Hop til indhold

En sindsforvirrets tråd. Om det (meget) alternative.

Recommended Posts

Altså, med fare for at få at vide at jeg er direkte til indlæggelse, så bliver jeg altså nødt til at vide om jeg er den eneste nutcase herinde og om der er nogen (for det ved jeg at der må være) der ligger inde med viden omkring noget der fylder,... og bliver ved med at fylde, inde i min hjerne.

Jeg mistede min gamle hund for 5 år siden og mener selv at jeg efterhånden er kommet mig over det. Alligevel kører det hele tiden rundt oppe på 1. sal, at jeg bliver nødt til at have hende igen, og hvad/ hvordan jeg skal gøre for at sikre at hun ikke kommer ud/ ned (hvad man kalder det) til en eller anden, anden (ja, nu kan jeg næsten høre den blå bil komme kørende). :stupid:

Jeg er helt derude hvor jeg får dårlig samvittighed (aah, det er måske et forkert ord, men jeg har det ikke godt med tanken) hvis jeg overvejer at få andet end en flatter næste gang. Er også helt ved at panikke over at jeg engang i fremtiden kan risikere at vælge forkert. :shock: Jeg er nemlig ikke særlig god til det der med at føøøøøle ting og sager.

Nå, I må gerne grine af mig, bare jeg får lidt råd om hvordan man hjælper tingene sådan lidt på vej. :klap: Evt. om der er nogen der kender til clairvoyante der er gode til sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville gerne passer dig hvis det ender helt galt for dig :kys:

Vi skulle nok få os nogle gode snakke - vel vidende at man har tavshedspligt på sådan et job :5up:

hvis jeg overvejer at få andet end en flatter næste gang. Er også helt ved at panikke over at jeg engang i fremtiden kan risikere at vælge forkert. :shock: Jeg er nemlig ikke særlig god til det der med at føøøøøle ting og sager.

Kunne det ikke også tænkes at det her er din måde at føle at det RIGTIGE er at få en flatter? Og så er den bare ikke længere?

Ingen alternative noget som helst, bare din sjæl som råber på den her flatter?

Det er din total ynglingsrace, i den tid jeg har kendt dig, er den jævnligt blevet nævnt som den perfekte hund, nævnt som slut kommentar osv osv.

Måske er du slet ikke parat til den lukkede, men bare indforstået med at den næste hund SKAL være en flatte?

Men nej jeg kender ingen clairvoyanter beklager :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kan jo ikke hjælpe dig med det clairvoyante, men jeg vil da gerne bekræfte dig i at du selvfølgelig skal have flatter næste gang og personligt synes at det er ok hvis du ikke vælger noget andet :cool::lun:

Tror du ikke at en del af det handler om at Ascha passede perfekt til dig, ligesom Futte passede perfekt til mig og jeg skal have hyrdehund næste gang? :vedikke: Resten overlader jeg til dem som har forstand på det, jeg har en enkelt ide (mht. det alternative) som jeg gerne deler med dig på en skovtur hvor vi også kan planlægge dit næste flatter-køb. Så hvornår kan du? :mrgreen::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag det bare helt rolig :-) du er bestemt ikke ved , at miste forstanden :-) Ved godt hvad, du mener, men jeg tror, at hvis det er meningen, at hun skal tilbage til dig igen, så skal hun nok vælge dig.

Tror også , at der er mere mellem himmel og jord, men at man ikke skal række sin forstand helt derud, hvor man ikke kan bunde.

Man kan let miste jordforbindelsen. Har prøvet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt må jeg jo, selv om jeg absolut ikke er meget for at indrømme det og især ikke på skrift, nok indrømme at du normalvis ikke virker som om du har 100% kuk i kysen. Kun sådan lige nok til at du er skøn at være sammen med :mrgreen::klap: I bund og grund handler det nok om hvilke ører der hører og hvilke øjne der læser. Jeg blev vist i den grad dømt ude af en Falckredder i går da jeg med forargelse i stemmen brokkede mig over at en med en ressourceforsvarende hund ikke havde taget sine forholdsregler, så nu var ungen blevet bidt... Han mente at hunden bare skulle skydes og jeg havde kuk i kysen over at mene at det var hunden (og barnet) naturligvis som var taberne i det her :cry: Så hvis du hyler blandt ligesindede ulve, så slipper du nok for en lille ferie på den lukkede :blink: Ellers må du gemme dig hjemme hos mig :mrgreen:

Og nu skal jeg nok liste ud af din tråd, det var vist ikke det du spurgte om... :engel:e060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på reinkarnation og jeg har oplevet at en kat kom igen. Normalt får man ikke lov at genkende for der er tale om læreprocesser, hvor man lærer, går videre, mødes og lærer nyt. Det, der genfødes er derfor ikke helt det samme som det der døde.

Det er det heller ikke med min kat. Ofte har du bare en fornemmelse af genkendelse, af at have set før... Men du genkender normalt ikke 100 %

Med min kat genkendte jeg 100 % men det er første gang jeg har oplevet det. Jeg ved ikke hvorfor.

Og alligevel er det ikke den gamle kat, der vendt retur - det er en ny kat med en ny læreproces, så at sammenligne giver ingen mening

Link til indlæg
Del på andre sites

PS ang flatter eller ej

i første møde var katten huskat i sort/hvid - i dag bor hun her som en blå langhåret Maine Coon:-)

Så det tror jeg du skal droppe. Hvem siger overhovedet hunden kommer som hund igen? Jeg har en kat her, der var hund i sit tidligere liv, iflg en clairvoyant, og en kat, der var hest, og en kat der var mand, og en hund der var sigøjner... Så deet...

Men de andre husker jeg ikke hvor jeg kender fra - jeg kender dem bare

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne passer dig hvis det ender helt galt for dig :kys:

Vi skulle nok få os nogle gode snakke - vel vidende at man har tavshedspligt på sådan et job :5up:

Tak, det er rart at vide. :lol:

Kunne det ikke også tænkes at det her er din måde at føle at det RIGTIGE er at få en flatter? Og så er den bare ikke længere?

Ingen alternative noget som helst, bare din sjæl som råber på den her flatter?

Det er din total ynglingsrace, i den tid jeg har kendt dig, er den jævnligt blevet nævnt som den perfekte hund, nævnt som slut kommentar osv osv.

Måske er du slet ikke parat til den lukkede, men bare indforstået med at den næste hund SKAL være en flatte?

Nu var det med racen kun et eksempel på hvor jeg tænkte at jeg måske kunne gøre et eller andet hvad-ved-jeg.

Altså jeg kan jo ikke hjælpe dig med det clairvoyante, men jeg vil da gerne bekræfte dig i at du selvfølgelig skal have flatter næste gang og personligt synes at det er ok hvis du ikke vælger noget andet :cool::lun:

Tror du ikke at en del af det handler om at Ascha passede perfekt til dig, ligesom Futte passede perfekt til mig og jeg skal have hyrdehund næste gang? :vedikke: Resten overlader jeg til dem som har forstand på det, jeg har en enkelt ide (mht. det alternative) som jeg gerne deler med dig på en skovtur hvor vi også kan planlægge dit næste flatter-køb. Så hvornår kan du? :mrgreen::banan:

Hmm, det var egentlig slet ikke meningen at tråden skulle handle om hvilken race jeg skal have næste gang, men du har da helt ret i at det handler om at Ascha passede godt til mig, selvom hun på de fleste punkter slet ikke mindede om en flatter.

Hvis den dèr alternative er Ninjamor, så har jeg allerede været der. :blink: Hun er sød til at tage sig tiden til at lytte når jeg hælder vand ud af ørerne, men tror vist ikke helt på det jeg fisker efter her i tråden.

Tag det bare helt rolig :-) du er bestemt ikke ved , at miste forstanden :-) Ved godt hvad, du mener, men jeg tror, at hvis det er meningen, at hun skal tilbage til dig igen, så skal hun nok vælge dig.

Tror også , at der er mere mellem himmel og jord, men at man ikke skal række sin forstand helt derud, hvor man ikke kan bunde.

Man kan let miste jordforbindelsen. Har prøvet det.

Ihh, dejligt at læse at du forstår hvad jeg mener. Det kniber bare for mig at skulle sidde på hænderne og vente på at tingene sker, hvis det er meningen.

I øvrigt må jeg jo, selv om jeg absolut ikke er meget for at indrømme det og især ikke på skrift, nok indrømme at du normalvis ikke virker som om du har 100% kuk i kysen. Kun sådan lige nok til at du er skøn at være sammen med :mrgreen::klap: I bund og grund handler det nok om hvilke ører der hører og hvilke øjne der læser. Jeg blev vist i den grad dømt ude af en Falckredder i går da jeg med forargelse i stemmen brokkede mig over at en med en ressourceforsvarende hund ikke havde taget sine forholdsregler, så nu var ungen blevet bidt... Han mente at hunden bare skulle skydes og jeg havde kuk i kysen over at mene at det var hunden (og barnet) naturligvis som var taberne i det her :cry: Så hvis du hyler blandt ligesindede ulve, så slipper du nok for en lille ferie på den lukkede :blink: Ellers må du gemme dig hjemme hos mig :mrgreen:

Og nu skal jeg nok liste ud af din tråd, det var vist ikke det du spurgte om... :engel:e060.gif

Jeg er nu ikke bange for at folk skal tro at jeg har en vævefejl i kysen, for egentlig er det jo ikke anderledes end at tro på Jesus. Det er der jo bare flere der gør. Men det er da pænt af dig at ville beskytte mit image, herinde. :lol:

Jeg tror på reinkarnation og jeg har oplevet at en kat kom igen. Normalt får man ikke lov at genkende for der er tale om læreprocesser, hvor man lærer, går videre, mødes og lærer nyt. Det, der genfødes er derfor ikke helt det samme som det der døde.

Det er det heller ikke med min kat. Ofte har du bare en fornemmelse af genkendelse, af at have set før... Men du genkender normalt ikke 100 %

Med min kat genkendte jeg 100 % men det er første gang jeg har oplevet det. Jeg ved ikke hvorfor.

Og alligevel er det ikke den gamle kat, der vendt retur - det er en ny kat med en ny læreproces, så at sammenligne giver ingen mening

Det kan godt være det ikke giver mening, men jeg kan bare tydeligt huske at have set en udsendelse med Camilla Miehe Renard, der blev ledt tilbage til et tidligere liv. Hun genkendte alle de personer fra sit tidligere liv, som personer der var i hendes nuværende liv. Det er sådan noget jeg tror på,... at sjælene mødes igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: du er nu en kær ældre kone...

Du vil "teleoptere" hendes sjæl/sind ind i en ny flatter?

Ved ikke hvorfor den ikke ville med i min multiquote, men ja det er sådan set det jeg vil.

Du får det bare til at lyde så meget mere,..... :hmm: ha ha, er løbet tør for ord til at beskrive det med. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også på reinkarnation.

Læste for mange år siden, en rigtig god bog, der hedder Gårsdagens børn.

Den er skrevet af irske Jenny cockell, som, da hun er ca. 4 år begynder, at huske sit tidligere liv i små brudstykker og billeder.

I hendes tidligere liv hedder hun Maria Sutton, født 1897 og er ca. 35 år , da hun dør fra sine 8 børn.

I hendes nuværende liv , bliver det hende mere og mere magtpålæggende, at finde ud af, hvad der er blevet af hendes børn fra det tidligere liv.

Den er rigtig spændende og en af de bedste bøger , jeg har læst, omkring reinkarnation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det var egentlig slet ikke meningen at tråden skulle handle om hvilken race jeg skal have næste gang, men du har da helt ret i at det handler om at Ascha passede godt til mig, selvom hun på de fleste punkter slet ikke mindede om en flatter.

Kender det godt, Futte vidste vist heller ikke helt at han var en Tervueren :lol::lun:

Hvis den dèr alternative er Ninjamor, så har jeg allerede været der. :blink: Hun er sød til at tage sig tiden til at lytte når jeg hælder vand ud af ørerne, men tror vist ikke helt på det jeg fisker efter her i tråden.

Det er det ik', hende regnede jeg med at du godt selv kunne finde ud af kunne være en mulighed - vævefejl eller ej... :drille::mrgreen:

Jeg er nu ikke bange for at folk skal tro at jeg har en vævefejl i kysen, for egentlig er det jo ikke anderledes end at tro på Jesus. Det er der jo bare flere der gør. Men det er da pænt af dig at ville beskytte mit image, herinde. :lol:

Arh, nu blev du jo altså ikke fuldstændig frikendt... :slem:

Men du glemte at svare på mit spørgsmål...! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også på reinkarnation.

Læste for mange år siden, en rigtig god bog, der hedder Gårsdagens børn.

Den er skrevet af irske Jenny cockell, som, da hun er ca. 4 år begynder, at huske sit tidligere liv i små brudstykker og billeder.

I hendes tidligere liv hedder hun Maria Sutton, født 1897 og er ca. 35 år , da hun dør fra sine 8 børn.

I hendes nuværende liv , bliver det hende mere og mere magtpålæggende, at finde ud af, hvad der er blevet af hendes børn fra det tidligere liv.

Den er rigtig spændende og en af de bedste bøger , jeg har læst, omkring reinkarnation.

Det lyder som en spændende bog og det lyder til at være en bog der kunne overbevise tvivlere.

Jeg tror på det, men det jeg fikseres lidt af er, ikke om fortiden, men om fremtiden. Og det er der måske slet ingen der ved noget om. Kan være man skal over i den sorte magi eller noget og det tør jeg vist alligevel ikke.

Kender det godt, Futte vidste vist heller ikke helt at han var en Tervueren :lol::lun:

Og er det så egentlig ikke noget pjat at man vil have racen igen, for man ved jo at chancen for at få noget lignende er minimal.

Det er det ik', hende regnede jeg med at du godt selv kunne finde ud af kunne være en mulighed - vævefejl eller ej... :drille::mrgreen:

Var der ikke noget om at du har et lille fut-tog du passer, inde på FB?. a040.gif Jeg synes faktisk jeg kan høre den tutte efter dig.

Arh, nu blev du jo altså ikke fuldstændig frikendt... :slem:

Men du glemte at svare på mit spørgsmål...! :fornaermet:

Om gåtur?. Du kan da bare ringe. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og er det så egentlig ikke noget pjat at man vil have racen igen, for man ved jo at chancen for at få noget lignende er minimal.

Jo. Men jeg tror faktisk også at jeg for mit eget vedkommende har fundet den race som Futte nok troede at han var. Så mangler vi bare at finde ud af hvad Ascha var for en hundefisk :cool:

Var der ikke noget om at du har et lille fut-tog du passer, inde på FB?. a040.gif Jeg synes faktisk jeg kan høre den tutte efter dig.

:fornaermet:

Om gåtur?. Du kan da bare ringe. :-D

Jeg skal i nattevagt i morgen, så jeg kan godt om dagen hvis det er??? g060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke os på denne her side, der bestemmer hvem der skal "ned" til hvem. Det er dem på den anden side.

Det, der skal ske, sker. Hvis det er meningen at du skal have hende igen, så får du det, uanset hvilken hunderace du vælger.

Ja ja, men det er sgu da noget frygteligt løst noget og som du skriver får det noget at gøre med mit valg. :???: Og når jeg nu ved hvor skidt jeg er til at føle mig frem til ting og sager, så er det at jeg tænker at jeg får brug for noget hjælp til at finde hende,.... hvis det er meningen at hun skal hjem til mig igen. Ej, er det fuldstændig tågesnak?. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. Men jeg tror faktisk også at jeg for mit eget vedkommende har fundet den race som Futte nok troede at han var. Så mangler vi bare at finde ud af hvad Ascha var for en hundefisk :cool:

Hey, sådan en tråd har vi da vist aldrig haft, hva`?. Den tror jeg at jeg vil lave.

Jeg skal i nattevagt i morgen, så jeg kan godt om dagen hvis det er??? g060.gif

Jamen, så ring lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh - mit yndlingsområde! Jeg er virkelig stor "fan" af regressionsrejser (og kan kun anbefale det til alle)..

Dvs. en tur tilbage til det man engang var.. Som oftest har man en ide om det, ved at føle en stærk tilknytning til steder..

Man omgiver sig også med de samme sjæle, og ved en "tur tilbage" er man heller ikke i tvivl om at dem man ser, er dem man kender i sit nuværende liv. Også selvom de har skiftet køn eller race - det er sjælens fingeraftryk man kan kende.. Ligesom folk kan se sære ud i en drøm, men man ved jo det er dem..

Af og til kan de også blive blandet sammen - altså at to mennesker tæt på en, deler én krop i et andet liv.. svært at beskrive. Men det føles vældig naturligt..

Der var en, der engang beskrev mig som værende født i en gammel mineby/industriby, hvor jeg egentlig bare... fulgte med strømmen hver morgen og hver aften. Uden at sætte aftryk - den slags kan jeg tage med mig, og beslutte mig for at det ikke må ske igen..

NÅ! Men det var ikke det du fiskede efter. Jeg tror på, at dem vi føler stærkest tilknytning til, dem er der en grund til at vi knytter os til. De vender tilbage. Derimod ser man dem som regel kun i en form, i hvert liv.. virker det til..

Men hey - jeg stemmer for at man sætter ord på det. Siger til sin hund, at de skal komme tilbage.

Og så vil jeg tage min spændetrøje på igen.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved hvor tæt i to var knyttet sammen, men Inge hvis vi skal følge reinkarnationstanken, som du ved jeg helt er med på, så skal vi også ind omkring karma tror jeg.

Hvis det er MENINGEN du og Ascha skal være sammen igen, og det tror jeg på, så behøver du ikke gøre noget som helst andet end at ønske det! Jo du kan lede efter hende, men du skal ikke tro hun absolut inkarnerer som samme race igen.

Jeg vil tro, at du "ved" det når det er tid for at få ny hund igen og at du vil kunne genkende noget som Ascha hos en hvalp/hund når du møder hende igen.

Jeg tror, at jo mere du tænker "desperat" på det des større risiko er der for at du ikke mærker rigtigt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Årh - mit yndlingsområde! Jeg er virkelig stor "fan" af regressionsrejser (og kan kun anbefale det til alle)..

Dvs. en tur tilbage til det man engang var..

Hvordan kommer man på sådanne sjælerejser?? Lyder helt vildt spændende - og dyrt.. :rolleyes:

Og så vil jeg tage min spændetrøje på igen

:sjov::sjov::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja, men det er sgu da noget frygteligt løst noget og som du skriver får det noget at gøre med mit valg. :???: Og når jeg nu ved hvor skidt jeg er til at føle mig frem til ting og sager, så er det at jeg tænker at jeg får brug for noget hjælp til at finde hende,.... hvis det er meningen at hun skal hjem til mig igen. Ej, er det fuldstændig tågesnak?. :genert:

Ja :mrgreen:

Du skal ikke gøre noget, du skal bare tro :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har før været rundt om den tanke at min hest Lady, som blev aflivet for to år siden, er vendt tilbage til mig på en eller anden måde i form af Audrey.

Det hele kan jo sagtens være et fantastisk tilfælde, men jeg ser bare flere og flere ligheder ved de to, og det er bare, som om der er noget ekstra, der binder Audrey og mig sammen. Lady og jeg var som en enhed, og det er blandt andet den samme følelse, jeg har med Audrey.

Måden jeg endte med at vælge Audrey på, har også bare været for "tilfældig" til at det rent faktisk kan være et tilfælde, men jeg så ikke på hende og tænkte: "Det er Lady". Det er gået op for mig, efterhånden som jeg har lært Audrey at kende, at der må være en forbindelse...

Jeg tør ikke tro på spøgelser (min veninde kan fornemme dem :skraek:) men jeg tror helt sikkert, at der er ting i verden, man ikke kan forklare og jeg synes, at det er enormt spændende.

Det lyder som om, du og Ascha har haft et meget specielt forhold, og jeg tror på, at I nok skal mødes igen. :-D

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs. en tur tilbage til det man engang var.. Som oftest har man en ide om det, ved at føle en stærk tilknytning til steder..

Man omgiver sig også med de samme sjæle, og ved en "tur tilbage" er man heller ikke i tvivl om at dem man ser, er dem man kender i sit nuværende liv. Også selvom de har skiftet køn eller race - det er sjælens fingeraftryk man kan kende.. Ligesom folk kan se sære ud i en drøm, men man ved jo det er dem..

Af og til kan de også blive blandet sammen - altså at to mennesker tæt på en, deler én krop i et andet liv.. svært at beskrive. Men det føles vældig naturligt..

Der var en, der engang beskrev mig som værende født i en gammel mineby/industriby, hvor jeg egentlig bare... fulgte med strømmen hver morgen og hver aften. Uden at sætte aftryk - den slags kan jeg tage med mig, og beslutte mig for at det ikke må ske igen..

NÅ! Men det var ikke det du fiskede efter. Jeg tror på, at dem vi føler stærkest tilknytning til, dem er der en grund til at vi knytter os til. De vender tilbage. Derimod ser man dem som regel kun i en form, i hvert liv.. virker det til..

Men hey - jeg stemmer for at man sætter ord på det. Siger til sin hund, at de skal komme tilbage.

Og så vil jeg tage min spændetrøje på igen.

Yes, det var lige sådan noget jeg havde set i tv og hold da op hvor var det overbevisende.

Hmm, æv. Jeg tænkte jo bare at cyklus for et dyr er så meget hurtigere end for mennesket, at det kunne nå et par runder. :genert:

Okay, jeg vil prøve at se om jeg kan bede hende komme tilbage, selvom jeg nok vil føle mig lidt fjollet ved det. Tak for rådet. :5up:

Jeg ved hvor tæt i to var knyttet sammen, men Inge hvis vi skal følge reinkarnationstanken, som du ved jeg helt er med på, så skal vi også ind omkring karma tror jeg.

Hvis det er MENINGEN du og Ascha skal være sammen igen, og det tror jeg på, så behøver du ikke gøre noget som helst andet end at ønske det! Jo du kan lede efter hende, men du skal ikke tro hun absolut inkarnerer som samme race igen.

Jeg vil tro, at du "ved" det når det er tid for at få ny hund igen og at du vil kunne genkende noget som Ascha hos en hvalp/hund når du møder hende igen.

Jeg tror, at jo mere du tænker "desperat" på det des større risiko er der for at du ikke mærker rigtigt :ae:

Ihh Irene. Du får mig sgu altid til at tude, når emnet rammer Ascha (ellers er jeg faktisk kommet over det), men det er den måde du siger tingene på. Og tak fordi du gider blive ved med at kommentere på mine halvsindsyge tanker. :kys:

Jeg er klar over at hun måske ikke bliver en flatter i næste inkarnation men hvordan mener du at jeg kan lede efter hende?.

Men lige netop det sidste er jo netop det jeg er lidt urolig for,.... at komme til at overse hende. Intuition er jo ikke præcist mit mellemnavn. :damn:

Nu ved jeg ikke, hvor god du er til engelsk , men en der hedder Brent Atwater har skrevet en bog: I`m home. A dogs never ending love story. Om dyrereinkarnation.

Den skal jeg da have fingrene i. Tak for tippet. :5up:

Ja :mrgreen:

Du skal ikke gøre noget, du skal bare tro :5up:

Hmm, ja det lyder jo nemt nok. :genert: Det kan være at jeg skal arbejde lidt på at få den overbevisning.

Link til indlæg
Del på andre sites