Gæst mosgaard Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hej jeg vil høre om der er nogen herinde der har erfaring med Orijen? Og især nogen der har erfaring med Origen til Retrieverracen. Jeg har en golden retriever og overvejer at gå fra Hills til barf i tørfoder = Orijen. Han fungere ganske fint på Hills, men jeg synes nu engang det kunne være spændende at se om han fungere endnu bedre på barf i tørfoder. M en modsat er jeg også lidt nervøs for at lave et så drastisk skift, og hvordan hans lever vil tage det med så meget protein osv... Han er i tip top stand... Så derfor denne tråd - kast endelig erfaring osv ind i tråden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Oscar fik det i en periode, men hans mave er ikke god på høj-protein foder. Så desværre ikke fantastiske erfaringer herfra :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Jeg ved at Sanne (Bamseida) bruger Orijen til Bamse og Nana.. Nana har labrador i sig.. De trives begge to:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Jeg slår lige dine to tråde sammen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Jeg slår lige dine to tråde sammen :blink: Men hov.. hvor er mit svar så henne?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Jeg slår lige dine to tråde sammen :blink: Fedt - tak, prøvede at slette den - men blev total forvirret og gav op... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Jeg har kun gode erfaringer med orijen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Men hov.. hvor er mit svar så henne?:hmm: Det ligger i tråden nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2011 Fedt - tak, prøvede at slette den - men blev total forvirret og gav op... Så skulle det være i orden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Oktober 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2011 Ja, vores afghanske mynder og cocker fungerer suveraent paa orijen! Anbefaler det altid, men det er dyrt. Ved alt slags foder bliver samme smag trivielt for mine hunde til trods for de fungerer godt paa det. Saa vovserne elsker jeg blander lidt rundt i smagsvarianterne! Sidste maaned blev gemalen sendt efter orijen, og kom hjem med en kaempe pose.... PURINA Chow mix, fyldt med korn og skidt og mog! Fordi de havde udsolgt af orijen, og saa var der jo denne her enorme pose til ingen penge:blink:. Jeg skulle faktisk til at smide Purinaen ud i affaldsspanden med det samme, men tio og chloe dansede rundt om posen som smaa born ved jul, saa jeg lod dem smage. De er ELLE vilde med det, for det er nyt og spaendende, og helt vildt usundt. Men deres maver er iorden, og jeg beholder denne pose Purina (hvor forste ingrediensen er korn!) som deres usunde junk food.:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Mon der er nogen af jer der kan hjælpe mig med hvad forskellen er på Orijen Regional Red, Orijen Adult og Orijen Adult 6 Fresh Fish HUND? Jeg fanger at den sidste er med fisk... men er der ellers en større forskel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 jeg mener også at forstå at adult er kyllinge,fisk miks. modsat vildt og oksekød osv.. Men spørgsmålet ligger mest på om det kun er smagsforskelle eller... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Hej Vil da lige give mine erfaringer med Orijen med. Efter en længere periode på BARF skiftede vi til Orijen. Først Fish og nu Adult. Næste gang prøver vi den sidste varianet baseret på rødt kød. Maven funger super, hunden elsker det og pelsen er fint blank. SUpplerer dog med lidt rå ben m.v. pga. tænderne, nu hun er kommet på tørkost. 200 g. pr. dag + træningsgodbidder passer til en medium aktiv labrador. Vi er glade for det her i huset :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Mon der er nogen af jer der kan hjælpe mig med hvad forskellen er på Orijen Regional Red, Orijen Adult og Orijen Adult 6 Fresh Fish HUND? Jeg fanger at den sidste er med fisk... men er der ellers en større forskel? Primært hvilken kød, der giver proteinkilden. Smagsmæssigt mener jeg at min tæve foretrækker Fish fremfor Adult. Men spiser begge med glæde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Primært hvilken kød, der giver proteinkilden. Smagsmæssigt mener jeg at min tæve foretrækker Fish fremfor Adult. Men spiser begge med glæde. Tusinde tak - var nemlig i tvivl om der var andre grunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Jeg kan nu se at man sparre ved storkøb - 6 poser af 13,5kg. Her må man gerne blande således man fx. køber 4 af en pose og to af en anden. Og mit næste spørgsmål er så er der nogen i Århus området der vil være med til dette? På den måde kan man spare op til 16-17% - hvilket jo er en hel del, nu det jo ikke er det billigeste produkt i verden... har lige lavet en lille beregning til jer... ORIJEN: 1 Pose vs. Storkøb - 6 stk. Orijen Adult 599,00kr for 1 pose 3010,00kr for 6 poser 584,00kr sparet ved storkøb Orijen Adult 6 Fresh Fish 679,00kr for 1 pose 3410,00kr for 6 poser 664,00kr sparet ved storkøb Orijen Regional Red 729,00kr for 1 pose 3665,00kr for 6 poser 709,00kr sparet ved storkøb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Tusinde tak - var nemlig i tvivl om der var andre grunde. ja altså det er bare mit eget "ukvalificerede" gæt. De er alle uden kornprodukter m.v. Men hvis du har brug for helt specifik viden om alle bestanddele, må vi hellere slå en varedeklaration op? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 ja altså det er bare mit eget "ukvalificerede" gæt. De er alle uden kornprodukter m.v. Men hvis du har brug for helt specifik viden om alle bestanddele, må vi hellere slå en varedeklaration op? jeg har kikket - og synes ikke der står noget om til aktive hunde til 'alm' hunde... det var nemlig det jeg var i tvivl om. Men hvis du også har forstået det som mig, at det bare er smagen der variere er det jo fedt - for så kan jeg jo variere ml. det ene og det andet - det har jeg nok en hund der bliver pænt glad for:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 jeg har kikket - og synes ikke der står noget om til aktive hunde til 'alm' hunde... det var nemlig det jeg var i tvivl om. Men hvis du også har forstået det som mig, at det bare er smagen der variere er det jo fedt - for så kan jeg jo variere ml. det ene og det andet - det har jeg nok en hund der bliver pænt glad for:blink: Jeg køber pt i fodderland i Aalborg, og ham der har butikken foreslår man skifter mellem de tre voksenvarianter medmindre hunden f.eks. har en fodderallergi mod en bestemt proteinkilde. Jeg kan ikke huske forklaringen, men han anbefaler 1 sæk af hver og så turen rundt igen. jeg hoppede på den, da jeg tænkte at Berta da i hvertfald fik nogle forskellige proteinkilder og nye smagsoplevelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Jeg køber pt i fodderland i Aalborg, og ham der har butikken foreslår man skifter mellem de tre voksenvarianter medmindre hunden f.eks. har en fodderallergi mod en bestemt proteinkilde. Jeg kan ikke huske forklaringen, men han anbefaler 1 sæk af hver og så turen rundt igen. jeg hoppede på den, da jeg tænkte at Berta da i hvertfald fik nogle forskellige proteinkilder og nye smagsoplevelser. Det gir ihvertfald go mening - den forklaring køber jeg. Det er endnu en grund til at jeg er utrolig træt af Hills (udover korn osv) men det er kun en kødvariant og det har undret mig at der ikke har været noget at variere med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2011 Hej Vil da lige give mine erfaringer med Orijen med. Efter en længere periode på BARF skiftede vi til Orijen. Først Fish og nu Adult. Næste gang prøver vi den sidste varianet baseret på rødt kød. Maven funger super, hunden elsker det og pelsen er fint blank. SUpplerer dog med lidt rå ben m.v. pga. tænderne, nu hun er kommet på tørkost. 200 g. pr. dag + træningsgodbidder passer til en medium aktiv labrador. Vi er glade for det her i huset :5up: Hvad ligger Berta på i vægt? Jeg leger jo også med tanken om at smide Luna over på Orijen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 Fish og Adult fra Orijen indeholder langt mere glucosamin og condroitin end Red'en. Derfor får Møffe Adult, da han desværre ikke fungerede optimalt afføringsmæssigt på fish'en. Derudover er der nogle små forskellige i energi + protein-mængden. Red'en har "kun" 75% kød. Fish: 4010kcal/kg Adult: 3900kcal/kg Red: 4010kcal/kg Ærger mig SÅ meget over, at Møffe ikke fungerede på Fish versionen, da´jeg gerne ville have det mere energi... Men det dur så lissom ikk'. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 Hvad ligger Berta på i vægt? Jeg leger jo også med tanken om at smide Luna over på Orijen:-D Ca. 28. - skal gerne ned på 27-27,5. KOmmer fra ca. 30, så vi er på rette vej. Så det arbejder vi på. :5up:Men vi bruger også en del rent kød, tørret kød m.v. til træning, så nogle gange får hun lidt mindre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 Fish og Adult fra Orijen indeholder langt mere glucosamin og condroitin end Red'en. Derfor får Møffe Adult, da han desværre ikke fungerede optimalt afføringsmæssigt på fish'en. Derudover er der nogle små forskellige i energi + protein-mængden. Red'en har "kun" 75% kød. Fish: 4010kcal/kg Adult: 3900kcal/kg Red: 4010kcal/kg Ærger mig SÅ meget over, at Møffe ikke fungerede på Fish versionen, da´jeg gerne ville have det mere energi... Men det dur så lissom ikk'. Tak for dejlig grundig indlæg :5up::5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2011 Ca. 28. - skal gerne ned på 27-27,5. KOmmer fra ca. 30, så vi er på rette vej. Så det arbejder vi på. :5up:Men vi bruger også en del rent kød, tørret kød m.v. til træning, så nogle gange får hun lidt mindre. Flot!!:5up: Men så passer det nok også meget godt med 200-250 gram til Luna.. Hun ligger pt på 27-27.5 kg og skal max ned på 26.5 Tak for svar og undskyld for off topic:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts