoder med et højt indhold af kød. Mvh. Gitte Han bliver 12 her til januar. Han har fået nogle aldersskavanker som gør, at jeg i samråd med dyrlæge har sat han på senior foder og da han desuden skal tabe sig og ellers fungere godt på Olivers blev vi enige om Diet & Senior. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts