Hop til indhold

At være væk fra sine hunde

Recommended Posts

Hej Alle

Er det kun mig, der hader at være væk fra mine hunde?

Familien vil på vinterferie, jeg har trukket beslutningen så længe som muligt, fundet på forskellige undskyldninger osv... Men nu har manden sgu handlet og har bestilt pension til 2 af hundene - og svigermor pasning til den bette.... Pokkers også, det havde jeg ikke troet han gjorde!

Så nu er der bestilt skiferie - og det er jo sådan set dejligt :???: MEN jeg hader at være væk fra hundene i en uge :stupid: - og jeg vræler når jeg bliver genforenet med dem!

Manden og ungerne griner af mig, min mor synes jeg er kugleskør, og måske har de ret?

Men ikke desto mindre er det sådan jeg har det.... Er der mon andre "skøre kugler" her?

Link til indlæg
Del på andre sites

I så fald er jeg også kugleskør :blink:

Jeg savner dem efter bare en dag hvis de bliver passet, og bekymre mig om dem og ringer og spørger om de nu også har det godt.

Men jeg kan også godt have det sådan at det er rart kun at være mig, ingen hunde der skal luftes eller aktiveres, eller ud at tisse, bare mig, der kan sove så længe jeg ville, gøre lige hvad der passer mig. Men ofte har jeg det kun sådan i kort tid, så savner jeg dem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig, der hader at være væk fra mine hunde?

Nix, det er ikke kun dig, der hader at være væk fra hundene. Vi har vedtaget, at vi max er væk en uge fra vores hund og det har vi holdt, endog da vi var i USA for at besøge vores amerikanske venner.

Og i løbet af den uge, vi så er væk, har jeg det ind imellem skidt ved at forestille mig min hund sidde småhulkende og savne mig.

Hm, jeg tror, at han er bedre til at tage det end jeg er.

Vi var kun adskilt fra vores første airedale en eneste nat i hele hans liv og det var, da vores yngste datter skulle giftes. Så jeg er da blevet lidt bedre med tiden, siden jeg nu kan klare en hel uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det fint med at være væk fra ham i x antal timer når han er derhjemme, har det også fint med, når den store søn (den eneste der vil passe ham:cry:) kommer hjem og passer ham hvis vi skal på weekendtur. Men tanken om han skal ud i andres varetægt(pension) mens jeg er på ferie en hel uge:shock:, det kan da kun gå galt på tusind forskellige måder oppe i mit hoved:lol: tsk tsk pylremor:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens undvære mine hunde, men hader det øjeblik jeg skal efterlade dem i pensionen. Det er dog ikke slemt hvis de bare er hjemme med Martin og det kun er mig der skal noget. Jeg hader også at sove i mit eget hus uden hundene... På en ferie går der gerne en uges tid før jeg sådan rigtig savner dem.

Jeg er vist rigtig hård i filten, hva'? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En ugeer mit max :mrgreen: har været væk engang i 10 dage... Det var simpelthen for længe, selvom jeg vidste at hun havde det fantastisk hos svigerforældrene...

Det sjove er, at min mand rejser uendeligt meget, ligenu er han fx på en måneds forretningsrejse og der har jeg slet ikke de samme kvaler :lol::mrgreen:

Det kan da heller ikke sammenlignes overhovedet.. Jeg kan da f.eks. helt savne Agnes, bare når hun sover, men der går da mindst 4-5 dage før jeg savner Martin når jeg er hjemme i DK :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må tilstå at jeg kan synes det er lidt dejligt at få en lille hundepause... :oops: Men kun hvis mine hunde bli'r passet hos folk jeg (og de!) kender og stoler på!!! Og efter nogle dage begynder jeg jo at savne dem... Men lige de første par dage, der kan det altså være lidt rart! :mrgreen: Det sker nu meget sjældent, og kun pga. arbejde. Jeg rejser dog aldrig privat uden hunden/e, bli'r hellere hjemme hvis ikke de kan komme med. Kan muligvis aflevere dem hos en veninde natten over, hvis det er nødvendigt, pga. arbejde eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det rimeligt OK med det, så længe de kan blive hjemme og jeg har min super søde hunde/hus-sitter. Selvfølgelig savner jeg dem meget, men når jeg ved, de har det godt og deres dagligdag er som normalt, kan jeg godt holde det ud.

Skal de derimod i pension, har jeg det rædselsfuldt og har svært ved at nyde en ferie. Skal virkelig tvinge mig selv til ikke at tænke på det.

Og hvis jeg kommer tilbage fra ferie og først kan hente dem næste dag, så er det endnu værre. Et hus uden hunde er altså virkelig tomt og ensomt.

Manden derimod.... Vi ses! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst flikflak

Et par dage efter vi havde fået Rolf, mødte vi en rigtig sød dame, som har en lille privat hundepasning.

Fuldstændig spontant, beder min mand, hende reservere en plads i januar.

Jeg kiggede fudkommen måløs på ham :shock: Og så kiggede jeg på min nye skønne bette bange hund :lun: Puha, hvor havde jeg bare lyst til at aflyse ferien :oops:

Nu hvor Rolf er faldet mere til, og han ikke er det bette bange pjok mere, ja så har jeg da lidt mere mod på ferie i en uge. Men ja, det bliver et savn:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det rimeligt OK med det, så længe de kan blive hjemme og jeg har min super søde hunde/hus-sitter. Selvfølgelig savner jeg dem meget, men når jeg ved, de har det godt og deres dagligdag er som normalt, kan jeg godt holde det ud.

Skal de derimod i pension, har jeg det rædselsfuldt og har svært ved at nyde en ferie. Skal virkelig tvinge mig selv til ikke at tænke på det.

Og hvis jeg kommer tilbage fra ferie og først kan hente dem næste dag, så er det endnu værre. Et hus uden hunde er altså virkelig tomt og ensomt.

Manden derimod.... Vi ses! :vinken:

Tænk jeg er lige omvendt... jeg ville have det skidt med at nogen skulle passe mine hunde her, bryder mig ikke om tanken om at en anden skulle lufte Sally f.eks. :lol: I pensionen er de i sikkerhed! Og de generer ikke nogen, og løber ikke væk, bliver ikke kørt over etc etc... dog kommer min veninde og lufter Charles væk fra pensionens område, men han er også så god en dreng :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er flyttet fra min hund, og ser ham kun i weekenderne og kun hvis jeg tager til Lemvig :???: Total ærgerlig måde at have hund på, men jeg har ikke kunnet finde en lejlighed, hvor hunde er tilladte...

Er vildt taknemlig over, at han i det mindste kunne blive boende hos mine forældre - men okay, de forguder ham jo heldigvis :-)

Det længste jeg har undværet Oskar, er ca 5 uger. Mit livs længste - indlæggelse på psyk og ingen hund, puha!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner også mine vovser, når vi er på ferie, men vi tager afsted to gange om året i 14 dage alligevel. Vores vovser er sammen i pension hos en vi stoler på, og hvor vi ved, at hundene er glade og bliver underholdt og aktiveret. Vi får også svar på mails i løbet af få timer (ja jeg kan ikke helt lade være at høre til, hvordan de har der de kære pus). Mine svigerforældre vil gerne passe den ene vovse, men ikke den anden, men de skal ikke skilles ad, så derfor vælger vi den gode pension til begge, hvor de i øvrigt også bor sammen i samme værelse og har en have de kan hygge sig i. Jeg kan også savne hundene når jeg er på arbejde af og til og hver morgen har jeg dårlig samvittighed når jeg kører afsted, men de er jo også vores børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og Caia betyder alt for mig, og jeg savner dem virkelig også når jeg er ude at rejse... Men når det så er sagt, så er jeg også et menneske der har behov for at komme ud at opleve noget. Jeg elsker at rejse, og ville ikke være foruden det.

Jeg synes det er skønt at få en lille pause fra hverdagens gang:engel:

Det er ikke hvem som helst der må passe mine hunde piger.

Faktisk er det meget få der må. Min mor tilbyder altid sin hjælp når det kommer til Chili, hun forguder hende, og de hygger sig enormt meget sammen:lun: Chili bliver møg forkælet og de er ude at gå jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af dagen, og jeg stoler på at min mor passer godt på hende.

Caia er en vild basse på mange punkter, og derfor er det også de færeste jeg vil overlade hende til. Kærestens bedste har hjulpet os de fleste gange når vi har haft behov for pasning af Caia, men hun er efterhånden ved at være en ældre kvinde, så det er kun hvis vi virkelig har hårdt brug for pasning at vi spørger hende.

Vi har egentlig aldrig rigtig brug for at få dem passet som sådan i hverdagen, kun når vi skal ud at rejse. Chili skal passes af min mor denne her gang, og Caia skal i pension. Både Chili og Caia har været passet i pensionen en gang tidligere på året. Jeg er blevet mere afslappet omkring det at få dem passet i pensionen, måske også fordi vi har fundet et faktastisk sted. Jeg ved at de er i sikkerhed der.. Og hold op hvor de hyggede sig sidst de var på ferie der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens undvære mine hunde, men hader det øjeblik jeg skal efterlade dem i pensionen. Det er dog ikke slemt hvis de bare er hjemme med Martin og det kun er mig der skal noget. Jeg hader også at sove i mit eget hus uden hundene... På en ferie går der gerne en uges tid før jeg sådan rigtig savner dem.

Jeg er vist rigtig hård i filten, hva'? :mrgreen:

Tænk jeg er lige omvendt... jeg ville have det skidt med at nogen skulle passe mine hunde her, bryder mig ikke om tanken om at en anden skulle lufte Sally f.eks. :lol: I pensionen er de i sikkerhed! Og de generer ikke nogen, og løber ikke væk, bliver ikke kørt over etc etc... dog kommer min veninde og lufter Charles væk fra pensionens område, men han er også så god en dreng :hjerte:

udskift lige et par navne og så har i min holdning :5up:

selvfølgelig savner jeg da skipper når vi er væk fra ham. Men jeg efterlader ham kun med folk/pensioner jeg stoler på og så ved jeg at han har det fint og ikke savner os.

og ja vi skal afsted i efterårsferien på min opfordring og jeg har altså ikke dårlig samvittighed over at han skal i en god hundepension i en uge :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg stoler ikke på at andre mennesker kan passe på Aslan :oops::oops:

Undskyld, men det gør jeg ikke :oops:

Og det er faktisk frygteligt at have det sådan, for martin mener vi skal på kro ophold med hans veninde og hendes kæreste, UDEN hunde :shock::shock:

Og jeg har faktisk ikke lyst til det :genert:

Det må ikke være sjovt at have det sådan:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
udskift lige et par navne og så har i min holdning :5up:

selvfølgelig savner jeg da skipper når vi er væk fra ham. Men jeg efterlader ham kun med folk/pensioner jeg stoler på og så ved jeg at han har det fint og ikke savner os.

og ja vi skal afsted i efterårsferien på min opfordring og jeg har altså ikke dårlig samvittighed over at han skal i en god hundepension i en uge :vedikke:

Meget enig:mrgreen::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites