Gæst Trinus Skrevet Oktober 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 I morgen bliver Humle 11 uger Han er dejlig på alle måder - og en rigtig hvalp på godt og ondt! Det meste kan jeg forstå og håndtere; men hans uafbrudte tisseri/sjatteri driver mig til vanvid :confused: Jeg forventer på ingen måder, at han skal være renlig allerede. Men at han kan tisse stort set uafbrudt fatter jeg til gengæld ikke... I dag har de 3 hunde været alene i max 1½ time. Han havde tisset og pølset som det absolut sidste inden jeg gik. Alligevel kom jeg hjem til ikke mindre end 6-7 tissesøer + små tisse poteaftryk i hele huset (de træder jo desværre i det). Han er ude efter HVERT måltid, efter søvn og efter leg - og tisser hver gang. Altså, han har fattet konceptet med, at tisse i haven, og tisser HVER gang jeg sætter ham ud og siger tis - så det er ikke der problemet er. Det sker også, at han af sig selv spurter ud i haven og tisser - men det er sjældent... Selvom han er ude flere gange i timen, tisser han alligevel rigtigt meget indenfor! F.eks har han indenfor den sidste time tisset mindst 5 gange indenfor. Han virker ikke til at have ondt, har ikke feber, er super oplagt og fræk som altid. Så jeg mistænker ikke, at han er syg - ej heller blærebetændelse. Han sover hele natten igennem - helt uden at tisse, og der er heller ingen problemer, når han sover i løbet af dagen, eller når han ligger og hygger med os på gulvet eller i sofaen. Det er når han er i aktivitet, han går og sjattisser. Han gør det også i haven, når han hygger sig derude. Og jeg er nu løbet tør for ideer... Indtil nu har vi total ignoreret hans uheld. Vi har taget ham ud efter alle de uheld vi har fanget ham i. Og vi SKAMROSER ham hver gang, på trods af, at han er helt ligeglad med ros! What to do???? Han er ellers valafbalanceret, god at træne med (kan sit, dæk og tisser på kommando). Han virker ikke usikker, han ødelægger ikke noget, laver ellers ingen ulykker når de er alene hjemme, jeg har ikke hørt ham pive når de er alene hjemme. Har talt med dyrlægen, og har aftalt, at jeg medbringer en urinprøve i næste uge, når han skal til 12-ugers vaccine og undersøgelse. Har talt med opdrætter, så nu er gode råd dyre :???: Har I andre oplevet noget lignende? Overser jeg noget? Eller er han blot et bette fis som endnu ikke har vundet kontrollen over sin blære??? Gode råd modtages med kyshånd! (Jeg har været hjemme ved ham siden han kom hjem, dvs. i 3 uger - men fra på tirsdag kalder jobbet igen...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg har været ude ved humle i 40 min, og det skal siges han skvat pisser tit Han tager en ordentlig omgang og de næste 3-4 gange er det bare en lille tår hver gang. Så det er ikke bare trine der overdriver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Drikker han meget vand?. Lugter hans urin? EDIT: det lyder bare "underligt" at det kun er når han er i aktivitet. Så virker det jo ikke som om han fejler noget hvis han kan holde sig hele natten fx. hvilket jo er ret flot af sådan en hvalpebasse egentlig.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Drikker han meget vand?. Lugter hans urin? EDIT: det lyder bare "underligt" at det kun er når han er i aktivitet. Så virker det jo ikke som om han fejler noget hvis han kan holde sig hele natten fx. hvilket jo er ret flot af sådan en hvalpebasse egentlig.... Han drikker ikke mere end mine 2 andre hanhunde, hans urin lugter ikke og er normalt af udseende, vekslende fra gult (koncentreret - til mere klart, alt efter hans væskeindtag). Han har hverken ondt eller ubehag i forbindelse med vandladning. Jeg tror hverken på blærebetændelse (så mener jeg ikke, han ville kunne holde sig hele natten) eller sukkersyge (så mener jeg at hans almentilstand ville være påvirket)... Tror heller ikke blæren som sådan fejler noget, er for lille eller hvad ved jeg, så ville problemet også være der under søvn. Jeg er blank.... Men bliver det ved, skal han self. undersøger - som nævnt har jeg talt med dyrlægen om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg er blank.... Men bliver det ved, skal han self. undersøger - som nævnt har jeg talt med dyrlægen om det. Martin og jeg snakkede om det i dag, at få ham undersøg, om ikke andet så for at får udelukket blærebetændelse, sukkersyge og nyresygdomme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg har været ude ved humle i 40 min, og det skal siges han skvat pisser tit Han tager en ordentlig omgang og de næste 3-4 gange er det bare en lille tår hver gang. Så det er ikke bare trine der overdriver Tak Dorte - jeg tvivler sgu ind imellem på om jeg er ved at miste forstanden :cry: - så rart at høre, at du oplever det på samme måde som mig... Nu har han sovet siden aftenturen - uden at tisse. Og sådan er det hver aften. Han vågner, når vi går i seng, så smider jeg ham ud at tisse, hvilket han gør uden problemer - så hygger vi lidt inden han sover - og så hører vi ikke mere til ham førend vækkeuret ringer i morgen :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Ih hvor må det være hårdt ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort hvis min hvalp havde gjort sådan, når vi har gulvtæpper i hele lejligheden. Har desværre ikke nogle gode råd ville bare lige sige :ae: Men er sikker på det nok skal blive bedre, Puma ville slet ikke tisse udenfor i lang tid (overhovedet!), det er kommet helt af sig selv med alderen. Synes det er godt I bare ignorere det når han tisser indenfor, ikke at jeg har nogle kilder på det, men jeg kan bare slet, slet ikke forestille mig at der kan komme noget godt ud af at straffe så lille en hvalp og slet ikke for at tisse. Selvom der måske ikke viser sig noget ved dyrlægen, så kan det jo også have psykiske grunde, ligesom hunde som tisser af glæde eller ved stress måske? Skider han også meget/inden for? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Ih hvor må det være hårdt ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort hvis min hvalp havde gjort sådan, når vi har gulvtæpper i hele lejligheden. Har desværre ikke nogle gode råd ville bare lige sige :ae: Men er sikker på det nok skal blive bedre, Puma ville slet ikke tisse udenfor i lang tid (overhovedet!), det er kommet helt af sig selv med alderen. Synes det er godt I bare ignorere det når han tisser indenfor, ikke at jeg har nogle kilder på det, men jeg kan bare slet, slet ikke forestille mig at der kan komme noget godt ud af at straffe så lille en hvalp og slet ikke for at tisse. Selvom der måske ikke viser sig noget ved dyrlægen, så kan det jo også have psykiske grunde, ligesom hunde som tisser af glæde eller ved stress måske? Skider han også meget/inden for? Han pølser normalt ikke indenfor. Dvs. der kan selvfølgelig ske uheld når de er alene hjemme Opdrætter har haft en anden hanhvalp med samme "problem" tidligere. Her valgte ejer at få gennemundersøgt hvalpen - og man fandt intet! Denne hvalp voksede efterhånden fra det. Dette fortalte hun mig under et hvalpebesøg, hvor Humle netop gik og småtissede i hendes have. Og min første tanke var, ja ja, hvor slemt kan det være? Og så tænkte jeg, sikke en tåbelig ejer, der lader en hvalp gennemundersøge pga. lidt tis...Dernæst, jeg er forberedt, jeg har hanhunde i forvejen... Men nu må jeg indrømme, at jeg næsten er klar til hvad som helst! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Han lyder jo næsten som når os mennesker kan have en overaktiv blære. Jeg tænker jeg blot højt og det er sikkert helt ude i hampen, men kan hans lukkemuskel i blæren fejle noget ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Oktober 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2011 Jeg tror ikke han er syg eller fejler noget egentlig - men det er jo nok altid der man starter med at søge efter en forklaring - fordi bekymringsgenet bliver sparket igang når man oplever noget "unormalt/anderledes". Mine tanker er: Han er kun 11 uger. At han kan holde sig en hel nat er faktisk ret flot. Mine har godt nok været ret gamle inden de holdt op med deres natlige tisseture. Når du tilmed skriver at det kun er under aktivitet tænker jeg at det måske kan være svært at styre både leg og blære samtidig - fordi han måske er så fokuseret på alt muligt andet at han simpelthen ikke "mærker" sin tissetrang?. Og så alligevel skriver du jo at han er "tisset af". Er pausen imellem at tisse af til at lege for lang?. Det er ikke et eller andet "underdanigheds halløj" vi er ude i vel - altså overfor dine andre hunde?. Aj - det virker ikke rigtigt når jeg skriver det.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Oktober 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2011 I uge 28 hentede jeg en hvalp 8 uger fra Sverige, men nøjagtig det samme som du beskriver. Efter 3 dage renlig om natten. På vores små gåture ca 10 min kunne hun tisse 3 gange og om aftenen gik det helt galt. Hun kunne sagtens holde sig i buret når jeg havde hold, ca 1 1/2 time x 2 i løbet af aftenen. Jeg kommer oftest ind kl 21 og min mand er hjemme kl 22.45, på trods af 2 til 3 luftetur i det tidsrum, hvor hun tissede 2-3 gange, kunne jeg tørre små søer op 6 gange. Min veninde har en bror til ham med det samme problem, så jeg fik ikke hvalpen undersøgt, da den kunne holde sig op mod 7 timer om natten, så gik jeg udfra at den simpelthen ikke kunne både lege/udforske og så holde på vandet samtidig. Hun er nu 5 mdr gammel, vi har uheld indenfor engang imellem med en stor sø, hun kan stadig tisse flere gange på vores korte ture, men nu virker mere som om hun ikke har tid til at blive færdig. Håber vores historie kan hjælp dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2011 I uge 28 hentede jeg en hvalp 8 uger fra Sverige, men nøjagtig det samme som du beskriver. Efter 3 dage renlig om natten. På vores små gåture ca 10 min kunne hun tisse 3 gange og om aftenen gik det helt galt. Hun kunne sagtens holde sig i buret når jeg havde hold, ca 1 1/2 time x 2 i løbet af aftenen. Jeg kommer oftest ind kl 21 og min mand er hjemme kl 22.45, på trods af 2 til 3 luftetur i det tidsrum, hvor hun tissede 2-3 gange, kunne jeg tørre små søer op 6 gange. Min veninde har en bror til ham med det samme problem, så jeg fik ikke hvalpen undersøgt, da den kunne holde sig op mod 7 timer om natten, så gik jeg udfra at den simpelthen ikke kunne både lege/udforske og så holde på vandet samtidig. Hun er nu 5 mdr gammel, vi har uheld indenfor engang imellem med en stor sø, hun kan stadig tisse flere gange på vores korte ture, men nu virker mere som om hun ikke har tid til at blive færdig. Håber vores historie kan hjælp dig. Din historie hjælper rigtigt meget! - og det lyder meget som det vi oplever.. Jeg hælder pt. også mest til, at det simpelthen er fordi, han under leg og aktivitet glemmer, at han skal ud og tisse... Men kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2011 Jeg tror ikke han er syg eller fejler noget egentlig - men det er jo nok altid der man starter med at søge efter en forklaring - fordi bekymringsgenet bliver sparket igang når man oplever noget "unormalt/anderledes". Mine tanker er: Han er kun 11 uger. At han kan holde sig en hel nat er faktisk ret flot. Mine har godt nok været ret gamle inden de holdt op med deres natlige tisseture. Når du tilmed skriver at det kun er under aktivitet tænker jeg at det måske kan være svært at styre både leg og blære samtidig - fordi han måske er så fokuseret på alt muligt andet at han simpelthen ikke "mærker" sin tissetrang?. Og så alligevel skriver du jo at han er "tisset af". Er pausen imellem at tisse af til at lege for lang?. Det er ikke et eller andet "underdanigheds halløj" vi er ude i vel - altså overfor dine andre hunde?. Aj - det virker ikke rigtigt når jeg skriver det.... Det er jo lige det - mit bekymringsgen er blevet aktiveret!!! Og jeg tror du har helt ret i, at han simpelthen ikke både kan styre leg og blære på en gang kl. er nu 10.45 - vi har været oppe siden kl. 6.30 - og ingen uheld endnu :klap: - så mon ikke jeg kan pakke bekymringsgenet langt væk for denne gang - og grave tålmodighedsgenet væk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Det er jo lige det - mit bekymringsgen er blevet aktiveret!!! Og jeg tror du har helt ret i, at han simpelthen ikke både kan styre leg og blære på en gang kl. er nu 10.45 - vi har været oppe siden kl. 6.30 - og ingen uheld endnu :klap: - så mon ikke jeg kan pakke bekymringsgenet langt væk for denne gang - og grave tålmodighedsgenet væk? Dygtige Humle Garanteret han tissede efter du har lavet den post :drille: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Dygtige Humle Garanteret han tissede efter du har lavet den post :drille: Faktisk nåede vi helt til sidst på eftermiddagen førend han tissede - men så tog han også revanche :hmm::hmm::hmm: Og i går kom jeg hjem til et hus med masser af tissesøer - flere end jeg kunne tælle. Og så prikken over i'et havde alle hundene jokket i søerne, så huset var fyldt af "tissepoteaftryk" :damn: I dag har Søren været hjemme - og han har kun haft 1 uheld indtil nu...Så hvis vi fortsætter i samme dur, kommer jeg hjem til masser af søer imorgen :evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Faktisk nåede vi helt til sidst på eftermiddagen førend han tissede - men så tog han også revanche :hmm::hmm::hmm: Og i går kom jeg hjem til et hus med masser af tissesøer - flere end jeg kunne tælle. Og så prikken over i'et havde alle hundene jokket i søerne, så huset var fyldt af "tissepoteaftryk" :damn: I dag har Søren været hjemme - og han har kun haft 1 uheld indtil nu...Så hvis vi fortsætter i samme dur, kommer jeg hjem til masser af søer imorgen :evil: Men det er jo fremgang :5up: Bare hold fast i det positive istedet for det negative :5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Er de i samme rum når de er alene hjemme? = mulighed for leg og dermed tisseri. Kunne du overveje at sætte en lem i en dør så de kan komme ud og forrette deres nødtørft?. Eller skille dem ad? Eller finde en der kan lukke dem ud og tisse på et tidspunkt mens de er alene? Eller (lidt et skråplan jeg foreslår)= lægge en avis han kan tisse på (så er det i det mindste begrænset til et mindre område) Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er enormt! frustrerende at komme hjem til - men hvis han ikke er syg så er det jo kun op til ejerne at finde på løsninger/muligheder der gør at problemet ikke opstår. (lettere sagt end gjort - I know!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Er de i samme rum når de er alene hjemme? = mulighed for leg og dermed tisseri. Kunne du overveje at sætte en lem i en dør så de kan komme ud og forrette deres nødtørft?. Eller skille dem ad? Eller finde en der kan lukke dem ud og tisse på et tidspunkt mens de er alene? Eller (lidt et skråplan jeg foreslår)= lægge en avis han kan tisse på (så er det i det mindste begrænset til et mindre område) Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er enormt! frustrerende at komme hjem til - men hvis han ikke er syg så er det jo kun op til ejerne at finde på løsninger/muligheder der gør at problemet ikke opstår. (lettere sagt end gjort - I know!) Jeg er helt enig i dine synspunkter! Jeg startede alene hjemmetræningen med at adskille dem med et børnegitter. Vores hus er meget åbent, så et børnegitter mellem all-rummet og stuen er eneste mulighed for adskillelse - ellers hedder det bur, eller en/to hunde bag en lukket dør til soveværelset...Og det kan jeg ikke lide. Første gang med gitteret, havde den lille bandit fået trukket gitteret til side, og kom glad løbende fra stuen... Anden gang havde jeg barrikeret gitteret med stole, så han ikke kunne komme helt hen til det - alligevel kom jeg hjem til en glad Humle i stuen sammen med basserne.... Så det er nu opgivet - og han har fået sin vilje :damn: Så ja, han har rig mulighed for at drille de voksne hunde og lege :oops: Jeg har også afprøvet at svigermor kigger til hundene i løbet af formiddagen. Da hun kom, var der kun en lille sø på ved havedøren, så det var jo fint - men da jeg kom 3 timer efter hendes besøg, var huset overtisset - SUK. Opdrætter skrev til mig, at nogle gange kan det virke forstyrrende på hundene, at der kommer "besøg" i alene hjemmeperioden, og det kan være svært for dem, at falde til ro igen bagefter - så den ide har jeg også droppet igen... Har overvejet en avis - men jeg er ikke sikker på, at han ville fatte, at det er meningen han skal tisse på den - jeg tror han vil æde den i stedet for Jeg har nok bare været enormt heldig med mine andre hunde. Luffe har stort set renlig da han kom hjem som 8 ugers hvalp, og Buddy var 5 måneder da vi fik ham - så jeg har aldrig stået med en urenlig vaps før... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Bandit er han Hvis det havde været mig - ville jeg være nødt til at finde på en løsning. Jeg synes det er dybt frustrerende at komme hjem til tis, afføring eller ødelagte ting. Jeg ville simpelthen være tvunget til at finde et alternativ til det der gitter som virkede. Ville få manden til at bygge/kreere noget af en art. Eller sætte børnegitter i til soveværelset så de 2 "gamle" hunde kunne være der. Ikke at jeg synes det er det mest optimale - men jeg ville være nødt til at afprøve noget. Personligt er jeg slet ikke vild med bur-ideen - men jeg har hørt at det virker til nogle problematikker (mener det har handlet om alenehjemme problemer jeg har hørt det brugt m. godt resultat ved hunde med stress overfor stort areal at overskue/problemer m. at finde ro) - dog ville det slet ikke være en mulighed for mig ift. dette her du beskriver. Håber i finder en løsning der virker for jer - og ellers så klarer tiden det jo for jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret November 9, 2011 Rapporter Share Besvaret November 9, 2011 Jeg har en nu 6,5 mdr gammel Toller tæve som heller ikke rigtig kan finde ud af det der renlighed. Hun har været aføringsrenlig næsten fra start med meget få uheld, og holdt dig om natten fra dag 2. Vi har et stort bur hun er i om natten og når hun er alene hjemme og den tisse hun aldrig i (tror det er noget med at hunde ikke besøger hvor de skal sove) om dagen når hun er i ro sker der meget sjældent uheld, men så hensidst på eftermiddagen/ først på aftenen når hun bliver mere aktiv så drikker hun mere og skal ud min.1 gang i timen, og hun siger ikke til når hun skal ud, går nogle gange til døren men ikke altid, så sker uheldene. Vi havde 1,5 uge uden et uheld men nu har vi haft 5 på 3 dag, hvilket jeg syntes er meget for en hund på snart 7 mdr. Da hun var yngre havde hun også en periode hvor hun næsten skulle ud hver 10 min. Så det går fremad, er bare så pokkers frustreret da alle mine tidligere hunde var renlige da de var maks 16 uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 9, 2011 Rapporter Share Besvaret November 9, 2011 Jeg har en nu 6,5 mdr gammel Toller tæve som heller ikke rigtig kan finde ud af det der renlighed. Hun har været aføringsrenlig næsten fra start med meget få uheld, og holdt dig om natten fra dag 2. Vi har et stort bur hun er i om natten og når hun er alene hjemme og den tisse hun aldrig i (tror det er noget med at hunde ikke besøger hvor de skal sove) om dagen når hun er i ro sker der meget sjældent uheld, men så hensidst på eftermiddagen/ først på aftenen når hun bliver mere aktiv så drikker hun mere og skal ud min.1 gang i timen, og hun siger ikke til når hun skal ud, går nogle gange til døren men ikke altid, så sker uheldene. Vi havde 1,5 uge uden et uheld men nu har vi haft 5 på 3 dag, hvilket jeg syntes er meget for en hund på snart 7 mdr. Da hun var yngre havde hun også en periode hvor hun næsten skulle ud hver 10 min. Så det går fremad, er bare så pokkers frustreret da alle mine tidligere hunde var renlige da de var maks 16 uger. Jeg mener at de fandt ud af at Humle havde blærebetændelse - det kunne da være du skulle få din hvalp/unghund tjekket for det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitkin Besvaret November 9, 2011 Rapporter Share Besvaret November 9, 2011 Ja det kunne da godt ske jeg skulle få det undersøgt, syntes jo bare ikke hun virker til der er noget fysisk galt og holder sig jo fint om natten og om dagen når hun er i ro. Men det gjorde han jo også, så hvis han havde blærebetændelse så kan hun jo også sagtens have det. Tak for svaret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 9, 2011 Rapporter Share Besvaret November 9, 2011 Ja det kunne da godt ske jeg skulle få det undersøgt, syntes jo bare ikke hun virker til der er noget fysisk galt og holder sig jo fint om natten og om dagen når hun er i ro. Men det gjorde han jo også, så hvis han havde blærebetændelse så kan hun jo også sagtens have det. Tak for svaret Nu fandt jeg en anden tråd hun lavede og jo, den er god nok, han havde blærebetændelse. Man skal have en urinprøve med til dyrlægen, men du må nok ringe og spørge dem hvor gammel den må være - har forresten hørt at det skulle være nemt at få prøven hvis man stikker en suppeske ind under hunden når den har sat sig for at tisse. Håber selvfølgelig ikke at hun fejler noget, men hellere vide at der i hvert fald ikke er noget galt og det så er derfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret November 10, 2011 Rapporter Share Besvaret November 10, 2011 Nu fandt jeg en anden tråd hun lavede og jo, den er god nok, han havde blærebetændelse. Man skal have en urinprøve med til dyrlægen, men du må nok ringe og spørge dem hvor gammel den må være - har forresten hørt at det skulle være nemt at få prøven hvis man stikker en suppeske ind under hunden når den har sat sig for at tisse. Håber selvfølgelig ikke at hun fejler noget, men hellere vide at der i hvert fald ikke er noget galt og det så er derfor. Jep, Humle havde blærebetændelse. Han var også renlig om natten - og når han var i ro, men så snart han trissede rundt, gik tur, var til træning og. lign. tissede han i et væk. Han fik penicillin - og vi mærkede bedring efter et par dage. Han er dog stadig ikke helt renlig - men sjattisser ikke længere... Så afsted med en urinprøve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts